De toekomst van NATO

Gestart door Lex, 14/10/2010 | 16:43 uur

Huzaar1

Ik denk dat colombia erg veel russische chinese invloed te wachten stond als dir noet zou zijn kebeurt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 26/05/2018 | 17:17 uur
Colombia bij de navo is alsof de wortels inrens op de fruitafdeling liggen.

Idd, maar het is zoals we kunnen lezen: niet van toepassing.

Huzaar1

Colombia bij de navo is alsof de wortels inrens op de fruitafdeling liggen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"


Parera

Citaat van: A.J. op 26/05/2018 | 12:52 uur
Oh, nog een VN...

Volgens mij komt het uit de koker van Ivo Daalder.
Ja een militaire VN, en ja dat komt uit zijn koker.

Citaat van: Mourning op 26/05/2018 | 13:30 uur
Oh, ik dacht als eerste toen je die opsomming van landen maakte direct aan... de sterke opkomst van China... Korea, Japan, India (waar overigens een flinke anti-Amerikaanse stroming is), Mongolie, Australie... Taiwan.
Daar lijkt het wel op maar misschien willen ze toch in elk continent wat landen erbij betrekken, zeker ook omdat de Chineze flinke invloed hebben door het geld dat ze ''geven'' aan landen.

Mourning

#334
Citaat van: Parera op 26/05/2018 | 12:46 uur
Het hele artikel 5 speelt niet bij de global partners. Dit zijn slechts landen die zich willen aansluiten om vervolgens gebruik te maken van de standaarden en opleidingen binnen de NAVO.
Dat de Amerikanen graag zien dat het een groot wereldwijde organisatie word dat begrijp ik want dat zorgt er alleen maar voor dat hun defensie industrie kan groeien. Maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

En ja de focus ligt op Rusland en dat is en blijft het grootste probleem voor de NAVO maar daarom kan het zich ook wel oriënteren op andere problemen.

Oh, ik dacht als eerste toen je die opsomming van landen maakte direct aan... de sterke opkomst van China... Korea, Japan, India (waar overigens een flinke anti-Amerikaanse stroming is), Mongolie, Australie... Taiwan. Allemaal landen die die opkomst vrezen en er belang bij hebben China te beteugelen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

A.J.

Citaat van: Parera op 26/05/2018 | 12:33 uur
Ja de NAVO leden en Europese partners (o.a. Finland, Zweden & Ukraine) , maar buiten dat zijn er ook ''global partners'' of zoals het ook genoemd word ''Global NATO''.
De bedoeling is om het hele originele idee van de NAVO te laten vervallen en er een wereldwijde vredes organisatie van te maken.

Oh, nog een VN...

Citaat
De landen  Australië, India, Japan, Zuid-Korea, Mongolië, Nieuw-Zeeland, Pakistan en Taiwan maken deel uit van deze vernieuwde opzet en ook Colombia heeft zich er bij aangesloten.
En ja dit is een Amerikaans plan maar wel iets dat in uitvoer is en in mijn ogen is Colombia een prima toevoeging aan deze club, niet alleen voor alle leden maar specifiek voor Nederland met het oog op de West en problemen in Venezuela.

Volgens mij komt het uit de koker van Ivo Daalder.

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 26/05/2018 | 12:43 uur
Oja? Ooit gedacht aan waar colombia ligt en hoe die regiozich gedraagt. En artikel 5?

En zover ik weet is Rusland nog steeds probleem nr1 voor de Navo.

Het hele artikel 5 speelt niet bij de global partners. Dit zijn slechts landen die zich willen aansluiten om vervolgens gebruik te maken van de standaarden en opleidingen binnen de NAVO.
Dat de Amerikanen graag zien dat het een groot wereldwijde organisatie word dat begrijp ik want dat zorgt er alleen maar voor dat hun defensie industrie kan groeien. Maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

En ja de focus ligt op Rusland en dat is en blijft het grootste probleem voor de NAVO maar daarom kan het zich ook wel oriënteren op andere problemen.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 26/05/2018 | 12:33 uur
Ja de NAVO leden en Europese partners (o.a. Finland, Zweden & Ukraine) , maar buiten dat zijn er ook ''global partners'' of zoals het ook genoemd word ''Global NATO''.
De bedoeling is om het hele originele idee van de NAVO te laten vervallen en er een wereldwijde vredes organisatie van te maken.
De landen  Australië, India, Japan, Zuid-Korea, Mongolië, Nieuw-Zeeland, Pakistan en Taiwan maken deel uit van deze vernieuwde opzet en ook Colombia heeft zich er bij aangesloten.
En ja dit is een Amerikaans plan maar wel iets dat in uitvoer is en in mijn ogen is Colombia een prima toevoeging aan deze club, niet alleen voor alle leden maar specifiek voor Nederland met het oog op de West en problemen in Venezuela.

Oja? Ooit gedacht aan waar colombia ligt en hoe die regiozich gedraagt. En artikel 5?

En zover ik weet is Rusland nog steeds probleem nr1 voor de Navo.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 26/05/2018 | 12:00 uur
Noord Atlantische vedrags Organisatie met totale focus op alles ten Oosten van de Baltische staten, polen, Roemenie en Turkije. .... en dan Colombia.


Ok leg uit

Ja de NAVO leden en Europese partners (o.a. Finland, Zweden & Ukraine) , maar buiten dat zijn er ook ''global partners'' of zoals het ook genoemd word ''Global NATO''.
De bedoeling is om het hele originele idee van de NAVO te laten vervallen en er een wereldwijde vredes organisatie van te maken.
De landen  Australië, India, Japan, Zuid-Korea, Mongolië, Nieuw-Zeeland, Pakistan en Taiwan maken deel uit van deze vernieuwde opzet en ook Colombia heeft zich er bij aangesloten.
En ja dit is een Amerikaans plan maar wel iets dat in uitvoer is en in mijn ogen is Colombia een prima toevoeging aan deze club, niet alleen voor alle leden maar specifiek voor Nederland met het oog op de West en problemen in Venezuela.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 26/05/2018 | 11:57 uur
Hoezo 1 april grap? Colombia is een goede partner van Nederland in de West en als zij partner worden van de NAVO is dat alleen maar beter voor ons.

Noord Atlantische vedrags Organisatie met totale focus op alles ten Oosten van de Baltische staten, polen, Roemenie en Turkije. .... en dan Colombia.


Ok leg uit
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 26/05/2018 | 11:55 uur
Goed nieuws? Ik dacht dat ik een 1 april grap las of een bladzijde uit de Speld.

Hoezo 1 april grap? Colombia is een goede partner van Nederland in de West en als zij partner worden van de NAVO is dat alleen maar beter voor ons.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 26/05/2018 | 11:55 uur
Goed nieuws? Ik dacht dat ik een 1 april grap las of een bladzijde uit de Speld.

Dat idee kreeg ik ook.