geen vacatures vrij

Gestart door janet1989, 03/04/2010 | 22:34 uur

Laurens

Citaat van: SMI de Boer op 25/11/2010 | 18:41 uur
Citaat van: Laurens op 25/11/2010 | 16:09 uur
Gewoon kindsoldaat opleidingen, ze mogen alleen niet naar de schietbaan. Gaat natuurlijk helemaal nergens over  :dead:

De eerste dag van de bpv knepen ze een minimi leeg

Wat kinderen van 16?

EstherLandmacht

Citaat van: joey18 op 25/11/2010 | 20:20 uur
Ik beschuldig alleen die 30% die gebruiken en iedereen weet donders goed wat er gebeurd op de kazerne,s ik gooi alleen de feiten op tafel!

En waar baseer je dat op?? Dát was de vraag..
Hoe kom je aan die feiten, de vraag even anders geformuleerd..?
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

joey18

Ik beschuldig alleen die 30% die gebruiken en iedereen weet donders goed wat er gebeurd op de kazerne,s ik gooi alleen de feiten op tafel!

SMI de Boer

Citaat van: Laurens op 25/11/2010 | 16:09 uur
Gewoon kindsoldaat opleidingen, ze mogen alleen niet naar de schietbaan. Gaat natuurlijk helemaal nergens over  :dead:

De eerste dag van de bpv knepen ze een minimi leeg
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Laurens

Citaat van: joey18 op 25/11/2010 | 16:16 uur
dat ze maar is een keer een grote drugscontrole houden bij defensie dan krijgt  30% wat daar werkt ontslag dat is beter dan zomaar zonder pardon iemand te ontslaan.

Ik wil jouw bron wel eens hebben, kun jij in het bps of bvh, heb je een onderzoek waarin dat staat?

EstherLandmacht

Citaat van: SMI de Boer op 25/11/2010 | 16:22 uur
Citaat van: joey18 op 25/11/2010 | 16:16 uur
dat ze maar is een keer een grote drugscontrole houden bij defensie dan krijgt  30% wat daar werkt ontslag dat is beter dan zomaar zonder pardon iemand te ontslaan.
Da's wel een ernstige beschuldiging waar over ik je bindend adviseer een bron te noemen of anders helemaal te verwijderen...

Inderdaad ><
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

SMI de Boer

Citaat van: joey18 op 25/11/2010 | 16:16 uur
dat ze maar is een keer een grote drugscontrole houden bij defensie dan krijgt  30% wat daar werkt ontslag dat is beter dan zomaar zonder pardon iemand te ontslaan.
Da's wel een ernstige beschuldiging waar over ik je bindend adviseer een bron te noemen of anders helemaal te verwijderen...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

joey18

dat ze maar is een keer een grote drugscontrole houden bij defensie dan krijgt  30% wat daar werkt ontslag dat is beter dan zomaar zonder pardon iemand te ontslaan.

Laurens

Gewoon kindsoldaat opleidingen, ze mogen alleen niet naar de schietbaan. Gaat natuurlijk helemaal nergens over  :dead:

fuselier1

Citaat van: dudge op 25/11/2010 | 14:59 uur
SMI de Boer heeft inmiddels maar mooi gelijk gekregen. De voor-opleiding is inmiddels (gedeeltelijk) geprivatiseerd  :mad:
Klopt wel ongeveer
De ouders betalen de schoolboeken van 350 euro voor het amo gedeelte (oa militair handboek)
Daar komt dan nog een pakket bij van ongeveer 200 euro voor het vakgedeelte en als hij dan 18 jaar is nog iets meer dan 1040 euro schoolgeld per jaar.
Maar hij krijgt van defensie wel 1 broek ,2 overalls,1 jas,1 grote slaapzak en rugtas,bestek,etc.
Met die ene broek moeten ze de hele week doen op bivak,dus in september hebben ze de hele week in natte kleren gelopen.
En ze lopen nog steeds op zomerkisten want de zwarte leren zijn er niet meer.
Nu is er toegezegd dat ze 90 euro krijgen om zelf kisten aan te schaffen.
En ze krijgen 70 euro per maand onkostenvergoeding als ze ergens in het veld zitten(maar die mag hij dan wel houden)

Maar ,defensie spaart op deze manier natuurlijk wel de salarissen uit die ze normaal aan amo cursisten betalen

Dus ja de opleiding hebben ze toch mooi voor elkaar,hoeveel zou defensie daar mee uitsparen ?

fuselier1

Citaat van: HAskHGP9 op 25/11/2010 | 11:52 uur
Natuurlijk is het een kans... Maar wat als je alsnog na je VenV alsnog buiten de boot valt? Dan heb je dus een MBO-opleiding waar je verder niet echt iets mee kunt lijkt me? Ik hoop dat iedereen je dit ten zeerste afraadt...

Een betere kans lijkt mij om (bijvoorbeeld) een technische of medische opleiding te gaan doen, en over een paar jaar alsnog in te stromen. Hoe het ook gaat met defensie, vacatures zullen er altijd wel weer komen.
Het is natuurlijk wel zo dat elke plek die nu op het ROC beschikbaar is voor iemand ,ook aan de vraag van Defensie gekoppeld is.
Defensie is degene die bepaald hoeveel mensen er volgend jaar weer aan de opleiding mogen beginnen.
Zij leren trouwens niet alleen een miltair vak ,maar krijgen ook een vakgericht diploma.
Zo gaan de leerlingen van Motorvoertuigen techniek 2 dagen per week naar een andere ROC om een innovam monteursdiploma te halen

Vorige week donderdag kregen de leerlingen van V&V in amsterdam te horen dat 34% direkt van de opleiding af moest.
Er werd Vrijdag ochtend een sporttest afgenomen en een schriftelijke test, de beste mochten maandag weer terugkeren.
De stress en spanning was die 2 dagen onder de leerlingen te snijden ,Vrijdag middag kwam er nog een Hoge legerofficier langs om alles over de bezuinigingen te vertellen.

Om 16.00 uur werd echter bij het eindappel verteld dat het een oefening was nml. omgaan met stress.
Ook werd er nogmaals op gewezen dat zij wel in konden stromen bij defensie en daar blij mee mochten zijn.

HAskHGP9

Natuurlijk is het een kans... Maar wat als je alsnog na je VenV alsnog buiten de boot valt? Dan heb je dus een MBO-opleiding waar je verder niet echt iets mee kunt lijkt me? Ik hoop dat iedereen je dit ten zeerste afraadt...

Een betere kans lijkt mij om (bijvoorbeeld) een technische of medische opleiding te gaan doen, en over een paar jaar alsnog in te stromen. Hoe het ook gaat met defensie, vacatures zullen er altijd wel weer komen.

Enforcer

Defensie belt tweeduizend rekruten af

Uitgegeven: 25 november 2010 11:35
Laatst gewijzigd: 25 november 2010 11:35

DEN HAAG - Ongeveer tweeduizend aspirant-militairen hebben van hun toekomstige werkgever te horen gekregen dat er op dit moment geen baan voor hen is. Ze zijn afgebeld, omdat Defensie vanwege bezuinigingen minder mensen kan aannemen.

Een woordvoerster van het ministerie van Defensie heeft donderdag een bericht daarover in het AD bevestigd. Enkele tientallen rekruten waren al klaar met het keuringstraject, anderen waren daar nog mee bezig. Maar ''helaas'' is er nu geen functie voor hen, aldus de woordvoerster.


Gedwongen ontslagen

Defensie moet 1 miljard euro besparen en wil dat deels halen door tienduizend banen te schrappen. Minister Hans Hillen sluit gedwongen ontslagen niet uit.

Eerder dit jaar kreeg een andere groep, van bijna 470 rekruten, al te horen dat ze niet in september maar pas in januari aan de slag kunnen. Dat gaat door, althans voor degenen die een aanstellingsbrief hebben gekregen.

© ANP 

SMI de Boer

Citaat van: Mikevanbeek op 25/11/2010 | 11:09 uur
Citaat van: onderofficier op 24/11/2010 | 21:44 uur
Citaat van: EstherLandmacht op 23/11/2010 | 16:32 uur
Dus dan kan ik beter V&V niveau drie gaan doen en dan ben je verzekerd voor een opleidingsplaats aan de KMS..
Nee, dan maak je een kans   
Maar het is op dit moment wel de enige kans om bij defensie te komen
Mocht je dit willen doen ,dan zou ik maar zorgen dat je een goede conditie hebt.
Ook hier geld dat de beste worden aangenomen na de sporttest en dat de intresse voor v&v zeer groot zal zijn
Dit is helemaal waar!
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

fuselier1

Citaat van: onderofficier op 24/11/2010 | 21:44 uur
Citaat van: EstherLandmacht op 23/11/2010 | 16:32 uur
Dus dan kan ik beter V&V niveau drie gaan doen en dan ben je verzekerd voor een opleidingsplaats aan de KMS..

Nee, dan maak je een kans   

Maar het is op dit moment wel de enige kans om bij defensie te komen
Mocht je dit willen doen ,dan zou ik maar zorgen dat je een goede conditie hebt.
Ook hier geld dat de beste worden aangenomen na de sporttest en dat de intresse voor v&v zeer groot zal zijn