Koksijde Airshow 2011

Gestart door Ace1, 13/02/2011 | 18:53 uur

Nikehercules

Citaat van: Elzenga op 09/07/2011 | 01:03 uur
Dit is 1 toestel dus...uitlaat ziet er ook anders uit aan beide kanten...mogelijk demo-versie die zo twee soorten modellen toont?

Dat laatste vermoede ik ook al, de uitlaat was me nog niet eens opgevallen maar zou dat kunnen onderschrijven ja.

Elzenga

Citaat van: Nikehercules op 08/07/2011 | 22:09 uur
Citaat van: Lex op 08/07/2011 | 22:03 uur
Hierbij een drietal foto's van de nieuwste TTH versie, met dank aan NHI.

Iemand een idee waarom voor de vreemde duo penotti kleurstelling is gekozen?
Dit is 1 toestel dus...uitlaat ziet er ook anders uit aan beide kanten...mogelijk demo-versie die zo twee soorten modellen toont?

Nikehercules

Citaat van: Lex op 08/07/2011 | 22:22 uur
Dat vraag ik mij dus ook af. Jouw foto's waren ook grijsgetind. Ik weet niet of de kisten een soort van coating hebben die afhankelijk zijn van lichtinval, ofdat zij twee kleuren voeren tbv de show.

De coating waar je over spreekt lijkt mij niet het geval, op mijn eerste foto is duidelijk te zien dat de scheiding van het donkergrijze/lichtgrijze vlak precies over de hartlijn van de kist loopt.

Misschien is het idd voor de show, om te tonen wat de opties zijn.

Lex

Citaat van: Nikehercules op 08/07/2011 | 22:09 uur
Iemand een idee waarom voor de vreemde duo penotti kleurstelling is gekozen?
Dat vraag ik mij dus ook af. Jouw foto's waren ook grijsgetind. Ik weet niet of de kisten een soort van coating hebben die afhankelijk zijn van lichtinval, ofdat zij twee kleuren voeren tbv de show.

Nikehercules

Citaat van: Lex op 08/07/2011 | 22:03 uur
Hierbij een drietal foto's van de nieuwste TTH versie, met dank aan NHI.

Iemand een idee waarom voor de vreemde duo penotti kleurstelling is gekozen?

Lex







Hierbij een drietal foto's van de nieuwste TTH versie, met dank aan NHI.


Nikehercules


Lex


Nikehercules

Citaat van: Lex op 08/07/2011 | 17:59 uur
Gezien de kleur van deze kist, is dit waarschijnlijk de NL NH90.
De TTH kist was een fabriekskist in het groen.

Ik heb 2 NH90's gezien waarvan 1 Nederlandse, en dat was deze niet.

Lex

Gezien de kleur van deze kist, is dit waarschijnlijk de NL NH90.
De TTH kist was een fabriekskist in het groen.

Nikehercules

Citaat van: Lex op 08/07/2011 | 17:32 uur
Heb je toevallig ook foto's gemaakt van de nieuwste NH90 TTH die static stond?

Helaas is hier de beperking van een vaste 50mm weer goed te zien, ik zag geen gelegenheid om verder naar achteren te staan omdat er dan weer allerlei vervelende Belgen voor staan :P




Lex

Mooie foto's.
Heb je toevallig ook foto's gemaakt van de nieuwste NH90 TTH die static stond?

Nikehercules

#31
Bij deze een selectie van mijn foto's, zoals gezegd allemaal gemaakt met een 50mm lens.
Ik heb het gebrek aan een telelens deels gecompenseerd door de foto's te ''croppen'' maar hierdoor gaat de kwaliteit aanzienlijk achteruit.


Mirage III


NL PC7


NL Chinook


NL Hunter


NL Apache display


NL Apache display


NL Apache display


NL Apache display


NL Apache display


Patrouille de France


Patrouille de France


Patrouille de France




USAF Thunderbirds


USAF Thunderbirds


USAF Thunderbirds


Nikehercules

Citaat van: Ace1 op 08/07/2011 | 14:04 uur
Ik kan dat niet zo gauw uitleggen maar zit duidelijk een verschil in met mijn oude anloge Eos en een Digtale EOS dat komt door onder andere door de Stabilizer.

Det geloof ik graag, IS stelt je in staat om scherpere platen te schieten omdat het de bewegingsscherpte compenseert waardoor het je ook in staat stelt langere sluitertijden te gebruiken waardoor je meer licht vangt. Meer licht betekend ook dat je met een kleiner diafragma kunt werken wat ook weer goed is voor de scherpte van de foto's.

Maar 50mm blijft 50mm, en met IS komt je onderwerp niet dichterbij...

Citaat van: Ace1 op 08/07/2011 | 14:04 uur
Mocht je van plan zijn om een telelens  aan te schaffen kijk dan eens naar de lensen van de merken Sigma en Tamaron die bieden goede betaalbare alternatieven  zijn misschien niet goed als een originele Canon telelens maar voor een paar foto's is dat zeker een optie tenzij je EOS 7 profesioneel gaat gebruiken dan adviseur ik je wel om voor de originele Canon telelens te gaan.

De lijn voor de toekomst heb ik al uitgestippeld, allang voordat ik m'n camera kocht. Dit heeft mij doen besluiten om wat telelenzen betreft toch voor de L serie van canon te gaan.
Uiteindelijk moet dit voor airshows de 100-400 gaan worden maar het zou zomaar eens kunnen dat ik eerst voor de 70-200mm F2.8 IS II ga. Wat betreft die laatste moet ik mijn thuiswoon situatie maar eens flink uitbuiten, want tegen die tijd dat ik vaste lasten heb koop ik het ding waarschijnlijk nooit meer :crazy:

Ace1

#29
Citaat van: Nikehercules op 08/07/2011 | 13:52 uur
Ik heb een 50mm lens zonder IS maar hoezo zou je met is geen telelens nodig hebben? 50mm blijft 50mm.

Ik kan dat niet zo gauw uitleggen maar zit duidelijk een verschil in met mijn oude anloge Eos en een Digtale EOS dat komt door onder andere door de Stabilizer. Mocht je van plan zijn om een telelens  aan te schaffen kijk dan eens naar de lensen van de merken Sigma en Tamron die bieden goede betaalbare alternatieven  zijn misschien niet goed als een originele Canon telelens maar voor een paar foto's is dat zeker een optie tenzij je EOS 7 profesioneel gaat gebruiken dan adviseur ik je wel om voor de originele Canon telelens te gaan.

Nikehercules

Citaat van: Ace1 op 08/07/2011 | 13:31 uur
Op je lens van je Canon Eos zit een knop je en er staat de tekst Stabilizer ON/OFF op, het knopje kun je dan op ON of op OFF zetten en als je deze op ON heb gezet heb je in de meeste gevallen geen Telelens nodig maar de Telelens had ik toevallig nog van mijn anloge Eos. ;)

Ik ben redelijk thuis in de theorie van fotografie en wat dat betreft geen complete leek mocht dit in de vorige post zo overkomen. Maar de praktijk is weer even wat anders, ik moet het gewoon vooral veel gaan doen en mijn camera leren kennen.

Ik heb een 50mm lens zonder IS maar hoezo zou je met is geen telelens nodig hebben? 50mm blijft 50mm.

Ace1

#27
Citaat van: Nikehercules op 08/07/2011 | 13:24 uur
Citaat van: Ace1 op 08/07/2011 | 12:52 uur
en met een stabilizer heb je geen telelens nodig ;)

?

Op de lens van je Canon Eos zit een knopje en er staat de tekst Stabilizer ON/OFF op, het knopje kun je dan op ON of op OFF zetten en als je deze op ON heb gezet heb je in de meeste gevallen geen Telelens nodig maar de Telelens had ik toevallig nog van mijn anloge Eos. ;)

Nikehercules


Nikehercules

Citaat van: ARM-WAP op 08/07/2011 | 10:41 uur
Zuid-West Vlaanderen is niet meteen de rijkste regio van Belgie. Al een wonder dat de trein nog tot ginder rijdt.

Ik stond er echt van te kijken, het station van Antwerpen leek daarentegen wel een luchthaven zo open en fris. Oud met nieuw gecombineerd, erg mooi.

Citaat van: ARM-WAP op 08/07/2011 | 10:41 uur
Citaat van: Nikehercules op 08/07/2011 | 01:30 uur
... entree ... 10tje de man'.
Valt toch nog best mee?

Zeker, maar het is weer ander beleid als in Nederland dus het viel op.

Citaat van: Nikehercules op 08/07/2011 | 01:30 uur
De Airshow viel dit jaar uitzonderlijk midden in de week en niet in het weekend, zoals gewoonlijk. De luchtmacht koos ervoor om de show dit jaar op weekdagen te organiseren omdat daardoor deelnemers aangetrokken kunnen worden die in de weken ervoor of erna al ergens te gast zijn.

Ik las het ja. Persoonlijk was ik hier wel blij mee want na de regenbui op het einde van de Thunderbirds display kwam er natuurlijk een massale volksverhuizing op gang. 100.000+ bezoekers zoals bij de KLu zou zomaar eens voor problemen kunnen zorgen voor het enkelspoor station Koksijde.

Ace1

#24
Citaat van: Nikehercules op 08/07/2011 | 12:49 uur
Citaat van: Ace1 op 08/07/2011 | 08:54 uur
He Nick, je gaat me toch niet vertellen dat je geen foto´s heb gemaakt van de Thunderbirds? :mad:

Nee dat ga ik je niet vertellen, de ellende is alleen dat na de aanschaf van mn EOS 7d er geen geld meer was voor een zoomlens en dat is dus voorlopig een 50mm prime lens geworden.
Oftewel, teveel mm's voor de static show en veel te weinig voor de airshow.

Daarbij komt ook nog dat dit de eerste keer is dat ik m'n nieuwe camera echt heb gebuikt dus ik ben flink aan het stoeien geweest met F waardes, sluitertijden, en ISO waardes.
Veel zijn er dus mislukt, maar ik zal er een aantal uitplukken.

Kom een keer langs dan krijg je les van me en met een stabilizer heb je geen telelens nodig ;)

Nikehercules

Citaat van: Ace1 op 08/07/2011 | 08:54 uur
He Nick, je gaat me toch niet vertellen dat je geen foto´s heb gemaakt van de Thunderbirds? :mad:

Nee dat ga ik je niet vertellen, de ellende is alleen dat na de aanschaf van mn EOS 7d er geen geld meer was voor een zoomlens en dat is dus voorlopig een 50mm prime lens geworden.
Oftewel, teveel mm's voor de static show en veel te weinig voor de airshow.

Daarbij komt ook nog dat dit de eerste keer is dat ik m'n nieuwe camera echt heb gebuikt dus ik ben flink aan het stoeien geweest met F waardes, sluitertijden, en ISO waardes.
Veel zijn er dus mislukt, maar ik zal er een aantal uitplukken.

ARM-WAP

Citaat van: Nikehercules op 08/07/2011 | 01:30 uur
... zeker te weten dat ik me nog in België bevond en niet in Polen ofzo. Afentoe leek het er echt van ellende aan elkaar te hangen, inclusief treinen, maar dat terzijde.
Zuid-West Vlaanderen is niet meteen de rijkste regio van Belgie. Al een wonder dat de trein nog tot ginder rijdt.
Citaat van: Nikehercules op 08/07/2011 | 01:30 uur
... entree ... 10tje de man'.
Valt toch nog best mee?
Citaat van: Nikehercules op 08/07/2011 | 01:30 uur
Wat als 2e opviel was dat het bezoekersaantal beduidend lager licht als in Nederland, het 1 zou zomaar eens met het ander te maken kunnen hebben, al spelen dag, weer, en de sowieso geringere omvang van België natuurlijk ook mee.
De Airshow viel dit jaar uitzonderlijk midden in de week en niet in het weekend, zoals gewoonlijk. De luchtmacht koos ervoor om de show dit jaar op weekdagen te organiseren omdat daardoor deelnemers aangetrokken kunnen worden die in de weken ervoor of erna al ergens te gast zijn.

Ace1

He Nick, je gaat me toch niet vertellen dat je geen foto´s heb gemaakt van de Thunderbirds? :mad:

Nikehercules

Net ruim een uur thuis van deze trip.
Op sommige stations moest ik echt 2x kijken om zeker te weten dat ik me nog in België bevond en niet in Polen ofzo. Afentoe leek het er echt van ellende aan elkaar te hangen, inclusief treinen, maar dat terzijde.

Waar de opendagen van de KLu hier vaak gezien worden als een gratis alternatief voor pretpark bezoek viel in België meteen op dat er entree betaald moest worden. 10tje de man, en 5 euro voor de Belgische variant van het ''opendagen magazine''.
Wat als 2e opviel was dat het bezoekersaantal beduidend lager licht als in Nederland, het 1 zou zomaar eens met het ander te maken kunnen hebben, al spelen dag, weer, en de sowieso geringere omvang van België natuurlijk ook mee.

Het geheel is dan ook veel bescheidener opgezet, het bezoekers terrein is veel minder breed en minder lang. Waar bij de KLu de airshow een onderdeel is van de opendagen is het in Belgie niet veel meer dan dat, weinig poespas er omheen zoals dat bij de KLu wel het geval is.
Dit maakte voor mij niet veel uit omdat ik eigenlijk enkel en alleen voor de Thunderbirds kwam en al het overige bijzaak was.

Weliswaar bijzaak, maar wel hele goede bijzaak vond ik de shows van onze 2 display teams, wat mij betreft sprongen zij er echt bovenuit.
Helaas voor de F-16 begon het bij aanvang van de display erg hard te regenen en is het de hele show erg bewolkt gebleven.
Maar het absolute hoogte punt van de dag was natuurlijk de show van de USAF Thunderbirds, lekker over de top Amerikaans met die eigen commentator, ik hou er wel van zo afentoe.
Erg jammer dat ook zij te kampen hadden met het slechte weer en de show dan ook vroegtijdig hebben afgebroken. Maar niet voor dat 1 van de Thunderbirds zijn F-16 nog even full-ab over de rechterzijde van  van het publiek heen trok, wat een geweld.
De man naast mij die de actie op de gevoelige plaat vast wist te leggen begon er spontaan van de juichen.


andré herc

Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Nikehercules

Citaat van: Ace1 op 04/07/2011 | 23:42 uur
Volgens mij hadden wij hier al een topic van? ;)

Mmm idd, en ik had er zelfs al in gereageerd zie ik.

Ace1


Nikehercules

Zijn hier toevallig nog mensen die naar België afreizen voor dit spektakel?

Ace1

Lex en Onderofficier bedankt voor de uitleg

onderofficier

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Citaat van: Ace1 op 11/03/2011 | 21:02 uur
Wat men met een C40 bedoeld is mij niet duidelijk?
Boeing 737-700 in de militaire versie.
Wordt oa gebruikt voor pax transport.

Ace1

Wat men met een C40 bedoeld is mij niet duidelijk?

Ace1

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen. dat de volgende landen aanwezig zijn  op de Koksijde Airshow

kleine overzicht wat er tot nu toe bekend is voor EBFN airshow.

Belgium
SF-260 marchetti
Alpha jet
f-16 falcon
c-130
Allouette III
A-109 agusta
Mk48 Seaking

Frankrijk
Patrouille de france
Alpha jet

Duitsland
German navy => vliegtuig onbekend

United Kingdom
Team Viper (hunter)

Zwitserland
F/A-18C hornet display

Turkije
Turkish Stars

Italian
vliegtuig onbekend

Danish
vliegtuig onbekend

Lithuanian AirForce
C-27 J

United States of Amerika
Thunderbirds
c17
c40

Nikehercules

Citaat van: SMI de Boer op 13/02/2011 | 20:41 uur
en wij hebben 1 (één) F 16

Klopt, de tijden dat we beschikten over demo teams met meerdere jagers liggen alweer een hele tijd achter ons (dash four, wisky four), maar om nu met ons beperkte bestand jagers zoveel kostbare vliegtuigen los te maken van operationele inzet lijkt me niet echt verantwoord. Daar komen dan nog de gigantische kosten bij, het zou mij niet eens verbazen als het na de bezuinigingen einde demo team is in de huidige opzet.

Ace1 iig bedankt voor het attenderen, ik denk dat ik er van de zomer even een kijkje ga nemen.
Helaas hebben we ze zelf niet bij de luchtmachtdagen, dit heeft schijnbaar e.e.a. te maken met de late datum dit jaar, want een half jaar geleden deed het gerucht al de ronden dat ze naar NL zouden komen.

Ace1

Overigens vergeet ik nog een Stunt team wat turboprop toestellen gebruikt, maar toch leuke dingen laat zien.

Royal Jordanian Falcons

http://www.rjfalcons.com/

Ace1


SMI de Boer

en wij hebben 1 (één) F 16
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ace1

En voor de leken onder ons ;)

The Red Arrows is het Stunt en Promotie team van de RAF
Patrouille de France is het Stunt en Promotie team van de Franse Luchtmacht
Patrouille de Swiss  is het Stunt en Promotie team van de Zwitsere Luchtmacht
De Frecce Tricolori  is het Stunt en Promotie van de Italiaans Luchtmacht

http://www.raf.mod.uk/reds/

http://www.patrouilledefrance.net/

http://www.lw.admin.ch/internet/luftwaffe/de/home/verbaende/einsatz_lw/kunstflugteam/ps.html

http://www.aeronautica.difesa.it/pan/Pagine/HomePage.aspx

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ace1

#4
Citaat van: SMI de Boer op 13/02/2011 | 20:07 uur
Ik heb alle afleveringen, maar ik wist niet dat ze echt bestonden

The TunderBirds is het Stunt en promotie team van de USAF, The Blue Angels is het Stunt en promotie team van de US Navy.

SMI de Boer

Ik heb alle afleveringen, maar ik wist niet dat ze echt bestonden

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

#2
Ace,

Dit schema klopt niet. Als je kijkt naar de maand juli, dan staat Koksijde niet vermeld.
Maar de data kloppen wel. Heb reeds tickets.
Zie ook: http://thunderbirds.airforce.com/index.html

Ace1

#1
Ik kwam het schema van de Thunderbirds voor 2011 tegen, voor de spotliefhebbers ;)
Ze zijn op 6-7 juli op Koksijde AB, Belgium

The US Air Force Flight Demonstration Squadron, the Thunderbirds, has announced their show schedule for the 2011 season.

Following winter training, the team begins the season in on February 20th with a flyover at the NASCAR Great American race - the Daytona 500. The teams will begin the airshow season on March 19-20 with a performance at Luke AFB in Arizona. Their season will conclude on November 12-13 at Nellis AFB in Nevada.

Demonstration sites are selected in support of the Department of Defense objectives and in the interest of the armed services with safety as the primary consideration. Performances greatly assist in the recruiting and retention goals for the military services, enhance esprit de corps among uniformed men and women and demonstrate the professional skills and capabilities of the Air Force to the American public and U.S. Allies.

The schedule posted to this blog is subject to change without notice and is weather permitting, for everyones safety.

Stay tuned to the MMP blog and check the "Milcom Blog Guide to Airshows" section on the right hand side of this blog for links to other schedules and field reports from readers during the airshow season.

Don't forget to checkout our 12th annual Air Show Guide that will appear in the March 2011 issue of Monitoring Times magazine. It will be loaded with the latest frequencies (for US and foreign teams), combined schedules, and radio equipment recommendations to make your air show experience an enjoyable and pleasurable one.

The web version of our March guide won't be posted to the MT website until mid to late April. This is done as a courtesy to our subscribers and readers who pay the freight. So get your copy of the March issue before it sells out when it is released in the last week of February. Better yet, get a subscription and don't miss a single exciting issue of Monitoring Times magazine.

I hope to have a more detailed schedule very soon when the team makes its official release later this month, so stay tuned to this blog for the latest updates.

2011 Show Schedule

February 2011
February 20 NASCAR Daytona 500 Fly-By, Daytona Beach, Florida

March 2011
March 19-20 Luke AFB, Arizona
March 26-27 Tyndall AFB, Florida

April 2011
April 2-3 Ceiba, Puerto Rico
April 9 Charleston AFB, South Carolina
April 16-17 Seymour Johnson AFB, North Carolina
April 30 Beale AFB, California

May 2011
May 1 Beale AFB, California
May 7-8 Smyrna, Tennessee
May 14-15 Langley AFB, Virginia
May 21-22 Andrews AFB, Maryland (the reunion airshow)
May 25 USAF Academy, Colorado

June 2011 (European Tour)
June 4-5 Cigli AB, Izmir, Turkey
June 11-12 Jesolo AB, Italy
June 15 Karup AB, Denmark
June 18-19 Turku AB, Finland
June 25 Graf Ignatievo AB, Bulgaria

July 2011 (European Tour continues)
July 2-3 RAF, Waddington, UK
July 6-7  Koksijde AB, Belgium
July 9-10 Off Weekend for the Team
July 16-17 Off Weekend for the Team
July 23-24 Dayton, Ohio
July 27 Cheyenne, Wyoming
July 30-31 Travis AFB, California

August 2011
August 6-7 Milwaukee, Wisconsin
August 13-14 Portsmouth, New Hampshire
August 17 Atlantic City, New Jersey
August 20-21 Chicago, Ilinois
August 27-28 Waterloo, Iowa

September 2011
September 3-5 Cleveland, Ohio
September 10-11 Niagara Falls, New York
September 15 Reno, Nevada
September 17-18 Mountain Home AFB, Idaho
September 24-25 Hill AFB, Utah

October 2011
October 1-2 Fort Smith, Arkansas
October 8 Holloman AFB, New Mexico
October 15-16 Laughlin AFB, Texas
October 22-23 Ft Worth, Texas
October 29-30 Lafayette, Louisiana

November 2011
November 5-6 MacDill AFB, Florida
November 12-13 Nellis AFB, Nevada

http://www.f-16.net/news_article4262.html%3C