[Her]Bewapening Iran

Gestart door Lex, 09/08/2010 | 21:33 uur

KapiteinRob

Da's dan duidelijk en de wereld uit.  :-*

Neo-Baathist

Citaat van: Kapitein Rob op 07/09/2010 | 00:53 uur
Dat zal wel, maar door mij in je citaat te betrekken stel (insinueer zo je wilt) je dat o.m. ik het grote geheel niet zie. Dat zal wellicht ook wel, maar is (nog?) niet aan jou om over te oordelen, toch?  ;)
Dan mijn excuses als dat het geval was.
Externe bemoeizucht staat gelijk aan agressie.
Geopolitiek deskundige.

KapiteinRob

Dat zal wel, maar door mij in je citaat te betrekken stel (insinueer zo je wilt) je dat o.m. ik het grote geheel niet zie. Dat zal wellicht ook wel, maar is (nog?) niet aan jou om over te oordelen, toch?  ;)

Neo-Baathist

Citaat van: Kapitein Rob op 07/09/2010 | 00:45 uur
Citaat van: Neo-Baathist op 07/09/2010 | 00:41 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 22/08/2010 | 19:22 uur
Citaat van: Cigarz op 22/08/2010 | 19:19 uur
ik vrees dat we nog meer van dit ding gaan zien dan ons lief is...

Zo ver komt dat ding waarschijnlijk ook weer niet.....  ;)

Jullie zien het grote geheel niet.

Jullie? Ik stelde hierboven dat we nog meer van dat ding gaan zien dan ons lief is.
Jullie was algemeen. En jouw post had ik gewoon als een algemeen voorbeeld gebruikt.
Externe bemoeizucht staat gelijk aan agressie.
Geopolitiek deskundige.

KapiteinRob

Citaat van: Neo-Baathist op 07/09/2010 | 00:41 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 22/08/2010 | 19:22 uur
Citaat van: Cigarz op 22/08/2010 | 19:19 uur
ik vrees dat we nog meer van dit ding gaan zien dan ons lief is...

Zo ver komt dat ding waarschijnlijk ook weer niet.....  ;)

Jullie zien het grote geheel niet.

Jullie? Ik stelde hierboven dat we nog meer van dat ding gaan zien dan ons lief is.

Neo-Baathist

Citaat van: Kapitein Rob op 22/08/2010 | 19:22 uur
Citaat van: Cigarz op 22/08/2010 | 19:19 uur
ik vrees dat we nog meer van dit ding gaan zien dan ons lief is...

Zo ver komt dat ding waarschijnlijk ook weer niet.....  ;)

Jullie zien het grote geheel niet. Karrar mag misschien niet indrukwekkend ogen. Maar technologie, ervaringen en systeem zelfs , zijn van onschatbare waarde voor ontwikkelingen van een kruisraket en verdedigingssysteem tegen kruisraketten.

Pakistan heeft zelfde weg gevolgd, door Baburkruisraket te ontwikkelen op basis van een drone. Uiteraard wel met behulp van in beslag genomen Amerikaanse kruisraketten.
Externe bemoeizucht staat gelijk aan agressie.
Geopolitiek deskundige.

Lex

US concerned about Iran's assault boats, drone

Washington: The United States voiced concern Monday over Iran's unveiling of new assault boats and an aerial drone, but said Iran's arms buildup will backfire as its neighbors gang up against it. Iran began mass-producing two high-speed variants of missile-launching assault boats on Monday, a day after Iranian President Mahmoud Ahmadinejad revealed a home-built bomber drone.

"This is... something that is of concern to us and... concern to Iran's neighbors," State Department spokesman Philip Crowley told reporters. He said that while every country had the right to provide for its self-defense, the United States takes into account "systems that can potentially... threaten particular countries or peace and stability in the region." Faced with "the growth of Iran's capabilities over a number of years, we've stepped up our military cooperation with other countries in the region," Crowley said.

"This is one of the reasons why... we believe that if Iran continues on the path that it's on... (it) might find itself less secure because you'll have countries in the region that join together to offset Iran's growing capabilities." He added that the United States is still open to "constructive dialogue" with Iran to answer questions it and the world community have about its nuclear program, which Washington fears is aimed at building a bomb. "But in the meantime, we will work with other countries to try to do everything that we can to maintain peace and stability in the region," Crowley said.

Agence France-Presse on August 24, 2010 at 2:28 am

IPA NG

Het gaat vooral om de bewapening. Vele bootjes met elk een paar SSM's is bij elkaar een heleboel SSM's.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ace1

Citaat van: IPA op 23/08/2010 | 21:27 uur
Deze bootjes zouden best wel eens effectief kunnen zijn is grote aantallen.

van 2 of 3 bootjes raak ik niet van onder de indruk maar als er 12 op je af komen dan wordt het een ander verhaal.


IPA NG

Deze bootjes zouden best wel eens effectief kunnen zijn is grote aantallen.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ace1

Citaat van: Enforcer op 23/08/2010 | 19:43 uur
Nou nee. China en India bewapenen zich ook verder, maar gedragen zich een stuk rustiger.

Enforcer lees de volgende 2 links eens over de Chinese Marine.

http://www.freewebs.com/jeffhead/redseadragon/2009.htm

http://www.sinodefence.com/navy/default.asp

Elzenga

#25
Citaat van: Enforcer op 23/08/2010 | 19:43 uur
Nou nee. China en India bewapenen zich ook verder, maar gedragen zich een stuk rustiger.
Die landen worden dan ook niet zo bedreigd als Iran...Het Iraanse regime is er dus alles aan gelegen haar defensieve capaciteiten zo groot mogelijk te laten lijken..in de hoop dat het een aanval zal afschrikken. Ik betwijfel of Israël erg onder de indruk zal zijn. Andere landen vrezen waarschijnlijk wat meer de gevolgen.

Hier scherpere beelden van zowel de boten als het UAV achtige systeem van eerder...

http://english.iribnews.ir/incamera.aspx?camID=427

Enforcer

Citaat van: IPA op 23/08/2010 | 19:31 uur
Citaat van: Enforcer op 23/08/2010 | 19:22 uur
Iran is de laatste tijd zich wel erg agressief aan het profileren... :sick:

Dat vind ik juist een natuurlijke reactie.

Nou nee. China en India bewapenen zich ook verder, maar gedragen zich een stuk rustiger.

IPA NG

Citaat van: Enforcer op 23/08/2010 | 19:22 uur
Iran is de laatste tijd zich wel erg agressief aan het profileren... :sick:

Dat vind ik juist een natuurlijke reactie.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Enforcer

Iran is de laatste tijd zich wel erg agressief aan het profileren... :sick:

Lex

TEHRAN — Iran kicked off mass production of two high-speed missile-launching assault boats on Monday, warning its enemies not to "play with fire" as it boosts security along its coastline.

The inauguration of the production lines for the Seraj and Zolfaqar speedboats comes a day after President Mahmoud Ahmadinejad unveiled Iran's home-built bomber drone, which he said would deliver "death" to Iran's enemies.

State news agency IRNA reported that Seraj (Lamp) and Zolfaqar (named after Shiite Imam Ali's sword) speedboats would be manufactured at the marine industries complex of the ministry of defence.

Defence Minister Ahmad Vahidi opened the assembly lines, saying the vessels would help strengthen Iran's defence forces, IRNA said.

"Today, the Islamic Republic of Iran is relying on a great defence industry and the powerful forces of Sepah (Revolutionary Guards) and the army, with their utmost strength, can provide security to the Persian Gulf, the Sea of Oman and Strait of Hormuz," Vahidi said.

He issued a stern warning to Iran's foes.

"The enemy must be careful of its adventurous behaviour and not play with fire because the Islamic Republic of Iran's response would be unpredictable," IRNA quoted him as saying.

"If enemies attack Iran, the Islamic Republic of Iran's reaction will not be restricted to one area. The truth of our defence doctrine is that we will not attack any country and that we extend our hand to all legitimate countries."

Iran's arch-foes, the United States and Israel, have not ruled out taking military action over Tehran's controversial nuclear programme.

Iran has in the past threatened to close the Strait of Hormuz, choking off some 40 percent of tanker-shipped oil worldwide, in the event of a military attack.

IRNA said Zolfaqar was a new generation missile-launching vessel which can be used for patrol as well as for attack operations.

"It is designed for quick assaults on ships and is equipped with two missile launchers, two machine guns and a computer system to control the missiles," the report said.

Fars news agency cited Vahidi as saying that Zolfaqar was to be equipped with the Nasr 1 (Victory) marine cruise missile "which has high destructive power."

Iran has previously said that the Nasr missile can destroy targets weighing up to 3,000 tonnes.

IRNA said Seraj, designed for a tropical climate, was also a swift assault vessel for use in the Caspian sea, the Gulf and the Gulf of Oman, adding that it can fire rockets and also be used in stormy seas.

"Seraj is a fast moving assault rocket launcher using sophisticated and modern technology," Vahidi was cited as saying by IRNA.

The launch of the production lines comes as Iran marks its annual "government week", a period when it traditionally shows off its latest technological achievements.

The naval commander of Iran's elite Revolutionary Guards, Ali Fadavi, was quoted by IRNA as saying that the missile-launching boats are the world's fastest.

"The Iranian-made missile-launching boats rank first in the world when it comes to their velocity," Fadavi said.

Ahmadinejad on Sunday unveiled a bomber drone with a range of up to 1,000 kilometres (620 miles), which he dubbed the "ambassador of death."

State media said the drone, Karar (Assailant), can carry four stealth cruise missiles, two bombs of 250 pounds (115 kilos) each or a precision missile of 500 pounds (230 kilos).

Tehran kicked off its week of military claims on Friday when it fired a surface-to-surface missile, named Qiam (Rising), with some more announcements expected over the next few days, likes of test firing a third generation Fateh (Conqueror) 110 missile.

Iran recently took delivery of four domestically built Ghadir mini-submarines, a "stealth" vessel designed to operate in shallow waters such as the Gulf.

AFP
August 23, 2010

Lex

Citaat van: Elzenga op 22/08/2010 | 23:53 uur
Op de beelden zie ik een granaat onder het toestel vlak voor en volgens mij ook tijdens de lancering.
Yep, dat is correct. Maar zoals je zelf reeds schreef, roept het de nodige vraagtekens op.

Elzenga

Citaat van: Lex op 22/08/2010 | 23:33 uur
Ik heb daar mijn twijfels over. De vlucht is zonder wapens, en getuigt niet van een optimale lanceerban.
Op de beelden zie ik een granaat onder het toestel vlak voor en volgens mij ook tijdens de lancering. Het ziet er inderdaad allemaal niet zo optimaal uit nog...maar ja...een 107mm granaat afgevuurd vanaf een paar zandzakken kan ook dood en verderf saaien als hij in een militair kampement landt en ontploft....Al wordt hier natuurlijk een stevige propaganda-saus gebruikt...de uit deze filmpjes bekende herhaling na herhaling van een lancering oid is ook weer aanwezig.

Lex

Ik heb daar mijn twijfels over. De vlucht is zonder wapens, en getuigt niet van een optimale lanceerban.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 22/08/2010 | 19:33 uur
Ik ben geen wapendeskundige (verre van dat), dus vraag ik me af wat het nut is van het hangen van een bom onder zo'n raket (want een vliegtuig kan ik het niet vinden). Het lijkt me dat dit apparaat gemaakt is voor eenrichtingsverkeer en dat je dan de handel beter kan integreren, toch?
Met een aantal bommen of raketten eronder kun je zo meerdere doelen tegelijk aanvallen of meer gespreid. Als men het toestel zelf dan ook van een explosieve lading voorziet kan die ook nog worden ingezet na het overbrengen van de rest. Want ik zie ook niet veel mogelijkheden om ermee te landen. Het ding is echter niet zo groot, waarschijnlijk goedkoop in massa te maken...en het kost geen Iraanse piloten en het relatief beperkt aantal gevechtsvliegtuigen die het moeilijk zouden hebben tegen de veel modernere luchtverdediging van de landen die Iran als dreiging ziet. Dit wapen kan, laagvliegend, nog wel eens door de mazen van het web glippen. 

KapiteinRob

Ik ben geen wapendeskundige (verre van dat), dus vraag ik me af wat het nut is van het hangen van een bom onder zo'n raket (want een vliegtuig kan ik het niet vinden). Het lijkt me dat dit apparaat gemaakt is voor eenrichtingsverkeer en dat je dan de handel beter kan integreren, toch?

Cigarz

Neuh, Nederland zal 'ie niet halen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze niet de intentie hebben om 'm ook daadwerkelijk te gebruiken, dus het nieuws zal 'ie vast wel een keer gaan halen...

KapiteinRob

Citaat van: Cigarz op 22/08/2010 | 19:19 uur
ik vrees dat we nog meer van dit ding gaan zien dan ons lief is...

Zo ver komt dat ding waarschijnlijk ook weer niet.....  ;)

Cigarz

Het hoeft ook niet geavanceerd om doeltreffend te zijn. En HD-TV hebben ze ook niet nodig, ik vrees dat we nog meer van dit ding gaan zien dan ons lief is...

Laurens

M'n wapenstok lijkt nog geavanceerder dan die oranje ambassadeur. Dat ze in Iran eerst maar eens aan HD-TV of zo iets gaan werken, ben alleen maar pixels aan het tellen op dat beeld van de staatstelevisie.

Cigarz

't ziet er een beetje uit als een gemodificeerde V1. Die zou best wel eens een heel eind kunnen komen.

Een werkende kernreactor hebben ze ook al, dus al hebben ze misschien nog geen nucleare bom, hebben ze binnen kort wel al genoeg nuclear afval om een smerige bom te kunnen maken...

Tijd dat we met z'n allen eens gaan ingrijpen om meneer Achmadinnedinges tot de orde te roepen. Iran heeft weer een flinke stap omhoog gezet in de opbouwende geweldspiraal van Iran tegen de rest van de wereld...

Lex


Lex


Ace1

Iran presenteert onbemande bommenwerper

De Iraanse president Ahmadinejad heeft een nieuwe, onbemande bommenwerper gepresenteerd. Het vliegtuig van vier meter lang kan volgens Iran grote afstanden overbruggen en heeft de naam Karrar, Farsi voor aanvaller, meegekregen.

Details over wat het vliegtuigje precies kan, zijn niet bekendgemaakt. Wel gaf de president er een kleurrijke beschrijving ervan: "Hoewel dit straalvliegtuig een ambassadeur des doods is voor de vijanden van de menselijkheid, draagt het een boodschap uit van vrede en vriendschap."

Ahmadinejad onthulde het vliegtuig zelf tijdens een ceremonie die live op tv werd uitgezonden. Hij zei te hopen dat het nieuwe wapentuig afschrikwekkend zou werken: "De vijand zal verlamd in zijn basis blijven."

Volgens de president is het vliegtuig gemaakt voor de verdediging van Iran. "Iran wil niet aanvallen, we zullen nooit besluiten ergens aan te vallen."

Kerncentrale
De onthulling komt een dag nadat Iran begon met de opstart van een nieuwe kernreactor in het land. Israël noemt het opstarten van een kernreactor "volkomen onaanvaardbaar". Wat Israël betreft moet de internationale gemeenschap veel meer doen om elke vorm van uraniumverrijking in Iran tegen te houden.

Israël vreest dat de reactor kan worden misbruikt voor de ontwikkeling van een kernwapen. Deskundigen denken dat die kans klein is; de brandstofstaven gaan na gebruik naar Rusland en het project staat onder toezicht van het Internationaal Atoomenergieagentschap IAEA. De VS legt zich dan ook neer bij het project.

De Bushehr-reactor in Iran moet over een paar maanden stroom leveren.

op de link hieronder een foto van dat vliegtuigje, ik weet niet of ik het nu serieus moet gaan nemen.

http://nos.nl/artikel/179870-iran-presenteert-onbemande-bommenwerper.html

Lex

Ahmadinejad inaugurates Iran's first unmanned bomber aircraft

TEHRAN, Iran (AP) — Iranian President Mahmoud Ahmadinejad Sunday inaugurated the country's first domestically-built, long-range, unmanned bomber aircraft, calling it an "ambassador of death" to Iran's enemies.

Speaking to a group of officials Ahmadinejad said, "The jet, as well as being an ambassador of death for the enemies of humanity, has a main message of peace and friendship."

The goal of the aircraft is to "keep the enemy paralyzed in its bases," he said, adding that the jet is for deterrence and defensive purposes.

The president championed the country's military self-sufficiency program, and said it will continue "until the enemies of humanity lose hope of ever attacking the Iranian nation."

The 4-meter-long unmanned plane, dubbed the Karrar or striker in Farsi, was inaugurated on the national day for the country's defense industry in a ceremony aired live on state TV.

No details were provided on the craft's capabilities.

Iran has been producing its own light, unmanned surveillance aircraft since the late 1980s.

The ceremony came a day after Iran began to fuel its first nuclear power reactor, with the help of Russia, amid international concerns over the possibility of a military dimension to its nuclear program.

Iran insists it is only interested in generating electricity.

Referring to Israel's occasional threats against Iran's nuclear facilities, Ahmadinejad called any attack unlikely, but he said if Israel did, the reaction would be overwhelming.

"The scope of Iran's reaction will include the entire the earth," said Ahmadinejad. "We also tell you — the West — that all options are on the table."

Ahmadinejad appeared to be consciously echoing the terminology used by the U.S. and Israel in their statements not ruling out a military option against Iran's nuclear facilities.

On Friday, Iran also test-fired a new liquid fuel surface-to-surface missile, the Qiam-1, with advanced guidance systems.

Since 1992, Iran has also produced its own tanks, armored personnel carriers, missiles, torpedoes and a fighter plane.

It frequently makes announcements about new advances in military technology that cannot be independently verified.

Iran launched an arms development program during its 1980-88 war with Iraq to compensate for a U.S. weapons embargo.

Associated Press
August 22, 2010

Enforcer

"Important Defense project"?! Dat is vragen om een bom!

Lex

ISNA - Tehran
Service: Politic


TEHRAN (ISNA)-Iran is to inaugurate an important defense project Sunday in the presence of Iranian President Mahmoud Ahmadinejad, said Defense Minister Brigadier General Ahmad Vahidi on Saturday.

He also added, "Iran's defense capability has reached a point which does not need any aid from other countries."

He went on to say that, "Iranian armed forces are standing firm against the enemy and Zionist regime."

End Item

News Code: 8905-17876
08-21-2010
11:38:25

VandeWiel

Citaat van: Lex op 09/08/2010 | 21:33 uur
The vessel is based on North Korean models of the Yono class and can shoot torpedoes, but their main tasks appear to be moving commandos, laying mines and reconnaissance missions, experts say.

Mijnbestrijding hebben we gelukkig ook flink op bezuinigd.

Dat is meer iets van de jaren 80-90 geloof ik, opruimen van de Perzische Golf. Gelukkig is dat niet meer nodig in de toekomst.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 09/08/2010 | 23:04 uur
Maritieme gevechtskracht en onderzeebootopsporings- en bestrijdingscapaciteit belangrijk? Welnee, niet volgens Den Haag.......  :P
Inderdaad, Den Haag, het wordt met vette letters gedrukt bijna, en nog zien ze het niet of willen ze het niet zien...En dan ben je een zeevarende natie, afhankelijk van de handel via het water en van water in het algemeen...:(

KapiteinRob

Maritieme gevechtskracht en onderzeebootopsporings- en bestrijdingscapaciteit belangrijk? Welnee, niet volgens Den Haag.......  :P

Lex

TEHRAN, - Iran's navy on Aug. 8 took delivery of four new mini submarines of the home-produced Ghadir class, media reports said.
The navy already owns seven submarines of this type which weigh 120 tons and were first launched in 2007.

Iran has described the Ghadir as stealth submarines, hardly detectable by sonar and aimed at coastal operations in shallow waters, notably in the Gulf.

The vessel is based on North Korean models of the Yono class and can shoot torpedoes, but their main tasks appear to be moving commandos, laying mines and reconnaissance missions, experts say.

Iran's inventory of submarines patrolling Gulf waters also includes up to three Russian-built Kilo class diesel submarines bought in 1990s and a Nahang, an Iranian-built light sub weighing 500 tons that was first launched in 2006.

In 2008 Iran started building a new submarine named Qaem which is due to be launched within days, Iran's army chief Ataollah Salehi said last week, describing it as "semi-heavy" and capable of operating in the high seas such as the Indian Ocean or the Gulf of Aden.

Little information has been released about this home-produced vessel, which is said to be capable of firing missiles and torpedoes.

AGENCE FRANCE-PRESSE
Published: 8 Aug 2010 14:11