Al-Qaeda meldt dood leider Afghanistan

Gestart door Elzenga, 01/06/2010 | 14:52 uur

Elzenga

Citaat van: Sine Pari op 04/06/2010 | 20:00 uur
@Elzenga had verwacht dat jij toch wel het verschil zou weten tussen bv. landen als Jordan, Egypt, Saudi Arabia, etc. of een land als Afghanistan. In eerst genoemde heeft men scholing, toegang tot verschillende media en in laatst genoemde was dit langere tijd niet het geval en komt dit eerst sinds korte tijd op gang. Zijn er extremisten in de eerst genoemde landen, ja die zijn er. Maar als je even objectief gaat kijken zie je ook dat dit enkel maar een kleine doorsnee van de bevolking is. Hier heeft het echter weinig met scholing te maken maar meer met het zich bevinden in groepen/kringen waar men enkel enzijdige media, scholing etc gebruikt om het 'ware woord' te verspreiden. Van de klootzakken die bv. 9/11 doorgevoerd hebben zal je als je het gaat bekijken zien dat ze stuk voor stuk zich in radicalen kringen ophielden die geen andere invals hoeken/ideen toe lieten.
Ik ben toch lichtelijk verbaasd dat jij onze vijanden niet zo goed kent blijkbaar...
1) Saudi Arabië is een buitengewoon fundamentalistisch land welk regime een eigen oer-fundamentalistische versie van de Islam en Koran met miljoenen boeken tegelijk drukt en verspreid over de wereld, het wahabisme... een land welke de financier blijkt te zijn van veel van de fundamentalistische groepen en moskeeën in Westerse landen die integratie hier frustreren...
2) de meeste aanslagplegers van 9/11 kwamen ook niet voor niets uit dit land. En hadden wel degelijk langdurig beschikking gehad en kennis genomen van ook andere informatiebronnen..een aantal studeerden op Westerse universiteiten en namen zelfs deel aan het "westerse" uitgaansleven...maar waren juist door die informatie boos geworden over het onrecht en de dubbele agenda's die zij zagen...en vonden in de denkbeelden van radicale groeperingen als Al Qaeda een antwoord om daar iets mee en aan te doen. Ik heb hier al eerder bepleit dat die denkbeelden in feiten een soort "bevrijdingsideologie" zijn als antwoord op het waargenomen onrecht...zoals het communisme ook om die reden is ontstaan als ook vele andere (religieuze) ideologieën dat meestal zijn. Ze beloven een einde aan het onrecht en een betere wereld voor haar volgelingen.  
3) Scholing en informatie is dus verre van een garantie, dat voorheen ongeschoolde of onwetende mensen minder fundamentalistisch worden. Het kan dit zelfs versterken als men zo bekend wordt met onrecht of de oorzaken van eigen armoede. Ik heb ook al vaker gesteld dat het averechts werkt om mensen in Afrika te scholen als er tegelijk geen werk voor ze ontstaat of hun handel wordt weggeconcurreerd door gesubsidieerde productie in het Westen. Dan krijg je alleen maar meer vluchtelingen richting het Rijke Westen dat zij kennen uit de boeken of van het internet (zij kunnen lezen immers).
4) Scholing en informatie is ook niet voldoende om diepe culturele gebruiken snel te veranderen. Dat zie je ook weer in Saudi-Arabië. En die zijn er ook in Afghanistan nog genoeg op met name het platteland. Er is veel meer nodig dan dat, naast erg veel tijd. En daar kun je wel de randvoorwaarden voor scheppen, maar zullen de Afghanen toch echt zelf moeten doen en vooral willen. Daarvoor hoef je een land echter niet te bezetten. Investeren en toegang geven tot internationale handel zijn vaak al voldoende. Als ook het indammen van de wapenhandel.  

Sine Pari

#33
Citaat van: Nikehercules op 04/06/2010 | 22:36 uur
Das nog is duidelijke taal...  zullen we het gezellig houden? 8)
Ach ja joh ga je er ook even mee bemoeien, voel je je aangesproken? Als je ook bij de Marchaussee zit ga dan ergens anders militaire treiteren.
Citaat van: Ros op 04/06/2010 | 22:42 uur
Ik zal het nog  een keer uitleggen voor het algemeen publiek onder ons en specifiek voor jarheads die wat slow zijn............
Had ik niet al gezegt dat het een lul smoes is? Waarom ga je niet gewoon weer verstopperte spellen zo als je laats ook gedaan hebt. Nee de grote ***** moet er nog eens terug komen om dan lekker denigrerend te doen. ***** ik begrijp je best, je bent en blijft een linke ***** die zich er nu probeert uit te lullen.
Citaat van: Enforcer op 04/06/2010 | 23:06 uur
Als je dat nodig vindt om te zeggen, heb je daar de PM voor.
Teneerste wie heeft jou mod gemaakt, en ten tweede als de ***** elke keer op nieuw de U.S. moet afzeiken kan ik  daar dus open op reageren.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Enforcer

#32
Citaat van: Sine Pari op 04/06/2010 | 22:29 uur
Ja lul je er maar weer eens lekker uit. Nee wacht, laat de andere mods het maar weer voor je opknappen. Het beste je weer een paar weken verstoppen terwijl de andere mods elke 'ongepaste' post verwijderen. Je grijpt gewoon alle mogelijkheden aan om over de U.S te zeiken/griepen. Je bent in mijn ogen gewoon een laag bij de gronds achterbaks mannetje en een ongelovelijke *****!

Als je dat nodig vindt om te zeggen, heb je daar de PM voor.



Citaat van: Ros op 04/06/2010 | 22:42 uur
Ik zal het nog  een keer uitleggen voor het algemeen publiek onder ons en specifiek voor ******* die wat slow zijn.............

Inderdaad, waarom geen olie op het vuur gooien?! "Jarhead" geldt trouwens meer voor Marines als voor Airborne.

Ros

#31
Ik zal het nog  een keer uitleggen voor het algemeen publiek onder ons en specifiek voor ******* die wat slow zijn.............

Het is minder erg om miltairen in een conflict te verliezen dan dat er burgers in je eigen land door aanslagen etc om het leven komen. Het doel is/was toch om de "vijand" in Afghanistan aan te pakken en zo te voorkomen dat de vijand toe zou kunnen slaan op VS turf ?.

Nikehercules

Das nog is duidelijke taal...  zullen we het gezellig houden? 8)

Sine Pari

#29
Ja lul je er maar weer eens lekker uit. Nee wacht, laat de andere mods het maar weer voor je opknappen. Het beste je weer een paar weken verstoppen terwijl de andere mods elke 'ongepaste' post verwijderen. Je grijpt gewoon alle mogelijkheden aan om over de U.S te zeiken/griepen. Je bent in mijn ogen gewoon een laag bij de gronds achterbaks mannetje en een ongelovelijke *****!
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Ros

#28
Voor alle duidelijkheid;

Elzenga stelde,

Citaat
Mogelijk Westerse militairen in Afghanistan of erger burgers in Amerikaanse steden

TDMHgaatGROEN vroeg zich af,
Citaat
Waarom is het erger als er burgers slachtoffer worden? Dat is naar mijn mening net zo erg als militairen die slachtoffers worden.

Daar op reageerde ik met,

Citaat
of erger burgers in Amerikaanse steden.

Om aan te duiden dat Elzenga dat erger zou vinden omdat de aanslagen/aanvallen dan op Amerikaanse bodem plaats zouden vinden. 'Meaning that the enemy is kicking your ass in your own freaking backyard'.

Het is niet zo moelijk te begrijpen toch..................mwah  :omg:

Enforcer

Citaat van: Pascal2702 op 04/06/2010 | 21:17 uur
of ga eens even vragen waarom je dat zegt, want mij (en Laurens) is het nog niet helemaal duidelijk waarom hij dat is.

De sneer en insinuatie die Ros geeft naar Amerikaanse burgers, waarmee hij aangeeft dat die meer waard zouden zijn als Afghaanse.

Pascal2702

of ga eens even vragen waarom je dat zegt, want mij (en Laurens) is het nog niet helemaal duidelijk waarom hij dat is.
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

Sine Pari

Citaat van: Laurens op 04/06/2010 | 20:10 uur
want....?
Gosh daar hebben we de Marchaussee. Ga eens lekker de posten door lezen van de heer Ros.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Laurens

#24
Citaat van: Sine Pari op 04/06/2010 | 20:02 uur
Citaat van: Ros op 04/06/2010 | 16:47 uur
of erger burgers in Amerikaanse steden.

Ros heeft iemand jou vandaag al eens verteld dat je een ongelovelijke grote ***** bent? Bij deze, Ros je bent een ongelovelijke *****.

want....?

Sine Pari

#23
Citaat van: Ros op 04/06/2010 | 16:47 uur
of erger burgers in Amerikaanse steden.

Ros heeft iemand jou vandaag al eens verteld dat je een ongelovelijke grote ***** bent? Bij deze, Ros je bent een ongelovelijke *****.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Sine Pari

@Elzenga had verwacht dat jij toch wel het verschil zou weten tussen bv. landen als Jordan, Egypt, Saudi Arabia, etc. of een land als Afghanistan. In eerst genoemde heeft men scholing, toegang tot verschillende media en in laatst genoemde was dit langere tijd niet het geval en komt dit eerst sinds korte tijd op gang. Zijn er extremisten in de eerst genoemde landen, ja die zijn er. Maar als je even objectief gaat kijken zie je ook dat dit enkel maar een kleine doorsnee van de bevolking is. Hier heeft het echter weinig met scholing te maken maar meer met het zich bevinden in groepen/kringen waar men enkel enzijdige media, scholing etc gebruikt om het 'ware woord' te verspreiden. Van de klootzakken die bv. 9/11 doorgevoerd hebben zal je als je het gaat bekijken zien dat ze stuk voor stuk zich in radicalen kringen ophielden die geen andere invals hoeken/ideen toe lieten.

DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Ros

Citaat van: TDMHgaatGROEN op 04/06/2010 | 14:50 uur
Citaat van: Elzenga op 02/06/2010 | 13:47 uur

dat zal wederom vele doden en gewonden tot gevolg hebben. Mogelijk Westerse militairen in Afghanistan of erger burgers in Amerikaanse steden. 

Waarom is het erger als er burgers slachtoffer worden? Dat is naar mijn mening net zo erg als militairen die slachtoffers worden.

of erger burgers in Amerikaanse steden. 


VandeWiel

Citaat van: TDMHgaatGROEN op 04/06/2010 | 14:50 uur
Citaat van: Elzenga op 02/06/2010 | 13:47 uur

dat zal wederom vele doden en gewonden tot gevolg hebben. Mogelijk Westerse militairen in Afghanistan of erger burgers in Amerikaanse steden. 

Waarom is het erger als er burgers slachtoffer worden? Dat is naar mijn mening net zo erg als militairen die slachtoffers worden.

Iets met wapens en ongewapend? Vrouwen? Kinderen? Tsjees, dat ik daar nog op antwoord ook... :crazy: