Redeployment Afghanistan-NL

Gestart door Lex, 24/06/2010 | 19:12 uur

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 12/12/2010 | 21:03 uur
Snap ik, maar bij een beetje verplaatsing is 55 vtgn natuurlijk peanuts (+/-700 lane meter?), snap trouwens niet waarom ze niet "gespaard" hebben tot pak hem beet 2000 lane meter oid.

Precies, want waarom niet een groter schip gehuurd en de hele mikmak per schip vervoerd i.p.v. met duur ingehuurde Antonov's en C-17's?

Citaat van: A.J. op 12/12/2010 | 21:03 uur
Ik ben van mening dat het een centenkwestie is, waarom, met Den Helder in mijn achterhoofd, is mij een raadsel.

Misschien zijn er vriendjesbelangen in/met Eemshaven.......  :angel:

A.J.

Citaat van: Lex op 12/12/2010 | 21:10 uur
Te grote werkdruk ineens bij die aantallen?  :angel:

Ach kom. Dan rij je driekwart naar Vriezenveen en zet je op de parkeerplaats, met het resterende kwart kun je vast aan de slag in Coevorden.

Lex

Citaat van: A.J. op 12/12/2010 | 21:03 uur
....., snap trouwens niet waarom ze niet "gespaard" hebben tot pak hem beet 2000 lane meter oid.
Te grote werkdruk ineens bij die aantallen?  :angel:

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 12/12/2010 | 20:44 uur
Zit een goeie sloperij vlakbij

6e Echelons onderhoud!  :lol:

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 12/12/2010 | 20:29 uur
Ik doelde dan ook alleen maar op die 55 voertuigen die van die burgerschuit afkwamen.

Snap ik, maar bij een beetje verplaatsing is 55 vtgn natuurlijk peanuts (+/-700 lane meter?), snap trouwens niet waarom ze niet "gespaard" hebben tot pak hem beet 2000 lane meter oid.

Citaat van: Lex op 12/12/2010 | 20:41 uur
In de voorbereiding naar "Emerald Move" stond de parkeerplaats op de Nieuwe Haven ook aardig vol, met zo'n 150 voertuigen in allerlei afmetingen.
Maar dat doet niets af aan het feit dat om een of andere reden de Eemshaven is gekozen als entry point. Het zal een reden hebben.

Ik ben van mening dat het een centenkwestie is, waarom, met Den Helder in mijn achterhoofd, is mij een raadsel.

Laurens

Citaat van: SMI de Boer op 12/12/2010 | 20:44 uur
Citaat van: Lex op 12/12/2010 | 20:41 uur
Citaat van: A.J. op 12/12/2010 | 20:03 uur
Ik heb wel eens op Eemshaven gestaan en dat de plaat echt tot de laatse vierkante centimeter vol stond.
In de voorbereiding naar "Emerald Move" stond de parkeerplaats op de Nieuwe Haven ook aardig vol, met zo'n 150 voertuigen in allerlei afmetingen.
Maar dat doet niets af aan het feit dat om een of andere reden de Eemshaven is gekozen als entry point. Het zal een reden hebben.
Zit een goeie sloperij vlakbij

Genoeg  :devil:

SMI de Boer

Citaat van: Lex op 12/12/2010 | 20:41 uur
Citaat van: A.J. op 12/12/2010 | 20:03 uur
Ik heb wel eens op Eemshaven gestaan en dat de plaat echt tot de laatse vierkante centimeter vol stond.
In de voorbereiding naar "Emerald Move" stond de parkeerplaats op de Nieuwe Haven ook aardig vol, met zo'n 150 voertuigen in allerlei afmetingen.
Maar dat doet niets af aan het feit dat om een of andere reden de Eemshaven is gekozen als entry point. Het zal een reden hebben.
Zit een goeie sloperij vlakbij
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Citaat van: A.J. op 12/12/2010 | 20:03 uur
Ik heb wel eens op Eemshaven gestaan en dat de plaat echt tot de laatse vierkante centimeter vol stond.
In de voorbereiding naar "Emerald Move" stond de parkeerplaats op de Nieuwe Haven ook aardig vol, met zo'n 150 voertuigen in allerlei afmetingen.
Maar dat doet niets af aan het feit dat om een of andere reden de Eemshaven is gekozen als entry point. Het zal een reden hebben.

KapiteinRob

Ik doelde dan ook alleen maar op die 55 voertuigen die van die burgerschuit afkwamen.

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 12/12/2010 | 19:38 uur
Het is ook niet zo dat er honderden voertuigen zijn gelost in de Eemshaven.....  ;)

Ik heb wel eens op Eemshaven gestaan en dat de plaat echt tot de laatse vierkante centimeter vol stond.

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 12/12/2010 | 19:37 uur
Er liggen af en toe 2 LPD's die je aardig kunt laden/lossen. Daarbij zag ik op die foto van het lossen van de MV Belgua in de Eemshaven een YPR onder een kraan hangen. De MV Belgua is geen RoRo-schip.......  ;)

In dit geval niet nee, heb zelf ook nog maar 1 keer meegemaakt dat we gingen laden/lossen mbv een kraan, dat is wel zo ontzettend tijdrovend. RORO is 10 keer zo snel.

KapiteinRob

Citaat van: Mezelf op 12/12/2010 | 19:37 uur
Is de MV Belgua trouwens niet die schuit die met zo'n soort "kite-hulp" vaart of heeft gevaren?

Inderdaad.

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 12/12/2010 | 19:35 uur
Vergeleken met Coevorden is dat wel erg klein.

Het is ook niet zo dat er honderden voertuigen zijn gelost in de Eemshaven.....  ;)

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 12/12/2010 | 19:32 uur
En ik zou niet weten wat de praktische bezwaren zijn om te debarkeren in Den Helder... Of zou je daar niet echt uit de voeten kunnen met een RORO schip?

Er liggen af en toe 2 LPD's die je aardig kunt laden/lossen. Daarbij zag ik op die foto van het lossen van de MV Belgua in de Eemshaven een YPR onder een kraan hangen. De MV Belgua is geen RoRo-schip.......  ;)

Is de MV Belgua trouwens niet die schuit die met zo'n soort "kite-hulp" vaart of heeft gevaren?

A.J.

Citaat van: Lex op 12/12/2010 | 17:45 uur
Klopt; er is er zelfs een van DVVO waar onderhoud wordt gegeven aan oa de BV's.

Vergeleken met Coevorden is dat wel erg klein.