Militairen Italië dringen San Marino binnen

Gestart door Enforcer, 08/05/2010 | 22:57 uur

Ace1

Lezen die italiaanse militairen geen kaart dan? Ik dacht eerst dat het een mop was. :devil:

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 10/05/2010 | 11:57 uur
Zie, Rob, in sommige landen doet de Kmar wel goed werk,

Je snapt blijkbaar geen jota van mijn Kmar-standpunt. De meeste van hun taken dienen uitgevoerd te worden, dat snap zelfs ik. Maar ik vind dat ze elders binnen overheid en zelfs daarbuiten belegd kunnen worden waardoor je efficienter en een stuk goedkoper uit bent.

Meer ga ik er in dit topic niet over zeggen; zie het topic "het nut van de Kmar als organisatie".

Pascal2702

Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

KapiteinRob

Citaat van: Pascal2702 op 09/05/2010 | 20:34 uur
CitaatSan Marino is de oudste en kleinste onafhankelijke republiek van Europa.
De oudste zal wel, maar volgens mij is vaticaanstad toch echt kleiner, nog niet één hele vierkante kilometer.

Volgens mij is het Vaticaan geen republiek...... ;)

Pascal2702

CitaatSan Marino is de oudste en kleinste onafhankelijke republiek van Europa.
De oudste zal wel, maar volgens mij is vaticaanstad toch echt kleiner, nog niet één hele vierkante kilometer.
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

Enforcer

Militairen Italië dringen San Marino binnen

Uitgegeven: 8 mei 2010 22:40
Laatst gewijzigd: 8 mei 2010 22:39

SAN MARINO - Een Italiaans militair konvooi dat via een kortere route sneller zijn bestemming hoopte te bereiken, is zaterdag per ongeluk San Marino binnengereden. De San Marinese marechaussee heeft het konvooi tegengehouden.
Dit heeft het Italiaanse persbureau ANSA gemeld.

De Italiaanse militairen wisten de San Marinezen ervan te overtuigen dat zij te goeder trouw waren en geen invasie planden.


De marechaussee van San Marino heeft het Italiaanse militaire konvooi daarop terug naar de grens begeleid. San Marino is de oudste en kleinste onafhankelijke republiek van Europa. Het staatje is een enclave in het noorden van Italië.

© ANP