Nederlandse Talibanstrijder gedood

Gestart door andré herc, 10/05/2010 | 19:40 uur

hudinie

Het zal vast niet de enige Taliban strijder zijn die daar zit, ieder jaar gaan er massa's jongeren vanuit Europa met een studie beurs van een Islamitisch liefdadigheidsfonds dat vaak zijn oorsprong heeft uit Pakistan of Saudi Arabie naar pakistan/jemen of te leren op een Koranschool.
Daar komen ze bewust / onbewust in contact met radicale figuren en een terreur training volgt...lees wat de inlichtingen diensten schrijven
...zo gaat het....en dan komen ze vaak ook nog terug...en hebben we weer een paar nieuwe terroristen onder de bevolking.


Elzenga

Citaat van: Pascal2702 op 11/05/2010 | 16:57 uur
Toch jammer dat er mensenlevens verloren moeten gaan voor een oorlog waarin we tot vrede willen komen.
Door zich op hun christen-zijn beroepende politici Islamitische landen te laten bezetten en partij te kiezen in een complexe en al decennia durende burgeroorlog? mmhh, klinkt mij niet echt als een poging om vrede te willen stichten. Meer als olie op het vuur....Ik heb zelden zo'n weinig intelligente aanpak/strategie gezien die zo contra-productief was. Of men moet het er natuurlijk om doen...en gaat het hier naast the big bugs inderdaad ook om deel tig in de al eeuwen voortdurende war of religions... tussen Christendom en Islam...Dan hebben deze radicalisten het misschien nog niet zo verkeerd gezien en zich daarom gemeld bij de frontlinie aldaar. Religieuze idioterie....maar ik sta inmiddels nergens meer van te kijken. Ook niet bij lieden waarvan je toch, gezien het stukje opleiding dan zij hebben genoten en de vele kennisbronnen die zij beschikbaar hebben, anders zou mogen verwachten. Ik denk aan enkele (ex)politieke leiders hier in het Westen. Maar religieuze ideologieën weten nog steeds te verblinden blijkbaar.

IPA NG

Citaat van: Ace1 op 10/05/2010 | 20:16 uur
Ik snap zo en zo niet als je de Nederlandse nationaliteit hebt dat je eigen laat bekeren tot de Islam.

Bekeerde mensen zijn vaak het extreemst in hun opvattigen.
Nu kan ik me überhaupt niet voorstellen waarom je je tot een godsdienst zou bekeren maar goed...
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Pascal2702

Die Duitser had met zijn groep in Berlijn misschien (nu zeker) meer kunnen uitrichten voor de taliban dan in Pakistan. Als ze daar een aanslag hadden willen plegen hoefden ze in ieder geval niet de grens over, maar daarom is het misschien maar beter dat hij naar Pakistan is gegaan, nu zal die niks meer doen.
Toch jammer dat er mensenlevens verloren moeten gaan voor een oorlog waarin we tot vrede willen komen.
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 10/05/2010 | 20:16 uur
Ik snap zo en zo niet als je de Nederlandse nationaliteit hebt dat je eigen laat bekeren tot de Islam.

Nationaliteit en Godsdienst hebben in beginsel niets met elkaar te maken; in ieder geval niet in ons land.

Ace1

Ik snap zo en zo niet als je de Nederlandse nationaliteit hebt dat je eigen laat bekeren tot de Islam.

andré herc

Nederlandse Talibanstrijder gedood AMSTERDAM -  Een bekeerde militainte moslim met de Nederlandse nationaliteit is maandag tijdens een vuurgevecht met militairen doodgeschoten in de Pakistaanse provincie Zuid-Waziristan.
Ook een bekeerde Duitser is omgekomen in het vuurgevecht, meldt Der Spiegel.
De 21-jarige Danny werd geboren in Duitsland en woonde in Berlijn. Na zijn bekering tot de islam veranderde hij zijn naam van in Elias. De man sloot zich aan bij een groep radicale moslims in de Duitse hoofdstad, maar leidde een onopvallend bestaan. Dat meldt de NOS.
Vorig jaar september verdween de man plotseling, samen met zijn vrouw.

bron:nos.nl

Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.