Terrorismeverdachten opgepakt in Rotterdam

Gestart door Elzenga, 25/12/2010 | 14:04 uur

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 01/01/2011 | 16:57 uur
Citaat van: Elzenga op 01/01/2011 | 16:38 uur
Er even vanuit gaande dat je niet wilt beweren dat alle Somalische immigranten dit soort slag profiteurs zijn.
Waar heb ik dit beweerd?
Dit is iets wat je er zelf weer eens bij verzint.
Ik snap anders niet zo goed waarom direct en zo zwart/wit de "profiteer" beschuldiging van stal wordt gehaald in dit geval...en aangezien ook mijn "onderbuik" dat "profiteer"-gevoel direct aangaf...maar ik dat vervolgens rationeel-verstandelijk als onterecht en een vooroordeel opzij zette (voorlopig in dit geval..tot het tegendeel bewezen is!!)...kaart ik dit hier aan. Niet om jou een bepaald "stempel" te geven en zo weg te kunnen zetten...maar meer om aan te kaarten of deze beschuldiging (voorlopig) nu wel zo terecht is...in dat kader ook het voorbeeld over mijzelf.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 01/01/2011 | 16:55 uur
Citaat van: Elzenga op 01/01/2011 | 16:38 uur
dat zou jij in zo'n geval ook doen...ondanks al je bravoure hier..
Nee, dat zou ik dus niet doen!!    Gewoon de materiele schade  en een bloemetje is voldoende*.
(eventueel de dagen die ik "onbetaald" verlof heb moeten opnemen wel, de rekeningen moeten ook betaald worden, maar dan gewoon mijn uurloon)
Als jij dat niet wilt geloven, is dat aan jouw.
Maar jij moet niet dingen opdringen of er vanuit gaan dat wat jij zal doen, dat ook een ander doet.
ik dring je niks op!!...ik denk alleen dat je anders zult gaan reageren als je dit overkomt dan je nu stelt. De impact groter zal zijn...ook bij jou...dan je nu inschat. Zeker als de verdachtmaking rond jou in dat geval ook negatief uitpakt voor je werk e.d.
Citaat van: onderofficier op 01/01/2011 | 16:55 uur
*Ik neem gewoon aan dat de AIVD / MIVD het werk zo goed probeert te doen en dat ze daarmee de Nederlandse rechtstaat / bevolking (willen) beschermen.
Iedereen die werkt maakt fouten, alleen voor de een heeft dat meer gevolgen dan voor de ander.
Ik neem ook aan dat men bij de AIVD/MIVD hun werk goed doen...ik complimenteer hen daar ook geregeld voor hier. Maar als zou blijken...en dat is waar ik het hier steeds over heb...dat zij een grove fout hebben gemaakt of te snel en te onzorgvuldig tot een ingrijpende actie hebben besloten...mogelijk onder politieke druk...en dit ten kosten gaat van mijn leven, gezondheid en (werk)toekomst..dan vind ik dat een (geld)straf en dus compensatie daar een goed antwoord op is. Zodat men de volgende keer toch net even zorgvuldiger en serieuzer te werk gaat.

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 01/01/2011 | 16:38 uur
Er even vanuit gaande dat je niet wilt beweren dat alle Somalische immigranten dit soort slag profiteurs zijn.

Waar heb ik dit beweerd?
Dit is iets wat je er zelf weer eens bij verzint.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

#78
Citaat van: Elzenga op 01/01/2011 | 16:38 uur
dat zou jij in zo'n geval ook doen...ondanks al je bravoure hier..
Nee, dat zou ik dus niet doen!!    Gewoon de materiele schade  en een bloemetje is voldoende*.
(eventueel de dagen die ik "onbetaald" verlof heb moeten opnemen wel, de rekeningen moeten ook betaald worden, maar dan gewoon mijn uurloon)
Als jij dat niet wilt geloven, is dat aan jouw.
Maar jij moet niet dingen opdringen of er vanuit gaan dat wat jij zal doen, dat ook een ander doet.

*Ik neem gewoon aan dat de AIVD / MIVD het werk zo goed probeert te doen en dat ze daarmee de Nederlandse rechtstaat / bevolking (willen) beschermen.
Iedereen die werkt maakt fouten, alleen voor de een heeft dat meer gevolgen dan voor de ander.



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

#77
Citaat van: onderofficier op 01/01/2011 | 09:53 uur
Citaat van: Elzenga op 31/12/2010 | 23:18 uur
Alsof ik de TV uitgenodigd heb en die niet direct op eigen initiatief en massaal bij mij voor de deur staan of me opzoeken waar ik ook ben. Wat ze dus massaal doen blijkt. En nee de kans dat ik ga janken is niet groot, maar ik sluit het ook niet uit.
Je hoeft ze niet te woord te staan.............maar als je het doet wil je er een slaatje uit slaan.
Wat een zwart/witte reactie...alsof iedereen zo berekenend denkt en handelt....en emoties en heftige gevoelens (zoals boosheid om) geen rol spelen...Het spijt me, maar ik vind dit geen realistische zienswijze in deze. Hoezeer er natuurlijk berekenende figuren zullen zijn die het inderdaad doen om er een slaatje uit te slaan...maar dat is volgens mij verre van de norm en ook niet meteen "een feit" bij deze Somaliërs. Er even vanuit gaande dat je niet wilt beweren dat alle Somalische immigranten dit soort slag profiteurs zijn.
Citaat van: onderofficier op 01/01/2011 | 09:53 uur
Citaat van: Elzenga op 31/12/2010 | 23:18 uur
alsof het niks voorstelt waar ik dan van beschuldigt werd...alsof het niks voorstelt wat dit betekent voor mijn leven en carrière (waar rook is is vuur immers..(zie de reacties hier al!!) dat zullen vele mensen denken...en is dus mijn toekomst, carrière en waarschijnlijk ook bestaande baan in de kinderopvang waarschijnlijk verleden tijd...).
Dus voordat je je baan kwijt  raakt e.d. wil je al geld zien................
En hoe ga je dat bereken?  Je neemt je leeftijd, stel je bent 40 jaar dan zeg je: ik moest nog 25 jaar werken dat is dan
25x je jaarsalaris + pensioen + inkomstenbelasting + bonus? + ..........    ? ? ?
Geen idee hoe dat wordt berekend. Daar zijn vast formules voor...net zoals je de Kantonrechtersformule hebt...
Citaat van: onderofficier op 01/01/2011 | 09:53 uur
Maar als je baan mag behouden, gewoon carriére maakt in de kinderopvang
dan was het niet nodig geweest om je geld te geven................dan geef je het geld terug aan de overheid.................
O, nee een goed doel  :sick:
waarom toch zo'n onjuiste "vertaling" van wat ik stelde...ik stelde dat een schadeclaim richting overheid alleen speelde als die niet zorgvuldig zou hebben gehandeld..zich dus niet aan de eigen spelregels heeft gehouden. In het geval mijn leven en carrière zich toch goed ontwikkelt lijkt het me niet reëel om dat geld dan terug te geven aan de overheid die fout zat...en dus aan een goed doel. Als de overheid gewoon juist heeft gehandeld zie ik dus helemaal geen reden voor een claim tegen haar.
Citaat van: onderofficier op 01/01/2011 | 09:53 uur
Citaat van: Elzenga op 31/12/2010 | 23:18 uur
Alsof zo'n arrestatie niks voorstelt (je wel eens voorgesteld hoe dat is?)...
Ja,echt  lijkt me spannend......   :P
Alleen hebben ze geen reden om dat bij mij te doen    :'(  of ze moeten zich van huisnummer vergissen   :silent:
Ik had je toch iets minder naïef ingeschat...al schijnt dat vergissen van huisnummer ook nog wel eens voor te komen. En dan lijkt mij een forse schadevergoeding ook op zijn plaats. Maar als een overheid niet...dus mede door dreiging van schadeclaims e.d....scherp wordt gehouden...en op zijn wettelijke mogelijkheden en beperkingen wordt gewezen zo...dan is het bekend dat er een glijdende schaal ontstaat en er vaker fouten worden gemaakt of dit harde middel "te makkelijk" gaat worden toegepast. Zeker in tijden van terrorisme-dreiging en andere druk uit de samenleving...waardoor de overheid al onder druk staat. En politie-staat achtige taferelen zitten we ook niet op te wachten lijkt mij. 
Citaat van: onderofficier op 01/01/2011 | 09:53 uur
Citaat van: Elzenga op 31/12/2010 | 23:18 uur
Tja...als dit gebeurd lijkt me het meer dan logisch dat ik schadevergoeding eis...in eerste instantie betaald door degene die de valse beschuldiging heeft gedaan...maar als blijkt dat politie en justitie daar veel te lichtzinnig en onzorgvuldig mee is omgesprongen en te snel zijn gaan handelen..bijvoorbeeld om te laten zien hoe kordaat men optreed nu....dan hangen zij ook.
En daar heb je natuurlijk een "letsel"-advocaat voor.  :dead:

Maar het is grappig dat je zegt dat je een hekel hebt aan een claim-aanklaag-cultuur
Ik zou gewoon een goede advocaat inschakelen...die het specifieke gebied goed kent...dat zou jij in zo'n geval ook doen...ondanks al je bravoure hier..
Citaat van: onderofficier op 01/01/2011 | 09:53 uur
Citaat van: Elzenga op 31/12/2010 | 23:23 uur
Ik heb een bloedhekel aan die claim-aanklaag-cultuur...
Dus dan zou materiale schade vergoeden goed genoeg zijn  want anders maak je hier zelf schuldig aan 
Ik zie niet in wat het anders zou zijn dan als je je verbrand met een druppeltje koffie..............
Dat verschil vind ik juist aanzienlijk. Die claim-cultuur waar hier op wordt gedoeld gaat over zaken waar men werkelijk waar elk risico aangrijpt om te kunnen claimen. En vaak heel bewust die risico's ook opzoekt en zich daar "slachtoffer" van maakt om te kunnen claimen. Het gaat hier dus niet over zaken waar iemand het slachtoffer wordt van buiten alle redelijkheid aantoonbare onzorgvuldigheid of grove fouten van een ander of bedrijven of een overheid.

Als ik nu heel bewust een opzetje bedenk om in de beladen sfeer nu rond kindermisbruik een "valse beschuldiging" aan mijn broek te krijgen om zo een schadevergoeding te kunnen claimen...dan vind ik dat een voorbeeld van die doorgeslagen claimcultuur. Idem als die Somaliërs zo'n opzetje hebben gemaakt. Dat is dus heel iets anders dan dat je onschuldig betrokken raakt bij iets of je iets overkomt door grove, niet binnen de redelijkheid grenzende nalatigheid van anderen. 

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 31/12/2010 | 23:18 uur
Alsof ik de TV uitgenodigd heb en die niet direct op eigen initiatief en massaal bij mij voor de deur staan of me opzoeken waar ik ook ben. Wat ze dus massaal doen blijkt. En nee de kans dat ik ga janken is niet groot, maar ik sluit het ook niet uit.

Je hoeft ze niet te woord te staan.............maar als je het doet wil je er een slaatje uit slaan.
Citaat van: Elzenga op 31/12/2010 | 23:18 uur
 
alsof het niks voorstelt waar ik dan van beschuldigt werd...alsof het niks voorstelt wat dit betekent voor mijn leven en carrière (waar rook is is vuur immers..(zie de reacties hier al!!) dat zullen vele mensen denken...en is dus mijn toekomst, carrière en waarschijnlijk ook bestaande baan in de kinderopvang waarschijnlijk verleden tijd...).

Dus voordat je je baan kwijt  raakt e.d. wil je al geld zien................
En hoe ga je dat bereken?  Je neemt je leeftijd, stel je bent 40 jaar dan zeg je: ik moest nog 25 jaar werken dat is dan
25x je jaarsalaris + pensioen + inkomstenbelasting + bonus? + ..........    ? ? ?


Maar als je baan mag behouden, gewoon carriére maakt in de kinderopvang
dan was het niet nodig geweest om je geld te geven................dan geef je het geld terug aan de overheid.................
O, nee een goed doel  :sick:  

Citaat van: Elzenga op 31/12/2010 | 23:18 uur
Alsof zo'n arrestatie niks voorstelt (je wel eens voorgesteld hoe dat is?)...
Ja,echt  lijkt me spannend......   :P
Alleen hebben ze geen reden om dat bij mij te doen    :'(  of ze moeten zich van huisnummer vergissen   :silent:
Citaat van: Elzenga op 31/12/2010 | 23:18 uur

Tja...als dit gebeurd lijkt me het meer dan logisch dat ik schadevergoeding eis...in eerste instantie betaald door degene die de valse beschuldiging heeft gedaan...maar als blijkt dat politie en justitie daar veel te lichtzinnig en onzorgvuldig mee is omgesprongen en te snel zijn gaan handelen..bijvoorbeeld om te laten zien hoe kordaat men optreed nu....dan hangen zij ook.
En daar heb je natuurlijk een "letsel"-advocaat voor.  :dead:

Maar het is grappig dat je zegt dat je een hekel hebt aan een claim-aanklaag-cultuur

Citaat van: Elzenga op 31/12/2010 | 23:23 uur
Ik heb een bloedhekel aan die claim-aanklaag-cultuur...
Dus dan zou materiale schade vergoeden goed genoeg zijn  want anders maak je hier zelf schuldig aan  
Ik zie niet in wat het anders zou zijn dan als je je verbrand met een druppeltje koffie..............
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: A.J. op 31/12/2010 | 23:05 uur
Citaat van: Elzenga op 31/12/2010 | 22:22 uur
en daar wordt blijkbaar direct aan gedacht als iemand asielzoeker, genaturaliseerd immigrant of moslim is.....
Wat een bullshit, ik heb een broertje dood aan de aanklaag cultuur die bv in Amerika heerst. Je verbranden aan 1 graad te hete koffie staat garant voor en zak met geld. En ik mag hopen dat het hier nooit zover gaat komen.
Appels met peren vergelijken noem ik dit. Ik heb een bloedhekel aan die claim-aanklaag-cultuur... Maar daar is dit vind ik totaal geen voorbeeld van.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 31/12/2010 | 22:53 uur
Ga je dan ook "staan janken" op de tv? 
Voor wie ben in je eer en goede naam aangetast?   Hoogstens voor de straat    (behalve je gaat staan janken op tv)
Materiële schade:  accoord  maar dan ook alleen de materiële schade zoals je deur die men niet gebruikt hebben zoals die bedoelt was
Emotionele schade:  Hoe wil je dit aan tonen ............   en trouwens jullie mannen zijn toch zo stoer?? 

Waarschijnlijk heb je ook wel "begrip" dat men de beschuldigingen moet na trekken maar je begrijpt waarschijnlijk niet waarom ze net jou moeten hebben en daarom moet je betaald krijgen     :sick:
Alsof ik de TV uitgenodigd heb en die niet direct op eigen initiatief en massaal bij mij voor de deur staan of me opzoeken waar ik ook ben. Wat ze dus massaal doen blijkt. En nee de kans dat ik ga janken is niet groot, maar ik sluit het ook niet uit. Alsof zo'n arrestatie niks voorstelt (je wel eens voorgesteld hoe dat is?)...alsof het niks voorstelt waar ik dan van beschuldigt werd...alsof het niks voorstelt wat dit betekent voor mijn leven en carrière (waar rook is is vuur immers..(zie de reacties hier al!!) dat zullen vele mensen denken...en is dus mijn toekomst, carrière en waarschijnlijk ook bestaande baan in de kinderopvang waarschijnlijk verleden tijd...). En alleen de straat? alsof de media het niet breed uitmeten en direct overal mensen en sites (Geenstijl bijv.) mijn werkelijke identiteit niet bloot legt en voorgoed op internet vast legt..in verband met. Dat gebeurd dus allemaal wel.

Tja...als dit gebeurd lijkt me het meer dan logisch dat ik schadevergoeding eis...in eerste instantie betaald door degene die de valse beschuldiging heeft gedaan...maar als blijkt dat politie en justitie daar veel te lichtzinnig en onzorgvuldig mee is omgesprongen en te snel zijn gaan handelen..bijvoorbeeld om te laten zien hoe kordaat men optreed nu....dan hangen zij ook.

(al ben ik dan wel iemand...dat als ik toch nog goed terecht kom qua werk en dit niet blijft plakken aan me...ik dat geld schenk aan een goed doel..bijv. een organisatie die misbruikte kinderen opvangt en begeleid).

Maar goed...laten we eens afwachten of deze lieden wel of niet wat op hun kerfstok hadden...tot dat bewezen is zijn ze wat mij betreft onschuldig.  

A.J.

Citaat van: Elzenga op 31/12/2010 | 22:22 uur
en daar wordt blijkbaar direct aan gedacht als iemand asielzoeker, genaturaliseerd immigrant of moslim is.....

Wat een bullshit, ik heb een broertje dood aan de aanklaag cultuur die bv in Amerika heerst. Je verbranden aan 1 graad te hete koffie staat garant voor en zak met geld. En ik mag hopen dat het hier nooit zover gaat komen.

Citaat
Dus even voor de duidelijkheid...als ik, als man werkzaam in de kinderopvang....in de huidige gespannen sfeer rond dit onderwerp....op een harde wijze door een arrestatieteam van mijn bed wordt gelicht op grond van naar blijkt valse beschuldigingen en verdachtmakingen van iemand anders.... aangaande grove pedoseksuele misbruikactiviteiten...iemand die mij een loer wil draaien...dan zou ik er een slaatje uit slaan dus als ik ,,emotioneel beschadigd en in mijn eer en goede naam aangetast een forse vergoeding eis voor de zowel materiële als emotionele schade"?.

Het is dat het niet over WW2 gaat, maar ook dit bestempel ik als een Godwin.

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 31/12/2010 | 22:22 uur

Dus even voor de duidelijkheid...als ik, als man werkzaam in de kinderopvang....in de huidige gespannen sfeer rond dit onderwerp....op een harde wijze door een arrestatieteam van mijn bed wordt gelicht op grond van naar blijkt valse beschuldigingen en verdachtmakingen van iemand anders.... aangaande grove pedoseksuele misbruikactiviteiten...iemand die mij een loer wil draaien...dan zou ik er een slaatje uit slaan dus als ik ,,emotioneel beschadigd en in mijn eer en goede naam aangetast een forse vergoeding eis voor de zowel materiële als emotionele schade"?.

Ga je dan ook "staan janken" op de tv? 
Voor wie ben in je eer en goede naam aangetast?   Hoogstens voor de straat    (behalve je gaat staan janken op tv)
Materiële schade:  accoord  maar dan ook alleen de materiële schade zoals je deur die men niet gebruikt hebben zoals die bedoelt was
Emotionele schade:  Hoe wil je dit aan tonen ............   en trouwens jullie mannen zijn toch zo stoer?? 

Waarschijnlijk heb je ook wel "begrip" dat men de beschuldigingen moet na trekken maar je begrijpt waarschijnlijk niet waarom ze net jou moeten hebben en daarom moet je betaald krijgen     :sick:

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 31/12/2010 | 19:56 uur
En ergens een slaatje uit slaan is ergens een slaatje uit slaan.
en daar wordt blijkbaar direct aan gedacht als iemand asielzoeker, genaturaliseerd immigrant of moslim is.....

Dus even voor de duidelijkheid...als ik, als man werkzaam in de kinderopvang....in de huidige gespannen sfeer rond dit onderwerp....op een harde wijze door een arrestatieteam van mijn bed wordt gelicht op grond van naar blijkt valse beschuldigingen en verdachtmakingen van iemand anders.... aangaande grove pedoseksuele misbruikactiviteiten...iemand die mij een loer wil draaien...dan zou ik er een slaatje uit slaan dus als ik ,,emotioneel beschadigd en in mijn eer en goede naam aangetast een forse vergoeding eis voor de zowel materiële als emotionele schade"?.

(ps. hiermee zeg ik dus niet dat alle betrokken Somaliërs dus geheel onschuldig zijn...dat is nog de vraag..maar in het geval dat dit zo is...want daar heb ik het steeds over)

KapiteinRob

En ergens een slaatje uit slaan is ergens een slaatje uit slaan.

Elzenga

Citaat van: Oorlogsvis op 31/12/2010 | 18:25 uur
Die vluchtelingen denken dat je hier in Europa overal geld vandaan kan halen...en inderdaad ze worden daarin ook goed geholpen door vele Nederlanders.
Sorry, maar als zij gewoon in hun recht staan zie ik niet in waarom hun etniciteit of achtergrond daar iets aan zou veranderen. Recht is recht.

Oorlogsvis

Die vluchtelingen denken dat je hier in Europa overal geld vandaan kan halen...en inderdaad ze worden daarin ook goed geholpen door vele Nederlanders.

onderofficier

#67
Citaat van: de pers op 31/12/2010 | 17:16 uur
'Somaliërs doen aangifte van afpersing'

Het merendeel van de twaalf Somalische mannen die op kerstavond werden gearresteerd wegens betrokkenheid bij terrorisme, wil aangifte doen van afpersing. Ze zeggen concrete aanwijzingen te hebben dat een afperser de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) op het verkeerde been heeft gezet. Dat hebben de advocaten van de Somaliërs, Marjolein Dikkerboom en Michael Ruperti donderdag gemeld.

De vermeende afperser zou succesvolle Somaliërs onder druk zetten om hem geld te betalen. ,,Deden ze dat niet, dan zou hij diverse overheidsdiensten berichten dat deze Somaliërs banden hebben met een terreurorganisatie'',

Dus voordat ze werden gearresteerd werden ze al afgepers maar toen hebben ze geen aangifte gedaan.
Nu opeens wel.
Heel twijfelachtig

Citaat van: de pers op 31/12/2010 | 17:16 uur
. Cliënten hopen dat de AIVD en de Nationale Recherche de aangifte van afpersing grondig zal onderzoeken.''


Ik denk dat de politie dat gewoon doet
Of denken ze dat ze een streepje nu voor hebben?

Het kan ook zo zijn dat ze nu zelf iemand willen "pakken"             Het zaakje stinkt
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.