Japan should buy F-35 stealth fighters.

Gestart door andré herc, 12/01/2011 | 20:06 uur

Harald

Citaat van: Ace1 op 13/01/2011 | 20:46 uur
Citaat van: Harald op 13/01/2011 | 20:43 uur
Gates Pitches F-35, Hornet and Eagle for Japan

Defense Secretary Robert Gates on Jan. 13 suggested Japan should consider buying U.S. fighter jets, during talks in Tokyo, as the country plans for new warplanes, a U.S. official said.

In a meeting with Defense Minister Toshimi Kitazawa, Gates "suggested Japan consider three U.S. planes to upgrade their fleet," the F-35 Joint Strike Fighter, the F/A-18 Hornet and the F-15 Eagle, the senior defense official said.


Harald wat is je bron?


sorry, vergeten
http://www.defensenews.com/story.php?i=5447335&c=ASI&s=AIR

Ace1

Citaat van: Harald op 13/01/2011 | 20:43 uur
Gates Pitches F-35, Hornet and Eagle for Japan

Defense Secretary Robert Gates on Jan. 13 suggested Japan should consider buying U.S. fighter jets, during talks in Tokyo, as the country plans for new warplanes, a U.S. official said.

In a meeting with Defense Minister Toshimi Kitazawa, Gates "suggested Japan consider three U.S. planes to upgrade their fleet," the F-35 Joint Strike Fighter, the F/A-18 Hornet and the F-15 Eagle, the senior defense official said.


Harald wat is je bron?

Harald

Gates Pitches F-35, Hornet and Eagle for Japan

Defense Secretary Robert Gates on Jan. 13 suggested Japan should consider buying U.S. fighter jets, during talks in Tokyo, as the country plans for new warplanes, a U.S. official said.

In a meeting with Defense Minister Toshimi Kitazawa, Gates "suggested Japan consider three U.S. planes to upgrade their fleet," the F-35 Joint Strike Fighter, the F/A-18 Hornet and the F-15 Eagle, the senior defense official said.

Elzenga

Citaat van: Northern_Darkness op 13/01/2011 | 11:07 uur
Hoe zit het dan met het Shinshin project, is dat geannuleerd?
Het zou me niets verbazen als deze ontwikkeling in de komende jaren steviger van de grond komt. Ook Japan heeft er denk ik strategisch belang bij meer zijn eigen middelen te ontwikkelen...ondanks de kosten. Ik heb recent eens wat van die zelf ontwikkelde wapensystemen bekeken...zijn er toch meer...en op meer terreinen... dan ik dacht. En ik denk dus dat die trend zal doorzetten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_ATD-X

Northern_Darkness

Hoe zit het dan met het Shinshin project, is dat geannuleerd?

Nikehercules

Citaat van: jurrienvisser op 12/01/2011 | 23:24 uur
Het expot verbod op de F22 opheffen

Lijkt me een kwestie van tijd, strategisch gezien zou het nog niet zo'n gekke beslissing zijn van de Amerikanen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Nikehercules op 12/01/2011 | 23:12 uur
Natuurlijk zouden de VS meer belangen hebben bij een Japanse order voor de F-35, en zou de F-22 hoogst waarschijnlijk een beter antwoord zijn op de Chinese ontwikkelingen.
Maar wat mij wel zorgen baard is de drastische inkrimping van westerse legers en de tegenovergestelde trend die we zien bij veel andere landen, onze belangen liggen in den vreemde en helaas niet alleen die van ons.
Een juist antwoord tegen ontwikkelingen als de J-20 lijkt mij dan ook op zijn plaats.

Het expot verbod op de F22 opheffen, de ontwikkeling van de Boeing FA/XX en een gezamelijke Europese opvolger van de EF/Gripen en Rafale lijkt me een goede eerste stap.

Het export verbod opheffen op de F22 kan, bij wijze van spreken, morgen al. De Boeing FA/XX zal het (operationele) levenslicht niet eerder zien dan in 2025 en de gezamelijk EU opvolger van de Saab/EF/Rafale zal op zich laten wachten tot ruim naar deze datum.

Nikehercules

Natuurlijk zouden de VS meer belangen hebben bij een Japanse order voor de F-35, en zou de F-22 hoogst waarschijnlijk een beter antwoord zijn op de Chinese ontwikkelingen.
Maar wat mij wel zorgen baard is de drastische inkrimping van westerse legers en de tegenovergestelde trend die we zien bij veel andere landen, onze belangen liggen in den vreemde en helaas niet alleen die van ons.
Een juist antwoord tegen ontwikkelingen als de J-20 lijkt mij dan ook op zijn plaats.

Ace1

#2
Deze is toch ook in de race?



andré herc

Japan should buy F-35 stealth fighters, US says
Japan should buy a fleet of F-35 stealth jet fighters to boost its airforce, the US defence secretary has said, one day after China unveiled its own stealth fighter.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/japan/8254675/Japan-should-buy-F-35-stealth-fighters-US-says.html
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.