Gezocht : Groene naamplaatjes

Gestart door scoutz0r, 06/02/2011 | 15:22 uur

Lex

#31
Dit topic is verplaatst naar KPU.

Lex
Algeheel beheerder

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 07/02/2011 | 18:40 uur
en op de kazerne geldt ook dat je alleen mag dragen wat je uitgereikt is

Goh, en al dat begrip voor "eigen aankoop spullen" die beter zouden zijn dan de door de baas verstrekte spullen dan?

SMI de Boer

Citaat van: scoutz0r op 07/02/2011 | 18:36 uur
Citaat van: A.J. op 07/02/2011 | 18:29 uur
Citaat van: scoutz0r op 07/02/2011 | 18:18 uur
Ja dat geloof ik zeker. ik begrijp niet waarom ik op school geen bilaminaat jas mag dragen tijdens de excercitie lessen en op de BPV's ( stage) wel.

Bilaminaat ziet er dan ook niet uit tijdens excercitie. Of geen jas of de Parka.
Mee eens, excercitie was slechts een voorbeeld omdat wij eigenlijk op school alleen tijdens excercitie lessen ons g.v.t aan moeten en met verplaatsing te voet. in het algeheel mogen wij geen bilaminaat dragen op school maar op stage mag dat wel.

Eenheid van tenue, het is geen carnaval

Op school mag je ook geen GVT dragen, alleen in uitzonderingsgevallen en op de kazerne geldt ook dat je alleen mag dragen wat je uitgereikt is, dat je kader het allemaal best vindt is jouw mats
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

scoutz0r

Citaat van: A.J. op 07/02/2011 | 18:29 uur
Citaat van: scoutz0r op 07/02/2011 | 18:18 uur
Ja dat geloof ik zeker. ik begrijp niet waarom ik op school geen bilaminaat jas mag dragen tijdens de excercitie lessen en op de BPV's ( stage) wel.

Bilaminaat ziet er dan ook niet uit tijdens excercitie. Of geen jas of de Parka.
Mee eens, excercitie was slechts een voorbeeld omdat wij eigenlijk op school alleen tijdens excercitie lessen ons g.v.t aan moeten en met verplaatsing te voet. in het algeheel mogen wij geen bilaminaat dragen op school maar op stage mag dat wel.

A.J.

Citaat van: Cigarz op 06/02/2011 | 20:07 uur
De baas wil dat ik zo'n ding draag, dan zorgt de baas maar dat ik ze kan bestellen. Als het KPU ze niet meer verstrekt (en dat doen ze niet meer), heeft de baas dus pech. Maar ik weiger geld uit te geven aan zoiets onbenulligs als een naamlintje, als mijn werkgever daar te krenterig voor is. Dan spreekt men mij maar aan met "Sgt Klitteband"...

Toen ik bij die club van jou klittenband zei, waren ze er als de kippen bij om mij te corrigeren... Velcro moest het zijn...

Maar idd, ik deel jouw mening. Als de baas denkt dat ik iets verplicht moet dragen dan zorgt de baas ook maar dat ik het krijg, zo niet pech dan voor de baas.

A.J.

Citaat van: scoutz0r op 07/02/2011 | 18:18 uur
Ja dat geloof ik zeker. ik begrijp niet waarom ik op school geen bilaminaat jas mag dragen tijdens de excercitie lessen en op de BPV's ( stage) wel.

Bilaminaat ziet er dan ook niet uit tijdens excercitie. Of geen jas of de Parka.

scoutz0r

Citaat van: SMI de Boer op 06/02/2011 | 22:20 uur
Citaat van: scoutz0r op 06/02/2011 | 20:57 uur

inderdaad ook ik als VEVA leerling geef te veel geld uit aan extra spullen.

Gewoon doen, sta je er altijd netjes bij. Als je het geld niet zou hebben zou het wat ander zijn.

't wordt wel gezien hoor, wie er aandacht aan besteed
Ja dat geloof ik zeker. ik begrijp niet waarom ik op school geen bilaminaat jas mag dragen tijdens de excercitie lessen en op de BPV's ( stage) wel.

SMI de Boer

Citaat van: scoutz0r op 06/02/2011 | 20:57 uur

inderdaad ook ik als VEVA leerling geef te veel geld uit aan extra spullen.

Gewoon doen, sta je er altijd netjes bij. Als je het geld niet zou hebben zou het wat ander zijn.

't wordt wel gezien hoor, wie er aandacht aan besteed
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Naamlinten en passanten gaan geen basisjasleven mee
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

scoutz0r

Citaat van: dudge op 06/02/2011 | 20:21 uur
Citaat van: scoutz0r op 06/02/2011 | 20:14 uur
Citaat van: Cigarz op 06/02/2011 | 20:07 uur
De baas wil dat ik zo'n ding draag, dan zorgt de baas maar dat ik ze kan bestellen. Als het KPU ze niet meer verstrekt (en dat doen ze niet meer), heeft de baas dus pech. Maar ik weiger geld uit te geven aan zoiets onbenulligs als een naamlintje, als mijn werkgever daar te krenterig voor is. Dan spreekt men mij maar aan met "Sgt Klitteband"...

11,50 voor 4 naamlintjes waar praten we over? heb laatst ook een 2e paar zwarte kisten gekocht omdat ik maar 1 paar verstrekt heb gekregen.

Dat is al belachelijk, maar die kisten moet je kopen omdat anders je eigen voeten naar de klote gaan. De naamlinten hebben voor jou zelf (nouwelijks) een functie. Ga eens uitrekenen wat alle militairen bij elkaar uitgeven aan 'ach joh' en 'peppie spulletjes', voor defensie al een flinke bezuiniging, anders hadden zij het moeten kopen, maar nu koop jij het, voor je baas, logisch, als je leven, veiligheid of gezondheid er van afhangt, maar alles wat niet in die zin kritisch is, zou ik ook niet kopen, een keertje is het genoeggeweest.

Die kisten waren idd echt nodig... in eerste instantie heb ik M95 Zomerkisten verstrekt gekregen.
Heb later het bericht gekregen dat ik m90 moest kopen en dat ik het geld terug gestort zou krijgen, dat heb ik ook.
wou naast mijn paar m90 ook nog een paar HAIX hebben. dat omdat wanneer mijn m90 nat zijn ik HAIX aan kan doen i.p.v zomerkisten die mijn enkels naar de klote helpen.

Die naamlinten is echter een eenmalige uitgave en die gaan behoorlijk lang mee.

inderdaad ook ik als VEVA leerling geef te veel geld uit aan extra spullen.

Lex

Dat doet mij denken aan het volgende: 13 maanden na mijn FLO kreeg ik van deze werkgever een pakketje thuisgestuurd [in het buitenland] met daarin klittenband en een aantal naamlinten en in separate brief een zogeheten "kledingbon".
Alles is maar gelijk verticaal geclasseerd.
Ik weet niet of dit soort zaken nu ook nog voorkomen.

scoutz0r

Citaat van: Cigarz op 06/02/2011 | 20:22 uur
Citaat van: SMI de Boer op 06/02/2011 | 20:10 uur
Voor het eerst dat ik het niet met je eens ben, maar dat mag toch ook wel een keer? Of ben je het daar niet mee eens?
Jij mag dat...  :P

Citaat van: scoutz0r op 06/02/2011 | 20:14 uur11,50 voor 4 naamlintjes waar praten we over? heb laatst ook een 2e paar zwarte kisten gekocht omdat ik maar 1 paar verstrekt heb gekregen.
Het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. De werkgever bezuinigd steeds verder op het eigen personeel en dan zou het personeel wel geld uit moeten gan geven voor de baas? Om de sodemieter niet!!  :hrmph:

(en als het al zou moeten, staan naamlintjes wel echt helemaal onder aan de prioriteiten-lijst. Dan kun je idd beter een paar schoenen kopen van dat geld)
Ok ik snap je principe :)

Cigarz

Citaat van: SMI de Boer op 06/02/2011 | 20:10 uur
Voor het eerst dat ik het niet met je eens ben, maar dat mag toch ook wel een keer? Of ben je het daar niet mee eens?
Jij mag dat...  :P

Citaat van: scoutz0r op 06/02/2011 | 20:14 uur11,50 voor 4 naamlintjes waar praten we over? heb laatst ook een 2e paar zwarte kisten gekocht omdat ik maar 1 paar verstrekt heb gekregen.
Het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. De werkgever bezuinigd steeds verder op het eigen personeel en dan zou het personeel wel geld uit moeten gan geven voor de baas? Om de sodemieter niet!!  :hrmph:

(en als het al zou moeten, staan naamlintjes wel echt helemaal onder aan de prioriteiten-lijst. Dan kun je idd beter een paar schoenen kopen van dat geld)

Nikehercules

Citaat van: scoutz0r op 06/02/2011 | 20:14 uur
11,50 voor 4 naamlintjes waar praten we over? heb laatst ook een 2e paar zwarte kisten gekocht omdat ik maar 1 paar verstrekt heb gekregen.

Waar we over praten is dat de baas iets verplicht heeft gesteld maar het zelf niet verstrekt.
Zelf zou ik er minder moeite mee hebben om ze zelf te betalen maar ik kan me de opstelling van Cigarz goed voorstellen.

scoutz0r

Citaat van: Cigarz op 06/02/2011 | 20:07 uur
De baas wil dat ik zo'n ding draag, dan zorgt de baas maar dat ik ze kan bestellen. Als het KPU ze niet meer verstrekt (en dat doen ze niet meer), heeft de baas dus pech. Maar ik weiger geld uit te geven aan zoiets onbenulligs als een naamlintje, als mijn werkgever daar te krenterig voor is. Dan spreekt men mij maar aan met "Sgt Klitteband"...

11,50 voor 4 naamlintjes waar praten we over? heb laatst ook een 2e paar zwarte kisten gekocht omdat ik maar 1 paar verstrekt heb gekregen.