Griekenland overweegt hek op grens met Turkije

Gestart door dudge, 03/01/2011 | 23:23 uur

Tanker

Citaat van: Jooop op 04/02/2011 | 09:49 uur
Kan Griekenland wel eens een hek betalen? Of moet Nederland daar weer eens voor dokken?

Ongetwijfeld.....

Jooop

Kan Griekenland wel eens een hek betalen? Of moet Nederland daar weer eens voor dokken?

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 08/01/2011 | 15:17 uur
Er leven ook Nederlanders onder de armoedegrens want ook wij hebben voedselbanken e.d.  

Sorry hoor, dat zal allemaal wel met die armoedegrens... Maar hoewel ook ik vind dat we in Nederland financieel worden uitgeknepen door met name de overheid maar ook de meeste leveranciers, zie ik hier geen families onder een golfplaat liggen, geen opgezwollen kinderbuikjes die met drommen om me heen komen staan als ik m'n neus laat zien en die juichen als je ze twee boterhammen geeft die ze dan met tienen verdelen terwijl verderop een baby sterft door ondervoeding van de moeder en dat je 10 kilometer moet lopen voor een jerrycan drinkwater. Dat is voor mij armoede, niet die bijstandsmoeder die weliswaar de Nederlandse eindjes moeilijk of niet aan elkaar kan knopen maar nog steeds een bakje koffie naar binnen kan werken en zelfs een peukje kan roken.

Ik denk te begrijpen wat je bedoelt, maar wilde even kwijt dat ik vind dat "armoede" wel wat makkelijk lijkt te worden gehanteerd in ons land.

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 07/01/2011 | 13:40 uur
. Equatoriaal Guinee met Obiang als dictator die alle olie inkomsten inpikt en een volk dat zwaar onder de armoede grens leeft. Zo'n dictator zou moeten worden afgezet en vervangen door een VN regering die de olie-inkomsten aan het volk/land doet toekomen.

Maar dan moet de VN ook de Nederlandse regering afzetten

We hebben gas, dat verkopen we goedkoop aan het buitenland
De burgers betalen veel meer dan het buitenland.
Daarna wordt het leven in Nederland alleen maar duurder....................
Waar gaat de gas opbrengst heen.............niet naar de Nederlandse bevolking

Er leven ook Nederlanders onder de armoedegrens want ook wij hebben voedselbanken e.d.   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Da's geen antwoord op in ieder geval mijn eerste vraag. Trouwens ook niet op mijn tweede vraag... ;)

Oorlogsvis

Rob, ik heb hier een aantal posts beneden een voorbeeld gegeven over b.v. Equatoriaal Guinee met Obiang als dictator die alle olie inkomsten inpikt en een volk dat zwaar onder de armoede grens leeft. Zo'n dictator zou moeten worden afgezet en vervangen door een VN regering die de olie-inkomsten aan het volk/land doet toekomen.

KapiteinRob

Citaat van: Oorlogsvis op 07/01/2011 | 11:04 uur
Een begin kan worden gemaakt door via de VN de corrupte regeringen te verwijderen

"Interessante" gedachte; wat vind je van bv. Afrikaanse landen die een mening hebben over verderfelijke westerse landen waarvan zij de regering corrupt vinden en die hiervoor eenzelfde procedure voorstaan? Ik kan me zomaar een paar EU-landen bedenken waarvan men zou kunnen denken dat de regeringen niet helemaal zuiver op de graat zijn.  ;)

En ligt de grens alleen bij corruptie?  :angel:

Oorlogsvis

Dat hek is om de instroom in te dammen maar de oorzaak moet ook worden aangepakt, zolang we dat niet doen zal het dweilen met de kraan open blijven want dan komen ze gewoon via Spanje en Italie met bootjes binnen. En Spanje heeft er een handje van om eens in de zoveel tijd iedereen die illegaal is gewoon legaal  te maken. We zouden ook kunnen zeggen dat wij als Nederland geen mensen meer binnenlaten die via dat soort landen een Spaans/italiaans of Grieks paspoort hebben bemachtigd. Als die landen asiel zoekers zo makkelijk belonen moeten ze ze ook zelf houden.

Maar het westen moeten haast maken met het probleem bij de wortels aan te pakken, en mensen in Afrika een betere toekomst geven.
Een begin kan worden gemaakt door via de VN de corrupte regeringen te verwijderen, en bv onder VN toezicht te plaatsen en de rijkdommen van die landen eerlijk onder het volk te verdelen. Een beetje ontwikkelingshulp niet veel maar veel doelgerichter zonder vele tussen schakels...en dan moet het lukken

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 06/01/2011 | 23:28 uur
Zo zie ik eerder de bewaking van een defensieterrein.
Dat moet met DBBO toch gaan lukken?

KapiteinRob

Citaat van: Tanker op 06/01/2011 | 21:55 uur
Een hek is niet genoeg, minimaal 6 rolsconcertina, mijnenvelden, anti-tankgracht van 20 meter breed en oplopend talud, camera's, honden, wachttorens etc.

Zo zie ik eerder de bewaking van een defensieterrein......  8)

SMI de Boer

Citaat van: dudge op 06/01/2011 | 22:04 uur
Citaat van: Tanker op 06/01/2011 | 21:55 uur
Een hek is niet genoeg, minimaal 6 rolsconcertina, mijnenvelden, anti-tankgracht van 20 meter breed en oplopend talud, camera's, honden, wachttorens etc.

Ook over de stranden? Zo'n muur kun je onmogelijk om (heel) Europa heen bouwen. Daarbij de vraag of het wenselijk is, lijkt me niet.

Alleen om Nederland dan?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Tanker

Een hek is niet genoeg, minimaal 6 rolsconcertina, mijnenvelden, anti-tankgracht van 20 meter breed en oplopend talud, camera's, honden, wachttorens etc.

Elzenga

#14
Citaat van: onderofficier op 06/01/2011 | 15:59 uur
Citaat van: Elzenga op 05/01/2011 | 22:42 uur
.en zien via internet steeds meer hoe de vork in de steel zit...en kiezen steeds vaker voor een radicaal en gewelddadig antwoord daarop...
Hoe zit de vork in de steel?
Even heel kort door de bocht...
Dat Westerse democratieƫn dictatoriale regimes in o.a. het Midden-Oosten in het zadel helpen of helpen houden omdat dit hun grondstofbelangen/behoeften of andere strategische belangen dient... als ook feitelijk niets doen aan de bezettingspolitiek van Israƫl terwijl ze die wel "officieel" afwijzen. Ze zien de tegenstrijdigheid tussen waar onze politici steeds publiekelijk voor zeggen te staan... democratie, vrijheid en mensenrechten...maar dat in de praktijk nogal eens negeren of zelfs misbruiken om bijvoorbeeld landen te bezetten.
Citaat van: onderofficier op 06/01/2011 | 15:59 uur
En waarom is een radicaal en gewelddadig het antwoord daarop?
Omdat zij hun geloof in een democratisch antwoord door het ontdekken van die tegenstrijdigheid en hypocrisie hebben verloren. Het zijn niet voor niets vaak intellectuelen/studenten die hier in het Westen wonen en studeren die radicaliseren. Zij zagen eerst democratie en vrijheid als het antwoord voor de misstanden in hun vaderland...maar zijn dat geloof daarin dus kwijt geraakt....en vallen dan vaak in een diep gat en identiteitscrisis. Hun geloof is dan vaak iets wat zij nog wel als puur zien en dan gaan belijden (dat verschijnsel zie je trouwens bij ontgoochelde "autochtonen" ook).

Omdat zij nog steeds betrokken en fel zijn op de misstanden in hun vaderland(en) worden zij gevoelig voor de "bevrijdingsideologie" van organisaties als Al Qaeda (en zo waren en zijn er nog wel meer..AQ is nu de meest bekende)... die van een eigen opgetuigde fundamentalistische variant van de in dit geval Islam uit gaan. En een gewelddadig antwoord als enige middel zien om die dictatoriale regimes te verdrijven. Omdat Westerse landen dit helpen voorkomen en zelfs zo ver zijn gegaan om Islamitische landen (op valse gronden) te bezetten zijn ook zij de vijand geworden en dus doelwit van geweld en aanslagen.

Neemt niet weg dat nog steeds veel activisten tegen de misstanden in deze dictaturen nog steeds de weg naar democratie en geweldloos verzet zien als enige antwoord daarop. Of gedesillusioneerd raken maar niet radicaliseren noch grijpen naar geweld. Maar gewoon ergens in de marge wegkwijnen of heel iets anders gaan doen...

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 05/01/2011 | 22:42 uur
.en zien via internet steeds meer hoe de vork in de steel zit...en kiezen steeds vaker voor een radicaal en gewelddadig antwoord daarop...

Hoe zit de vork in de steel?

En waarom is een radicaal en gewelddadig het antwoord daarop?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: Oorlogsvis op 05/01/2011 | 12:11 uur
De echte oplossing voor het hele probleem is natuurlijk geen hek of wat dan ook. Het beste is als het probleem van de grote armoede in Afrika wordt aangepakt in die landen daar en daar ook de opvang van die mensen. De kern van het probleem vindt ik de corruptie van de Afrikaanse regeringen die alle rijkdom in eigen zak steken. Een goed voorbeeld hiervan ik pak er een en dat is Equatriaal Guinee een land met gigi olie reserves en de Amerikaanse oliemaatschappijen boren daar lekker en verdienen goed daar. Ze hebben een van de beste deals ooit gesloten daar met de dictator Obiang en zijn familie maar de bevolking heeft helemaal niets.
Terwijl die familie appartementen en kasteeltjes over de hele wereld bezit, allemaal met meedewerking van de verenigde staten.

Maar zo als dit land zijn er velen in Afrika, de schuldigen zijn de regeringen en het Westen profiteerd daar lekker van mee...dus indirekt zijn wijzelf ook schuldig aan deze situatie.

Oorlogsvis
Precies..ook daar ligt een deel van de oplossing. Maar zoals je schetst is het Westerse beleid hier nogal dubbelzinnig en tegenstrijdig (als ook in strijd met onze eigen spelregels). Maar misschien dat de groeiende dreiging van gewelddadig verzet en radicalisering...de jongere generaties daar zijn ook niet gek...en zien via internet steeds meer hoe de vork in de steel zit...en kiezen steeds vaker voor een radicaal en gewelddadig antwoord daarop...het beleid zal veranderen. Misschien helpt het ook als we echt eens serieus bezig gaan met alternatieve energieopwekking. Om meer redenen een slimme stap.