KCT

Gestart door wessel13, 31/03/2010 | 13:26 uur

Wicky

Persoonlijk lijkt me de overstap van bijvoorbeeld luchtmobiel naar KCT handiger dan vanaf de marns. Beide natuurlijk fysiek zwaar, alleen groot voordeel dat bij het KCT veel apparatuur (radio's, voertuigen, uitrusting, enz) en doctrines worden gebruikt die het zelfde zijn als bij luchtmobiel. 

Enforcer

Citaat van: SMI de Boer op 07/07/2010 | 09:40 uur
Citaat van: Enforcer op 07/07/2010 | 09:26 uur


Rangen binnen het KCT zijn identiek aan die van de rest van de KL. Waarom zou je eerst marinier willen worden als je uiteindelijk toch voor de KL wilt gaan?!
Ik heb toch iets meer respect voor een cdo1 dan voor een soldaat1 van de natres, uiteraard zonder deze te kort te willen doen

We hadden het over rangen en niet over competenties, want dat is een wereld van verschil. Dat zijn we vast met elkaar eens en die sld1 van de Natres waarschijnlijk ook wel.  :big-smile:


@Dutch Rebbelion: Vraag mij af of je collega-Marns het prettig vinden als ze weten dat je die route volgt als opstapje voor het KCT....

SMI de Boer

Citaat van: Enforcer op 07/07/2010 | 09:26 uur


Rangen binnen het KCT zijn identiek aan die van de rest van de KL. Waarom zou je eerst marinier willen worden als je uiteindelijk toch voor de KL wilt gaan?!
Ik heb toch iets meer respect voor een cdo1 dan voor een soldaat1 van de natres, uiteraard zonder deze te kort te willen doen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Enforcer

Citaat van: Kapitein Rob op 07/07/2010 | 01:17 uur
Citaat van: D4tch_R3bell1on op 06/07/2010 | 23:47 uur
Hoe zit het eigenlijk met de rangen binnen het KCT, ik las dat die eigenlijk niet veel voorstelde?

Je verwart in deze de KL met de KLu......  8)

En jij verwart de KM met de rest.... :omg:


Rangen binnen het KCT zijn identiek aan die van de rest van de KL. Waarom zou je eerst marinier willen worden als je uiteindelijk toch voor de KL wilt gaan?!

KapiteinRob

Citaat van: D4tch_R3bell1on op 06/07/2010 | 23:47 uur
Hoe zit het eigenlijk met de rangen binnen het KCT, ik las dat die eigenlijk niet veel voorstelde?

Je verwart in deze de KL met de KLu......  8)

D4tch_R3bell1on

Hoe zit het eigenlijk met de rangen binnen het KCT, ik las dat die eigenlijk niet veel voorstelde?
Ik had mezelf voorgenomen om officier der mariniers te worden en dan door te stromen naar het KCT, waarom niet? (u zei "niet eerst naar de mariniers")

SMI de Boer

Ik ging ook via inf, en het was een hele zware opgave. Niet eerst naar mariniers gaan.

KCT moet je mentaal ook klaar voor zijn. Als je bereid bent en de ruimte hebt om van het dagelijkse leven afstand te nemen moet ervoor gaan, vergeet niet dat je dan in het weekeinde weer gewoon Dutchrebellion moet kunnen zijn.

Verder alleen per PB
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Enforcer

Citaat van: D4tch_R3bell1on op 06/07/2010 | 13:55 uur
Ik heb laatst ergens gelezen dat je beter éérst bij het korps mariniers kon gaan, en dan daarna doorstromen naar het KCT.
Dan vanaf burger naar KCT omdat er meer mariniers zijn die de opleiding hadden gehaald.
Is dat waar? kan je niet gewoon net zo goed vanaf burger bij het KCT gaan? Ik weet dat de condities waaronder je werkt, en de fysieke eisen streng zijn, maar het zijn toch geen top atleten?

Vergeet niet de mentale kracht.

Er zijn er weinig die als spijkerbroek de eindstreep weten te halen. Alles is namelijk gloednieuw. Je kunt beter bij pantserinfanterie of iets dergelijks beginnen en met die ervaring ben je bij het KCT een stuk kansrijker om de eindstreep te halen. Uiteraard kun je het altijd direct proberen, maar dan heb je wel wat meer hindernissen.

D4tch_R3bell1on

Ik heb laatst ergens gelezen dat je beter éérst bij het korps mariniers kon gaan, en dan daarna doorstromen naar het KCT.
Dan vanaf burger naar KCT omdat er meer mariniers zijn die de opleiding hadden gehaald.
Is dat waar? kan je niet gewoon net zo goed vanaf burger bij het KCT gaan? Ik weet dat de condities waaronder je werkt, en de fysieke eisen streng zijn, maar het zijn toch geen top atleten?

cabez

Voorheen was dat het ministerie van justitie.
Heden ten dage weet ik dat niet meer.

KapiteinRob

Citaat van: Nikehercules op 02/04/2010 | 21:16 uur
Op wikipedia is trouwens te lezen dat het UIM onder de verantwoordelijkheid valt van de regio korpsen

Dat lijkt me sterk......

Dennis123

#18
Citaat van: Lex op 02/04/2010 | 21:04 uur

Misschien dat er een pausibele reden is voor deze verdeling, maar is deze niet een beetje krom?
Wat, indien zich een grootschalig incident in NL afspeelt? Ik kan mij niet voorstellen dat het KCT dan duimendraaiend in de kazerne het nieuws volgt.


Mwah als er een zodanig grootschalig incident is dan denk ik dat we het al bijna hebben over situaties dat de grondwet buiten spel wordt gezet;
Een uitgeroepen noodtoestand of staat van beleg. Kortom moet er wel erge stront aan de knikker zijn.

De DSI/BBE/UIM of hoe ze nu heten worden in principe pas ingezet als het politieAT en de BSB al niet voldoende zijn. Maar dat betekend naar ik aanneem wel dat er al aardig wat bijstand is in aantallen voor een redelijk groot incident.

Nikehercules

Citaat van: Enforcer op 02/04/2010 | 21:19 uur
Als ik het zo hoor dan vraag ik mij helemaal af waarom er dan ook nog een BSB naast de bestaande eenheden noodzakelijk is.

Naar aanleiding van jou post nog even op wikipedia gekeken, en dat lezende kan ik me voorstellen dat daar best behoeften aan is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brigade_Speciale_Beveiligingsopdrachten

Nikehercules

Citaat van: Lex op 02/04/2010 | 21:04 uur
Misschien dat er een pausibele reden is voor deze verdeling, maar is deze niet een beetje krom?
Wat, indien zich een grootschalig incident in NL afspeelt? Ik kan mij niet voorstellen dat het KCT dan duimendraaiend in de kazerne het nieuws volgt.
Geen idee hoe dit exact zit, maar ik ben bang dat er inderdaat wat haken en ogen aan een dergelijke inzet zitten.
Bij een inzet van de nationale reserve buiten een militaire plaats opereerd deze onder de politiewet 1993, en valt deze ook onder het bevel van ik meen de burgemeester.

Dus ik zou me zo voor kunnen stellen dat een dergelijke constructie ook voor het kct geld, of er moet een of andere truc uitgehaald worden om zoiets te omzijlen.


Enforcer

Als ik het zo hoor dan vraag ik mij helemaal af waarom er dan ook nog een BSB naast de bestaande eenheden noodzakelijk is.