Israël; de relatie tot haar buren

Gestart door Lex, 20/08/2010 | 18:39 uur

IPA NG

Citaat van: Kapitein Rob op 15/05/2011 | 14:01 uur
Citaat van: IPA op 15/05/2011 | 13:44 uur
Dat is iets geheel anders.
Daarnaast durf ik te beweren dat Nederland een heel net land is geweest, vergeleken met andere landen in dezelfde periode.

Ach natuurlijk, dat is anders.......

Wij hebben geen miljoenen mensen te wachten die terug naar Nederland willen omdat wij ze verjaagd hebben. Wij hebben niet in onze wet staat dat wij een land voor Franco-Saxen zijn.

Wij leven immers in de 21e eeuw. Dat zij in de 19e eeuw zijn blijven steken is een fout iets.

Dat wij ooit eens een paar eilandjes innamen als wingewest net als iedereen (in de 17e eeuw!) is inderdaad iets anders.
En in tegenstelling tot de Britten gaven wij onze koloniën aan de inheemse bevolking (ook als hebben we het lelijk verpest mbt nieuw-guinea, de molukken en zo'n beetje elk volk behalve de javanen).
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

KapiteinRob

Ik had geen zin om een lang betoog te gaan zitten tikken om mijn Ipod, maar Onderofficier reageert redelijk in de richting waar ik op doelde. En iets met slavernij.......

onderofficier

Citaat van: IPA op 15/05/2011 | 13:44 uur
Dat is iets geheel anders.
Daarnaast durf ik te beweren dat Nederland een heel net land is geweest, vergeleken met andere landen in dezelfde periode.

Jij durft!

Even naar een jaartje of 60 geleden:  
In verhouding zijn er nergens in bezet gebied zoveel Joden opgepakt als in Nederland dankzij de medewerking.  Netjes toch?    :sick:
Als Joden het had overleefd (ondergedoken of de kampen) en thuis kwam zat er een andere bewoner in, die de deur dicht smeet met de mededeling dat zij er nu woonde.....en dat meestal nog een andere opmerking*

In de VOC tijd hebben we de inheemse bevolking ook heel netjes behandeld..................  :dead:  
Maar omdat andere landen het nog erger deden hebben wij het netjes gedaan...................  :sick:  



*vele zogenaamde verzetstrijders stonden pas na de bevrijding op en hebben zich als "helden" gedragen door vrouwen de kop kaal te scheren e.d.

de goede en echte verzetstrijders daar gelaten maar dat waren er niet zo heel veel
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: IPA op 15/05/2011 | 13:44 uur
Dat is iets geheel anders.
Daarnaast durf ik te beweren dat Nederland een heel net land is geweest, vergeleken met andere landen in dezelfde periode.

Ach natuurlijk, dat is anders.......

IPA NG

Dat is iets geheel anders.
Daarnaast durf ik te beweren dat Nederland een heel net land is geweest, vergeleken met andere landen in dezelfde periode.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

KapiteinRob

Ik doelde op het gedrag van onze voorvaderen in het algemeen, niet op het ontstaan van ons land.

IPA NG

Citaat van: Kapitein Rob op 14/05/2011 | 22:49 uur
Ik neem aan dat je ook van onze eigen voorvaderen walgt?

Is ons land ontstaan door etnische zuivering?
Laten wij deze vluchtelingen tot de dag van vandaag niet terugkeren?
Staat er in onze wet ergen dat wij een land voor blanke germanen zijn?
Dacht het niet.

Daarnaast zijn wij, zeker vergeleken met de rest van Europa een stel engelen.


Citaat van: Tanker op 15/05/2011 | 00:39 uur
Palestina is nooit een bestaand land geweest, ook dat is een Mythe.
Zij kunnen ook niet hardop roepen, dit is ons land......

Palestijnen stammen af van o.a: Canaaniten (Filistijnen, Hittiten, Jebusieten enzo), Israelieten, Assyriers, Perzen, Romeinse kolonisten, Kruisvaarders, Arabieren en weet ik veel welk volk er nog meer is neergestreken/aan de macht geweest in dat gebied. Zeggen dat Palestina niet aan hen toebehoort maar (enkel en alleen) aan Europese kolonisten is absurd.

Naast Palestijnse Arabieren (dat is vooral cultureel, niet etnisch) en Joden zijn er nog 7 inheemse groepen in Palestina overigens. Nogal stom om dan ik de wet vast te leggen dat 80% of meer van Palestina een 'Joodse Staat' is. En natuurlijk is het verbieden van partijen die dit willen veranderen ook geheel acceptabel en democratisch.


Citaat van: Tanker op 15/05/2011 | 00:43 uur
Dat kan, ik heb niets met geloven (echt niets) maar heb een pl**ris hekel aan moslims die hun geloof misbruiken om zo hun verwerpelijke daden tot stand te brengen.
Laf volk is het, en dat meen ik uit de grond van mijn hart !

Als de Joden het hier hadden geprobeerd waren wij (op een enkeling na) als makke schapen naar Duitsland vertrokken. Zij durven tenminste nog te strijden voor hun land, tegen beter weten in. Laf wil ik ze niet noemen.

Overigens is het een mythe dat het conflict om godsdienst zou gaan. Sommigen proberen dat er van te maken maar dat is het dus niet.
Het is een conflict tussen kolonisator en gekoloniseerde.

@Elzenga

Zionisten hebben mij verteld dat het (althans voor de seculiere zionisten, een meerderheid voor zover ik weet) niet gaat om de oude claim maar omdat de lokatie was en dat ze Uganda of iets dergelijks ook prima hadden gevonden.

Vraag me overigens af, in dat geval, hoeveel Ugandezen ze hadden verdreven en vermoordt :cute-smile:.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

Citaat van: Tanker op 15/05/2011 | 00:39 uur
Palestina is nooit een bestaand land geweest, ook dat is een Mythe.
Zij kunnen ook niet hardop roepen, dit is ons land......
Maar er leefden wel al generaties lang mensen in hun huizen en op hun al dan niet gepachte grond die zich verbonden voelden, verenigd hadden en door Volkenbond/VN en mandaathouder Groot-Brittannië toegezegd was dat zij een onafhankelijke staat zouden worden nadat het Ottomaanse Rijk was uiteengevallen. De manier waarop trouwens veel meer landen zijn ontstaan. De andere partij in het conflict beroept zich op bijna 3000 jaar oude claims. En dat zou volgens hen volledig recht geven om de grond van toen weer gewoon te claimen en in te nemen..zonder rekening te houden met de Palestijnse bewoners (waarbij ook het koloniaal racistisch denken uit die tijd trouwens een belangrijke rol speelde). De wereld zou volledig op zijn kop staan als dat soort claims als legitiem zouden worden gezien. En daarom wordt dat ook niet geaccepteerd internationaal in deze..en is slechts een bepaalde status quo geaccepteerd...de grenzen van voor de oorlog van 1967.

Tanker

Citaat van: IPA op 14/05/2011 | 21:01 uur
Ik snap niet waar die lui op wachten. Ze kunnen van de hele Palestijnse kwestie af zijn en tegelijkertijd nog het overgrote deel van Oost-Jeruzalem annexeren terwijl ze maar enkele duizenden vluchtelingen hoeven op te nemen. Over 48' praten we voor de rest niet eens :silent:.

Maar nee, ze willen meer meer meer.
Schandalig in mijn ogen. Eerst claimen ze iemand anders land, veroveren ze 80% van Palestina toen de lokale bevolking dit niet zo'n geweldig idee vond, verdreven ze 90% van de bevolking maar nog was het niet genoeg :sick:.
Bah, wat walg ik van dat zionistentuig.

Dat kan, ik heb niets met geloven (echt niets) maar heb een pl**ris hekel aan moslims die hun geloof misbruiken om zo hun verwerpelijke daden tot stand te brengen.
Laf volk is het, en dat meen ik uit de grond van mijn hart !

Tanker

Citaat van: IPA op 14/05/2011 | 13:36 uur
Inderdaad.

Als een stel Marrokanen/Surinamers/Liechtensteiners hier en masse naar toe zou verhuizen met als doel het stichten van een staat (op ethnische leest gestoeld) en als wij dat niet zouden accepteren dat ze dan 90% van de Nederlandse verjagen of deporteren naar onze buurlanden of naar de gebieden bestaande uit 20% van Nederland dat dan bezet worden door België en Duitsland in een (voor de rest mislukte) poging om ons te helpen, om vervolgen ook de overige 20% te veroveren en op te vullen met nederzettingen dan zou ik misschien ook wel anti-tank raketten afvuren op schoolbussen en dorpen bestoken met mortieren.

Palestina is nooit een bestaand land geweest, ook dat is een Mythe.
Zij kunnen ook niet hardop roepen, dit is ons land......

KapiteinRob

Citaat van: IPA op 14/05/2011 | 21:01 uur
Bah, wat walg ik van dat zionistentuig.

Ik neem aan dat je ook van onze eigen voorvaderen walgt?

IPA NG

Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

#183
Waarom zou je toegeven als je veruit de sterkste bent?!...en eigenlijk alleen je belangrijkste bondgenoot, de VS, je weerhoudt van het annexeren van de gebieden waarvan je vindt, dat die je toekomen (en waar ook zulke offers voor zijn gebracht ...en dus nu daarom ook zo'n ere zaak is geworden)...en je ook weerhoud van het verdrijven van de Palestijnen uit die gebieden...Waarom zou je toegeven als je veruit de sterkste bent?!

(vandaar dat ik dus steeds spreek over een mythe als men suggereert dat Israël een klein, kwetsbaar bedreigd land(je) is...het tegendeel is waar...Israël kan morgen nog de Westelijke Jordaanoever en Gaza annexeren...en had rustig zoals men wilde de Sinaï kunnen behouden en annexeren...was het niet dat de VS voor dit alles niks voelden/voelen omdat die nu eenmaal andere strategische belangen hebben in de regio dan Israël en ook graag Arabische landen daar te vriend houden...). 

IPA NG

Ik snap niet waar die lui op wachten. Ze kunnen van de hele Palestijnse kwestie af zijn en tegelijkertijd nog het overgrote deel van Oost-Jeruzalem annexeren terwijl ze maar enkele duizenden vluchtelingen hoeven op te nemen. Over 48' praten we voor de rest niet eens :silent:.

Maar nee, ze willen meer meer meer.
Schandalig in mijn ogen. Eerst claimen ze iemand anders land, veroveren ze 80% van Palestina toen de lokale bevolking dit niet zo'n geweldig idee vond, verdreven ze 90% van de bevolking maar nog was het niet genoeg :sick:.
Bah, wat walg ik van dat zionistentuig.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

#181
Citaat van: onderofficier op 14/05/2011 | 20:21 uur
En als Israël dat zou doen, dan zouden alle aanslagen en vijandelijkheden vanuit de Palestijnse kant ophouden,  slaap lekker Elzinga.

Vele Palestijnen en anderen willen gewoon de gehele staat Israel weg (lees vernietigd) hebben.
Op de landkaarten die in Syrië hangen staat Israël niet eens op, als je een stempel van Israël in je paspoort hebt staan kom je Syrië niet in......
Nee vele Palestijnen willen gewoon vrede en accepteren Israël inmiddels blijkt uit onderzoek. Dat geldt ook voor de buurlanden, ja dat geldt (weet men uit onderhandelingen) zelfs voor Hamas. Maar die zullen dat en public niet toegeven zolang er geen acceptabel vredesplan is en Israël ook de Golanhoogte niet aan Syrië terug heeft gegeven. Iets wat zij ook moet van de internationale gemeenschap. Je moet door die harde taal heen prikken...wat men zegt is niet altijd wat men denkt. Het naar buiten toe hard spelen is in die regio ook ingebed in de cultuur.

Als Israel eenzijdig een (redelijke) oplossing realiseert...iets wat voormalig premier Sharon dus van plan was en al in gang had gezet (na bouw van de veiligheidsmuur volgde ontruiming Gaza).. dan zouden vast radicale elementen doorgaan ja...(ook aan Israëlische kant trouwens..denk even aan moord op premier Rabin)...maar het gros van de Palestijnen zouden dolblij zijn met hun eigen staat en vrede... en elke vijandigheid staken.... zelfs gaan meehelpen die radicale elementen te elimineren...zelfs in samenwerking met de Israëli (wat overigens nu ook al geregeld gebeurd). Ook zou de internationale gemeenschap Israëls stappen roemen en zou er veel goodwill zijn..ook als radicale elementen...keihard zouden worden aangepakt.

Het punt is alleen...hoewel het dus gewoon kan....willen (te)veel Israëli en zeker de huidige regering deze (eenzijdige) stappen helemaal niet zetten.....laat staan een onafhankelijke Palestijnse staat toestaan zo in gebieden die zij nog steeds zichzelf toedichten.