Fokking Hell: de reacties

Gestart door Nikehercules, 13/12/2010 | 00:54 uur

SMI de Boer

Citaat van: Lex op 13/12/2010 | 21:55 uur
Citaat van: SMI de Boer op 13/12/2010 | 21:52 uur
En niet zo'n beetje ook. Maar dat zou moeten mogen toch?
Of is dat een strikvraag t.a.v. het mipapo en bupapo
Nee hoor is geen strikvraag; ik weet nu waar ik aan toe ben. Volgens jou opvatting heb je dus iets heel veel tegen mij.
Toch geef je je eerste vraag een wending om tot een in jou ogen gerechtvaardigde afwijkende conclusie te komen welke je op mijn conto bijschrijft

Je vraagt of ik er een hekel aan heb dat er mensen zijn met twee paspoorten. Dat beaam ik!
Hierboven projecteer je dat op jouw eigen persoon en buig je mijn mening om naar jouw afwijkende conclusie dat ik dan aan de personen an sich een hekel heb: Nee! het gaat om het instituut twee paspoorten.

Vrije dag met zuikerfeest want je hebt een marokkans paspoort, vrije dag met koninginnedg want je hebt een nl paspoort.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: Roeland op 13/12/2010 | 21:55 uur
Af en toe lijkt het beter om gewoon "ja en amen" te zeggen.
Dat doe ik buiten dit forum heel braaf.
Op dit forum hoef ik geen enkele verantwoording af te leggen (zolang ik binnen de marges blijf)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Roeland

Beetje jammer dat een topic over een documentaire meteen moet veranderen in één of andere discussie waarbij iedereen die een mening heeft z'n gram moet halen.

Mijns inziens hebben de militairen hun best gedaan om met de (soms beperkte) middelen die ze hebben gekregen de opdracht uit te voeren die politiek Den Haag heeft opgegeven. Jammer dat de gemiddelde burger het verschil niet ziet tussen een militair en een politicus en juist die mannen en vrouwen die met bloed, zweet en tranen hebben zitten knokken aangrijpen om hun, dikwijls ongefundeerde, mening te spuien.

Aan de andere kant, soms is het misschien als militair niet zo handig om meteen te happen en jezelf te vermoeien met dit soort discussies. Af en toe lijkt het beter om gewoon "ja en amen" te zeggen.
- Catch you on the flip side -

Lex

Citaat van: SMI de Boer op 13/12/2010 | 21:52 uur
En niet zo'n beetje ook. Maar dat zou moeten mogen toch?
Of is dat een strikvraag t.a.v. het mipapo en bupapo
Nee hoor is geen strikvraag; ik weet nu waar ik aan toe ben. Volgens jou opvatting heb je dus iets heel veel tegen mij.

SMI de Boer

Citaat van: Lex op 13/12/2010 | 21:43 uur
Citaat van: SMI de Boer op 13/12/2010 | 19:43 uur
..... door twee-paspoortigen...
Heb je er iets op tegen dat er mensen zijn met 2 paspoorten?
En niet zo'n beetje ook. Maar dat zou moeten mogen toch?
Of is dat een strikvraag t.a.v. het mipapo en bupapo
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

IPA NG

Citaat van: VandeWiel op 13/12/2010 | 21:25 uur
Voor mij persoonlijk gaat het niet alleen om de islamitische invloed. Ik wil gewoon geen situaties zoals in de Banlieues in Nederland waar duidelijk te bepalen grote groepen voor grote problemen zorgen. Ik weet dat mijn stelling me niet in dank wordt afgenomen maar ik heb genoeg criminele problemen gehad en keer op keer genoeg teleurstellingen meegemaakt om vertrouwen in een volledige groep te verliezen. Ik geloof gewoon niet meer in de verrijking van Nederland door de multiculturele samenleving zoals het de afgelopen 40 jaar geprobeerd is op te bouwen. Niet met de overwicht van twee grote islamitische groepen. Ik heb vreemd genoeg dit soort dingen niet mee gemaakt met Aziaten en Zuid-Amerikanen en heb daar heel andere gevoelens bij. Ik weet dat dit puur vanuit de onderbuik is maar er zijn zeer veel mensen om mij heen die er zo over denken.

OK, brand me nu maar af  :big-smile:

Je hebt zeker gelijk. Situaties als in Parijs zijn zeer onwenselijk. Als mensen zonder Nederlands paspoort of een dubbel paspoort te vaak over de schreef gaan vind ik deportatie prima. Maar problemen met slecht integrerende minderheden los je absoluut niet op met safari's naar Afghanistan. Met eindeloos met geld strooien ook niet. Met repressie en discriminatie ook niet.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 13/12/2010 | 21:33 uur
Elzenga, ik zoek iets om het met je eens te zijn, helaas...
Die vraag over dat fileleed beandwoord je niet... Als je namelijk tussen 10 en 14 op de snelweg zit heb je helemaal geen file en zal je zeggen "File???? Ikke? Nooit!!!" terwijl een Forens 's-morgens 1,5 uur van utrecht naar woudenberg zit te hannesen, en dat in de middag weer. Ga nou eens in een grote stad kijken op de plekken die ik omschreef, ga rotterdam in via Feyenoord en je gaat zo ongelofelijk op je muil...
nee hoor, dat ga ik zeer zeker niet. Omdat ik het file-vraagstuk heb bestudeerd (ik heb nog een periode (verkeers)planologie gestudeerd om zo de bezuinigingsklap in de "veiligheidshoek" te boven te komen)...en dus aardig denk te weten wat daar de oorzaak van is. Die is vrij complex, kern toch wel slechts planologisch beleid en een gebrek aan visie en daadkracht (noemen we ook wel polderen)...oplossingen ook complex daardoor. Daarbij...mensen die met een uitkering thuis zitten vind je nauwelijks in de file. En wat files zijn en hoe dat voelt weet ik maar al te goed. Heel wat uren in gestaan...Ook die in de trein trouwens ;)

En files zijn om meerdere redenen niet gezond...en toch gaat deze regering ook stug door om dat brandstofmodel door te zetten...daarvoor zaten we ook in Afghanistan..om dan toch maar weer wat terug te keren bij dit topic  ;D

Elzenga

Citaat van: VandeWiel op 13/12/2010 | 21:25 uur
Ik geloof gewoon niet meer in de verrijking van Nederland door de multiculturele samenleving zoals het de afgelopen 40 jaar geprobeerd is op te bouwen.
we gaan aardig offtopic vrees ik...maar ik geloof niet dat het ooit de bedoeling was om Nederland te "verrijken" cultureel gezien. De enige die zich probeerden te "verrijken" waren onze industrie en bedrijfsleven, die spotgoedkope arbeidskrachten wilden.....naar bleek hoe achterlijker, hoe goedkoper....daar gehoor voor kregen bij de toenmalige centrum-rechtse regering(en)....die vervolgens afspraken maakten met Marokko en Turkije om die overkomst mogelijk te maken. Toen deze lieden niet meer nodig waren...maar terug sturen niet meer zomaar bleek te kunnen (hoezo korte termijn visie?!?)....het bedrijfsleven vervolgens het probleem fijntjes "dumpten" bij diezelfde overheid en de rest van de samenleving als ook in het sociale vangnet....en vooral de mensen in de sociale sector het mochten uitzoeken (veelal links en vrijdenkend)...is er een verkrampte poging gedaan om dan maar die multi-culturele samenleving te promoten als oplossing voor alle problemen. Waarbij politici en partijen die daar eigenlijk niet zo voor waren krampachtig wegkeken...tja...zij hadden het probleem veroorzaakt...maar wilde niet op de blaren zitten laat staan schuld bekennen.

Dat we inmiddels wat meer open en direct de problemen die zo in enkele decennia zijn ontstaan durven te bespreken vind ik prima. Maar dat moet niet gaan doorslaan. En we moeten nu niet net gaan doen of we alsnog iedereen weer kunnen wegsturen (zoals Wilders uiteindelijk wil..zoals Palestijnen naar Jordanië moeten)...of dat mensen die zo een betere toekomst voor zichzelf maar vooral hun kinderen aangrepen en opbouwden (wie zou dan niet doen?) de schuld van alle ellende zijn.

De problemen hebben enkele decennia kunnen dooretteren...het zal...met een nu wel goed beleid...nog wel even duren voor ze ook weer zijn opgelost. Maar dat ze oplossen weet ik zeker. Als we tenminste niet zo dom zijn om in de fabels en mythes van demagogen te trappen en te denken dat de oplossing ligt bij het demoniseren en verjagen van deze minderheid. Dat heeft nog nooit gewerkt...en alleen maar diepe menselijke ellende gegeven en voeding voor nieuwe conflicten.

Lex

Citaat van: SMI de Boer op 13/12/2010 | 19:43 uur
..... door twee-paspoortigen...
Heb je er iets op tegen dat er mensen zijn met 2 paspoorten?

SMI de Boer

#43

Citaat van: VandeWiel op 13/12/2010 | 21:25 uur

OK, brand me nu maar af  :big-smile:

@ vandeWiel,

Ik dus niet.

Elzenga, ik zoek iets om het met je eens te zijn, helaas...
Die vraag over dat fileleed beandwoord je niet... Als je namelijk tussen 10 en 14 op de snelweg zit heb je helemaal geen file en zal je zeggen "File???? Ikke? Nooit!!!" terwijl een Forens 's-morgens 1,5 uur van utrecht naar woudenberg zit te hannesen, en dat in de middag weer. Ga nou eens in een grote stad kijken op de plekken die ik omschreef, ga rotterdam in via Feyenoord en je gaat zo ongelofelijk op je muil...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

VandeWiel

Citaat van: Elzenga op 13/12/2010 | 21:20 uur
En gek, maar de Arabisch-Islamitische cultuur heeft ons al eeuwen beïnvloed. Direct of via via. Al was het maar omdat Nederland een handelsnatie was die over de wereld trok...Nederlands-Indië was nota bene een goeddeels Islamitisch land.

De grootste invloed stamt nog uit de tijd van de Moorse bezetting van Spanje. De Spanjaarden werden hier door beïnvloed en met hun bezetting en later samenwerking met de rest van Europa kwam die cultuur weer bij ons. Ik moet wel zeggen dat ik die Moorse bezetting juist over het algemeen een periode van hoge beschaving vond met veel tolerantie naar andere geloven, waaronder het joodse en christelijke. In mijn optiek kun je die periode niet vergelijken met wat er nu gebeurt.

Elzenga

Citaat van: VandeWiel op 13/12/2010 | 21:08 uur
Ander denkvraagje: waar denk je dat die Amerikaanse cultuur weer een afgeleide van is? Dan hoeven we niet ver van huis te gaan, we komen dan juist terug.
je bent blijkbaar vergeten wie er als eersten naar "het beloofde land" trokken...dat waren geen mensen die het hier in Europa nou zo naar hun zin hadden...Amerika is een immens groot land en juist door zijn immigrantenbevolking en geschiedenis heeft zich daar een eigen cultuur ontwikkelt...die op heel veel vlakken in de vorige eeuw toch echt al even anders was dan in Europa...laat staan Nederland (waar we het hier over hebben).
Citaat van: VandeWiel op 13/12/2010 | 21:08 uur
Ik ben zeker niet gelovig, maar hanteer voor mezelf wel christelijke normen en waarden. Op dat vlak ligt de Amerikaanse cultuur op een behoorlijk aantal punten niet zo ver als die van mij. Dat wil niet zeggen dat ik per definitie akkoord ben met de standpunten van veel Amerikanen, maar wel dat ik een aantal uitgangspunten met ze deel.
Ik hanteer gewoon de humane normen en waarden die zich nu eenmaal in een samenleving ontwikkelen en vormen...los van welke religie dan ook. En de Christelijke normen en waarden verschillen niet zo bijster veel van die van de Islamitische. Beide kennen verschillen maar die pakken niet in het voordeel van 1 van beide uit vind ik. Veel van de zaken die worden afgewezen in bijv. Islamitische landen hebben vrijwel altijd een culturele achtergrond. Zo is een paternalistische samenleving overal zichtbaar....als ook de wijze waarop men vrouwen ziet en behandelt.

VandeWiel

Citaat van: IPA op 13/12/2010 | 21:04 uur
Even een ander vraagje, waar moet ik die enorme dreigende Islamitische invloeden zien dan?

Je bedoelt toch zeker niet dat bondkraagjes/petjes/scooter-tuig zeker? Dat heeft weinig met religie te maken.

Voor mij persoonlijk gaat het niet alleen om de islamitische invloed. Ik wil gewoon geen situaties zoals in de Banlieues in Nederland waar duidelijk te bepalen grote groepen voor grote problemen zorgen. Ik weet dat mijn stelling me niet in dank wordt afgenomen maar ik heb genoeg criminele problemen gehad en keer op keer genoeg teleurstellingen meegemaakt om vertrouwen in een volledige groep te verliezen. Ik geloof gewoon niet meer in de verrijking van Nederland door de multiculturele samenleving zoals het de afgelopen 40 jaar geprobeerd is op te bouwen. Niet met de overwicht van twee grote islamitische groepen. Ik heb vreemd genoeg dit soort dingen niet mee gemaakt met Aziaten en Zuid-Amerikanen en heb daar heel andere gevoelens bij. Ik weet dat dit puur vanuit de onderbuik is maar er zijn zeer veel mensen om mij heen die er zo over denken.

OK, brand me nu maar af  :big-smile:

Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 13/12/2010 | 21:01 uurIk maak jou duidelijk dat je je kop in het zand heb en jij beticht me van oogkleppen, terwijl ik helemaal niet ontken dat de invloed van de Ami's reusachtig is, maar ik moet toegeven dat dat me helemaal niet stoort, en dat komt omdat dat alleen maar een "verheftiging"van onze eigen cultuur terwijl de islam een opdringing is van een compleet andere cultuur..Even ter indicatie: heb jij wel eens wat van het fileleed gemerkt? Waarom???  :angel: :angel:
Er is echter een verschil.....jij poogt mijn "kop in het zand" te bewijzen met zaken en conclusies die feitelijk goeddeels niet kloppen of veel te overdreven zijn..om maar te zwijgen van niet ronduit complotachtig. Ik mep die oogkleppen eraf met wat gewoon droge feiten zijn. Niet voortkomend uit een visie of mening...maar gewoon sec droog en feitelijk. Aangevuld met wat wel mijn mening en conclusie is daaruit. Dat is nu ook het probleem in de discussie met Wilders en aanhang. Men trekt conclusies op basis van zaken die gewoon feitelijk niet kloppen. Ik snap dan ook best dat Wilders daar dus niet over wil discussiëren en zijn visioenen stug blijft roeptoeteren (want hoe vaker je iets zegt hoe meer mensen het gaan geloven is waarschijnlijk zijn theorie). Hij zou compleet door de plee zakken.

Dat jij de Amerikaanse invloeden een "verheftiging" van onze cultuur vindt zegt mij vooral dat je blijkbaar weinig van onze cultuur (whatever that means) weet...Misschien moet je eens wat meer gaan lezen over de verzuilde cultuur in de vorige eeuw...zoals die hier "regeerde" tot die Amerikaanse invloeden ons bereikten. Dat is immers de cultuur waar Wilders het over heeft...en die Amerikaanse invloed is waar veel van onze cultuur-puristen en conservatieve krachten net zo stevig tegen tekeer gaan...onze zogezegde vervanging van normen en waarden heeft immers niks met de invloed van de Islam te maken. De moslims irriteren zich daar namelijk minstens zo erg aan als hun conservatief-christelijke broeders.  

En gek, maar de Arabisch-Islamitische cultuur heeft ons al eeuwen beïnvloed. Direct of via via. Al was het maar omdat Nederland een handelsnatie was die over de wereld trok...Nederlands-Indië was nota bene een goeddeels Islamitisch land.

Dat neemt niet weg dat ik net als jou kritisch sta tegenover moslim-fundamentalisme. Zij het dat ik hun invloed en macht niet overdrijf en die van hun Christelijk en Joodse medebroeders niet onderschat en bagatelliseer. Bij mijn weten zat de Christen-Unie in de vorige regering en niet de Moslim-Unie.

SMI de Boer

Citaat van: IPA op 13/12/2010 | 21:04 uur
Even een ander vraagje, waar moet ik die enorme dreigende Islamitische invloeden zien dan?

Je bedoelt toch zeker niet dat bondkraagjes/petjes/scooter-tuig zeker? Dat heeft weinig met religie te maken.
Nee, die niet
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend