Marechaussee overgoten met mest

Gestart door KapiteinRob, 22/04/2010 | 14:05 uur

Laurens

Citaat van: Kapitein Rob op 29/04/2010 | 02:59 uur
Citaat van: Laurens op 28/04/2010 | 22:34 uur
Ja Rob, de Kmar doet ook regulier politiewerk.

In mijn beleving niet alleen "doet", maar "doet steeds meer".  ;)

terug naar de roots......"vroeguuuuur" deed de Kmar zo goed als alleen 'politiewerk'.

Gozo

Citaat van: Kapitein Rob op 29/04/2010 | 02:59 uur
Citaat van: Laurens op 28/04/2010 | 22:34 uur
Ja Rob, de Kmar doet ook regulier politiewerk.

In mijn beleving niet alleen "doet", maar "doet steeds meer".  ;)

Gevoel heb ik ook. Zal wel een efficiëntere manier van werken zijn met beperkte budgetten.

KapiteinRob

Citaat van: Laurens op 28/04/2010 | 22:34 uur
Ja Rob, de Kmar doet ook regulier politiewerk.

In mijn beleving niet alleen "doet", maar "doet steeds meer".  ;)

Laurens

Citaat van: Kapitein Rob op 27/04/2010 | 03:12 uur
Dus laat de Kmar zich blijkens jouw posting gebruiken voor regulier politiewerk. Dat hoor ik de laatste tijd steeds vaker.....

Ja Rob, de Kmar doet ook regulier politiewerk.

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 27/04/2010 | 03:12 uur
Dus laat de Kmar zich blijkens jouw posting gebruiken voor regulier politiewerk. Dat hoor ik de laatste tijd steeds vaker.....

Rob, in Italie doet de  Carabinieri  ook gewone politie taken.

Overigens heb ik nog even nagevraagd hoe men nu de meetlus op de A16 gebruikt om het gewicht van vrachtwagens te controleren of deze zwaar geladen te zijn. Men meet het gewicht van de assen van de vrachtwagen die over de meetlus heen rijdt en men telt dat bij elkaar op.

KapiteinRob

Dus laat de Kmar zich blijkens jouw posting gebruiken voor regulier politiewerk. Dat hoor ik de laatste tijd steeds vaker.....

Ace1

Citaat van: Pascal2702 op 26/04/2010 | 09:34 uur
Citaat van: Ace1 op 22/04/2010 | 20:07 uur
Overigens komt de champignonnenmest niet uit Belgie vandaan maar van industrieterrein Moerdijk en gaat dan naar Duitsland

Controleerd de KMar dan ook producten naar het buitenland?

Op de A16 ligt een meetlus voor vrachtwagens  om te meten dat ze niet te zwaar geladen zijn, een auto van de KLPD of de Kmar gaat bij de lus staan en sluit de laptop op het kastje van de lus aan en men geeft aan de motorrijder door of dat een vrachtwagen te zwaar geladen is. De motorrijder neemt de vrachtwagen mee naar het depot van rijkswaterstaat naast wegrestaurant Kanters waar een weegbrug aanwezig en men meet na of de vrachtwagen inderdaad te zwaar geladen is en men kijkt gelijk even de vrachtwagen, lading en papieren na. Overigens is die meetlus niet nauwkeurig dat heb ik al van 10 verschillende vrachtwagen chauffeurs gehoord als men na werd gewogen bij de weegbrug klopt het gewicht gewoon.

KapiteinRob

Citaat van: Pascal2702 op 26/04/2010 | 09:34 uur
Controleerd de KMar dan ook producten naar het buitenland?

Volgens mij zijn landen alleen maar bezig met wat er binnen komt. Trouwens lijkt mij controle op producten een zaak voor de douane.......

Pascal2702

Citaat van: Ace1 op 22/04/2010 | 20:07 uur
Overigens komt de champignonnenmest niet uit Belgie vandaan maar van industrieterrein Moerdijk en gaat dan naar Duitsland

Controleerd de KMar dan ook producten naar het buitenland?
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

Ace1

#13
Overigens komt de champignonnenmest niet uit Belgie vandaan maar van industrieterrein Moerdijk en gaat dan naar Duitsland, dat heb ik even nagevraagd bij iemand die bij CNC werkt.

http://www.cnc.nl/cnc/index3.html

En naast wegrestaurant Kanters bij Moerdijk staat een depot van Rijkswaterstaat waar regelmatig vrachtwagens worden gecontroleerd worden op het gewicht en technische staat en de documenten van de lading.

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 22/04/2010 | 14:05 uur
Een motorrijder van de marechaussee heeft een hele lading mest over zich heen gekregen nadat een truck zijn lading verloor.

De motorrijder was bezig met een inspectie van vrachtwagens langs de A16 bij Breda. Toen de man achter de vrachtwagen reed, bleek de achterklep niet goed dicht. Er kwam een stortvloed aan witte poeder uit. Aanvankelijk dat de motorrijder dat het om cocaïne ging maar het bleek champignonnenmest te zijn.

De truckbestuurder heeft een boete gekregen.

Bron: Telegraafsite dd. 220410

Overgieten doe je over het algemeen met een vloeistof, een poeder stort je. (maar de indruk wekken dat het stront is trekt kijkers)
Mest komt over het algemeen uit het andere eind van een koe, anders is het kunstmest,
Een hele lading is zo'n 25 ton, normaal gesproken.

Gadverdegadver die gore telegraaf / sbs6 mentaliteit :r
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: Lex op 22/04/2010 | 19:10 uur
En de KMAR staat regelmatig zo'n 3 km voor de grens gegroupeerd onder een reclamebord, vanwaar eventuele "verdachte" voertuigen worden gevolgd en aan NL zijde worden "verzocht" de parkeerplaats op te zoeken, voor een nadere check.

Ja, en dan halen ze er een peugeot uit met een K kenteken en die keren ze binnenstebuiten waardoor ik een uur te laat ben terwijl de drugsrunners met hun 205jes af en aan rijden.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

En de KMAR staat regelmatig zo'n 3 km voor de grens gegroupeerd onder een reclamebord, vanwaar eventuele "verdachte" voertuigen worden gevolgd en aan NL zijde worden "verzocht" de parkeerplaats op te zoeken, voor een nadere check.

KapiteinRob

Citaat van: Laurens op 22/04/2010 | 18:57 uur
De A16 start direct bij grensovergang Hazeldonk, dat geeft ook google maps aan. Als je wat verder in zoemt wordt het duidelijker.

Okay, duidelijk. Maar Breda ligt niet aan de grens......  :devil:

Laurens

Citaat van: Kapitein Rob op 22/04/2010 | 18:46 uur
Waar gaat de "bonopbrengst" van de door de marechaussee uitgedeelde bekeuring dan heen?

De grens is natuurlijk grijs maar de grens van staatskas vulling en een normale boete ligt ergens tussen 4km te hard en het verliezen van lading  ;)

CitaatDe A-16 stopt (begint) bij Breda, op 10 kilometer van de grens met België (bron google.maps).

De A16 start direct bij grensovergang Hazeldonk, dat geeft ook google maps aan. Als je wat verder in zoemt wordt het duidelijker.

CitaatEn het artikel stelt duidelijk dat de marechaussee in kwestie bezig was met "een inspectie van vrachtwagens".

Ik lees wel vaker scheef taalgebruik van Kmar werk in kranten. Er kan heus sprake zijn geweest van een grote controle specifiek op vrachtwagens gericht, maar dan wel op MTV gebied gericht. Of een gewone verkeerscontrole is natuurlijk ook een van de mogelijkheden  ;)