Fokking Hell: de reacties

Gestart door Nikehercules, 13/12/2010 | 00:54 uur

Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 13/12/2010 | 18:04 uur
Dit zijn positieve dingen voor hen die hier 4 of 6 maanden hun best zitten te doen. Oke, op het moment een beetje duimendraaien en internetten maar ik geloof dat ik op eerdere rondjes behoorlijk mijn best heb (we ons best hebben) gedaan
Dat jullie je best hebben gedaan zal ik totaal onderschrijven..binnen de opdracht die jullie kregen van de politiek. Maar dat is geen reden om de harde waarheid rond de motivatie waarom men Afghanistan heeft bezet en de kans van slagen van deze missie hier te verzwijgen.

Citaat van: SMI de Boer op 13/12/2010 | 18:38 uur
We zitten hier om te voorkomen dat jullie in de (nabije) toekomst op je knietjes richting mekka gaan, zolang je dat niet wil
Wie heeft je deze onzin wijs gemaakt?

SMI de Boer

Heb je een referentie of is dat jouw top 10?

We zitten hier om te voorkomen dat jullie in de (nabije) toekomst op je knietjes richting mekka gaan, zolang je dat niet wil
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

IPA NG

Citaat van: SMI de Boer op 13/12/2010 | 18:10 uur
Voor verspilling van belastinggeld moet je even in de gevangenissen, ministeries en asielzoekerscentra zijn...

Daar heb je ook gelijk in, toch staat Afghanistan op de absolute nummer 1.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

SMI de Boer

Voor verspilling van belastinggeld moet je even in de gevangenissen, ministeries en asielzoekerscentra zijn...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

IPA NG

Citaat van: SMI de Boer op 13/12/2010 | 18:07 uur
Citaat van: IPA op 13/12/2010 | 18:06 uur
Hij heeft gelijk, het is/was een nutteloze missie.
Waar was jij? Je haalt de SPer er hier ook makkelijk tussenuit

gewoon hier, boos aan het zijn dat mijn belastinggeld verspild wordt.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

SMI de Boer

Citaat van: IPA op 13/12/2010 | 18:06 uur
Hij heeft gelijk, het is/was een nutteloze missie.
Waar was jij? Je haalt de SPer er hier ook makkelijk tussenuit
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

IPA NG

Hij heeft gelijk, het is/was een nutteloze missie.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

StormTrooper

Citaat van: IPA op 13/12/2010 | 18:03 uur
Jan heeft wel gelijk.
M.b.t. de docu wel, maar hij weet dat er meer gedaan is.

SMI de Boer

#14
Citaat van: Elzenga op 13/12/2010 | 01:39 uur
Zo zinloos zo contraproductief, zo'n waist of money and lives. Alleen al dat gedoe bij die brug met die "zogenaamde ook politie" vond ik in dat kader tekenend.

Dit zijn positieve dingen voor hen die hier 4 of 6 maanden hun best zitten te doen. Oke, op het moment een beetje duimendraaien en internetten maar ik geloof dat ik op eerdere rondjes behoorlijk mijn best heb (we ons best hebben) gedaan
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Laurens

Omdat deze filmpjes geen opbouwwerk laten zien, is het alleen maar oorlog geweest. Ja conclusies trekken is de sterke kant van de SP  :dead:

IPA NG

Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

StormTrooper

Citaat van: Lex op 13/12/2010 | 17:58 uur
Er is op de site van de SP een reactie op de uitzending: http://www.sp.nl/columns/554
Jah, ik had geen andere reactie van een SPer verwacht.

Lex

Er is op de site van de SP een reactie op de uitzending: http://www.sp.nl/columns/554

Elzenga

Ja het zal vast met name om die hond gaan (PvdD zal morgen "aanslaan")...de rest...het taalgebruik...was al vaker aan bod gekomen. Alles werd ook keurig uitgelegd. Alleen na het zien van de op zich interessante docu had ik nog meer dan voorheen het gevoel wat wij als Westerse landen en dus ook Nederland daar in godsnaam te zoeken hadden en hebben. Zo zinloos zo contraproductief, zo'n waist of money and lives. Alleen al dat gedoe bij die brug met die "zogenaamde ook politie" vond ik in dat kader tekenend. Wat ik wel miste in de docu was het effect en de reactie op het sneuvelen van een collega. Dat maakte op mij in andere docu's veel indruk en gaf ook diepgang en ernst aan wat daar gebeurde. Nu had het af en toe meer het niveau van een zeer spannende survival tocht.....en dat doet tekort aan wat men daar deed en meemaakte.

Nikehercules

#8
Citaat van: SMI de Boer op 13/12/2010 | 01:08 uur
In de vorm van vuurgevechten of "opbouwwerkzaamheden" of een beetje patrouilles. Of juist die dingen die wij nooit hebben mogen plaatsen?

De complete docu is gebaseerd op de door militairen zelf gefilmde beelden, deze beelden zijn van verschillende mensen en door de programma makers chronologisch gemonteerd.
Zoals eerder aangegeven staan zijn het beelden van het leven op de verschillende kampen alsook de vuurgevechten, ik denk dat de docu redelijk waarheidsgetrouw is, iig niet politiek correct.
Ter ondersteuning van deze beelden word er tussen de stukjes commentaar geleverd door verschillende militairen.

Omdat deze beelden tijdens het maken ervan niet bedoelt waren voor het grote publiek zitten er ''grove'' uitlatingen tussen die wellicht door de gemiddelde Nederlander niet van ''onze jongens'' worden verwacht.
Ook is te zien hoe een hond vakkundig aan stukken geschoten word, ook hier zullen we wel weer wat van horen komende dagen...