Misleiding

Gestart door -Peter-, 16/06/2003 | 19:01 uur

Het staat nu wel vast dat de hele wereld is misleid door Bush en Blair als het gaat om de werkelijke motieven voor een oorlog tegen Irak.

JA
10 (58.8%)
Weet ik niet
4 (23.5%)
Nee
3 (17.6%)
Geen mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

j.s

Ton,
dat je snapt wat ik bedoel was ook maar een grapje  ;)

Ton de Zwart

Citaat van: js op 27/06/2003 | 13:12 uur
Goed gezien Ton, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik.
Ik ben zeker niet de enige die af en toe namen of woorden verkeerd schrijft.

Ik maakte maar een spitsvondig grapje, JS. Je neemt 't me toch niet kwalijk, hoop ik?

j.s

Voorliegen om iets wat niet kan te kunnen doen, met als doel iets te realiseren wat nog veel schandaliger is dan de leugen.
Voor we het weten zijn we gewent aan de leugen en worden die algeheel geaccepteerd. Je laat mensen wennen aan de gedachte waardoor straks niemand meer verrast is dat Iran geanexeerd wordt. Uiteidelijk weet niemand meer waar het over gaat of ging, we verliezen daardoor de aandacht en de VS kan ongestoord z'n gang gaan.

oud_zijde

dus heeft hij niet de wetenschap dat hij het er toch wel doorkrijgt

want hij zal echt flink moeten liegen (als het daadwerkelijk om leugens gaat maar dat acht ik nog niet bewezen).
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

maar als ze toch de wetenschap hebben dat ze de zaak er toch door krijgen ... waarom zouden ze dan nog moeten liegen?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

js

Goed gezien Ton, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik.
Ik ben zeker niet de enige die af en toe namen of woorden verkeerd schrijft.

Ton de Zwart

#12
Mogelijk vanuit een ander gezichtspunt, oud-zijde....

oud_zijde

volgens mij heeft boudewijn de oorlog in Irak niet meer meegemaakt Ton ;)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ton de Zwart

Citaat van: js op 20/06/2003 | 12:55 uur
zoals Buch meer dan eens heeft gezecht

Wie bedoel je, JS?  Boudewijn of Menno?

js

Je kan inderdaad zeggen dat de wereld misleid is.
Zelf vind ik het meer op chantage lijken. ( zoals Buch meer dan eens heeft gezecht: Je bent voor ons of tegen ons.
Dat laat nagenoeg geen ruimte open voor een dialoog)

Ton de Zwart

Hoewel je erg voorzichtig moet zijn met het bestempelen van iemand met het woord "fascist", moet ik toegeven dat de verleiding soms groot is om fascistoïde trekjes te ontdekken in de Amerikaanse administratie.  Het is toch precies zoals Reinaert zegt: Controle over de media en het partijgerichte benoemingsbeleid, ik heb daar toch zo m'n bedenkingen over als we Amerika een democratie noemen.
Voor Blair ligt het m.i. een tikkie anders.  Daar is de democratie nog niet zo verworden.  Engeland is van oudsher erg democratisch, en Blair c.s. zullen dan ook wel via dit systeem getoetst worden.....

Ton de Zwart

Van domheid is hier geen sprake.  Als Bush alles op eigen doft geregeld had met die oorlog, dan kan ik me daar iets bij voorstellen, maar hij heeft een keur aan adviseurs en hele diensten staan ter beschikking, dus in dit geval is het opzettelijke volksmisleiding.  Daar zal de senaat nog wel een woordje over te wisselen hebben en dat geldt precies hetzelfde voor mr Blair.....

oud_zijde

mjah ofwel ze zijn erg dom geweest ofwel ze hebben hun volk bedrogen ... wat het ook is vleiend zal het niet zijn en het wordt tijd dat ze er als een man voor uitkomen

Bush is al bezig met de komende verkiezingen, heel de VS is die oorlog zo'n beetje vergeten inmiddels
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ton de Zwart

Maar de Anglo- Amerikaanse coalitie hebben nu juist wel de beschikking over een CIA en MI5 en nog veel meer trouwens, en zij zaten er compleet naast.  d,w.z. dat je ook met geweldige inlichtingenbronnen de plank mis kunt slaan.  En waarschijnlijk hebben ze die misslag bewust gemaakt. Mooi dat er dan toch nog zoiets bestaat als een lager/hogerhuis en een senaat waar de heren verantwoording af moeten leggen.....

Wout

Mijn mening is dus dat je dit nog niet kan weten, aangezien ik persoonlijk geen bronnen heb in MI 5 en 6 noch in de CIA.

Wout

Helaas blijkt er nog niets. Ik ben benieuwd of er een NBC-expert op dit forum aanwezig is (oftewel, iemand van de genie die als NBC-eenheid opereerd of onderzoek doet op dit vlak)? Zo nee, kan ik jullie wel vertellen dat de inhoud van een penvulling datgeen is waar naar gezocht moet worden. Omdat het niet gevonden is, hoef je ook niet te denken dat het er niet is.

Deze kennis heb ik overigens vorige week vrijdag opgedaan in het NBC opleidings- en trainingscentrum in Vught, ik neem aan dat dat dus redelijk betrouwbare informatie is.

Ton de Zwart

Al vóór het begin van de aanval op Irak heeft menigeen hier op dit forum al gewaarschuwd voor de kannonneerbootpolitiek van Bush/Blair, en dat dat gedoe over die massavernietigingswapens maar een kapstok was.  Maar door vele anderen werd dat ontkend.
Nu blijkt wie er gelijk had.....

-Peter-

Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...