Problemen rondom Verklaring van geen bezwaar

Gestart door A.J., 05/02/2010 | 10:28 uur

dudge

Citaat van: Marc66 op 12/07/2012 | 21:42 uur
Ik heb liever dat je die zin, en je weet heel goed welke ik bedoel, rap weg haalt. Ik weet zeker dat je hersencellen genoeg hebt om door te hebben dat die zin en nogmaals je weet echt wel welke ik bedoel absoluut niet kan!  :mad:



Wat doet ros verkeerd?

onderofficier

Citaat van: Ros op 12/07/2012 | 21:40 uur
Het fenomeen VGB kennen wij in de burgermaatschappij, in ieder geval bij de meeste werkgevers, niet.

Wat al eerder werd aangegeven in de burgermaatschappij is er wel één.  De VOG. 
Voor onderwijzers en taxichauffeurs verplicht*.  Maar er wordt bij deze alleen gekeken naar relevanten zaken / feiten.

Als een onderwijzer (meerdere malen) dronken achter het stuur is gepakt zal deze wél een VOG krijgen maar die taxichauffeur niet.
Het is dus niet zo als iemand een VOG heeft gekregen, deze geen strafblad heeft.

*werkgevers mogen het vragen maar zij moeten bij de aanvraag er op zetten welk het doel de aanvraag tot VOG heeft.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

irma

Citaat van: Marc66 op 12/07/2012 | 21:35 uur
Je reactie zegt al genoeg  :cute-smile: en, halloooooo, het is de Telegraaf en dus niet eens een echte krant die het schrijft. De Telegraaf is iets met klok en klepel, dussssss....., schouders ophalen en geen aandacht aan besteden.

En klagen over defensie kan en mag, maar, je hoeft niet bij defensie te blijven werken hoor  :annoyed:
Lekker kort door de bocht van je (allebei de uitspraken).

Omdat ik ergens werk, mag de werkgever me dus behandelen zoals hij wil? Want klagen hoort niet als je salaris ontvangt?
Dat zou een mooie vrijbrief zijn zeg! Ik ken jouw achtergrond niet, maar weet wel dat ik niet graag voor je zou werken.


Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Marc66

Cigarz, hoewel ik denk dat je de reden niet helemaal zult begrijpen, wat ik wel begrijp, zal ik het toch proberen. Klagen over defensie mag, maar wanneer je na jaren nog steeds werkt bij defensie, (leuke) functies mag vervullen en ook nog bevorderd bent of door de jaren bevorder wordt is het klagen eigenlijk dom! Daarom dus mijn vraag.


Cigarz

Marcje, knulletje, waarom wil je in elk topic toch zo graag weten of ze nog bij Defensie werken? Dat doet voor het onderwerp helemaal niet ter zake.

(daarnaast kun je dat in dit specifieke topic ook gewoon zelf terug lezen op de vorige pagina's...)

Ros

Citaat van: Marc66 op 12/07/2012 | 22:00 uur
Ros, werken de medewerkers waar je over schreef nog bij defensie?

Ik heb, dacht ik, aangegeven dat het over de burgermaatschappij ging. En ja, deze mensen (de meeste) werken nog bij de burger werkgever.

Marc66

Ros, werken de medewerkers waar je over schreef nog bij defensie?

Ros

Citaat van: Lex op 12/07/2012 | 21:52 uur
Citaat van: Ros op 12/07/2012 | 21:40 uur
Het fenomeen VDG kennen wij in de burgermaatschappij, in ieder geval bij de meeste werkgevers, niet.
Ik ken de afkorting VDG niet, maar wel VOG. (Verklaring Omtrent Gedrag).

Excuseer, VGB moet het zijn. Verklaring Geen Bezwaar. Weet trouwens niet of dit een formele afkorting is ?.

Lex

Citaat van: Ros op 12/07/2012 | 21:40 uur
Het fenomeen VDG kennen wij in de burgermaatschappij, in ieder geval bij de meeste werkgevers, niet.
Ik ken de afkorting VDG niet, maar wel VOG. (Verklaring Omtrent Gedrag).

Marc66

En deze medewerkers zijn natuurlijk allemaal al ontslagen?  :confused:

Ros

#118
Citaat van: Marc66 op 12/07/2012 | 21:44 uur
Citaat van: Ros op 12/07/2012 | 21:40 uur
Citaat van: Marc66 op 12/07/2012 | 21:30 uur
Doe niet zo naief, denk je werkelijk dat het buiten de poort beter is? Gras en groen, meer schrijf ik niet.

Het fenomeen VGB kennen wij in de burgermaatschappij, in ieder geval bij de meeste werkgevers, niet. Als je bij de sollicitatie open kaart speelt zal dit je kansen op een baan niet in de weg staan. En iemand die al een paar jaar in dienst is waarvan bekend word dat hij met politie en/of justie in contact is geweest loopt geen kans om dioe reden te worden ontslagen. Een ontslagaanvraag om die reden zal in ieder geval altijd geweigerd worden.

Interessant, je hebt ervaring?  :confused:

Ik draai al aardig wat jaartjes mee in in de personeelsvertegenwoordiging (OR) en heb al veel van dit soort gevallen de revue zien passeren.

Marc66

#117
Citaat van: Ros op 12/07/2012 | 21:40 uur
Citaat van: Marc66 op 12/07/2012 | 21:30 uur
Doe niet zo naief, denk je werkelijk dat het buiten de poort beter is? Gras en groen, meer schrijf ik niet.

Het fenomeen VGB kennen wij in de burgermaatschappij, in ieder geval bij de meeste werkgevers, niet. Als je bij de sollicitatie open kaart speelt zal dit je kansen op een baan niet in de weg staan. En iemand die al een paar jaar in dienst is waarvan bekend word dat hij met politie en/of justie in contact is geweest loopt geen kans om dioe reden te worden ontslagen. Een ontslagaanvraag om die reden zal in ieder geval altijd geweigerd worden.

Interessant, je hebt ervaring?  :confused:

Marc66

Ik heb liever dat je die zin, en je weet heel goed welke ik bedoel, rap weg haalt. Ik weet zeker dat je hersencellen genoeg hebt om door te hebben dat die zin en nogmaals je weet echt wel welke ik bedoel absoluut niet kan!  :mad:


Ros

#115
Citaat van: Marc66 op 12/07/2012 | 21:30 uur
Doe niet zo naief, denk je werkelijk dat het buiten de poort beter is? Gras en groen, meer schrijf ik niet.

Het fenomeen VGB kennen wij in de burgermaatschappij, in ieder geval bij de meeste werkgevers, niet. Als je bij de sollicitatie open kaart speelt zal dit je kansen op een baan niet in de weg staan. En iemand die al een paar jaar in dienst is waarvan bekend word dat hij met politie en/of justie in contact is geweest loopt geen kans om dioe reden te worden ontslagen. Een ontslagaanvraag om die reden zal in ieder geval altijd geweigerd worden.

Cigarz

Citaat van: Marc66 op 12/07/2012 | 21:33 uur
Denk je werkelijk dat dit enkel bij defensie gebeurt!?  :confused:

Ongetwijfeld dat dit niet alleen bij Defensie gebeurt. Dat maakt het echter nog geen fatsoenlijk werkgeverschap. Het accepteren omdat het ergens anders ook gebeurd, vind ik een wat eigenaardig standpunt.  :confused:

Alsof je je kinderen ook mag misbruiken. Dat gebeurd tenslotte ook heus niet alleen op de Veluwe... :sick: