Waardering en respect voor de militair

Gestart door dudge, 28/07/2010 | 20:43 uur

Elzenga

Citaat van: Laurens op 01/08/2010 | 19:41 uur
Met alle respect voor beide meningen, maar kan dit niet via PM worden besproken.
Hij is welkom via mijn PM, maar ik mag vast de zijne "niet vervuilen" met mijn "leugens, complotten en verdraaiingen". En dat hoeft dus ook niet. Want Sine Pari kent mij blijkbaar beter dan ik mezelf. Dus waarom zou ik dan nog op hem reageren?!. Hij schijnt toch al precies te weten wat ik denk, doe en vind. Dat hij nog geen president van Amerika is?!?!..zo'n almachtig en alwetend iemand moet de wereld toch kunnen redden zou je zeggen....

Dus terug ontopic maar weer.

Elzenga

#53
Citaat van: SMI de Boer op 01/08/2010 | 09:51 uur
Citaat van: Elzenga op 30/07/2010 | 02:22 uur
waar zijn de bronnen? ik heb een flinke familie en vriendenkring...en spreek vaak over militaire zaken

En zijn dat jouw bronnen?  :'(
wat denk je zelf.. ;)...wat ik hier noemde was gerelateerd aan de vraag hoe "gewone burgers" militairen zien met PTSS. Volgens Sine Pari, als ik hem goed begreep, zien zij die als "gevaarlijke gekken". Volgens wat ik hoor zien zij die dus als mensen met een groot probleem, die professionele hulp nodig hebben en dienen te krijgen. Ik kom dus weinig burgers tegen die hen als gevaarlijke gekken zien. Jij wel?

Laurens

Met alle respect voor beide meningen, maar kan dit niet via PM worden besproken.

Elzenga

Citaat van: Sine Pari op 01/08/2010 | 03:08 uur
Ga je nog even lekker lopen besmeuren beste vriend, want ik geloof namelijk hellemaal geen bal van je gezeur dat jij weet wat PTSD is, nog dat je na een sms'en van een vriend hem zou hebben geholpen met PTSD problemen. Je zal het wel door elkaar halen met liefdes problemen oplossen. Of ging het hier om een ouwe oostblock vriend dan wel een AQ lid. Kan me namelijk niet voorstellen dat en militair al bevriend zouden kunnen zijn met jou, uit het simpelen oogpunt dat soort soort zoekt ofwel gelijk trekt zich aan, en er tussen jou en een militair een verschil zit van dag en nacht. Om dan iemand die zo een andere kijk op de wereld heeft dan jezelf ook nog eens op te bellen als je kapot zit, hoort zich hellemaal aan als een sprookje. Nogmaals ik geloof er geen zak van dat je ook maar in de verste verte weet waar je het over hebt als het om PTSD gaat, maar dat je hier enkel met een verzonne verhaaltje komt lopen aanzeiken om je BullShit die je hiervoor van je hebt gegeven recht te breien. Zoals je dat ook doet met je uitreden over het eenvandaag forum, laat nog duidelijker zien wat voor vriendjes verader je bent, nu te doen als of het juist aan hen die je daar op handen droegen lag dat je je daar uit het stof gemaakt hebt.
Tja.....ik mezelf besmeuren? de enige die zichzelf hier volgens mij nu volkomen belachelijk maakt ben jij. Wat ik zei was gewoon waar en feitelijk en is volstrekt in strijd met het beeld dat jij nu ook weer van en over mij schetst..... Maar jij weet het blijkbaar beter, kent mij blijkbaar beter en hebt je laatdunkende vooroordelen wederom weer klaar. Hoezo op en top arrogant? en hoezo wantrouwend en paranoia? I rest my case. Tegen zoveel vooroordelen, wantrouwen en leugens valt niets te beginnen.

hudinie

Best wel leuk om al deze discussies te lezen, als je niets te doen hebt

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 01/08/2010 | 10:40 uur
Bovendien, falende officieren, ook als ik hiervan geen bronnen zou hebben, ze bestaan, echt waar. :angel:   

Zoals er ook falende onderofficieren en falende manschappen bestaan.

SMI de Boer

Citaat van: Elzenga op 30/07/2010 | 02:22 uur
waar zijn de bronnen? ik heb een flinke familie en vriendenkring...en spreek vaak over militaire zaken

En zijn dat jouw bronnen?  :'(
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: dudge op 29/07/2010 | 22:23 uur
Citaat van: StormTrooper op 29/07/2010 | 22:16 uur
Sine Pari,

Ik denk dat je het heel mooi omschreven hebt. Ik kan (wil) niet geloven dat er op deze manier met militairen wordt omgegaan.

-knip-  in onze eigen krijgsmacht hebben we immers ook zo'n pruissisch leider die zijn mannen vrolijk de dood instuurt.

Wie zou dat moeten zijn volgens jou? Want andere bronnen zal je daarvoor niet hebben? (om effe in de toon van het topic te blijven)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Sine Pari

Ga je nog even lekker lopen besmeuren beste vriend, want ik geloof namelijk hellemaal geen bal van je gezeur dat jij weet wat PTSD is, nog dat je na een sms'en van een vriend hem zou hebben geholpen met PTSD problemen. Je zal het wel door elkaar halen met liefdes problemen oplossen. Of ging het hier om een ouwe oostblock vriend dan wel een AQ lid. Kan me namelijk niet voorstellen dat en militair al bevriend zouden kunnen zijn met jou, uit het simpelen oogpunt dat soort soort zoekt ofwel gelijk trekt zich aan, en er tussen jou en een militair een verschil zit van dag en nacht. Om dan iemand die zo een andere kijk op de wereld heeft dan jezelf ook nog eens op te bellen als je kapot zit, hoort zich hellemaal aan als een sprookje. Nogmaals ik geloof er geen zak van dat je ook maar in de verste verte weet waar je het over hebt als het om PTSD gaat, maar dat je hier enkel met een verzonne verhaaltje komt lopen aanzeiken om je BullShit die je hiervoor van je hebt gegeven recht te breien. Zoals je dat ook doet met je uitreden over het eenvandaag forum, laat nog duidelijker zien wat voor vriendjes verader je bent, nu te doen als of het juist aan hen die je daar op handen droegen lag dat je je daar uit het stof gemaakt hebt.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Elzenga

#45
Citaat van: Sine Pari op 01/08/2010 | 00:28 uur
@Elzenga, ik bewonder hoe je keer op keer zaken zo kan ompraten alsof jij diegene bent die altijd maar weer misbegrepen word, en dat andere en ik in het bijzonder niet goed kunnen lezen, etc. Nogmaals je moet een lag minderwaardigheids gevoel hebben om het over pesten te hebben.
even offtopic maar weer dan... jammer voor je Sine Pari. Leuk bedacht, maar ik praat niks om....ik zeg toch echt al de hele tijd hetzelfde tegen jou en die enkele andere hier op het forum die het blijkbaar nodig hebben om steeds op mijn persoon te gaan spelen met laatdunkende opmerkingen...(die wat jou aangaande ooit eens begonnen toen ik het buitenlands beleid van de Regering Bush zwaar bekritiseerde geloof ik..)...met veel andere hier en daarbuiten kan ik het prima vinden. En nee, ik werd nauwelijks gepest, ik heb alleen wel heel goed bekeken wie dat toen wel deden. En die hadden dat blijkbaar ook nodig (naar vaak blijkt vanuit een eigen onzekerheid of minderwaardigheidsgevoel dat gecompenseerd moet worden).
Citaat van: Sine Pari op 01/08/2010 | 00:28 uur
Of als ik het heb over de mogelijkheid dat er kijkers nu met het gevoel rondlopen dat militaire die terugkomen van een uitzending als gevaarlijke gekken kunnen zien dit op jezelf te betrekken. Je werpt mij voor niet te kunnen lezen, maar zelf heb je hier problemen mee want nergens heb ik jou in dit voorbeeld als persoon genoemd.
En weer ontopic..(deels dan) op mijzelf betrekken? merkwaardig, dat doe ik helemaal niet. Ik heb alleen een aardige kijk op dit soort zaken, zowel via mijn eigen netwerk als wat ik elders hoor en lees. En veel daarvan, veruit de meerderheid, denkt niet aan "gekken" maar aan mensen die hulp nodig hebben. Misschien is dat in Amerika anders, maar hier in Nederland is het beeld redelijk genuanceerd.
Citaat van: Sine Pari op 01/08/2010 | 00:28 uur
Wat me echter opvalt is dat je eerst ontkent militaire zo te zien maar als men verder leest komt echter de aap uit de mouw. "(ex)militairen met PTSS komen niet alleen in de problemen richting hun partner of familie. Sommigen zijn nog te jong en hebben geen partner. Men gaat ook uit en dan gaat het geregeld mis. Of men komt in het criminele circuit terecht. Het gaat mis op het nieuwe werk. Men begint te zwerven. Naast dat soms ook de partner, het gezin of de familie de gevolgen ondervinden. Als vaak genoeg ook de (ex)militair zelf.." Leuk dat je op het laatste moment de militair zelf noemt.
Leuk dat je blijkbaar zo weinig munitie hebt tegen mij dat je nu krampachtig op dit soort zaken gaat wijzen...waar staat dat ik bewust deze volgorde heb gekozen? Ik noem gewoon een aantal zaken die spelen zonder volledig te zijn of die te sorteren op hoe vaak ze voorkomen... en benadruk juist (wat je taaltechnisch ook heel goed aan het einde van een opsomming kunt schrijven...) dat zelfdestructie vaak genoeg ook zichtbaar is. Het ziektebeeld is veelzijdig en per persoon vaak verschillend. Dat hangt van heel veel factoren af. 
Citaat van: Sine Pari op 01/08/2010 | 00:28 uur
En jij bent betrokken geweest bij twee mensen die voor PTSD behandeld warden? Ging het hier om militaire? En waarom zou ik en andere jou wel op je woord moeten geloven? Omdat ze met feiten of argumenten wordt onderbouwd? Of ben je hier opzettelijk aan het overdrijven zodat forum leden brieven gaan schrijven naar de heren en damens politici zodat er buiten de kijkers die het overdreven NCRV programma hebben gezien nog meer mensen de pen pakken? Nee beste man je noemde het geen gevaarlijke gekken, maar je relaas komt op hetzelfde neer. Je gaat helemaal voorbij wat PTSD is, wat voor graden het kan voorkomen, waar de problemen voor partner en/of familie zitten, etc. etc. Nee noem maar lekker op dat het tijdens stappen geregeld mis gaat, of dat men in het criminele verkeer terecht komt.
Tja...je frustraties en vooroordelen zitten blijkbaar erg diep....En dat allemaal tegen iemand (mijn persoontje) die je totaal niet kent...je hebt geen flauw benul wie ik ben, wat ik weet, wat ik heb meegemaakt....zoals de vele uren die ik 's nachts bij iemand met PTSS heb doorgebracht nadat ik een sms van hem kreeg dat hij van de flat ging springen en ik alles uit de kast moest halen om dat te voorkomen...de gespannen momenten toen hij sms'de dat hij van de ferry tussen Engeland en het vasteland zou springen nadat hij weer een enorme botsing had gehad met zijn Engelse vriendin...Nee...dat doet er allemaal niet toe. Jij weet immers wie ik ben en wat ik denk en wat ik van mensen met PTSS vind, militairen en niet-militairen. Althans dat denk je blijkbaar...
Citaat van: Sine Pari op 01/08/2010 | 00:28 uur
Ik hoop echter dat de andere forum gebruikers deze BS net zo min geloven als je leugen dat je nooit ergens tussen uitgeknepen bent. Of hoe zat het ook alweer dat je met veel poeha eerst van dit forum afscheid nam om daarna weer terug te komen. Of hoe je heel snel van het eenvandaag forum bent verdwenen. Schrijnbaar heb je laast van geheugenverlies, want er is natuurlijk geen spraken van dat je opzettelijk de waarheid verdraaid, ofwel staat te liegen.
En we gaan weer offtopic. Last van geheugenverlies? Ik niet. Het enige wat ik hier lees is iemand die het blijkbaar op dit punt ook weer beter weet en de zaken voorstelt zoals zij niet waren of zijn. Dus maar weer de feiten. Ik ben inderdaad al weer een hele tijd geleden een periode hier weg geweest ja. Omdat een forumbeheerder in mijn ogen zijn mogelijkheden als beheerder tegen mij inzette omdat wij onderling een flinke aanvaring hadden toen. Verder discussiëren werd daardoor niet goed meer mogelijk vond ik en omdat het Defensieforum ook zonder mij kan en ik zonder het Defensieforum was ik toen een periode weg. Om weer terug te komen....defensie blijft mij nu eenmaal interesseren...het met deze forumbeheerder goed uit te praten.....vanuit onderling respect en vertrouwen, als volwassen mannen.....en hoewel we het nog steeds niet altijd eens zijn en flink kunnen botsen hebben we nu een goede verstandhouding, met dus onderling respect en vertrouwen. Van het Eenvandaag forum ben ik "verdwenen" (al keer ik er soms weer even terug) omdat ik gewoon minder tijd heb om op meerdere forums te discussiëren, en het Defensieforum dus leuker vind. Ik bij Eenvandaag steeds weer dezelfde mensen zag die mij iets te vaak bezig waren met complottheorieën...zoals hun bewering dat 9/11 door de regering Bush zelf is opgezet...Ik ben weken in discussie geweest om te bewijzen dat dit onzin is...maar men bleef er maar over doorgaan. Vond de discussie dus niet meer zo interessant en kon mijn tijd beter gebruiken.

Dus tja beste Sine Pari...wat wil je nu eigenlijk? serieus discussiëren over dit serieuze onderwerp? of alleen maar wachten tot je mij weer met een hoop welhaast paranoia onzin kunt besmeuren?

Sine Pari

@Elzenga, ik bewonder hoe je keer op keer zaken zo kan ompraten alsof jij diegene bent die altijd maar weer misbegrepen word, en dat andere en ik in het bijzonder niet goed kunnen lezen, etc. Nogmaals je moet een lag minderwaardigheids gevoel hebben om het over pesten te hebben. Of als ik het heb over de mogelijkheid dat er kijkers nu met het gevoel rondlopen dat militaire die terugkomen van een uitzending als gevaarlijke gekken kunnen zien dit op jezelf te betrekken. Je werpt mij voor niet te kunnen lezen, maar zelf heb je hier problemen mee want nergens heb ik jou in dit voorbeeld als persoon genoemd. Wat me echter opvalt is dat je eerst ontkent militaire zo te zien maar als men verder leest komt echter de aap uit de mouw. "(ex)militairen met PTSS komen niet alleen in de problemen richting hun partner of familie. Sommigen zijn nog te jong en hebben geen partner. Men gaat ook uit en dan gaat het geregeld mis. Of men komt in het criminele circuit terecht. Het gaat mis op het nieuwe werk. Men begint te zwerven. Naast dat soms ook de partner, het gezin of de familie de gevolgen ondervinden. Als vaak genoeg ook de (ex)militair zelf.." Leuk dat je op het laatste moment de militair zelf noemt. Ja hij is ook iemand die het minst onder zijn PTSD lijd. En jij bent betrokken geweest bij twee mensen die voor PTSD behandeld warden? Ging het hier om militaire? En waarom zou ik en andere jou wel op je woord moeten geloven? Omdat ze met feiten of argumenten wordt onderbouwd? Of ben je hier opzettelijk aan het overdrijven zodat forum leden brieven gaan schrijven naar de heren en damens politici zodat er buiten de kijkers die het overdreven NCRV programma hebben gezien nog meer mensen de pen pakken? Nee beste man je noemde het geen gevaarlijke gekken, maar je relaas komt op hetzelfde neer. Je gaat helemaal voorbij wat PTSD is, wat voor graden het kan voorkomen, waar de problemen voor partner en/of familie zitten, etc. etc. Nee noem maar lekker op dat het tijdens stappen geregeld mis gaat, of dat men in het criminele verkeer terecht komt. Ik hoop echter dat de andere forum gebruikers deze BS net zo min geloven als je leugen dat je nooit ergens tussen uitgeknepen bent. Of hoe zat het ook alweer dat je met veel poeha eerst van dit forum afscheid nam om daarna weer terug te komen. Of hoe je heel snel van het eenvandaag forum bent verdwenen. Schrijnbaar heb je laast van geheugenverlies, want er is natuurlijk geen spraken van dat je opzettelijk de waarheid verdraaid, ofwel staat te liegen.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 31/07/2010 | 22:33 uur
Citaat van: Elzenga op 31/07/2010 | 22:29 uur
Dan zat ik wel in de Tweede Kamer of een gerenommeerd adviesbureau.

Jij hebt blijkbaar een hogere pet op van tweede kamerleden dan ik.......

Rob ik ben het met je eens er is niets zo onbetrouwbaar als politiek, ik vergelijk het maar met een scheet in een netje ;)

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 31/07/2010 | 22:29 uur
Dan zat ik wel in de Tweede Kamer of een gerenommeerd adviesbureau.

Jij hebt blijkbaar een hogere pet op van tweede kamerleden dan ik.......

Elzenga

#41
Citaat van: Sine Pari op 31/07/2010 | 04:44 uur
@ Elzenga, ook jou laatste reply was weer voorspelbaar. Je kan namelijk niet toegeven dat andere eventueel meer verstand van zaken hebben dan jezelf en komt dan vervolgens terug met een reply in welke je superioriteit moet bewijzen door mij op mijn taal gebruik aan te vallen. Man wat laat je je kennen. En dan wil je nog dat men jou serious neemt? Bij mij werkt het enkel en alleen maar op mijn lachspieren. Je mag mischien de gave hebben om met veel woorden niks te zeggen, je zinnen mooi te formuleren, etc. Maar je haalt dit door de waar met verstand van zaken hebben.
Ik kan prima toegeven dat andere veel verstand van zaken hebben. PRIMA!!!... ik voer hele discussies met mensen die VEEL VERSTAND VAN ZAKEN HEBBEN...en luister dan aandachtig en stel hen vragen waar ik van leer. Het is zelfs zo dat ik jouw kennis van zake ook vaak hier waardeer, dat zelfs geregeld aangeef en je ook vragen stel. Maar jij kan blijkbaar maar 1 ding heel goed hier. En dat is mijn bijdrages selectief lezen, je vooroordelen over mij heel snel de overhand laten krijgen en je eigen "verstand van zaken" iets te vaak presenteren als de algehele waarheid en niet ook deels jouw eigen persoonlijke ervaring en waarnemingen. Je laatdunkendheid zegt in dat kader weer veel. Je pestte vroeger zeker ook de stotteraar van de klas?!
Citaat van: Sine Pari op 31/07/2010 | 04:44 uur
Je beweert dat  grotere strategische of politiek-militaire zaken of oorzaken en gevolgen van conflicten jou vakgebied zijn, en dus andere hier niks van af weten.
Ook hier maak je de zaak weer zo typerend zwart/wit. Ik zeg nergens dat anderen hier niks van weten. Ik zeg alleen dat ik er behoorlijk wat van weet en dus al die laatdunkendheid aan mijn adres en dat maar op de persoon spelen een hoog niveau zieligheid hebben. Zeker omdat al die stelligheid die wordt gedeponeerd nauwelijks door feiten of argumenten wordt onderbouwd. Ik moet maar gewoon aannemen dat het de waarheid is. Doe ik dat niet dan ben ik van allerlei lelijks.

En nee ik vind mezelf helemaal niet een "ontzettende pief". Dat is meer het gevoel dat ik bij mensen als jou krijg. Want als ik zo'n pief was wat doe ik dan hier? Dan zat ik wel in de Tweede Kamer of een gerenommeerd adviesbureau. Ik weet inmiddels wel aardig wat ik kan en weet. En dat uit ik ook. Zorgvuldig geformuleerd (vandaar vaak wat uitvoeriger). Ik ben niet van jou soort..."dit is de waarheid, dit is zoals het is"..en neem je dat niet aan dan ben je een lul.

Maar goed terug maar weer naar het topic...Waarom zeg ik dat dit soort "aangedikte" programma's de politiek in actie brengen? Omdat ik dit zelf heb gezien toen ik in de Tweede Kamer stage liep. Na zo'n programma worden Kamerleden namelijk overspoeld door telefoontjes en mailen van verontruste burgers en belangengroepen. En omdat dit de achterban is komt een politicus dan vaak in actie. Het is precies dezelfde techniek die actiegroepen als Greenpeace en vele andere lobbygroepen gebruiken om zaken gedaan te krijgen. Ze dikken zaken aan, overdrijven, zetten heftige muziek onder een item, knippen selectief..(denk nog even aan de Brent Spar). Burgers verontwaardigt, politici in het geweer richting regering, en maatregelen komen. Dan blijkt het allemaal enigszins mee te vallen..maar doel is bereikt.

(ex)militairen met PTSS komen niet alleen in de problemen richting hun partner of familie. Sommigen zijn nog te jong en hebben geen partner. Men gaat ook uit en dan gaat het geregeld mis. Of men komt in het criminele circuit terecht. Het gaat mis op het nieuwe werk. Men begint te zwerven. Naast dat soms ook de partner, het gezin of de familie de gevolgen ondervinden. Als vaak genoeg ook de (ex)militair zelf. Zelfdestructief gedrag is immers ook een vorm die je ziet. "Gevaarlijke gekken" is een term die ik in dit kader nimmer gebruik. Ik ben namelijk betrokken geweest bij twee mensen die behandeld werden voor PTSS. En ook de vele collega's en vrienden waarmee ik over dit probleem heb gesproken zien deze getraumatiseerde (ex)militairen ook niet zo. Maar vinden het triest voor hen en pleiten voor meer hulp en steun. 
Citaat van: Sine Pari op 31/07/2010 | 04:44 uur
Maar eer ik afsluit, wil ik gaarne nog even op het slecht lezen terug komen. Mijnheer Elzenga lees je eigenlijk wel eens aandachtig wat voor BS je zo in dit forum of andere fora van je geeft?
En weer even offtopic..We moeten het blijkbaar weer over mij hebben...Nee anderen lezen vooral mijn bijdrages hier. Die veel verstand van zaken hebben en mijn reacties lezen en persoonlijk of via de email daarop reageren....het eens zijn of waar niet hun mening of kennis geven en delen of mij corrigeren. Wat ik zeer waardeer. Ik lees zelf vooral reacties van anderen. Zoals die van jou. Die vaak nogal van arrogante toon zijn en van een "ik weet hoe het zit en wie het anders ziet is eikel"-niveau. Leuk om te lezen vaak. Zo kenmerkend. Maar zelfs dan geregeld nog ook leerzaam. Want ik onderken je kennis en ervaring. Heb ik ook al vaker geschreven hier. Maar dat lees je blijkbaar nooit of vergeet je snel. Past niet in het vooroordeel blijkbaar.
Citaat van: Sine Pari op 31/07/2010 | 04:44 uur
PS. Hoop dat ik dit keer niet weer te gemeen ben geweest en je nu net als op een ander forum er tussen uitknijpt als de gebeten hond met de staart tussen zijn benen. Want dat zou spijtig zijn, want we kunnen zo veel van je leren.
Gemeen?? hahaha...wat een zelfoverschatting weer. Ik ben totaal niet onder de indruk van wat je schrijft laat staan van jou. Zie vooral iemand die zelf nauwelijks in de gaten heeft hoe hij is en handelt. Groot gebrek aan zelfreflectie. Eigen mening als feiten presenteert. Dingen zwart/wit maakt en vol vooroordelen en blijkbaar trauma's zit en die blijkbaar op mij moet loslaten. En ik ben nog nooit ergens op een forum er tussenuit geknepen. Waarom zou ik als ik het volgens jou allemaal zo goed weet?

Sine Pari

@ Elzenga, ook jou laatste reply was weer voorspelbaar. Je kan namelijk niet toegeven dat andere eventueel meer verstand van zaken hebben dan jezelf en komt dan vervolgens terug met een reply in welke je superioriteit moet bewijzen door mij op mijn taal gebruik aan te vallen. Man wat laat je je kennen. En dan wil je nog dat men jou serious neemt? Bij mij werkt het enkel en alleen maar op mijn lachspieren. Je mag mischien de gave hebben om met veel woorden niks te zeggen, je zinnen mooi te formuleren, etc. Maar je haalt dit door de waar met verstand van zaken hebben. Je beweert dat  grotere strategische of politiek-militaire zaken of oorzaken en gevolgen van conflicten jou vakgebied zijn, en dus andere hier niks van af weten. Als dit al zo zou zijn, vraag ik me af hoe het komt dat andere jou kennis wel moeten aanerkennen, maar jij dat vervolgens bij andere niet zou kunnen. Nee reageer maar lekker verder met uitspraken als; "Verder reageer ik niet uitvoerig op wat je schrijft. Heeft toch geen zin." Je moet jezelf wel een ontzettende pief vinden niet. Voor mij is het enkel een bewijs van iemand die denkt naar beneden te moeten trappen om zichzelf op een verhooging te zetten. Ligt hier eventueel een midderwaardigheids complex voor? Maar ik zal het citaat wel weer niet juist gelezen hebben. Ik zal ook je uitspraak dat mijn eerdere post net zo goed propaganda is als de toon die soms in de docu wordt gelegd ook wel verkeerd hebben begrepen. Je wou dus hellemaal niet zeggen dat mijn uitleg hoe, wie en wat dus net zulke propaganda was. Domme ik nu toch, zeker omdat ik nu nog steeds niet weet wat je er dan wel mee wou zeggen. Maar gelukkig hebben we de expert op alle gebieden, en woorddeskundige, als mede de meester in discussievoering heer Elzenga hier op het forum, die ons simpele militaire naar het licht kan leiden. Nu weten we teminste dat documantaire als die door de NCRV nodig zijn om politici op het juisten pad te zetten. Gek enkel dat ik en met mij andere, uitzending als deze juist zien als een van de vele oorzaken waarom er steeds meer een grotere kloof van onbegrip tussen de burgers en militaire komt. Maarja ook hier ga ik voorbij aan het belang van een beter begrip van zaken onder de politici, die dit programma brengt, en moet me dan ook niet zo kleinzerig opstellen dat verschillende kijkers nu denken dat militaire die op uitzending zijn geweest gevaarlijke tijdbommen zijn. Domme ik nogmaals, dat ik er vanuit ging dat de heren en damens politici zich laten informeren door deskeundige, raporten etc., en volledig over het hoofd heb gezien dat ze allemaal vol verwachting elke avond de drieluik uitzending van de NCRV bekijken, zo dat ze door een overdrijving van de facten gaan handelen. Tenslotte is PTSD een zeer ernstig probleem welke de lokale samenlevingen ondermijnd, en daar moeten de heren en damens politici natuurlijk wat aan doen. Ook natuurlijk weer heel dom van mij dat ik in de veronderstelling was dat PTSD een problem voor de militair en zijn partner dan wel familie was, en niet zag dat het hier om de lokale samenlevingen gaat. Die gevaar op lopen voor de gevaarlijke gekken die op uitzending waren? Vraag het liever nog een keer extra, want ik wil het tenslotte niet verkeerd begrijpen. Maar eer ik afsluit, wil ik gaarne nog even op het slecht lezen terug komen. Mijnheer Elzenga lees je eigenlijk wel eens aandachtig wat voor BS je zo in dit forum of andere fora van je geeft?

PS. Hoop dat ik dit keer niet weer te gemeen ben geweest en je nu net als op een ander forum er tussen uitknijpt als de gebeten hond met de staart tussen zijn benen. Want dat zou spijtig zijn, want we kunnen zo veel van je leren.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.