geen vacatures vrij

Gestart door janet1989, 03/04/2010 | 22:34 uur

yelloow

Zeg lieve Esther,

Als je studeren saai vind ga je met 3 jaar krijgswetenschappen nog best wel van een koude kermis thuis komen. Ook al vond je zo'n geweldig neergezet proefcollege op een open dag nog wel leuk. Als je dan ook nog in een klas komt met over het algemeen KL infanteristen en de daarmee gepaard gaande attitude en hun gemiddelde intelligentie en interresse niveau zou ik niet zo heel erg enthoushiast zijn.

EstherLandmacht

weet ik
zoals je in mn vorige reactie kon lezen, bedoelde ik de civiele studies
ik wil graag kw gaan doen, infanterie :D
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

Laurens

#36
Citaat van: EstherLandmacht op 20/11/2010 | 15:05 uur
@laurens, studeren vind ik dus helemaal geen zak aan ;)

Heb je al geïnformeerd wat je op de NLDA gaat doen? Je hebt iets van 24 weken groen en daarna 3.5 jaar de schoolbanken in. Dat je zo nu en dan misschien om de zoveel weken 2 dagen groen hebt is leuk. Maar je wordt opgeleid tot manager en daarvoor heb je kennis nodig en die krijg je door te studeren. Dacht dat er 4 of 5 richtingen zijn. Op krijgswetenschappen na overigens studies die allemaal heel vergelijkbaar zijn met die van andere hogescholen/universiteitsaanbod

EstherLandmacht

ik bedoel dan natuurlijk een civiele opleiding..
maargoed, mijn interesses liggen daar gewoon helemaal niet

ik ben al een aantal keer bij de kma geweest, colleges gevolgd enzovoorts, en dat vind ik echt heel erg leuk en interresant.
ook lijkt mij de functie als peletonscommandant erg gaaf. mja
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

onderofficier

Citaat van: EstherLandmacht op 20/11/2010 | 15:05 uur
@laurens, studeren vind ik dus helemaal geen zak aan ;)

@onderofficier
Nemen mbo-scholen vwo'ers met diploma aan?
volgens mij niet echt hoor.. :(

Wat denk je wat je op de KMA gaat doen?    Iets waar je geen zak aan vind.........hoe wil je dan die opleiding tot een goed gevolg brengen?

Maar dat van de ROC is het beleid van defensie en omdat het een MBO opleiding is het voor manschappen en onderofficieren

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

EstherLandmacht

@laurens, studeren vind ik dus helemaal geen zak aan ;)

@onderofficier
Nemen mbo-scholen vwo'ers met diploma aan?
volgens mij niet echt hoor.. :(
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

onderofficier

Citaat van: Iris op 20/11/2010 | 10:53 uur
Grrrr! Marine vol... Denk ik: dan maar bij de Landmacht kijken.. Zitten die ook vol... Op dit moment is de arbeidsmarkt echt niet-gunstig voor als je net je MBO-papiertje hebt want alle bedrijven eisen werkervaring. Een HBO-studie gaat er voor mij niet in zitten omdat ik een korte concentratieboog heb en ik echt niet van leren hou.

Niveau 4 heb ik al in the pocket (in juli 2011, 20 wkn stage en nog 7 weken naar school)... Wat nu?

Er zijn binnen defensie ongeveer 3000 vacatures    dus de bewering dat de landmacht en de marine "vol" zitten is dus niet waar.
Als je de berichtgeving volgt, dan heb je vast vernomen dat er arbeidsplaatsen verloren gaan  (z'n 10.000)

Maar er worden toch wel mensen aangenomen maar die komen straks alleen uit de V&V opleidingen die op de ROC wordt gegeven

Dus meldt je aan bij de V&V opleiding bij een ROC in de buurt: dan maak je meer kans

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Laurens

Citaat van: EstherLandmacht op 20/11/2010 | 14:39 uur
Werken dan maar??
Ik zit met een veel groter probleem omdat ik dus echt nietz ou weten wat ik anders na mn vwo moet doen dan landmacht.
De rest is allemaal saai en stom! (in mijn optiek dan :P)

Studeren?

EstherLandmacht

Werken dan maar??
Ik zit met een veel groter probleem omdat ik dus echt nietz ou weten wat ik anders na mn vwo moet doen dan landmacht.
De rest is allemaal saai en stom! (in mijn optiek dan :P)
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

Iris

Grrrr! Marine vol... Denk ik: dan maar bij de Landmacht kijken.. Zitten die ook vol... Op dit moment is de arbeidsmarkt echt niet-gunstig voor als je net je MBO-papiertje hebt want alle bedrijven eisen werkervaring. Een HBO-studie gaat er voor mij niet in zitten omdat ik een korte concentratieboog heb en ik echt niet van leren hou.

Niveau 4 heb ik al in the pocket (in juli 2011, 20 wkn stage en nog 7 weken naar school)... Wat nu?
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

samthegreat4

Nope, een voorlichting aanvragen of solliciteren lukt niet meer.
CitaatOp dit moment hebben we helaas geen beschikbare functies die passen bij jouw profiel. Daarom kun je geen voorlichting inplannen. Omdat we regelmatig nieuwe vacatures hebben, adviseren we je deze site in de gaten te houden. Je kunt je natuurlijk ook aanmelden voor de persoonlijke nieuwsbrief van de landmacht het Vizier, of lid worden van de landmacht-hyve.

EstherLandmacht

Citaat van: onderofficier op 18/11/2010 | 20:28 uur
Gewoon solliciteren en dan merk je het vanzelf...............................



Dat is zo ja :P
ga ik ook zeker proberen
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

onderofficier

Gewoon solliciteren en dan merk je het vanzelf...............................

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

EstherLandmacht

~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

Enforcer

Citaat van: EstherLandmacht op 18/11/2010 | 16:46 uur
Citaat van: Hanslem op 16/11/2010 | 14:03 uur
Om nog even terug te komen op mijn vraag 8): Heeft iemand enig idee wanneer er weer plekken vrij komen op de KMA en wanneer ik zou kunnen solliciteren voor KOO Infanterie...?!

op werkenbijdelandmacht.nl staat volgens mij de vacature voor infanterieofficier er nog gewoon.. Kan ik fout hebben hoor, maar waarom laten ze anders zo'n vacature daar staan?

Omdat niet iedereen professioneel werkt binnen defensie en/of er mensen zijn die fouten kunnen maken. Lees even de krant en zie dar er mogelijk 7000 personen uit moeten en er een vacaturestop is met uitzondering van ROC V&V leerlingen en uitzonderlijke functies. Een infanteri officier is niet per standaard uitzonderlijk.