Spanningen in Syrië

Gestart door Lex, 01/02/2011 | 14:07 uur

KapiteinRob

#25
Citaat van: dudge op 25/04/2011 | 22:32 uur
Kan nog bijna niks anders bedenken dan een misrekening, wat verklaard waarom daar nu bij Syrie wat voorzichtiger wordt gedaan.

Ik kan me zomaar voorstellen dat men het gewoon niet durft, want in tegenstelling tot Libie kan hier zomaar de vlam breder in de MO-pan slaan...... Maar dat het inconsequent is, moge duidelijk zijn.

Reinier

Citaat van: Tanker op 25/04/2011 | 22:19 uur
Het Syrische leger staat met tanks op burgers te schieten, ik hoor helemaal niets over / van de VN  in dit verhaal.
Same shit, different story ?
VN kan natuurlijk best met een resolutie komen, maar de VN heeft geen middelen om deze resolutie kracht bij te zetten.

VS heeft geen zin om zich in het wespennest Syrië te mengen.
Europa is over alles verdeeld. Alles ze al over iets eens zijn, hebben ze de middelen niet.
Buurlanden van Syrië? Turkije = NAVO , maar heeft veel te grote economische belangen in Syrië. Andere landen kunnen niets doen, of hebben problemen in eigen land.
Israël is geen optie.
Rest van de wereld??

Tanker

Citaat van: dudge op 25/04/2011 | 22:32 uur
Citaat van: Tanker op 25/04/2011 | 22:19 uur
Het Syrische leger staat met tanks op burgers te schieten, ik hoor helemaal niets over / van de VN  in dit verhaal.
Same shit, different story ?

Het bevreemd mij ook. Niet dat we in Syrië of een van die andere 48 manke landen niet ingrijpen, maar dat we dat in Libië wel hebben gedaan. Kan nog bijna niks anders bedenken dan een misrekening, wat verklaard waarom daar nu bij Syrie wat voorzichtiger wordt gedaan.

Zou heel goed kunnen, maar feit blijft dat er bruut geweld gebruikt wordt tegen ongewapende burgers.......

Reinier

CDA en CU: meer doen tegen geweld Syrië

DEN HAAG - Regeringspartij CDA en ChristenUnie in de oppositie vinden dat het tijd is voor meer actie binnen de Europese Unie en de Verenigde Naties om het geweld in Syrië te stoppen. Tweede Kamerlid Henk Jan Ormel van het CDA zei maandag dat minister Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken) zich tot nu toe ''te terughoudend'' opstelt.

ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind riep Rosenthal maandag op om zich binnen Europa en de VN in te zetten voor een VN-Veiligheidsraadresolutie, waarin de internationale gemeenschap het regime van president Bashar al-Assad duidelijk maakt het geweld tegen de bevolking niet te tolereren. Ormel had de VVD-bewindsman dinsdag al opgeroepen om in EU-verband erop aan te dringen dat de VN-Veiligheidsraad zich uitspreekt over de situatie in Syrië. (ANP)

Trouw
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/1880017/2011/04/25/CDA-en-CU-meer-doen-tegen-geweld-Syrie.dhtml

Tanker

Het Syrische leger staat met tanks op burgers te schieten, ik hoor helemaal niets over / van de VN  in dit verhaal.
Same shit, different story ?

IPA NG

Israëlische bemoeienis schaart de bevolking achter hun leider. Het is immers een om zeer begrijpelijke redenen niet zo geliefd land in het Midden-Oosten.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#19
Citaat van: Kapitein Rob op 25/04/2011 | 15:35 uur
Citaat van: jurrienvisser op 25/04/2011 | 15:27 uur
(al hebben de Israeli daar nu ook weer niet zo heel veel moeite mee)

Ik denk zomaar dat Israel lekker achterover leunend afwacht hoe consequent en principieel "de westerse wereld" zich gaat opstellen, na het m.i. vergelijkbare geweld in Libie......

Dat lijkt mij ook... ik denk dat een Israelische bemoeienis koren op de molen is van Iran...

KapiteinRob

Citaat van: jurrienvisser op 25/04/2011 | 15:27 uur
(al hebben de Israeli daar nu ook weer niet zo heel veel moeite mee)

Ik denk zomaar dat Israel lekker achterover leunend afwacht hoe consequent en principieel "de westerse wereld" zich gaat opstellen, na het m.i. vergelijkbare geweld in Libie......


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Een syrië heeft wel een behoorlijk inzetbare krijgsmacht (al hebben de Israeli daar nu ook weer niet zo heel veel moeite mee)

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 25/04/2011 | 15:20 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 25/04/2011 | 15:14 uur
Gaan "we" Syrie nu net zo aanpakken als Libie?  :P

Ik denk dat "we" niet nogmaals z'n actie gaan doen.......   8)

Dat denk ik ook, want Syrie is volgens mij even wat andere koek dan die gek in Tripolis.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Enforcer op 25/04/2011 | 15:21 uur
Citaat van: onderofficier op 25/04/2011 | 15:20 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 25/04/2011 | 15:14 uur
Gaan "we" Syrie nu net zo aanpakken als Libie?  :P

Ik denk dat "we" niet nogmaals z'n actie gaan doen.......   8)

Zo houden we geen vliegende Lynx meer over........

Maar "we" hebben nog een mijnenjager over... dat bied perspectief...

Enforcer

Citaat van: onderofficier op 25/04/2011 | 15:20 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 25/04/2011 | 15:14 uur
Gaan "we" Syrie nu net zo aanpakken als Libie?  :P

Ik denk dat "we" niet nogmaals z'n actie gaan doen.......   8)

Zo houden we geen vliegende Lynx meer over........

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 25/04/2011 | 15:14 uur
Gaan "we" Syrie nu net zo aanpakken als Libie?  :P

Het "we" gedeelte vind ik ook uitermate spannend...

De quis van vandaag:

WWWWW, ook wel: wie, wat, waar, wanneer en waarmee?

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 25/04/2011 | 15:14 uur
Gaan "we" Syrie nu net zo aanpakken als Libie?  :P

Ik denk dat "we" niet nogmaals z'n actie gaan doen.......   8)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.