Waardering en respect voor de militair

Gestart door dudge, 28/07/2010 | 20:43 uur

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 27/11/2010 | 16:02 uur
Adjudant snap ik wel, maar SM/Opper is nou niet echt een eindrang volgens het boekje.

Ik weet niet uit welk boekje jij in de kast hebt staan, maar uw forumbeheerder loopt grote kans om inderdaad als SMJR met FLO te gaan. En ik ben zo onbescheiden mijzelf een redelijke admeur te noemen die "breed" gediend heeft, dus daar zal het n.m.m. niet aan liggen. Voor een hele riedel collega's zal, zeker nu Hillen de slagerstitel van Kamp over lijkt te gaan nemen, SM(JR) wel eens hun eindrang kunnen zijn. Tenzij je heeeeeel erg goed kunt likken of vrienden hebt.....

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 27/11/2010 | 13:01 uur
(in de VS wordt dat trouwens vaak betaald door defensie)

Kun je aangeven waar je deze wijsheid vandaan hebt?

Citaat van: onderofficier op 27/11/2010 | 13:01 uur
okee, je krijgt hier geen (kinder) korting of gratis toegang bij pretparken

Waarde onderofficier; er zijn in de Verenigde Staten nog veel meer voordelen voor militairen en ex-militairen. De waardering voor de (ex-)militair is in de Verenigde Staten breed merkbaar. Kunnen we in ons land nog heel wat van leren.......

Laurens

Citaat van: SMI de Boer op 27/11/2010 | 19:03 uur
Citaat van: Laurens op 27/11/2010 | 18:30 uur
Citaat van: Enforcer op 27/11/2010 | 16:02 uur
Adjudant snap ik wel, maar SM/Opper is nou niet echt een eindrang volgens het boekje.

Zo staat op intranet, of ik moet aan de bril  ;)
Intranet, de grote waarheid...

;D

SMI de Boer

Citaat van: Laurens op 27/11/2010 | 18:30 uur
Citaat van: Enforcer op 27/11/2010 | 16:02 uur
Adjudant snap ik wel, maar SM/Opper is nou niet echt een eindrang volgens het boekje.

Zo staat op intranet, of ik moet aan de bril  ;)
Intranet, de grote waarheid...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Laurens

Citaat van: Enforcer op 27/11/2010 | 16:02 uur
Adjudant snap ik wel, maar SM/Opper is nou niet echt een eindrang volgens het boekje.

Zo staat op intranet, of ik moet aan de bril  ;)

Lex

De verwijzing naar leeftijd is niet van toepassing; heb gaat thans om de looptijd in rang.

Enforcer

Citaat van: SMI de Boer op 27/11/2010 | 16:36 uur
Is het ook niet, maar sm/opper hoeft niet weg met 35

Nee, dat geldt voor sld/kpl. Feitelijk zou je dus als je 35 bent en SM bent, ongeveer tot je 65e kunnen blijven hangen. Dat zou ook vreemd zijn.

SMI de Boer

Is het ook niet, maar sm/opper hoeft niet weg met 35
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Enforcer

Citaat van: Elzenga op 27/11/2010 | 15:38 uur
Citaat van: ChrisC7 op 27/11/2010 | 14:59 uur
Als die persoon gewoon tevreden is met zijn baan en hij fuctioneerd goed. Waarom zou deze dan weg moeten en worden vervangen door een 17/18 jarig knaapje?
die zijn goedkoper, volgzamer en dus kneedbaarder. Dat je hiermee een hele berg broodnodige ervaring weggooit zal ze een zorg zijn in het Ministerie...zij zitten toch veilig achter hun bureau en vechten niet mee in het veld..

En het excuus is: niet alle ervaring gaat tegelijkertijd de poort uit.


Citaat van: Laurens op 27/11/2010 | 15:12 uur
SM/Opper =vrijgesteld als eindrang

Adjudant snap ik wel, maar SM/Opper is nou niet echt een eindrang volgens het boekje.

Elzenga

Citaat van: ChrisC7 op 27/11/2010 | 14:59 uur
Als die persoon gewoon tevreden is met zijn baan en hij fuctioneerd goed. Waarom zou deze dan weg moeten en worden vervangen door een 17/18 jarig knaapje?
die zijn goedkoper, volgzamer en dus kneedbaarder. Dat je hiermee een hele berg broodnodige ervaring weggooit zal ze een zorg zijn in het Ministerie...zij zitten toch veilig achter hun bureau en vechten niet mee in het veld..

Laurens

CitaatTevens die 35 = out...waarom? Puur van wegen leeftijd?

Dat gaat al worden aangepast, ivm leeftijdsdiscriminatie:

soldaat = max 8 jaar
korporaal = max 8 jaar
sergeant(1)= max 10 jaar
SM/Opper =vrijgesteld als eindrang
AOO = vrijgesteld als eindrang

en zo is er iets gelijks voor de officiersrangen. Keihard gewoon up or out, en dat zou het toch nooit worden  :dead:

http://www.vbmnov.nl/website/index.php?option=com_content&task=view&id=1041&Itemid=48

ChrisC7

Citaat van: SMI de Boer op 27/11/2010 | 11:07 uur
Citaat van: ChrisC7 op 27/11/2010 | 10:48 uur

Hoe kan je nu tevreden zijn als je altijd moet vrezen voor je baan.....dat je op een zeer moeilijke leeftijd er ineens uitgeschopt gaat worden.....
Tevredenheid daalt langzaam....

Ze pleuren mij er niet zomaar uit.
Daarbij ben ik niet afhankelijk van het salaris en begin ik op de dag dat ik mijn werk de rug toekeer een school

maar een x aantal duizenden wel....
Die worden er gewoon lekker uitgeschopt...
Tevens die 35 = out...waarom? Puur van wegen leeftijd?
Als die persoon gewoon tevreden is met zijn baan en hij fuctioneerd goed. Waarom zou deze dan weg moeten en worden vervangen door een 17/18 jarig knaapje?

onderofficier

Citaat van: MarcelBlank op 23/11/2010 | 22:01 uur
Vergelijk onze status eens met de militair in de UK en de VS, daar zijn de mensen nog trots op "hun" militairen.

hier in Nederland zijn de mensen ook trots op de militairen, ik heb zelf een defile gelopen  er stonden over de hele route 4 rijen dik mensen te klappen. 
okee, je krijgt hier geen (kinder) korting of gratis toegang bij pretparken (in de VS wordt dat trouwens vaak betaald door defensie)

maar wordt je dan militair omdat je "status" wilt?

er zijn ook zat zaken waarmee ik niet mee zou willen ruilen met de VS soldaten:  zit je jaar in Irak er op, denk je dat je naar de VS gaat, maar inplaats naar de VS ga je voor een periode naar Afghanistan.................je weet niet precies hoelang je daar heen moet.
Hier gaat alleen een stafofficier voor een jaar op uitzending. En dan gaat die z'n 3 รก 4 x even terug naar Nederland.

Citaat van: MarcelBlank op 23/11/2010 | 22:01 uur
Hier is het alleen gezeur vooral als het mis gaat door derden zie Srebrenica.

Vervang "derden" maar door MEDIA .

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Citaat van: ChrisC7 op 27/11/2010 | 10:48 uur

Hoe kan je nu tevreden zijn als je altijd moet vrezen voor je baan.....dat je op een zeer moeilijke leeftijd er ineens uitgeschopt gaat worden.....
Tevredenheid daalt langzaam....

Ze pleuren mij er niet zomaar uit.
Daarbij ben ik niet afhankelijk van het salaris en begin ik op de dag dat ik mijn werk de rug toekeer een school
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

ChrisC7

Citaat van: SMI de Boer op 27/11/2010 | 00:15 uur
Citaat van: cabez op 26/11/2010 | 23:26 uur
Werk niet meer bij defensie en ben daar zeer tevreden mee ;D
Dat komt omdat iedereen politiek aan het bedrijven is en niemand gewoon domweg zijn ding doet.
Zou ik dan die enige tevreden pax zijn?

Hoe kan je nu tevreden zijn als je altijd moet vrezen voor je baan.....dat je op een zeer moeilijke leeftijd er ineens uitgeschopt gaat worden.....
Tevredenheid daalt langzaam....