Rara, waar/wie/wat ben ik?

Gestart door Ace1, 31/07/2010 | 19:51 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 18/07/2011 | 20:09 uur
Knap gezien A.J.!!...en die typerende droptanks. Was een lastige dit keer Ace1...ook flinke tijd zitten zoeken, maar kwam er niet uit.

En inderdaad...een Sea Gripen NG zou de moderne variant kunnen worden van dit geliefde toestel...dus snap dat Saab hier een design-bureau voor in Groot-Brittannië heeft opgezet...dat hopelijk iets meer produceert dan alleen bouwtekeningen....een mockup zou geen gek idee zijn.



Een prototype ook niet....

Elzenga

Knap gezien A.J.!!...en die typerende droptanks. Was een lastige dit keer Ace1...ook flinke tijd zitten zoeken, maar kwam er niet uit.

En inderdaad...een Sea Gripen NG zou de moderne variant kunnen worden van dit geliefde toestel...dus snap dat Saab hier een design-bureau voor in Groot-Brittannië heeft opgezet...dat hopelijk iets meer produceert dan alleen bouwtekeningen....een mockup zou geen gek idee zijn.


A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 18/07/2011 | 19:40 uur
Herkende je hem niet aan de kogelgaten?

Nee, daar zijn er te weinig van. :P

SMI de Boer

Herkende je hem niet aan de kogelgaten?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Kielvlak is dan ook 1 van de herkenningspunten vwb vliegtuigherkenning bij ons (luchtdoelartillerie), zodoende. Hoe die binnenkant eruit ziet op jouw plaatje kom ik niet uit.

Ace1

Hier nog 2 mooie filmpjes van de A4 Skyhawk, na het bekijken hiervan weet iedereen wat ik bedoel dat de Saab Sea Gripen een moderne versie is van de A4 Skyhawk.




A.J.

Citaat van: Ace1 op 18/07/2011 | 17:30 uur

Klopt helemaal, hoe zag je dat het een A4 Skyhawk was?

Aan het kielvlak.

Ace1

Citaat van: A.J. op 18/07/2011 | 17:28 uur
A4 Skyhawk.

Klopt helemaal, hoe zag je dat het een A4 Skyhawk was?

A.J.


Ace1

Ik plaats nog een foto om het iets makkelijker te maken, maar het is de vraag of jullie hier iets wijzer van worden? :devil:

Ace1

Citaat van: Harald op 18/07/2011 | 10:17 uur
Is het wel een vliegtuig ?

of is het een helicopter ?

- die foto van binnen is wel erg klein voor een vliegtuig (hier past geen motor in)
- daarom mijn idee dat het wel een "boom" staart van een heli kan zijn en je kun erdoorheen kijken. Eventueel het laatste deel weggeklapt.
- de foto van het wiel, is (denk ik) geen neuswiel en tevens staat er (volgens mij) geen druk op het landingsgestel, dus is hij in z'n maximale lengte. Is dus moeilijk te zien wat zijn "veer" constructie is.

eigenlijk alleen nog maar vragen, ik heb nog geen definitief antwoord. maar misschien in de goede richting ?

mijn eerste gok : een SH-14D     

Het is een vliegtuig en er zijn er meer dan 2500 van gebouwd en verkocht

Sandgroper


Harald

Is het wel een vliegtuig ?

of is het een helicopter ?

- die foto van binnen is wel erg klein voor een vliegtuig (hier past geen motor in)
- daarom mijn idee dat het wel een "boom" staart van een heli kan zijn en je kun erdoorheen kijken. Eventueel het laatste deel weggeklapt.
- de foto van het wiel, is (denk ik) geen neuswiel en tevens staat er (volgens mij) geen druk op het landingsgestel, dus is hij in z'n maximale lengte. Is dus moeilijk te zien wat zijn "veer" constructie is.

eigenlijk alleen nog maar vragen, ik heb nog geen definitief antwoord. maar misschien in de goede richting ?

mijn eerste gok : een SH-14D     

Ace1

Citaat van: dudge op 17/07/2011 | 22:01 uur
Is het een B52? (Ik heb echt geen flauw idee)

Nee veel te log

SMI de Boer

Er is volgens mij niet veul dat Lex niet weet...

Lex is toch latijn voor lezen?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend