De toekomst van NATO

Gestart door Lex, 14/10/2010 | 16:43 uur

A.J.

Citaat van: Ros op 21/01/2020 | 21:24 uur
The Autonomic Logistics Information System (ALIS) was designed to underpin the F-35 fleet's daily operations, ranging from mission planning and flight scheduling to repairs and scheduled maintenance, as well as the tracking and ordering of parts.

Operationele eenheden van een krijgsmacht kunnen dus prima functioneren zonder goed werkend logistiek apparaat ? Goh.....de peut is op....en nu  :omg:

Met of zonder ALIS vliegt die F35 gewoon zijn missies. Het logistiek beheer is alleen minder efficient, dat is alles. ALIS is een relatief slim systeem wat  trends herkent en op basis daarvan onderdelen reserveert. Dat kan dus betekenen dat als Nederland een bepaald structureel probleem heeft en Italie niet dat ALIS een melding geeft dat het misschien slim is om een voorraad onderdelen uit een Italiaans warehouse naar het Nederlandse warehouse te verplaatsen... Dit even in Jip en Janneke taal. Jullie doen hier net alsof ALIS een essentieel onderdeel van de avionica is. Ik vraag me af hoe jullie zoiets verzinnen of zitten jullie biij de Briganti en Christiaan Meinen in de facebookgroep?

Sparkplug

Citaat van: Ros op 21/01/2020 | 21:24 uur
Operationele eenheden van een krijgsmacht kunnen dus prima functioneren zonder goed werkend logistiek apparaat ? Goh.....de peut is op....en nu  :omg:

Het gaat er bij sommigen er meer om dat een bepaald ontwerp (lees F-35) per definitie al slecht is vanwege het logistieke systeem. Dat het ene vatbaar is voor verbetering wil niet zeggen dat het andere hopeloos is.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ros

Citaat van: Sparkplug op 21/01/2020 | 16:27 uur
Logistiek systeem is slecht, dus vliegtuig is slecht. Hoe komen mensen daarop  :(

The Autonomic Logistics Information System (ALIS) was designed to underpin the F-35 fleet's daily operations, ranging from mission planning and flight scheduling to repairs and scheduled maintenance, as well as the tracking and ordering of parts.

Operationele eenheden van een krijgsmacht kunnen dus prima functioneren zonder goed werkend logistiek apparaat ? Goh.....de peut is op....en nu  :omg:

A.J.

Citaat van: Flyguy op 21/01/2020 | 18:20 uur
Fok.nl... daar zat ik jaren geleden over mijn examens te klagen. Bestaat dat nog?

Yup.

Huzaar1

Citaat van: Flyguy op 21/01/2020 | 18:20 uur
Fok.nl... daar zat ik jaren geleden over mijn examens te klagen. Bestaat dat nog?

Jazeker  8)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Flyguy

Fok.nl... daar zat ik jaren geleden over mijn examens te klagen. Bestaat dat nog?

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 21/01/2020 | 16:27 uur
Logistiek systeem is slecht, dus vliegtuig is slecht. Hoe komen mensen daarop  :(

Ik zie forumleden welke ooit een titel hadden hier nog dommere dingen zeggen waarvan ik denk.. oke. Rockbottom.. Probleem is dat het een vermoedelijk verdringend effect heeft op daadwerkelijke inhoudelijke discussies.

Iedereen die dit leest met kennis van zaken, betreft de ALIS denkt van. Hmm goed. Ik ga wel naar Fok.nl.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: A.J. op 21/01/2020 | 16:19 uur
Ik ben ook erg benieuwd. Maar ja, het niveau hier is ondertussen al dusdanig dat ALIS de graadmeter is voor de capaciteiten van de F35...

Logistiek systeem is slecht, dus vliegtuig is slecht. Hoe komen mensen daarop  :(
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

A.J.

Citaat van: Zander op 21/01/2020 | 10:32 uur
Dat dus.
En ik ben ook erg benieuwd naar welke feitelijke onderbouwing ridivek heeft voor zijn kritiek op oa de F35.

Ik ben ook erg benieuwd. Maar ja, het niveau hier is ondertussen al dusdanig dat ALIS de graadmeter is voor de capaciteiten van de F35...

Umbert

Citaat van: Ros op 21/01/2020 | 11:10 uur
https://www.reuters.com/article/us-usa-pentagon-f35/f-35-logistics-system-to-be-reinvented-and-renamed-official-says-idUSKBN1ZE00D

Al eerder ingebracht in het F-35 topic.

Dat is een inkopertje, is op bijna elk product van toepassing. spareparts en logistiek is bijna altijd een probleem.
Managers willen vooral mooie uirdraaien en grafieken.
De werkvloer een eenvoudig systeem voor het verkrijgen en bestellen van onderdelen
En de ontwerpers zijn vaak op een te hoog niveau bezig met het ontwerp, wat veel te moeilijk is voor de meeste gebruikers.
Mooi voorbeeld is SAP, is een mooi pakket, maar te uitgebreid en als je geen juiste interfaces laat maken een bron van dagelijkse ellende. 

Sparkplug

#1246
Citaat van: Ros op 21/01/2020 | 11:10 uur
https://www.reuters.com/article/us-usa-pentagon-f35/f-35-logistics-system-to-be-reinvented-and-renamed-official-says-idUSKBN1ZE00D

Al eerder ingebracht in het F-35 topic.

En daarvoor al in het topic Internationale fighter ontwikkelingen. Dat er iets moest worden veranderd aan ALIS was al duidelijk. Echter staan problemen met het logistieke systeem los van het vliegtuig zelf. Beter dat ze ALIS nu aanpakken dan nog 10 jaar doormodderen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.


Zander

Citaat van: artemivanov op 21/01/2020 | 09:53 uur
Afgeven op producten, om aan te tonen dat NATO niet meer werkt.
Begin opnieuw, en zoek eens op waarom die club bestaat.
Dat dus.
En ik ben ook erg benieuwd naar welke feitelijke onderbouwing ridivek heeft voor zijn kritiek op oa de F35.
People are sheep

artemivanov

Afgeven op producten, om aan te tonen dat NATO niet meer werkt.
Begin opnieuw, en zoek eens op waarom die club bestaat.

Huzaar1

Citaat van: ridivek op 21/01/2020 | 00:50 uur
Ja totaal. Software-hardware integratie is totaal fout, niet up to date te houden. Zoek maar eens naar F-35 software block4. En daarnaast ALIS.


Ah je bent er zo 1. Nogal arrogant vindt je niet..jezelf op een positie zetten om te denken te kunnen oordelen over hoogtechnologisch geheime militaire avionica. Buiten het feit dat jr niet de tools bezit noch capaciteit heb je ook geen beschikking over relevante data. Alles waar je het mee moet doen 'komt van internet'.

En je bent een product aan het afkraken van een bedrijf met een internationale top reputatie op het afleveren van straaljagers. 

Ik snap niet waar je de moed vandaan haalt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"