Terrorismeverdachten opgepakt in Rotterdam

Gestart door Elzenga, 25/12/2010 | 14:04 uur

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 01/01/2011 | 21:10 uur
en die zoute haring

Geen idee op wie je doelt, maar een ding is zeker; een zoute haring komt nog eens ergens.......  :devil:


KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 01/01/2011 | 22:58 uur
alle terroristen zijn wel Moslim

Dus bv. het ETA-tuig in Catalonie is moslim?

SMI de Boer

Anyway, Back on topic: Niet alle Moslims zijn terroristen...




alle terroristen zijn wel Moslim


PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

Citaat van: A.J. op 01/01/2011 | 22:22 uur
Jij bent eigenlijk een soort Mient Jan Faber?
You want to insult me?  ;D...nee meneer Faber is wat mij betreft geen polemoloog en dus precies het voorbeeld van die linkse half om half pacifist waar ik dus totaal niks mee had en nog steeds niks mee heb. 

A.J.

Citaat van: Elzenga op 01/01/2011 | 21:54 uur
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polemologie (alleen heb ik daar zelf een iets andere invulling aan gegeven...omdat ik niet zo in de linkse/pacifistische hoek thuis hoor...)

Jij bent eigenlijk een soort Mient Jan Faber?

Elzenga

Citaat van: A.J. op 01/01/2011 | 21:05 uur
Citaat van: Elzenga op 01/01/2011 | 21:01 uur
Maar zullen we het er maar op houden dat jij hier de militair bent en ik iets meer weet over zaken aangaande democratie en rechtstaat als politicoloog/polemoloog
Wat is dat eigenlijk?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polemologie (alleen heb ik daar zelf een iets andere invulling aan gegeven...omdat ik niet zo in de linkse/pacifistische hoek thuis hoor...)

Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 01/01/2011 | 21:10 uur
't was ook meer als geintje bedoelt... ;)...
Feitelijk omdat ik je gewaardeerde mening niet zoals die van Cigarz, A.J. en die zoute haring meen te moeten onderschrijven  :-*
I know  ;D...en hij was gelukt!!

SMI de Boer

't was ook meer als geintje bedoelt... ;)...
Feitelijk omdat ik je gewaardeerde mening niet zoals die van Cigarz, A.J. en die zoute haring meen te moeten onderschrijven  :-*
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Citaat van: Elzenga op 01/01/2011 | 21:01 uur
Maar zullen we het er maar op houden dat jij hier de militair bent en ik iets meer weet over zaken aangaande democratie en rechtstaat als politicoloog/polemoloog

Wat is dat eigenlijk?

Elzenga

#87
Humor heb je zeker SMI de Boer  ;D :lol:...ik lig hier in een deuk...

Maar zullen we het er maar op houden dat jij hier de militair bent en ik iets meer weet over zaken aangaande democratie en rechtstaat als politicoloog/polemoloog :angel: En ik mag toch hopen dat jij ook graag een democratische rechtstaat blijft dienen en niet een dictatoriale politiestaat. Nou dan.

By the way...ik loop in het dagelijks leven rond op deze...(daarvoor Meindl's)


Ja, inderdaad..van dezelfde maker als de M90s....Bata...en linkser dan D66 heb ik nooit gestemd (al jaren zwevende kiezer trouwens..)

Maar hij was leuk!!...moest er erg om lachen :lol:...ook niet verkeerd in deze "sombere" tijden.

SMI de Boer

Elzenga, Dit zijn de schoenen van een militair

daar moet je eens in gaan staan in plaats van die linkse

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

DvdW

Citaat van: Enforcer op 01/01/2011 | 19:48 uur
De AIVD wilde er 4 oppakken en het OM 12.................... Gevalletje scoringsdrift bij het OM, of hadden zij extra info die de AIVD niet had?!
Volgens mij had het OM niet de tijd/gelegenheid om de identiteit van de aanwezigen te controleren en hebben ze daarom alle aanwezigen opgepakt.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Enforcer

De AIVD wilde er 4 oppakken en het OM 12.................... Gevalletje scoringsdrift bij het OM, of hadden zij extra info die de AIVD niet had?!

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 01/01/2011 | 18:07 uur
Citaat van: Elzenga op 01/01/2011 | 17:40 uur
Zeker als de verdachtmaking rond jou in dat geval ook negatief uitpakt voor je werk e.d.
ALS
Maar jij gaat al bij voorbaat een schadeclaim indienen
En je blijft voor een ander invullen
ja, als de overheid in deze stevig de fout is ingegaan wel. Omdat het waarschijnlijk is dat dit gevolgen heeft op mijn leven (waar rook is is vuur zullen vele denken immers) en het bovendien achteraf lastig is te bepalen of problemen met mijn werk, gezondheid en carrière terug te voeren zijn op deze "valse beschuldiging en aanpak daarvan" of een andere oorzaak hebben. Als ik dan merk dat dit meevalt...dan ben ik persoonlijk dus bereid het geld aan een goed doel te geven (al vind ik niet dat iemand daartoe verplicht is overigens).      

En nee ik vul niets in...ik schat iets in. En mag gerust aangeven dat ik denk dat jij dit onderschat. Begrijpelijk dat jij dit anders ziet. En dat respecteer ik ook...sterker nog...ik hoop dat dit ook zal kloppen in geval van..aanwijzingen dat je jezelf goed kent zijn immers altijd prettig.    
Citaat van: onderofficier op 01/01/2011 | 18:07 uur
Citaat van: Elzenga op 01/01/2011 | 17:40 uur
Zodat men de volgende keer toch net even zorgvuldiger en serieuzer te werk gaat.
Dus jij zegt dat de AIVD net niet serieus en zorgvuldig te werk gaat; dat is nogal een beschuldiging......

Maar als ze een keer te laat ingrijpen hebben "we" weer commentaar.....................................of niet?
Hoewel ik dat helemaal nergens stel...behalve in het theoretische voorbeeld...kan dat wel degelijk gebeuren ja. Omdat ook de AIVD een grote organisatie is waar dit soort processen plaats vinden...met een verhoogde kans als men onder grote druk staat. Dat is niet specifiek iets van de AIVD, dat speelt bij nu eenmaal bij organisaties, bedrijven, eenheden, marineschepen, overheden e.d.

Ik geloof dat ik eerder schreef dat ik liever heb dat men 9x te vaak ingrijpt maar dan wel die 1e keer juist als het echt fout zit, dan dat men te weinig ingrijpt en dan ook die ene keer dat het wel mis is te laat is. Alleen dient men wel steeds zorgvuldig en serieus te werk te gaan. En dient er een ruimhartig "nazorg"-programma te zijn vind ik waarbij de onschuldige slachtoffers van die onterechte ingrepen schadeloos gesteld worden en gerehabiliteerd. Een programma dat dus ook kan bijdragen aan dat zorgvuldige optreden. 

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 01/01/2011 | 17:40 uur
Zeker als de verdachtmaking rond jou in dat geval ook negatief uitpakt voor je werk e.d.

ALS
Maar jij gaat al bij voorbaat een schadeclaim indienen
En je blijft voor een ander invullen           

Citaat van: Elzenga op 01/01/2011 | 17:40 uur
Zodat men de volgende keer toch net even zorgvuldiger en serieuzer te werk gaat.
Dus jij zegt dat de AIVD net niet serieus en zorgvuldig te werk gaat; dat is nogal een beschuldiging......

Maar als ze een keer te laat ingrijpen hebben "we" weer commentaar.....................................of niet?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.