De toekomst van NATO

Gestart door Lex, 14/10/2010 | 16:43 uur

Benji87

#1841
Citaat van: Huzaar1 op 08/02/2024 | 11:44 uurAldus de onderbuik van Johan Derksen.

Eurocrisis doorgekomen, corona crisis goed uitgekomen, mh17 crisis perfect aangepakt en ons lamd is nog steeds een van de rijkste, best draaiende met een enorm lage werkeloosheid.   

Hou toch op

Iedereen is de euro crisis doorgekomen, dat is niet zo bijzonder. Sterker nog, Rutte stond in het buitenland gretig te strooien met Nederlands belasting geld om andere Europese landen uit de shit te helpen. Geld wat we overigens anno 2024 nog steeds niet terug hebben.

Corona crisis idem. Ik heb sowieso sterke vraagtekens hoe naïef Nederland deze crisis heeft aangepakt. Rutte specifiek bijvoorbeeld stond 2 dagen voordat die een lockdown afkondigde nog te verkondigen dat we met handjes wassen er wel uit zouden komen. En zo kan ik nog wel tig voorbeelden opnoemen: reisverbod naar Azië kwam te laat, groepsimmuniteit nastreven terwijl het WHO sterk afraadde, gebrekkige IC capaciteit, avond klok waarvan het nut al omstreden was etc etc. Kan wel even doorgaan op dit onderwerp

Wat heeft hij precies bij MH17 gedaan? Ja het was een tragedie maar was het een crisis die Nederland op zijn kop zette? Nee.

Maar ik ken nog wel wat andere crisissen waar hij ons in heeft laten rollen:

- woningcrisis, notabene door de VVD veroorzaakt met de verhuurder heffing, liberalisering van de huurmarkt en het opdoeken van ministerie van huisvesting.
- toeslagen affaire, het moedwillig en structureel kapot maken van mensen hun levens. En vervolgens de signalen nog negeren ook
- Groningen/gas crisis, je eigen land zit met een gastekort maar je presteert het wel om met korting gas naar het buitenland te exporteren. De afwerking van Groningen is sowieso vrij dubieus. Lang niet iedereen is gecompenseerd voor de geleden schade
- asiel crisis, waar zijn eigen partij hem zelfs voor heeft laten vallen omdat Rutte in het buitenland deals aan het sluiten is om die gasten hier heen te halen.
- stikstof crisis, nog steeds het grootste koppijn dossier. Al moet gezegd worden dat de CDA en PVDA de veroorzakers zijn Rutte er na jaren nog steeds niet in geslaagd om tot een oplossing te komen

Huzaar1

Citaat van: Benji87 op 08/02/2024 | 10:03 uurDie groots staatsman heeft Nederland van crisis naar crisis geleid zonder ook maar iets op te lossen.

Aldus de onderbuik van Johan Derksen.

Eurocrisis doorgekomen, corona crisis goed uitgekomen, mh17 crisis perfect aangepakt en ons lamd is nog steeds een van de rijkste, best draaiende met een enorm lage werkeloosheid.   

Hou toch op
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Lex op 14/10/2010 | 16:43 uurBRUSSEL - De NAVO gaat fors hervormen en bezuinigen. Van de elf hoofdkwartieren worden er zeker vier geschrapt. Het aantal personeelsleden op de hoofdkwartieren daalt van 12.500 naar minder dan negenduizend.

Dat is donderdag overeengekomen op een buitengewone vergadering van de 28 NAVO-lidstaten in Brussel, waarbij het bondgenootschap haar nieuwe strategie bespreekt. Het aantal NAVO-agentschappen wordt teruggebracht van veertien naar drie.

Om welke locaties het gaat, wordt later bepaald. Nederland telt drie NAVO-instellingen: een militair hoofdkwartier in Brunssum, een agentschap voor onderzoek in Den Haag en een luchtruimcontrolepost (DARS) in Nieuw Millingen.

De Amerikaanse minister Robert Gates van Defensie wilde ook niet vooruitlopen op de besluitvorming over welke locaties moeten verdwijnen. Wel stelde hij dat uit ,,politieke redenen" de NAVO in Turkije met een hoofdkwartier vertegenwoordigd zou moeten blijven.

Volgens de Belgische minister van Defensie, Pieter De Crem, blijft het centrale NAVO-hoofdkwartier in Brussel. Ook is er geen sprake van een verhuizing van het centrale commandocentrum van alle NAVO-operaties (SHAPE) uit het Waalse Bergen.

De ingrijpende maatregelen komen uit de koker van secretaris-generaal Anders Fogh Rasmussen. Hij benadrukte herhaaldelijk dat hij bij de NAVO-organisatie het spek wil wegsnijden en spieren wil kweken.

Vrijwel alle NAVO-landen zien zich door de recessie gedwongen te snoeien in hun defensiebudgetten. Ook de NAVO moet de tering naar de nering zetten, luidt het in Brussel.

Telegraaf, do 14 okt 2010, 13:21

Even een bericht quoten van 13 jaar geleden. Vier jaar voordat de Russen Oekraine binnenvallen.

Als je alles wegzet in tijd zijn we echt bedonderd door de Russen. We leefden in een andere realiteit dan zij.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Benji87

Citaat van: Huzaar1 op 08/02/2024 | 09:02 uurRutte is een groot staatsman, leider die we gaan missen, enorm veel voor elkaar gekregen en het zal lang duren voordat iemand met die kwaliteiten op die plek zit.

Hoop dat het de man wordt voor de NAVO.

Punt en nu optiefen met deze onzin.

Die groots staatsman heeft Nederland van crisis naar crisis geleid zonder ook maar iets op te lossen.

Huzaar1

Citaat van: Kornet43 op 07/02/2024 | 11:43 uurRutte is een leugenaar 🤥
Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar de feiten spreken tegen je. Daarentegen is dat natuurlijk een vereiste om een bekwaam politicus te zijn; het manipuleren van de waarheid om een politiek doel te bereiken is de core-business van een politicus, dus niet alleen de heer Rutte.Een zekere heer OMTzigt heeft er ook last van.

Rutte is een groot staatsman, leider die we gaan missen, enorm veel voor elkaar gekregen en het zal lang duren voordat iemand met die kwaliteiten op die plek zit.

Hoop dat het de man wordt voor de NAVO.

Punt en nu optiefen met deze onzin.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

De langst zittende premier gewaardeerd in Europa en voor een groot deel ook in Nederland. Dus zou mooi zijn als hij SG NAVO wordt.

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Ace1 op 07/02/2024 | 14:31 uurHet is toch meer in de trand van dat kan ik me niet actief meer herinderen ?
Nou geloof niet dat hij bewust liegt, maar heb wel de indruk dat sommige dingen gewoon iets minder waar zijn.

Ace1

Citaat van: Kornet43 op 06/02/2024 | 19:00 uurNee, een betere leugenaar is er niet!

Het is toch meer in de trand van dat kan ik me niet actief meer herinderen ?

Kornet43

Citaat van: Huzaar1 op 06/02/2024 | 22:38 uurKun je jezelf gewoon niet verwijderen van dit forum, of nooit meer inloggen? Ik ben die onzin van je echt totaal beu.
Rutte is een leugenaar 🤥
Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar de feiten spreken tegen je. Daarentegen is dat natuurlijk een vereiste om een bekwaam politicus te zijn; het manipuleren van de waarheid om een politiek doel te bereiken is de core-business van een politicus, dus niet alleen de heer Rutte.Een zekere heer OMTzigt heeft er ook last van.

Huzaar1

Citaat van: Kornet43 op 06/02/2024 | 19:00 uurNee, een betere leugenaar is er niet!

Kun je jezelf gewoon niet verwijderen van dit forum, of nooit meer inloggen? Ik ben die onzin van je echt totaal beu.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Kornet43

Citaat van: bergd op 06/02/2024 | 14:18 uurDe kans dat Rutte het niet wordt acht ik uiterst klein, heeft iemand een serieuze ander kandidaat op het oog?
Nee, een betere leugenaar is er niet!

Huzaar1

Citaat van: Umbert op 06/02/2024 | 16:33 uurmaar als de gekke europeanen dan ineens BUY Europe gaan doen werkt het volgens mij averechts en dan ook nog eens zeggen ok ook die basis van jullie bij ons kunnen ook weg want als je iets doet doe het dan goed.

Dat is vooral Fra. De rest vindt buitenlands materiaal helemaal oke.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: bergd op 06/02/2024 | 14:18 uurDe kans dat Rutte het niet wordt acht ik uiterst klein, heeft iemand een serieuze ander kandidaat op het oog?

Pres estland
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Sparkplug op 06/02/2024 | 10:46 uurTrump zou als president alleen de Amerikaanse troepen in Europa kunnen terugtrekken. Om de VS uit de NAVO te laten gaan, heeft nu elke Amerikaanse president een meerderheid in het Amerikaans Congres nodig.

Is het voor de VS de moeite waard om binnen één presidentstermijn hun troepen in Europa terug te trekken? Verder is de wereldsituatie ook iets anders dan tijdens Trump zijn eerste termijn. Kan hij dat wel negeren?
maar als de gekke europeanen dan ineens BUY Europe gaan doen werkt het volgens mij averechts en dan ook nog eens zeggen ok ook die basis van jullie bij ons kunnen ook weg want als je iets doet doe het dan goed.