Waardering en respect voor de militair

Gestart door dudge, 28/07/2010 | 20:43 uur

dudge

De grondhouding van de gemiddelde Amerikaan is wat anders dan die van de gemiddelde Nederlander.
Nu heb ik niet zoveel Ervaring met ze, ben er maar een paar weekjes geweest. Maar heb niet het idee aanbeden te worden, en zeker niet specifiek als Nederlander.
Meeste weten niet eens wat Nederland is, of komen niet verder dan weed en Amsterdam. In het geval van Militairen komen ze nog wel eens met eoa basis aanzetten, of zijn er ooit eens gelegerd geweest, long time ago, en dan is het natuurlijk anders.

Maar geloof niet dat ze de Nederlander zoveel meer waarderen dan een Brit, Nieuw-Zeelander, Deen of Duitser. Maar Militair in een NATO army wordt daar in het algemeen wel gewaardeerd.

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Sine Pari

Citaat van: SMI de Boer op 17/12/2013 | 13:11 uur
Misschien lig ik lekker in de markt en maak ik met een brede grijns en vriendelijk uiterlijk wel meer vrienden dan iemand die aankondigt een hufter te zijn en dat ze hun smoel moeten houden tegen hem... En tegen 56 kg /1.65 doen ze eerder rot dan tegen 96 kg / 1.95.

en

Citaat van: guest1400 op 17/12/2013 | 14:00 uur
opmerkelijke uitspraak van iemand die zich voordoet als US SF  :devil:

Jullie beide schijnen mij nogal goed te kennen.  :lol:

Ik heb het in ieder geval niet nodig op vakantie of elders aan de grote klok te hangen dat ik bij defensie werk.   :P
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

guest1400

Citaat van: Sine Pari op 17/12/2013 | 02:10 uur
Late  we daar verder maar niet over gaan discusseren, want zo als we beide weten heeft NLD geen tanks meer  :P

Maar denk dat ik niet ver van de waarheid zit, en je waarschijnlijk hier op het forum imposanter wil voor doen dan je bent. :lol:

opmerkelijke uitspraak van iemand die zich voordoet als US SF  :devil:

SMI de Boer

Citaat van: Sine Pari op 16/12/2013 | 22:34 uur
Zal wel aan mij liggen maar ik denk toch echt dat er een huizen hoog verschil bestaat tussen het hier normale militairen bedanken voor hun dienst en het  en zeker tussen dat en
Net zo dat ik hier huizen hoge vraagtekens bij zet.is het niet zo dat de Nederlander op uitzetting maar al te vaak gebruik moet maken van buitenlandse ondersteuning omdat ze deze niet zelf hebben, als wel dat de op de man uitgereikte persoonlijke uitrusting nu ook niet echt je van het is.

Heb dan ook een beetje het gevoel dat het om stoerdoenerij gaat voor het vrije drankje als je hier bent.Als wel om een stukje opscheppen hier op het forum.
Misschien lig ik lekker in de markt en maak ik met een brede grijns en vriendelijk uiterlijk wel meer vrienden dan iemand die aankondigt een hufter te zijn en dat ze hun smoel moeten houden tegen hem... En tegen 56 kg /1.65 doen ze eerder rot dan tegen 96 kg / 1.95.

Maar je was er bij, dus je zal het vooral beter weten. Van stoerdoenerij hoef ik het niet te hebben, onze spullen zijn goed (Dld "Wir bauen ein PZH2000, verkaufen den an Holland und dan kommen die Hollander damit hier uben, sind denen wunderbarlich besser dann unsere") en inventiviteit compenseert tekorten. Dat opscheppen op het forum?? Ik hou me in. Die paar lui met veldervaring die hier zitten ook.


PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Huzaar1

Citaat van: Sine Pari op 17/12/2013 | 02:10 uur
Late  we daar verder maar niet over gaan discusseren, want zo als we beide weten heeft NLD geen tanks meer  :P

Maar denk dat ik niet ver van de waarheid zit, en je waarschijnlijk hier op het forum imposanter wil voor doen dan je bent. :lol:


jij hebt echt een flinke dosis begrijpend lezen nodig als je uit mijn teksten op kan maken hier dat ik mijzelf imposanter voordoe dan dat ik ben.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sine Pari

Citaat van: Huzaar1 op 16/12/2013 | 22:58 uur
Opscheppen? Waarover.. dat de leopard2 de beste tank ter wereld is? Dat is gewoon waar Jan-kaas...
Late  we daar verder maar niet over gaan discusseren, want zo als we beide weten heeft NLD geen tanks meer  :P

Maar denk dat ik niet ver van de waarheid zit, en je waarschijnlijk hier op het forum imposanter wil voor doen dan je bent.
Citaat van: Huzaar1 op 16/12/2013 | 22:58 uur
Elke jan doedel die met zijn reet in het resort gaat zitten daar word bedankt.
:lol:
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Huzaar1

#197
Citaat van: Sine Pari op 16/12/2013 | 22:34 uur
Zal wel aan mij liggen maar ik denk toch echt dat er een huizen hoog verschil bestaat tussen het hier normale militairen bedanken voor hun dienst en het  en zeker tussen dat en
Net zo dat ik hier huizen hoge vraagtekens bij zet.is het niet zo dat de Nederlander op uitzetting maar al te vaak gebruik moet maken van buitenlandse ondersteuning omdat ze deze niet zelf hebben, als wel dat de op de man uitgereikte persoonlijke uitrusting nu ook niet echt je van het is.

Heb dan ook een beetje het gevoel dat het om stoerdoenerij gaat voor het vrije drankje als je hier bent.Als wel om een stukje opscheppen hier op het forum.

Opscheppen? Waarover.. dat de leopard2 de beste tank ter wereld is? Dat is gewoon waar Jan-kaas.
Ik zou niet weten waar ik over opschep.

Elke jan doedel die met zijn reet in het resort gaat zitten daar word bedankt. De gemiddelde daar aanwezige Amerikaan kwam uit Phoenix of Texas..24/7 rondzeulend met een soort "keg" aan suiker met wat sportdrank of over het terrein wandelend met een six pack bier. Je bent een beetje een azijnpisser imo, maar als je het niet kan vinden met wat ik net beschreef, moet je bij je landgenoten aankloppen. Maargoed, ik zal de volgende keer vragen of ze me liever niet willen vragen waar ik werk, aangezien Sine Pari daar wat van vindt.

Ik ben zo blij al lang niet meer met de keuzes die de KL voor mij gemaakt heeft, mijn hele fukking eenheid is wegbezuinigd. Waar heb je het toch over met je opscheppen. Je hebt geen idee.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sine Pari

Zal wel aan mij liggen maar ik denk toch echt dat er een huizen hoog verschil bestaat tussen het hier normale militairen bedanken voor hun dienst en het
Citaat van: SMI de Boer op 14/12/2013 | 14:43 uur
...de NL militair in de VS een behoorlijk aanzien heeft...
en zeker tussen dat en
Citaat van: SMI de Boer op 14/12/2013 | 14:43 uur
...en buiten de VS juist door die VS geworshipped wordt

Net zo dat ik hier huizen hoge vraagtekens bij zet.
Citaat van: SMI de Boer op 16/12/2013 | 16:42 uur
De VS waardeert onze aanwezigheid ook omdat, ....en de Hollanders? Die hebben gewoon alles bij zich...."
is het niet zo dat de Nederlander op uitzetting maar al te vaak gebruik moet maken van buitenlandse ondersteuning omdat ze deze niet zelf hebben, als wel dat de op de man uitgereikte persoonlijke uitrusting nu ook niet echt je van het is.

Heb dan ook een beetje het gevoel dat het om stoerdoenerij gaat voor het vrije drankje als je hier bent.
Citaat van: SMI de Boer op 16/12/2013 | 16:42 uur
...Maar wat Huzaar zegt merk je in kroegies... voor twee dollar voor je eerste Gin en de term "Dutch Infantry in Afghanistan" kan je je eigen helemaal vol laten lopen...
Als wel om een stukje opscheppen hier op het forum.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Ace1


Ton de Zwart


Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

#192
Citaat van: Ros op 16/12/2013 | 14:31 uur
Dit "bedanken" is volgens mij meer een gewoonte net zoals "how are you ?" tegen jan en alleman roepen zelfs als ze je niet kennen.

Ik zat met een bult rednecks opgescheept op een resort, en ze kwamen langs om me te bedanken, op een rijtje.. mijn vriendin ging helemaal stuk. Ik ook.. maar had het al eerder meegemaakt op zo'n zelfde resort. Dan is er binnen no time een ons kent ons gehalte van heb ik jou daar..Niet dat ik daarvan hou, maargoed het is ook wel eens fijn op je wenken bediend te worden voor de dame.

Toen ik zei dat ik op de leopard2 zat was het feest helemaal los.. ze geilen daar op dat ding.
Maar dat kan ik ze niet kwalijk nemen..er is in de wereld ook niets beter dan een leo2.

Ben inmiddels doodeerlijk over defensie, ben net zoals iedereen hier al meerdere malen van achteren genomen door het bedrijf. Maar wat SMI De Boer al aangeeft.. ze geven gelijk aan dat ze oprecht met de Nederlanders blij zijn,... Small&tall
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Fuse71

Om maar te zwijgen over de eenzijdige contract breuken steeds met het verhogen van de leeftijd. Er wordt niemand wat gevraagd en het contract wordt gewoon aangepast.
Zo erg zou het niet zijn als die extra jaren ook betaald worden en je dus verder kan stijgen in dezelfde rang. De tredes zijn nu nog uit 1970 maar nu dat iedereen rustig 5 jaar langer moet dienen zouden er ook meer tredes moeten zijn, immers we lopen allemaal langer in de rangen.
Vergeet het maar, niks daarvan.

En dat is 1 van de diverse voorbeelden die ik kan noemen waarmee ik de waardering en respect mee onderuit haal.
Waardering en respect is er zolang het niks kost.

Graymarcello

Citaat van: Fuse71 op 14/12/2013 | 11:47 uur
Die waardering en respect voor de militair is er volop, totdat het geld kost .... Dan 'moet je het anders zien'
Je hoort de speeches bij een medaille uitreiking, bevordering en noem maar op maar het wordt zeer zelden daadwerkelijk echt toegepast.

Talk is cheap zoals de Amerikanen zeggen. Wanneer er gesproken moet worden over positieve financiele voordelen voor de militairen dan is het feest snel over.
Reiskosten uit het jaar 0, nog steeds geen complete WUL reparatie, al jaren geen salaris verhoging, geen extra tredes in de rangen, en zo kan ik nog wel doorgaan.

De status als militair levert verders ook amper voordeel op in de maatschappij. Militairen die weleens in de USA geweest zijn weten wat ik bedoel.

Kortom, waardering en respect ?   Niet daadwerkelijk merkbaar en nog lang niet op een acceptabel niveau. Het is wel wat meer dan vroeger en er zit een stijgende lijn in maar het is ook een bepaalde mindset en zal generaties kosten om echt te veranderen.


Helemaal mee eens in de NLD lopen ze alleen maar te zeuren dat je te vroeg met FLO mag/moet. Verder geen WUL en AOW compensatie. Belachelijk voor woorden je moet weg met 65 geen AOW maar wel ABP pensioen in het hoge belasting tarief. Dank NLD regering voor de wardering.