Wilders, waarom wel... of waarom niet?

Gestart door SMI de Boer, 02/09/2010 | 22:15 uur

onderofficier

Citaat van: jurrien visser op 03/12/2011 | 18:23 uur
En weer een aantal oude koeien uit de sloot....

Msschien kunnen we ons bezig houden met het hier, het nu en de toekomst!

Strak plan ..........maar dan ook geen geen reacties meer van jouw zijde als   
Citaat van: jurrien visser op 28/11/2011 | 18:53 uur
SVP terug naar de jaren negentig graag!
;)   

En je kan dus ook niet reageren op deze reactie want deze is in het verleden geschreven    ;)   :-*
Je wilt je bezig houden met hier, het nu en de toekomst.

Het vak geschiedenis ook maar opdoeken?     
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

En weer een aantal oude koeien uit de sloot....

Msschien kunnen we ons bezig houden met het hier, het nu en de toekomst!

Nikehercules


Nikehercules

#1140
'Verhagen wilde bewakers Wilders laten spioneren'

Minister Verhagen wilde enkele jaren geleden de bewakers van Geert Wilders inschakelen om erachter te komen wanneer zijn film Fitna zou verschijnen en wat daarin te zien was. Dat blijkt uit een reconstructie van omroep Human, die maandag te zien is.

Verhagen, toen minister van Buitenlandse Zaken, wilde de AIVD inzetten om meer te weten te komen over de film, omdat het kabinet-Balkenende bezorgd was over reacties in de islamitische wereld op de film van Wilders over de Koran.

Twee anonieme bewindslieden uit het kabinet-Balkenende IV bevestigen de gang van zaken. Minister Verhagen wilde volgens hen ook de landsadvocaat laten uitzoeken of een preventief verbod van de film juridisch haalbaar was.

Niet gedaan
Het voorstel van Verhagen haalde het uiteindelijk niet. Minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken wilde het niet. "Ik heb meteen gezegd: dat gaan we niet doen. Ik zet niet de AIVD in op de handel en wandel van Tweede Kamerleden", zegt de minister in de uitzending.

Ook Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Joustra zag niks in het plan toen het kabinet hem benaderde. "Daar moet je toch een cesuur in aanbrengen, anders kan je mensen niet meer beveiligen."

Joustra was als NCTB-baas behalve voor terreurbestrijding ook verantwoordelijk voor de persoonsbeveiliging van Geert Wilders.

Niet ontkend
Minister Verhagen wilde niet reageren op de uitzending, maar een woordvoerder ontkent de gang van zaken niet, stelt Human.

"De inzet van het kabinet was erop gericht eventuele risico's vanwege de film voor Nederlanders en Nederlandse bedrijven in het buitenland zoveel mogelijk te beperken. Om die reden heeft minister Verhagen de heer Wilders verzocht af te zien van het verscheuren of verbranden van de Koran. Voor het overige verwijs ik u door naar de daarbij betrokken ministeries", luidt de officiële reactie van de minister.

Geert Wilders heeft nog niet gereageerd op de aantijgingen.

De uitzending is maandag te zien op Nederland 2, van 23.00 tot 23.50 uur. Het is het eerste deel in een drieluik over het proces tegen de PVV-voorman.

Bron: NOS

IPA NG

#1139
Het zegt wel wat over jezelf als je je inlaat met mensen die denken dat je eventjes 600 duizend mensen kunt verdrijven en de rest dag in dag uit ruim 60 jaar lang kunt onderdrukken omdat je denk dat je een Joodse pseudo-etnocratie nodig hebt vanwege een of andere 5000 jaar oude tekst en je eigen zelfmedelijden.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

onderofficier

Citaat van: IPA NG op 12/11/2011 | 15:02 uur
Dat hij dan zionistenvriendje is, is wel weer tekenend.
Wil je dit uitleggen?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: IPA NG op 12/11/2011 | 15:02 uur
Met maakt mij niet of ie wel of geen zionistenvriendjes heeft, het is en blijft een nare demagoog die de rechtstaat wilt afbreken vanwege een stel kinderlijk zielige denkbeelden. Dat hij dan zionistenvriendje is, is wel weer tekenend.
En dat zijn denkbeelden sterk in lijn liggen met die van zijn Israëlische vrienden. De Islam als het grote gevaar en voorstander van een groter-Israël.

IPA NG

Met maakt mij niet of ie wel of geen zionistenvriendjes heeft, het is en blijft een nare demagoog die de rechtstaat wilt afbreken vanwege een stel kinderlijk zielige denkbeelden. Dat hij dan zionistenvriendje is, is wel weer tekenend.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

onderofficier

Wil je Wilders (w)daarom wel ....of (w)daarom niet?      Wel omdat die zionisten vriendjes heeft of niet omdat die zionisten vriendjes heeft.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

IPA NG



Vind ze overigens wel bij elkaar passen, Wilders en z'n zionisten vriendjes...
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

onderofficier

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

IPA NG

Dat zal ik u uitleggen, niet dat het van beklang is maargoed, de Israelieten/ 'echte' Joden, Hebreeuwen hoe je ze ook wilt noemen leefden onder Romeins gezag. (En dus later Byzantijns oftewel middeleeuws Romeins.) Ze kwamen nogal vaak in opstand zoals je weet dus dat ontkracht dan ook maar weer eens het zogenaamde ballingschap maar op een gegeven moment werden de Romeinen dus christelijk. Veel Joden werden NIET christelijk. Een deel wel, een deel niet. Want voor Joden is de goddelijkheid van Jesus onacceptabel. Daarom sloeg het Christendom er niet echt aan. Maar toen kwamen de moslims die een godsdienst hadden waar dit probleem niet in voorkwamen en die je geen belasting lieten betalen als je jezelf niet bekeerde. Veel Joden zijn toen in de loop van de jaren moslim geworden, vrijwillig dus maar wel met een enorme push factor.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Tanker

Citaat van: IPA NG op 11/11/2011 | 14:31 uur
Citaat van: Poleme op 11/11/2011 | 02:00 uur
Ik ben Joods, ik zie het als een godsdienst EN cultuur.  Maar op de eerste plaats ben en voel ik me Nederlander!
Ooit was ik fervent pro-Israel, zo pro zelfs dat ik deel uitmaakte van de Kach partij.  Ik sloeg graag linkse vredesactivisten in elkaar, ik goochelde wel eens met Palestijnse levens.  Het 'heilige land' lichte mij echter van bed, ik werd zonder proces vast gezet, gemarteld, vervolgens kwam er toch een veroordeling achter gesloten deuren van 2 jaar cel.  Na 2 maanden mocht ik gaan, dankzij Ariel Sharon.

Net uit de bak, werd ik in de buurt van Ashkelon bij een bushalte salchtoffer van een zelfmoordbom.  Ondanks zware brandwonden, herstelde ik bijna volledig.   In september 1997, net na de moord op Lady Di, kwam de tweede bom op Rechov Ben Yehuda, een brede winkelstraat in hartje Jeruzalem.
Haat, jazeker, maar tijdens de Tweede Intifadah veranderde dat volledig. Nu stel ik mijn leven in de waagschaal in dienst van blijvende vrede tussen de Semietische volkeren.  Woorden zijn namelijk niet goedkoop, maar kunnen juist zeer duur zijn.
Velen hardliners veranderden toen in 'vredesduiven'.  Ik heb echter ook vele vredesduiven zien veranderen tijdens deze periode in haviken.
IPA, ik kan je verzekeren, spoedig zullen zich grote omwentelingen voordoen, waarbij die Intifadah's maar piepklein zijn.
Dan maakt het niet meer uit of je Christen, Moslim, Jood of Hindu bent.  Dan gaat het om goed of slecht.  En soms liggen die 2 heeeel dicht bij elkaar.

Zij die een ander weten te overwinnen zijn sterk, zij die zich zelf weten te overwinnen zijn machtig.

:confused:

Vertel verder...

In ieder geval, ik denk niet dat je Ashkenazim, Seferdim, Arabische Joden, Ethiopische Joden en de rest als één volk kunt zien. Ze delen geen ethnische achtergriond, ze hebben geen gemeenschappelijke geschiedenis en eigenlijk ook geen gemeenschappelijke cultuur. De verschillende subgroepen zou je eventueel soms als volk kunnen beschrijven. Bijvoorbeeld de Ashkenazim voldoen wel aan die criteria, er is een gemeenschappelijke taal, keuken, muziek (Hava Nagila :heart:), type humor, klederdracht en de rest. En ook komen ze wel ethisch overeen denk ik. Maar beweren dat er één wereldwijd 'Joods Volk' zou bestaan is eigenlijk op niets gebaseerd. De Oude Joden zijn naar mijn mening ergens rond 800/1000AD 'uitgestorven' toen zij massaal naar de Islam bekeerden en  de Arabische cultuur. En na die tijd en ook al heel lang voor die tijd vermengden zij zich met andere volken die daar woonden of daar neerstreken. De hedendaagse Joden stammen vooral af van bekeerlingen (vroegah waren zij ook niet vies van het winnen van zieltjes) zoals berbers, khazrianen en jemenieten. Maar goed ik zou wel eens willen weten hoe ver een Jood die al vele generaties in Nederland woont etnisch verschilt. Ik denk niet eens zo heel veel.

"De Oude Joden zijn naar mijn mening ergens rond 800/1000AD 'uitgestorven' toen zij massaal naar de Islam bekeerden en  de Arabische cultuur"

Zal dat vrijwillig zijn gegaan ?

IPA NG

#1130
Citaat van: Poleme op 11/11/2011 | 02:00 uur
Ik ben Joods, ik zie het als een godsdienst EN cultuur.  Maar op de eerste plaats ben en voel ik me Nederlander!
Ooit was ik fervent pro-Israel, zo pro zelfs dat ik deel uitmaakte van de Kach partij.  Ik sloeg graag linkse vredesactivisten in elkaar, ik goochelde wel eens met Palestijnse levens.  Het 'heilige land' lichte mij echter van bed, ik werd zonder proces vast gezet, gemarteld, vervolgens kwam er toch een veroordeling achter gesloten deuren van 2 jaar cel.  Na 2 maanden mocht ik gaan, dankzij Ariel Sharon.

Net uit de bak, werd ik in de buurt van Ashkelon bij een bushalte salchtoffer van een zelfmoordbom.  Ondanks zware brandwonden, herstelde ik bijna volledig.   In september 1997, net na de moord op Lady Di, kwam de tweede bom op Rechov Ben Yehuda, een brede winkelstraat in hartje Jeruzalem.
Haat, jazeker, maar tijdens de Tweede Intifadah veranderde dat volledig. Nu stel ik mijn leven in de waagschaal in dienst van blijvende vrede tussen de Semietische volkeren.  Woorden zijn namelijk niet goedkoop, maar kunnen juist zeer duur zijn.
Velen hardliners veranderden toen in 'vredesduiven'.  Ik heb echter ook vele vredesduiven zien veranderen tijdens deze periode in haviken.
IPA, ik kan je verzekeren, spoedig zullen zich grote omwentelingen voordoen, waarbij die Intifadah's maar piepklein zijn.
Dan maakt het niet meer uit of je Christen, Moslim, Jood of Hindu bent.  Dan gaat het om goed of slecht.  En soms liggen die 2 heeeel dicht bij elkaar.

Zij die een ander weten te overwinnen zijn sterk, zij die zich zelf weten te overwinnen zijn machtig.

:confused:

Vertel verder...

In ieder geval, ik denk niet dat je Ashkenazim, Seferdim, Arabische Joden, Ethiopische Joden en de rest als één volk kunt zien. Ze delen geen etnische achtergrond, ze hebben geen gemeenschappelijke geschiedenis en eigenlijk ook geen gemeenschappelijke cultuur. De verschillende subgroepen zou je eventueel soms als volk kunnen beschrijven. Bijvoorbeeld de Ashkenazim voldoen wel aan die criteria, er is een gemeenschappelijke taal, keuken, muziek (Hava Nagila :heart:), type humor, klederdracht en de rest. En ook komen ze wel etnisch overeen denk ik. Maar beweren dat er één wereldwijd 'Joods Volk' zou bestaan is eigenlijk op niets gebaseerd. De Oude Joden zijn naar mijn mening ergens rond 800/1000AD 'uitgestorven' toen zij massaal naar de Islam bekeerden en  de Arabische cultuur. En na die tijd en ook al heel lang voor die tijd vermengden zij zich al met andere volken die daar woonden of daar neerstreken. De hedendaagse Joden stammen vooral af van bekeerlingen (vroegah waren zij ook niet vies van het winnen van zieltjes) zoals berbers, khazarianen en jemenieten. Maar goed ik zou wel eens willen weten hoe ver een Jood die al vele generaties in Nederland woont etnisch verschilt van andere autochtone Nederlanders. Ik denk niet eens zo heel veel.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Poleme

Ik ben Joods, ik zie het als een godsdienst EN cultuur.  Maar op de eerste plaats ben en voel ik me Nederlander!
Ooit was ik fervent pro-Israel, zo pro zelfs dat ik deel uitmaakte van de Kach partij.  Ik sloeg graag linkse vredesactivisten in elkaar, ik goochelde wel eens met Palestijnse levens.  Het 'heilige land' lichte mij echter van bed, ik werd zonder proces vast gezet, gemarteld, vervolgens kwam er toch een veroordeling achter gesloten deuren van 2 jaar cel.  Na 2 maanden mocht ik gaan, dankzij Ariel Sharon.

Net uit de bak, werd ik in de buurt van Ashkelon bij een bushalte salchtoffer van een zelfmoordbom.  Ondanks zware brandwonden, herstelde ik bijna volledig.   In september 1997, net na de moord op Lady Di, kwam de tweede bom op Rechov Ben Yehuda, een brede winkelstraat in hartje Jeruzalem.
Haat, jazeker, maar tijdens de Tweede Intifadah veranderde dat volledig. Nu stel ik mijn leven in de waagschaal in dienst van blijvende vrede tussen de Semietische volkeren.  Woorden zijn namelijk niet goedkoop, maar kunnen juist zeer duur zijn.
Velen hardliners veranderden toen in 'vredesduiven'.  Ik heb echter ook vele vredesduiven zien veranderen tijdens deze periode in haviken.
IPA, ik kan je verzekeren, spoedig zullen zich grote omwentelingen voordoen, waarbij die Intifadah's maar piepklein zijn.
Dan maakt het niet meer uit of je Christen, Moslim, Jood of Hindu bent.  Dan gaat het om goed of slecht.  En soms liggen die 2 heeeel dicht bij elkaar.

Zij die een ander weten te overwinnen zijn sterk, zij die zich zelf weten te overwinnen zijn machtig.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.