Talibanleider dreigt Nederland met aanslagen

Gestart door witilimi, 01/10/2010 | 20:59 uur

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 03/10/2010 | 15:16 uur
En het huidige politiek klimaat in Nederland zal ons waarschijnlijk op een iets hogere plaats in de hitlist zetten.

Ik vind dat stemmingmakerij! Staat Frankrijk hier hoger op de hitlijst sinds Sarkozy er zit? Sinds er daar een Burkaverbod is? Is de VS gezakt onder Obama? Hebben ze in Denemarken meer ter duchten met eenzelfde contrustie als hier lijkt te komen? Is Nederland gestegen op de Talibanhitparade toen we naar Uruzgan gingen? En zijn we gezakt toen we weggingen?

Alsof er ergens in de Afghaanse/Pakistaanse bergen een bommenuitdeler zit die wat IED-gordeltjes verschuift naar jet NL-bakje omdat hier een CDA-congres ja heeft gezegd tegen het gedogen van de PVV.

Ros

En het huidige politiek klimaat in Nederland zal ons waarschijnlijk op een iets hogere plaats in de hitlist zetten.

SMI de Boer

Die Amerikanen zijn altijd gauw voorzichtig
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

Citaat van: HermanB op 02/10/2010 | 11:01 uur
Net alsof de gemiddelde Afghaan zich überhaupt bezig zal houden met een Nederlandse coalitie. Die hebben het veel te druk met het verdienen van een inkomen om hen kinderen van voedsel te kunnen voorzien.

Daarnaast heb ik maling aan wat een taliban of al qaeda aanhanger denkt. Barbaars en achterlijk volk dat met wortel en tak uitgeroeid moet worden.
het hoeven er maar een paar te zijn om ons een flink portie ellende te bezorgen...van de gemiddelde afghaan zullen we weinig last hebben...

HermanB

Net alsof de gemiddelde Afghaan zich überhaupt bezig zal houden met een Nederlandse coalitie. Die hebben het veel te druk met het verdienen van een inkomen om hen kinderen van voedsel te kunnen voorzien.

Daarnaast heb ik maling aan wat een taliban of al qaeda aanhanger denkt. Barbaars en achterlijk volk dat met wortel en tak uitgeroeid moet worden.

Elzenga

Citaat van: Lex op 01/10/2010 | 22:46 uur
Formeel wordt gesproken over VVD/CDA met gedoogsteun PVV.
maar zoals ik schreef zal zo'n constructie niet begrepen worden door de gemiddelde Afghaan, Taliban of Al Qaeda aanhanger of sympathisant...en zal men de PVV dus gewoon zien en presenteren als onderdeel van het Nederlandse Kabinet. Sterker nog...in de propaganda kan zelfs het beeld worden gecreëerd van Wilders die op afstand het Nederlandse Kabinet controleert...ik zie al spotprents waar Verhagen en Rutte als marionettenpoppen via touwtjes worden bestuurd door Wilders. In het akkoord staan vervolgens genoeg voorbeelden van wat kan worden vertaald als anti-Islam maatregelen...en je hebt een akelig effectief en goeddeels feitelijk verhaal om mensen tegen Nederland en haar belangen en burgers als ook militairen op te zetten...

(en om dan even verder te redeneren...nieuwe aanslagen en meer doden en gewonden "bevestigt" in Wilders propaganda dan vervolgens hoe gevaarlijk de Islam is...en dus wordt de afkeer en angst groter en gaan er meer mensen op Wilders stemmen..Wilders wordt machtiger en kan meer van zijn anti-Islam punten doorvoeren...de propaganda van Taliban en Al Qaeda krijgen weer meer munitie en meer potentiële aanhangers door de tweespalt en anti-Islam sentimenten in Nederland...enz enz... en waar dat dan toe kan leiden..daar wil ik nog niet eens over nadenken...)...

Lex

Formeel wordt gesproken over VVD/CDA met gedoogsteun PVV.

Elzenga

Citaat van: Lex op 01/10/2010 | 22:16 uur
Citaat van: Elzenga op 01/10/2010 | 22:10 uur
.....met de komst van het CDA/VVD/PVV kabinet.....
Kort vraagje ..... doelbewust gekozen voor deze volgorde?
nee...hoezo?

SMI de Boer

Citaat van: Elzenga op 01/10/2010 | 22:10 uur


En dan zou de wereld en Nederland veiliger worden als we weer naar Afghanistan gaan hoor ik ze zeggen...ya right :sick:

Welnee joh, dit is toch allemaal gewoon een voortzetting van de Kruistochten
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Citaat van: Elzenga op 01/10/2010 | 22:10 uur
.....met de komst van het CDA/VVD/PVV kabinet.....
Kort vraagje ..... doelbewust gekozen voor deze volgorde?

Elzenga

#3
Ik hoop echt van harte dat we niet terugkeren naar Afghanistan...want de Taliban zal vanuit propagandistisch oogpunt ronduit verheugd zijn met de komst van het CDA/VVD/PVV kabinet...ja, ik maak bewust geen onderscheid tussen gedogen en deelname van de PVV hier, want dat zal de gemiddelde Afghaan al helemaal niet doen...als hij het volgende voorgeschoteld krijgt door de Taliban...een aantal uitspraken van Wilders over de Islam en dan een aantal foto's van de lachende Wilders samen met Verhagen en aankomend premier Rutte bij de aankondiging van "hun" akkoord...dan hoe een Nederlandse vlag eruit ziet...en geen Nederlandse militair, hulpverlener of diplomaat is er zijn leven meer veilig... :(

Idem voor de radicalisering-"klasjes" van Al Qaeda...

En dan zou de wereld en Nederland veiliger worden als we weer naar Afghanistan gaan hoor ik ze zeggen...ya right :sick:

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

witilimi


De Pakistaanse Talibanleider Wali ur Rehman dreigt met aanslagen gericht tegen Nederland, als reactie op ,,wetten" die Nederland zou maken ,,tegen de islam" en het ,,belachelijk maken van de islam". Hij zei dat in een interview dat het RTL Nieuws vrijdag uitzond. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) kent de uitlatingen, maar ziet hier geen aanleiding in om het huidige dreigingsbeeld 'beperkt' aan te passen.
Volgens mij wordt het tijd dat er bij de diverse inlichtingendiensten een lampje gaat branden en dat ze gaan uitzoeken met wie deze rare vogel allemaal in contact is geweest in Europa en speciaal in de benelux.
critical