Stem: Hoe tevreden bent u over uw werkgever?

Gestart door -Peter-, 06/01/2003 | 18:35 uur

Als u defensie een cijfer zou moeten geven als werkgever, wat zou u dan geven?

10
0 (0%)
8-9
3 (13%)
7-8
8 (34.8%)
6-7
8 (34.8%)
5-6
3 (13%)
4-5
1 (4.3%)
3-4
0 (0%)
2-1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Fazer

#22
ik heb 5-6 gestemd, dit vooral door mijn ervaringen met militaire artsen en doordat er op de KMS geen goede fysiotherapeut was op het moment dat ik(en anderen) die hard nodig hadden.
Door laks gedrag van die **** was het noodzakelijk om mij nog een keer aan mn schenen te opereren en me naar het MRC in doorn te sturen en wat me bijna mn baan gekost heeft.
GS500e(25kw)--> GS850g --->SV650s --> FZS600

2x geopereerd aan mn schenen, 3mnd MRC in Doorn, ruim 1 jaar bloed, zweet en tranen.

mikemans

Citaat
Je vermoed, je denkt je verzint en dan plaats je een onsamenhangend bericht waar wij het dan schijnbaar mee eens moeten zijn.

Passen scholen quantum korting toe op het lesgeld?
Hoeveel leerlingen moeten er dan aangebracht worden?
Bestaat het grootste gedeelte van de kosten niet uit het collegegeld en is dat niet wettelijk vastgelegt?
Worden op die ene school alle studierichtingen gegeven die gewenst zijn? En is de kwaliteit van ál die opleidingen de beste?
Wat is het effect op de reiskosten van het centrale punt tegenover die van decentraal werken?
IS de opbrengst zodanig hoog dat het de kosten van veranderen dekt? loont het de moeite?
Kunnen alle huidige studenten zonder probleem overstappen van de huidige naar de nieuwe centrale hogeschool?

ect ect ect ect

Als je jezelf zo druk maakt om dit onderwerp zou je eens kunnen beginnen met uit te zoeken wat het antwoord op deze vragen is. Als je de antwoorden hebt is het mischien helemaal niet zo idioot hoe de zaken nu geregeld zijn.

Komt u maar met uw inhoudelijke antwoorden waaruit blijkt dat het echt geldverspilling is. Ik nodig je echt uit om nu eens een keer ZELF het werk te doen. Zo niet blijft je mening een ongefundeerd onzinverhaal. En dat is jouw probleem niet het mijne.

maxell

Tja, zo kom je er ook. Uitgaan dat JIJ het gelijk hebt, tja, dan houdt het op he?

Fas est ab hoste doceri

mikemans

Citaat van: maxell op 13/12/2007 | 08:32 uur
Mijn klus valt van verbazing op dek!  ???

Is dit een zoek eerst alles op voordat je een reactie geeft of is dit een open site?

Nee, dit is een site voor mensen waarvan de meesten geintereseerd zijn in reële zaken en de echte wereld i.p.v. wat bij elkaar geraapte verzinsels. Je mag schrijven wat je wilt maar als je onzin praat staat het de rest van ons vrij om daar vragen over te stellen en om onderbouwing te vragen. Als je die dan niet kan geven omdat na 2 posts al blijkt dat je zomaar wat roept en er helemaal niet over hebt nagedacht staat het de rest van ons weer vrij om je niet meer serieus te nemen en om niet meer op je te reageren.

dan on-topic

Citaat
Ik weet het niet maar ik denk dat scholen idd geld vragen voor het verzorgen van les en dat iemand, buiten de deelnemer, toch echt moet betalen voor de les! Sowieso betaald Defensie voor de les want als de deelnemer slaagt voor een opleiding krijgt hij/zij 50% of 100% van de leskosten (lesgeld, boeken, etc.) terug!

Open deur en geen antwoord op de gestelde vragen. Ik schrijf het geheel maar weer af als verzinsels, onderbuikgevoelens en vage aannames. Einde bericht.

maxell

#18
Mijn klus valt van verbazing op dek!  ???

Is dit een zoek eerst alles op voordat je een reactie geeft of is dit een open site?

Ik weet het niet maar ik denk dat scholen idd geld vragen voor het verzorgen van les en dat iemand, buiten de deelnemer, toch echt moet betalen voor de les! Sowieso betaald Defensie voor de les want als de deelnemer slaagt voor een opleiding krijgt hij/zij 50% of 100% van de leskosten (lesgeld, boeken, etc.) terug!




mikemans

Je vermoed, je denkt je verzint en dan plaats je een onsamenhangend bericht waar wij het dan schijnbaar mee eens moeten zijn.

Passen scholen quantum korting toe op het lesgeld?
Hoeveel leerlingen moeten er dan aangebracht worden?
Bestaat het grootste gedeelte van de kosten niet uit het collegegeld en is dat niet wettelijk vastgelegt?
Worden op die ene school alle studierichtingen gegeven die gewenst zijn? En is de kwaliteit van ál die opleidingen de beste?
Wat is het effect op de reiskosten van het centrale punt tegenover die van decentraal werken?
IS de opbrengst zodanig hoog dat het de kosten van veranderen dekt? loont het de moeite?
Kunnen alle huidige studenten zonder probleem overstappen van de huidige naar de nieuwe centrale hogeschool?

ect ect ect ect

Als je jezelf zo druk maakt om dit onderwerp zou je eens kunnen beginnen met uit te zoeken wat het antwoord op deze vragen is. Als je de antwoorden hebt is het mischien helemaal niet zo idioot hoe de zaken nu geregeld zijn.

Ook schaalvergroting en centralisme hebben nadelen. In de burgermaatschappij komt men daar nu op een groot aantal vlakken achter en begint men langzaam weer de andere richting op te sturen. Jijzelf hebt ook de grootste moeite met deze twee effecten. P&O 2000 en FPS zijn er twee grote voorbeelden van. In ieder geval staan zowel schaalvergroting als centralisme op gespannen voet met persoonsgericht en empatisch leiderschap. laten die laatste twee nu net de paradepaardjes van het jaar zijn.

maxell

#16
Nee? Jij denkt dat het volgen van een studie door Defensie niet goedkoper kan? Dat het niet wijzer? is wanneer ALLE krijgsmachtonderdelen bij dezelfde hogeschool een studie inkopen? Oke, je moet er als deelnemer voor betalen maar, volgens mij is het nog altijd stukken goedkoper wanneer 30 man naar 1 hogeschool gaan dan 30 man naar 30 hogescholen? Toch? De opleiding zal niet voor niets gegeven worden, de docenten moeten toch ook betaald worden, de school vangt geld voor de deelnemer, hoe meer deelnemers, hoe meer geld!

Daarnaast gaat het mij om de manier! De CLAS heeft zijn school, CZSK heeft een school en de CLSK heeft ook een eigen hogeschool? Wat is dat voor een idioterie! Waarom niet krijgsmachtbreed een hogeschool kiezen en iedereen daarheen sturen?

Ik vraag mij af of de CLAS weet dat CZSK een contract hebben met de hogeschool in het noorden van het land en vv. Ik denk niet dat links weet wat rechts doet of van elkaar wil weten wie wat doet!  >:(


mikemans

En aangezien het om gewone studies gaat die per stuk betaald worden maakt het geen zier uit of je er 5 in lutjebroek en 6 in schubbekutteveen aanschaft.

Enforcer

En de KMA heeft een samenwerkingsverband met Avans in Breda...

maxell

Hoe is het mogelijk! Defensie heeft wederom een methode gevonden om geld over de balk te smijten! In plaats van om de tafel te gaan zitten en op zoek te gaan naar een hogeschool waar ALLE militairen een opleiding te kunnen volgen gaan de onderdelen afzonderlijk op zoek om geld over de balk te smijten!

De CLAS heeft een contract met de Hogeschool van Utrecht om zijn mensen de Hbo-P&A te laten volgen en de CZSK heeft een contract met de Hogeschool van Leeuwarden om, inderdaad, de Hbo-P&A opleiding te laten volgen!

Waar komt dat geld vandaan en hoe krijgt Defensie het toch voor elkaar om dit soort zaken goed te keuren? Wie controleert Defensie nu eigenlijk op het nodeloos over de balk gooien van kostbaar geld?

Paars is volgens mij enkel een leuk woord dat het goed doet tijdens de borrel. Voor de rest is het allemaal ieder onderdeel voor zichzelf! Waarom samenwerken op zoveel gebieden waar samen te werken valt als je geld, dat niet van jouw is, zonder pardon over de balk kan smijten?  >:(

SCHANDE!


maxell

Er bestaan mensen binnen Defensie die de hele dag klagen dat zij het zo druk hebben, als je de tijd hebt om te klagen heb je het volgens mij niet druk maar maak je je druk (dit ter zijde!). Echter er zijn vast ook militairen die de hele dag wachten tot het 1700h is! Wat zou hier de reden van kunnen zijn? Wellicht echt geen werk of, meer kans, de man/vrouw zit op de verkeerde plek en mag van P&O niet weg omdat, jaja echt waar!, de vrijvaldatum nog lang niet bereikt is!

Geldverspilling lijkt echt normaal te zijn/worden binnen Defensie!

Waar is het principe van de juiste man op de juiste plaats gebleven? Of moet iedere militair maar gewoon gaan leren of sporten de hele dag?



maxell

Oude koeien? Ik vind het bijzonder interessant om "oude" topics te lezen om, wellicht soms helaas, te ontdekken dat er in drie, vier jaar tijd niets veranderd is  :'(




maxell

Inderdaad, het vinden van een interesante dagvullende functie valt niet altijd mee. Maar, je weet het, vrouwen genieten de voorkeur dus als je weet dat er op de functie die jij interessant vindt ook een vrouw heeft ge-BRF-ed of gesolliciteerd: stop dan maar! Je wordt het niet  :'(

Vwb salaris en heeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk de secundaire "arbeidsomstandigheden" zoals sporten, gebak halen, koffie doen bij (oud)collega's etc. is het een heeeeeeeeeeeeeele goede werkgever!


KapiteinRob

#9
Ik kan me iets voorstellen bij de oude koeien opmerking; alleen betreft het in dit geval geen oude koeien want ik vind dat de afgelopen jaren het werkgeverschap er alleen maar slechter op geworden is. Men kan niet zeggen dat bv. de P&O-problematiek van secundair belang is. Het krijgen van een nieuwe functie is gewoon van eminent belang. Lukt dat niet, dan sta je op straat. En laat dat hele P&O nou gewoon niet werken! En dan hou ik de fratsen van onze leiding nog maar buiten beschouwing..... :(

OWMRemco

Het is je weer gelukt maxell, laatste post in april 2003... ken je dat spreekwoord over oude koeien...?
Anyway, on topic, Defensie is een prima werkgever, ik weet (bijna) altijd wat ik van ze kan verwachten, mijn vrouw bijvoorbeeld, werk(te, is nu gestopt vanwege zwangerschap) in de horeca. Zij heeft in haar carriére heeel wat meer problemen met werkgevers gehad.

De stip

Defensie is voor mij een prima werkgever. Na bijna 32 jaar is voor mij binnenkort het moment aangebroken om afscheid te nemen van de organisatie. Ik heb wel een aantal kritische kanttekeningen maar die richten zich meer richting de politiek.

maxell

Voor het huidige topic, een opsteker? Defensie is echt geen slechte werkgever, de secundaire zaken, bijvoorbeeld een P&O en het ver weg centraliseren van P-diensten (verre Oosten van Nederland) maken het vervelend. Je zoekt je een slag in de rondte en bent uren bezig! KPU is ook zo'n blunder. Kleding gaat voor niets naar en van de werknemer?

Cobra4

Ondanks de gebrekkige verstrekking van PGU (KPU) en onduidelijkheid over de toekomst, vind ik defensie een goede werkgever.
Als Actieve Reservist heb ik veel vrijheid aan de invulling van de werkzaamheden zolang we voldoen aan de gestelde eisen.
Peloton 3 602 Sqn

Thor

Ik denk dat de leegloop bij defensie niets zegt over defensie als werkgever. Ik ben een jaartje ertussenuit geweest en weer terug bij dit mooie bedrijf. En geloof mij; defensie is een goede werkgever. De leegloop heeft mijn inziens meer te maken met de arbeidssituatie van de afgelopen jaren en de "cadeautjes" die burger bedrijven sooms beloven om personeel ergens ander weg te "kapen". Deze situatie is overigens de afgelopen tijd nogal drastisch veranderd, wat ongetwijveld bij de banenwinkels te merken zal zijn.

-Jeroen-

iwacht maar tot de werkeloosheid nog verder op gaat lopen wij binnen defensie zullen daar weinig tot niets van merken.
The civil war had ended, But  one man's battle with himself was just beginning

-Peter-

Vreemd, de meesten tot nu toe zijn goed te spreken over defensie als werkgever... En dat terwijl de leegloop binnen defensie de afgelopen jaren niet veel minder is geworden  ???
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

-Peter-

Geef een cijfer aan defensie als werkgever. Hoe tevreden bent u momenteel. En wat zijn de redenen waarom u het bewuste cijfer geeft?

Stem mee!
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...