De Eurozone en haar problemen

Gestart door KapiteinRob, 02/05/2010 | 22:09 uur

Ace1

Citaat van: Enforcer op 24/07/2011 | 12:40 uur
Helaas heb je dan weer wel die Fransen aan je zuidgrens staan.....

We hebben er dan wel weer een Marinebasis er bij die een stuk zuidelijker ligt als Den Helder ;)

Enforcer

Helaas heb je dan weer wel die Fransen aan je zuidgrens staan.....

Ace1

#738
Citaat van: dudge op 24/07/2011 | 10:22 uur
Citaat van: De Standaard op 24/07/2011 | 10:07 uur
Zes op de tien Fransen positief over aanhechting Wallonië



Zoiets?

Nee je bent de details vergeten

Overigens mogen de Fransen, Wallonië van mij hebben, wie is er welleens in Luik geweest?
Een oude zooi daar en de smog is heel erg daar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Wax-Belgium_location_Walloon_Region.svg

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 24/07/2011 | 11:10 uur
Republikeinen blazen schuldoverleg op
Geschreven door Peter (pberends) op 23-07-2011 @ 18:40
print

In de VS hebben de Republikeinen het overleg met de Democratische president Barack Obama over de verhoging van het schuldenplafond opgeblazen. Dit heeft de nobele Republikeinenleider John Boehner vrijdag gezegd.

Obama reageerde geërgerd en plant nieuw topoverleg om een situatie te vermijden waarbij de VS niet meer aan haar betalingsverplichtingen zal kunnen doen.

Volgens de Republikeinenleider is Obama niet in staat om de overheidsfinanciën op orde te krijgen. Boehner gaat daarom kijken of er in de Senaat, waar de Democraten de meerderheid hebben, tot een gezamelijk plan te komen is.

Obama heeft zich bereid verklaard tot forse bezuinigingen maar wil dat tegelijk belastingvoordelen voor de allerrijksten worden geschrapt. De Republikeinen zijn daar fel op tegen. Wettelijk mag de Amerikaanse staatsschuld niet hoger zijn dan 14.290 miljard dollar, wat bereikt wordt op 2 augustus. Als dat plafond niet wordt opgetrokken, dreigt een bankroet, omdat de VS hun schulden niet langer zouden kunnen betalen.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/455087/1/1/50/republikeinen-blazen-schuldoverleg-op.html

Ik snap ook wel dat financiele problemen in de VS ons (kunnen) raken, maar om dit nu onderdeel van dit topic te maken?

Rob
Forumbeheerder

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 24/07/2011 | 10:51 uur
Het lijkt mij dat we er een goede win win van kunnen maken.

Dat wij er met Vlaanderen een aantal over het algemeen vriendelijke landgenoten en naar verluidt een regio met schijnbaar beter onderwijs bij krijgen, kan je als een "win" beschouwen. Maar wat is de "win" voor de Vlamingen als ze hun "aanstaande onafhankelijkheid" zouden inruilen voor Haagsche heerschappij? Ik zou het wel weten als ik Vlaming was.....

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 24/07/2011 | 10:37 uur
Mwa, ik sta niet negatief tegenover de in #839 genoemde oplossing.

Ik wel als ik Vlaming zou zijn...  ;)

Citaat van: dudge op 24/07/2011 | 10:37 uur
Maar het is allemaal wel een optie voor post-belgie Europa.

En waar valt dan het EU-circus Brussel onder?

Citaat van: dudge op 24/07/2011 | 10:37 uur
Opvallend dat die auteur meer kans ziet in een onafhankelijk Vlaanderen dan voor een onafhankelijk Wallonië.

Ik vind dat juist niet opvallend. Vlaanderen kan z'n eigen broek naar ik inschat wel ophouden; het tegenovergestelde vermoed ik van Wallonie.

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 24/07/2011 | 10:22 uur


Zoiets?

De vanzelfsprekenheid waarmee sommigen Vlaanderen maar meteen bij Nederland indelen......

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Zes op de tien Fransen positief over aanhechting Wallonië
zaterdag 23 juli 2011, 20u36Bron: belga Auteur: edm

Zes op de tien Fransen staan positief tegenover een aanhechting van Wallonië bij Frankrijk, indien België zou barsten. Dat blijkt uit resultaten van een opiniepeiling van het Ifop (Institut français d'opinion publique).

De Franse weekkrant Le Journal du Dimanche zou zondag de resultaten van de opiniepeiling publiceren, maar het tragische nieuws uit Noorwegen heeft de krant ertoe genoodzaakt om het artikel uit te stellen tot de volgende editie.

De resultaten werden wel al bekendgemaakt op Twitter en daaruit blijkt dat zes op de tien Fransen positief staan tegenover een aanhechting van Wallonië bij Frankrijk, indien België zou barsten. Het is nog niet duidelijk wanneer of hoe de peiling werd verricht.

In België verklaart 27 procent van de Walen te geloven dat België zal verdwijnen en zegt 39 procent van die Walen positief te staan tegenover een aanhechting bij Frankrijk.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110723_068



Lynxian

Joepie, nog een grote bak met geld die kant op. :mad: En Rutte en De Jager maar zeggend dat het lenen van dit geld geen effect heeft voor de Nederlandse begroting.   :glare:

Heeft iemand die jongens wel eens uitgelegd dat óók de Nederlandse staat, welke dit geld gaat lenen voor de Grieken en dan doorleent, er rente over moet betalen? De renteafdracht voor de Nederlandse staatsschuld staat momenteel op zo'n 11+ miljard per jaar, dus dat zal met een miljardje of vijftien lenen wel weer verder stijgen. Maar nee hoor, het heeft geen enkel gevolg voor Nederland. Ieder weldenkend econoom zou druk bezig zijn onze staatsschuld af te lossen zodat de jaarlijkse rente-afdracht daalt en we netto, op de middellange termijn, meer te besteden krijgen.

En gelukkig koopt Griekenland er lustig op los (zou me niets verbazen als ze ook onze laatste Leo's gaan overkopen) en betalen ze rente-afrdrachten van geleend geld met... geleend geld. Toppie.  :dead:

Wellicht een idee om de Grieken het ideetje voor te leggen het Griekse gedeelte aan Cyprus te verkopen aan Turkije? Krijgen ze een smak met geld binnen en kunnen ze meteen hun defensieuitgaven verlagen naar 2% van hun BNP, aangezien de grootste angel dan wel uit de Turkse dreiging is.

Excuus voor de halve rant. 't Moet er toch ergens uit...

Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 22/07/2011 | 21:35 uur
Grieken zeggen ja en amen en gaan op de oude voet verder... hoe makkelijk willen ze het hebben? Corrupte tievesbende houdt zichzelf wel in stand. En als het op is??? gaat europe weer schokken, griekjes mogen niet omdonderen want ze nemen die heilige euro mee de griekse zee in
Dat gaat de Grieken helaas niet meer lukken....en andere landen die wat teveel goochelen met hun boekhouding ook niet. Nu wordt men nog gesteund, maar als men daar ook misbruik van maakt is het keihard einde oefening...maar dan wel met een veel grotere kans dat het domino-effect uitblijft. En daar is het de Europese leiders om te doen. Het gaat ook erg om signaal-werking richting de financiële wereld. 

SMI de Boer

Een griek kan op de vraag "Dat lieg je toch?" willekeurig met ja of nee antwoorden.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ace1

Citaat van: SMI de Boer op 22/07/2011 | 21:35 uur
Grieken zeggen ja en amen en gaan op de oude voet verder... hoe makkelijk willen ze het hebben? Corrupte tievesbende houdt zichzelf wel in stand. En als het op is??? gaat europe weer schokken, griekjes mogen niet omdonderen want ze nemen die heilige euro mee de griekse zee in

Als een Griek ja zegt bedoelt hij nee

Ace1

Citaat van: SMI de Boer op 22/07/2011 | 19:44 uur
102 miljard zag ik even voorbijkomen... 6800 per man, mijn gezin dus een kleine 20000 eurie. Weet je wat die grieken vn mijn kunnen krijgen???

SMI de Boer, als jij nu het eerste beste vliegtuig naar Griekenland pakt en je leent daar een Leopard 2 Hel en daarmee rij je  naar  Athene en schiet je de belangrijkste gebouwen in  Athene en omgeving in puin om de Grieken duidelijk te maken dat ze niet meer moeten gaan staken maar eens aan de slag moeten gaan.

http://greekmilitary.net/greekmbtanks.htm

SMI de Boer

Grieken zeggen ja en amen en gaan op de oude voet verder... hoe makkelijk willen ze het hebben? Corrupte tievesbende houdt zichzelf wel in stand. En als het op is??? gaat europe weer schokken, griekjes mogen niet omdonderen want ze nemen die heilige euro mee de griekse zee in
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 22/07/2011 | 19:44 uur
102 miljard zag ik even voorbijkomen... 6800 per man, mijn gezin dus een kleine 20000 eurie. Weet je wat die grieken vn mijn kunnen krijgen???
Iets te eenvoudig...dit geld komt niet alleen van de belastingbetaler maar ook via andere bronnen (waaronder gelddrukpersen..). Komt goeddeels terug, direct of indirect...en is maar een fractie van wat we kwijt raken als de eurocrisis zich verder zou uitbreiden.

En nee ik denk niet dat andere risico-landen nu denken...wij hebben ook makkelijke uitweg....want makkelijk is die niet. De Grieken moeten diep buigen en dingen accepteren die ze liever niet accepteren. Weinig landen en regeringen willen zo'n openlijke vernedering...en zullen dus hun maatregelen wel nemen. Maar tegen de speculaties op de kapitaalmarkt valt weinig te beginnen...daar moet de EU en Euro-zone wel collectief op reageren. Op die markt vinden nu zeer vuile (ook politieke) spelletjes plaats. Er wordt een hard en smerig spel gespeeld en sommige betrokkenen verdienen kapitalen.