Defensie niet in staat militairen tijdig van kleding te voorzien

Gestart door Lex, 09/02/2010 | 17:34 uur

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 16/07/2010 | 21:55 uur
Ik kan er niks aan doen, maar voordat ik wegging heb ik 2 paar dessert en (ik schaam me dood) 4 of 5 paar M90 van internet en bij de dump bijmekaar gescharreld, totale schade 480 euro ex tijd en brandstof. In de angst dat er op enig moment niets meer voorhanden is ben ik op zeker gegaan, met het risico dat het laatste paartje uitelkaar dondert als ze aan de beurt zijn. Tuurlijk staan er allang Meindls in de kast maar die kosten net zo veel per paar als m'n complete voorraad nu.

Het is ook niet zo dat ik verlegen zit om een stel schoenen, heb er ondertussen genoeg verstrekt (RR&R) gekregen (6 paar M90 waarvan 3 paar nog nieuw, 2 paar M90 stalen neus, 2 paar Jungle, 2 paar Desert, 1 paar Meindl, 1 paar Kampfstiefel) Ik hou het de eerste jaren nog wel vol. Maar ik verdom het om zelf te kopen.

HM

Citaat van: A.J. op 16/07/2010 | 21:38 uur
Citaat van: HM op 16/07/2010 | 20:55 uur
Over de M90 kisten:

http://www.defensieforum.nl/Forum/legerkisten-t7655.0.html

Ben niet weer alle 47 pagina's doorgespit, maar er staat tussen dat de fabrikant failliet is.
Ik loop er ook nog op en vind het prima dingen, jammer dat ze niet meer te krijgen zijn.
Afwachten tot kpu weer wat fatsoenlijk verstrekt. Haix vind ik ook niks.

Ah, bedankt. Wist ik niet, zal wel onder een steen geleefd hebben ofzo...

Maare hoe zien die Haix eruit dan? Het laatste paar schoenen wat ik verstrekt kreeg waren die kampfstiefel uit Duitsland... Aan en uittrekken was een wetenschap opzich met die kolere ringen waar de veters steeds in bleven hangen. En ze waren me veel te lomp en te warm.

Staan ook tussen de 47 pagina's ;) Haix kreeg ik voor de kampstiefels. Die heb ik ook gekregen toen ik nieuwe kisten bestelde. Vind het niks.

Alleen berusting kan ons verslaan

SMI de Boer

Citaat van: A.J. op 16/07/2010 | 21:39 uur
Citaat van: ZitStuk op 16/07/2010 | 21:05 uur
Wat is het post adres van de minister? Dan zal ik zijne excellentie vragen hoe hij het allemaal ziet en hoe wij hier op de werkvloer mee om moeten gaan;D

Gewoon zelf kopen bij de dump en als vergoeding krijg je dan een brief thuis dat jij het "goud van de organisatie" bent!

Ik kan er niks aan doen, maar voordat ik wegging heb ik 2 paar dessert en (ik schaam me dood) 4 of 5 paar M90 van internet en bij de dump bijmekaar gescharreld, totale schade 480 euro ex tijd en brandstof. In de angst dat er op enig moment niets meer voorhanden is ben ik op zeker gegaan, met het risico dat het laatste paartje uitelkaar dondert als ze aan de beurt zijn. Tuurlijk staan er allang Meindls in de kast maar die kosten net zo veel per paar als m'n complete voorraad nu.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Citaat van: ZitStuk op 16/07/2010 | 21:05 uur
Wat is het post adres van de minister? Dan zal ik zijne excellentie vragen hoe hij het allemaal ziet en hoe wij hier op de werkvloer mee om moeten gaan;D

Gewoon zelf kopen bij de dump en als vergoeding krijg je dan een brief thuis dat jij het "goud van de organisatie" bent!

A.J.

Citaat van: HM op 16/07/2010 | 20:55 uur
Over de M90 kisten:

http://www.defensieforum.nl/Forum/legerkisten-t7655.0.html

Ben niet weer alle 47 pagina's doorgespit, maar er staat tussen dat de fabrikant failliet is.
Ik loop er ook nog op en vind het prima dingen, jammer dat ze niet meer te krijgen zijn.
Afwachten tot kpu weer wat fatsoenlijk verstrekt. Haix vind ik ook niks.

Ah, bedankt. Wist ik niet, zal wel onder een steen geleefd hebben ofzo...

Maare hoe zien die Haix eruit dan? Het laatste paar schoenen wat ik verstrekt kreeg waren die kampfstiefel uit Duitsland... Aan en uittrekken was een wetenschap opzich met die kolere ringen waar de veters steeds in bleven hangen. En ze waren me veel te lomp en te warm.

Pascal2702

Citaat van: Ace1 op 16/07/2010 | 21:25 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 16/07/2010 | 18:55 uur
Zijn dat dezelfde amateurs die dan de diverse schoensoorten hebben getest? Meteen ontslaan!!

Rob bij de overheid wordt niemand ontslagen je wordt dan op wachtgeld gezet.

Ken het begrip niet, maar mag toch hopen dat het niks te maken heeft met geld, dan kunnen ze beter ontslaan.

Waarschijnlijk wordt dit test-werk (net als veel teveel andere dingen) uitbesteed
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 16/07/2010 | 18:55 uur
Zijn dat dezelfde amateurs die dan de diverse schoensoorten hebben getest? Meteen ontslaan!!

Rob bij de overheid wordt niemand ontslagen je wordt dan op wachtgeld gezet.

ZitStuk

Wat is het post adres van de minister? Dan zal ik zijne excellentie vragen hoe hij het allemaal ziet en hoe wij hier op de werkvloer mee om moeten gaan;D
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Lex

Citaat van: dudge op 16/07/2010 | 20:47 uur
Begrijp je punt, het is je de eer te na, zoals de meeste collega's, gelukkig. Maar toch zal iemand het probleem op de 'spits' moeten gaan drijven, anders komt er nooit een oplossing.
Ik benader het anders. Ik ben de mening toegedaan dat de organisatie, ergo het Ministerie van Defensie, haar werknemers/werkneemsters dient te voorzien van de vereiste uitrusting benodigd voor het uitvoeren van zijn/haar taak.
Het is van den zotte dat militairen uit privé gelden uitrustingsstukken moeten aankopen omdat de organisatie een probleem heeft met de pecunia en wat nog veel erger is is het feit dat zij dat niet vergoed krijgen.

HM

Over de M90 kisten:

http://www.defensieforum.nl/Forum/legerkisten-t7655.0.html

Ben niet weer alle 47 pagina's doorgespit, maar er staat tussen dat de fabrikant failliet is.
Ik loop er ook nog op en vind het prima dingen, jammer dat ze niet meer te krijgen zijn.
Afwachten tot kpu weer wat fatsoenlijk verstrekt. Haix vind ik ook niks.
Alleen berusting kan ons verslaan

A.J.

Citaat van: ZitStuk op 16/07/2010 | 20:12 uur
Nee dat zeker niet. Ik betaal het hopelijk ook niet uit eigen zak.

Dat zeg je goed, hopelijk...

Ik kan je op een briefje meegeven dat je die centen nooit terug gaat zien.

Citaat
En wat ik denk is dat het contract met de producent van de M90 afgelopen was en er gezocht is naar een goedkoper alternatief.

Zou kunnen, ik weet de reden niet.

A.J.

Citaat van: ZitStuk op 16/07/2010 | 20:17 uur
Je CSM en CC die je daarna een douw geven voor je gedrag. Niet echt des onderofficiers zeg maar

En die douw is prima aan te vechten, daar hoef je niet eens rechten voor gestudeerd te hebben.

ZitStuk

Je CSM en CC die je daarna een douw geven voor je gedrag. Niet echt des onderofficiers zeg maar
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

ZitStuk

Nee dat zeker niet. Ik betaal het hopelijk ook niet uit eigen zak. Maar wanneer je als groepscommandant met slippers aan op appel komt is de beer los. Dat is niet de manier om problemen aan te pakken, dan heb je alleen jezelf er mee. Ik probeer mezelf inzetbaar te houden en het probleem aan te pakken ipv een douw uit te lokken.

En wat ik denk is dat het contract met de producent van de M90 afgelopen was en er gezocht is naar een goedkoper alternatief.
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

A.J.

Citaat van: ZitStuk op 16/07/2010 | 19:55 uur

En daar komt bij: Wij krijgen bij opkomst 2 paar Haix, wanneer die naar de klote zijn (lees: 1 jaar)

Waarom zijn we dan afgestapt van de M90? De M90 vind ik persoonlijk niets mis mee, dit in tegenstelling tot die lompe snowboots die we nu verstrekt krijgen... Die heb ik na een week proberen in de hoek geflikkerd en heb heel vlot de M90 weer aangetrokken.

Citaat
En ik kan natuurlijk nooit op slippers op appel verschijnen, wat zal dat voor een signaal afgeven naar mijn kerels? Ben met de CSM rond de tafel geweest en die is in alle staten en de 2nd toch wel dus hoop dat er snel wat gaat gebeuren.

Een signaal afgeven dat alles maar uit eigen zak betaald moet worden is een goed signaal wil je zeggen?