Militaire grootmachten

Gestart door Blue Storm, 15/06/2003 | 23:38 uur

Airpower

Ik denk dat je ook de vergelijking moet maken met de grootte van het land en het aantal inwoners etc.?  ::)
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

StrikeFalcon

De V.S is zeker een supermacht. Zij maken erg veel vliegtuigen(F-15, 16, 18 en F-22 en de stealth en bommenwerpers maar ook Apache en de in de toekomst Commanche) en leiden hn piloten erg goed op. En of Rusland een supermacht is weet ik niet ze maken wel veel vliegtuigen (Mig 21, 29, Sukhoi 27, 30, Mi 24 en Tu-160) maar daar schijnen ze niet zo veel vlieguren te maken. En ik denk dat Frankrijk (Rafale, Mirage 5, F1, Jaquar), Engeland (Eurofighter, Harrier, Tornado, Jaquar en  Apache) en Duitsland (Eurofighter, Tornado, Mig-29) ook supermachten zijn, want zij hebben erg veel vliegtuigen en de piloten worden goed opgeleid.

Blue Storm

Hallo, ik heb me hier net geregistreerd! Ik weet niet zoveel van Defensie, maar het interresseert mij wel erg en ik wil er ook veel over leren! En nu is hier mijn eerste vraag: wat zijn nou precies de echte militaire supermachten op de wereld, en dan op het gebied van de luchtmacht. De V.S zeker, lijkt mij, en Rusland? En wat voor gevechtsvliegtuigen hebben zij dan die zo goed zijn?

Groeten