Griekenland overweegt hek op grens met Turkije

Gestart door dudge, 03/01/2011 | 23:23 uur

Oorlogsvis

De echte oplossing voor het hele probleem is natuurlijk geen hek of wat dan ook. Het beste is als het probleem van de grote armoede in Afrika wordt aangepakt in die landen daar en daar ook de opvang van die mensen. De kern van het probleem vindt ik de corruptie van de Afrikaanse regeringen die alle rijkdom in eigen zak steken. Een goed voorbeeld hiervan ik pak er een en dat is Equatriaal Guinee een land met gigi olie reserves en de Amerikaanse oliemaatschappijen boren daar lekker en verdienen goed daar. Ze hebben een van de beste deals ooit gesloten daar met de dictator Obiang en zijn familie maar de bevolking heeft helemaal niets.
Terwijl die familie appartementen en kasteeltjes over de hele wereld bezit, allemaal met meedewerking van de verenigde staten.

Maar zo als dit land zijn er velen in Afrika, de schuldigen zijn de regeringen en het Westen profiteerd daar lekker van mee...dus indirekt zijn wijzelf ook schuldig aan deze situatie.

Oorlogsvis

Ace1

Als je voor die hekken een diepe betonnen gracht plaats dan kom niemand  illegaal  Griekenland of Bulgarije binnen

Elzenga

#9
Maatregelen lijken me nodig...maar of een hek alleen daar helpt?...Er is namelijk ook nog een Turks-Bulgaarse grens van 240 km lang...Sluit men de Turks-Griekse grens van 206 km af dan wordt het EU-lidstaat Bulgarije voor de illegalen.....dus dat wordt dan minstens het dubbele aan barrière...En je praat niet over zomaar een hek...als je ziet welke hekken er inmiddels staan rond de Spaanse enclaves in Marokko!!...de kleinere hekken daarvoor werden gewoon bestormd en met allerlei hulpmiddelen bedwongen...een lastig vraagstuk..

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 04/01/2011 | 10:15 uur
die 3 meter hoog is niet genoeg, er moeten ook mijnen velden worden aangelegd en van die automatische schietijzers en dan nog een laantje waar de herdershonden kunnen lopen !

Wat een stoere taal weer.......

Maar het blijkt dat je niet op de hoogte bent van internationale afspraken cq overeenkomsten: (het verdrag van Ottowa)
Wat het gebruik van anti-personeelsmijnen verbied, net als het erin handelen, opslag en productie van deze mijnen.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

ARM-WAP

Citaat van: VandeWiel op 04/01/2011 | 08:37 uur
Voor Griekenland is het wel bijzondere psyops naar Turkije toe: een hek, Turkije komt er niet in!
:angel:
Niet enkel voor Griekenland... Ik denk dat er velen in de rest van Europa net hetzelfde denken.
Ik denk dat de Duitsers met een groot ei zitten... Ze hebben daar nu al meer dan 2 miljoen Turken wonen.
Eens Turkije bij de EU zou komen komt er nog een hele bende binnen in het land...

De EU is wat mij betreft al veel te groot geworden (uitbreiding naar het Oosten toe was een flater van jewelste).
Het "Europese project" is verworden tot een wangedrocht dat enorm veel geld opslokt en het quasi ongecontroleerd besteed aan
vanalles en nog wat. Zie de CAP... Welk geld daar niet verdwijnt in de zakken van verschillende lidstaten...
En de "verhuis" van parlementsleden met hun achterban tussen Brussel en Straatsburg...
Een torg van jewelste waar al die Europarlementsleden lekker met hun snoet inzitten. Mooi postje trouwens voor hen die nationaal uitgerangeerd/moegestreden (haha) zijn...

Enfin, voor mij mag die Griekse muur meer dan 200 km lang worden en wordt het een permanent bouwsel. En ja, voor mij part draagt de rest van Europa daar ook aan toe. Kunnen ze er ook een plaketje aan hangen "Part funded by the EU..."

Oorlogsvis

die 3 meter hoog is niet genoeg, er moeten ook mijnen velden worden aangelegd en van die automatische schietijzers en dan nog een laantje waar de herdershonden kunnen lopen !, gewoon een hek wordt toch doorgeknipt en dan gaan ze er alsnog door.

VandeWiel

Citaat van: dudge op 03/01/2011 | 23:42 uur
Vorig jaar kwamen circa 128.000 illegale immigranten Griekenland binnen, van wie ongeveer 40.000 via de grens in de noordoostelijke regio Evros, die grenst aan Turkije.

De Grieks-Turkse landsgrens is ruim 200 kilometer lang, maar loopt grotendeels langs de rivier de Evros.

Pffft, dat zijn zeer serieuze aantallen. Ik heb er geen problemen mee als daar Europees geld naar toe gaat. Het zijn nu ook onze grenzen en Nederland hoeft aan de grenzen met de buurlanden zelf niet meer te doen wat het vroeger deed met kantoortjes en veel mensen.


Citaat van: dudge op 03/01/2011 | 23:42 uur
Negen van de tien illegale migranten gebruiken Griekenland als springplank om de EU in te komen. Athene klaagde jarenlang dat Turkije te weinig doet om illegalen tegen te houden.

Ook weigert Ankara illegalen terug te nemen omdat het hen zou aanmoedigen de Turkije-route te nemen. Beide landen kwamen onlangs overeen meer samen te werken om het illegalenprobleem aan te pakken.

Ik heb zo'n vermoeden dat Turkije graag "iets" terug wil voor het stoppen van deze toestroom. Ik heb in Marokko gezien hoe ontwrichtend deze groepen gelukzoekers zijn voor de plaatsen waar men vandaan de oversteek wil maken en Turkije zit nu zelf ook met een groot probleem.

Voor Griekenland is het wel bijzondere psyops naar Turkije toe: een hek, Turkije komt er niet in!

:angel:

Ace1

Citaat van: dudge op 03/01/2011 | 23:35 uur
Citaat van: Lex op 03/01/2011 | 23:33 uur
Citaat van: SMI de Boer op 03/01/2011 | 23:28 uur
Wie betaalt dat hek?
Naar alle waarschijnlijkheid de EU, dus jij-ik etc.

Met alle bezuinigingen op de gesloten grenzen lijkt me dat het niet zo'n probleem is daar wat geld voor op tafel te krijgen. Of het werkt is een tweede, als het niet werkt wordt het een erg duur project.

een diepe gracht voor dat hek helpt zeker

Lex


SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

dudge

Griekenland overweegt hek op grens met Turkije
print  rss - door Redactie op 03-01-2011 @ 21:54

Griekenland overweegt een hek te bouwen langs de grens met Turkije. Dat heeft de minister van openbare orde Christos Papoutsis maandag gezegd. De grens tussen Turkije en Griekenland wordt door illegale immigranten vaak gebruikt om de Europese Unie binnen te komen.

Het hek moet onderdeel worden van een bredere aanpak om de stroom illegale immigranten tegen te houden. "We zijn ook van plan de Griekse kustwacht te moderniseren", zo zei Papoutsis in een interview. "De Griekse gemeenschap heeft haar maximum bereikt wat betreft de capaciteit om illegale immigranten op te vangen. Griekenland kan dit niet langer toestaan."

Volgens het ministerie is er nog geen officieel besluit genomen over het hek, dat over een lengte van ongeveer 12,5 kilometer moet worden gebouwd. De rest van de Grieks-Turkse grens wordt gevormd door de rivier de Evros. Linkse oppositiepartijen hebben felle kritiek op het plan. De Communistische Partij noemde het 'inhumaan en niet effectief'.

Het Turkse ministerie van buitenlandse zaken zei informatie over het hek in te winnen bij de Griekse regering. Gokhan Sozer, de gouverneur van de Turkse grensprovincie Edirne, verdedigde de pogingen die Turkije doet om illegale immigratie tegen te gaan. "Soevereine staten hebben de vrijheid de maatregelen te nemen die ze willen, maar fysieke barrières kunnen ook worden overwonnen. Er is een tweehonderd kilometer lange rivier die in de winter per boot kan worden overgestoken en per voet in de zomer, als het water laag staat."

Vorige maand stuurde Frontex, de Europese grensbewakingsdienst, een tweehonderd man sterke troepenmacht naar de Grieks-Turkse grens om Griekenland noodhulp bij de immigratieproblemen te bieden. De troepenmacht blijft tot 3 maart in het land.

Het aantal immigranten dat vanuit Turkije Griekenland binnenkomt, steeg gedurende 2010 en bereikte in oktober een hoogtepunt. Die maand kwamen er 245 immigranten via Griekenland de Unie binnen. In heel 2010 kwamen 128 duizend immigranten illegaal Griekenland binnen.

Vanuit Brussel kwam geen directe reactie op de opmerkingen van Papoutsis. "We hebben duidelijk gemaakt dat Griekenland stevige maatregelen en hervormingen op de lange termijn nodig heeft om beter om te kunnen gaan met de landsgrenzen en om de problemen die gekoppeld zijn aan de migratiestromen aan te pakken", aldus een woordvoerder van de Europese Commissie.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/423063/1/1/50/griekenland-overweegt-hek-op-grens-met-turkije.html