Twee militairen op Curacao opgepakt i.v.m. stelen speedboot

Gestart door KapiteinRob, 02/01/2011 | 02:00 uur

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 02/01/2011 | 22:49 uur
Citaat van: Lex op 02/01/2011 | 22:45 uur
Evengoed gebeuren er ook vele zaken, waarbij niet militairen betrokken zijn, en ja deze worden niet vermeld op het Forum.

Ik vermoed dat Cigraz niet doelt op de plaatsing van het bericht op ons forum, maar op het feit dat in de media stelselmatig wordt benadrukt dat het dan militairen betreft. Allerlei andere zaken komen ook in de media, maar dan wordt er minder vaak (of nauwelijks) vermeld welk beroep desbetreffende verdachte heeft. Zie jij ooit (vaak) staan dat een laborant, onderwijzer, notaris, boekhouders, regie-assistente, etc. iemand mishandeld of iets gejat heeft?
Laatst een wethouder, toch?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 02/01/2011 | 22:45 uur
Evengoed gebeuren er ook vele zaken, waarbij niet militairen betrokken zijn, en ja deze worden niet vermeld op het Forum.

Ik vermoed dat Cigraz niet doelt op de plaatsing van het bericht op ons forum, maar op het feit dat in de media stelselmatig wordt benadrukt dat het dan militairen betreft. Allerlei andere zaken komen ook in de media, maar dan wordt er minder vaak (of nauwelijks) vermeld welk beroep desbetreffende verdachte heeft. Zie jij ooit (vaak) staan dat een laborant, onderwijzer, notaris, boekhouders, regie-assistente, etc. iemand mishandeld of iets gejat heeft?

Lex

Je hebt idd gelijk dat op het moment er iets gebeurt waarbij militairen betrokken zijn, dit erbij vermeld wordt in de media. En ja dan komt het bericht in dit Forum. Evengoed gebeuren er ook vele zaken, waarbij niet militairen betrokken zijn, en ja deze worden niet vermeld op het Forum.
Dat is inherent aan het DF.
Dat jij je ergert aan het feit dat deze berichten in de media verschijnen en dus op dit Forum is aan jou. Maar het is wel nieuws waar een betrokkenheid van Defensie [schijnbaar/mogelijk] is aangetoond.
Het vervolg op deze berichten haalt echter veelvuldig de media niet. Want dan is het geen nieuws meer.
Het is een feit waar men mee zal moeten leren leven, hoe moeilijk/onterecht/onrechtvaardig etc. ook.

Cigarz

Citaat van: Lex op 02/01/2011 | 22:25 uur
Citaat van: Cigarz op 02/01/2011 | 22:15 uur
Daarbij hebben ze de boot teruggebracht, dus is het geen diefstal...
Ik vraag mij dus af hoe jij dit zou willen noemen.
Weet ik veel; "ongeautoriseerd lenen" of "joy varen" ofzoiets!

En dat maakt ook geen moer uit. Als het geen militairen waren geweest, maar lokale jongeren of toeristen, had het de krant niet gehaald!
Het is schijnbaar weer militairtje-treiter-tijd in de vaderlandse nieuwsvoorziening met allerlei zwaar overtrokken flutberichtjes...

En voor deze twee gasten; geef ze op hun sodemieter, laat ze opdraaien voor de kosten, stuur ze terug naar huis, maar maak er asjeblieft niet zo'n stompzinnige heisa over. De Verdragen van Geneve zijn niet geschonden...  :hrmph:

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 02/01/2011 | 22:25 uur
Dan moeten het wel marine mensen zijn. Hoe moet een landrot  :sick: de "weg" terug vinden op het water?!  :crazy:

Ik las dat ze die boot beschadigd hebben door over een rots te varen. Nou, dan moeten het wel landmachters zijn geweest.......  :angel:

Ace1

Citaat van: Lex op 02/01/2011 | 22:25 uur
Citaat van: Cigarz op 02/01/2011 | 22:15 uur
Waar staat dan dat het Landmachters betreft?
Nergens.
Citaat van: Cigarz op 02/01/2011 | 22:15 uur
Daarbij hebben ze de boot teruggebracht, dus is het geen diefstal...
Ik vraag mij dus af hoe jij dit zou willen noemen.

Lex wat dacht je van lenen? ;)

Lex

Citaat van: Cigarz op 02/01/2011 | 22:15 uur
Waar staat dan dat het Landmachters betreft?
Nergens.
Citaat van: Cigarz op 02/01/2011 | 22:15 uur
Daarbij hebben ze de boot teruggebracht, dus is het geen diefstal...
Ik vraag mij dus af hoe jij dit zou willen noemen.

Enforcer

Citaat van: Cigarz op 02/01/2011 | 22:15 uur
Daarbij hebben ze de boot teruggebracht, dus is het geen diefstal...

Dan moeten het wel marine mensen zijn. Hoe moet een landrot  :sick: de "weg" terug vinden op het water?!  :crazy:

Cigarz

Citaat van: dudge op 02/01/2011 | 10:26 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 02/01/2011 | 02:00 uur
Op Curaçao zijn twee Nederlandse    
militairen opgepakt die een speedboot  
zouden hebben gestolen om er een tocht
mee te maken. Ze hebben de boot volgens
de marechaussee gistermiddag meegenomen
en later beschadigd weer teruggebracht.
De Curaçaose justitie beslist vandaag  
of de twee langer vast blijven zitten.

Bron: NOS Teletekst dd. 020111

Landmachters waar een marinier in schuilt?
Waar staat dan dat het Landmachters betreft?

Daarbij hebben ze de boot teruggebracht, dus is het geen diefstal...

SMI de Boer

Citaat van: Ace1 op 02/01/2011 | 11:30 uur
Citaat van: SMI de Boer op 02/01/2011 | 10:52 uur
Zie je: Dat varen is niks

SMI de Boer varen is  de mooiste manier van vervoeren, je geniet van het uitzicht en het is niet zo druk als op de weg ;)

Ik heb trouwens het gerucht gehoord dat ook SMI de Boer in 2011 op Curaçao voor 4 maanden wordt gestationeerd? :devil:

Jij weet het ook al... Ik ga meteen mijn lawaaihemden weer opzoeken
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ace1

Citaat van: SMI de Boer op 02/01/2011 | 10:52 uur
Zie je: Dat varen is niks

SMI de Boer varen is  de mooiste manier van vervoeren, je geniet van het uitzicht en het is niet zo druk als op de weg ;)

Ik heb trouwens het gerucht gehoord dat ook SMI de Boer in 2011 op Curaçao voor 4 maanden wordt gestationeerd? :devil:

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Op Curaçao zijn twee Nederlandse    
militairen opgepakt die een speedboot  
zouden hebben gestolen om er een tocht
mee te maken. Ze hebben de boot volgens
de marechaussee gistermiddag meegenomen
en later beschadigd weer teruggebracht.
De Curaçaose justitie beslist vandaag  
of de twee langer vast blijven zitten.

Bron: NOS Teletekst dd. 020111