Het Klimaatakkoord

Gestart door Elzenga, 13/02/2011 | 21:55 uur

Huzaar1

Citaat van: Umbert op 11/07/2022 | 13:27 uur
Ja en op de een kun je geen concessies doen en de andere is aan verandering onderhevig. Maar persoonlijk heb ik niet de illusie dat we de opwarming van de aarde zullen stoppen, we kunnen hooguit de piek minder iets hard laten zijn van dat hij al gaat komen, want we zijn het point of no return al vele 10-tallen jaren geleden gepasseerd. Denk dat we de komende 100 jaar zo niet langer nog wel met dit thema bezig zullen zijn.  En we zien nu ook dat we op een punt aankomen dat er boeren en bedrijven worden uitgekocht om woningbouw etc. mogelijk te maken, dan kan er maar 1 conclusie zijn Nederland is vol, hoe rot deze opmerking ook sommige mensen in de oren klinkt.

Ik denk dat we er ook niet in slagen. Maar onze veehouderij is een bio industrie verworden die niet in verhouding staat met wat we nodig hebben. Dit uit zich in het feit dat er nu ook al plastic in koeienvlees is aangetroffen.

We aten maar een creditcard aan plastic per persoon per week. Dat was nog niet genoeg, ben benieuwd wat voor ziektes en problemen dat voor ons weer op de korte en lange termijn gaat opleveren. 

De opwarming stoppen gaat ons denk ik niet lukken, vrees dat met je mee.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Huzaar1 op 11/07/2022 | 07:55 uur
Iets kan nog altijd moreel onacceptabel zijn en tegelijk een existentieel probleem zijn.

Dat is ook precies wat het is.
Ja en op de een kun je geen concessies doen en de andere is aan verandering onderhevig. Maar persoonlijk heb ik niet de illusie dat we de opwarming van de aarde zullen stoppen, we kunnen hooguit de piek minder iets hard laten zijn van dat hij al gaat komen, want we zijn het point of no return al vele 10-tallen jaren geleden gepasseerd. Denk dat we de komende 100 jaar zo niet langer nog wel met dit thema bezig zullen zijn.  En we zien nu ook dat we op een punt aankomen dat er boeren en bedrijven worden uitgekocht om woningbouw etc. mogelijk te maken, dan kan er maar 1 conclusie zijn Nederland is vol, hoe rot deze opmerking ook sommige mensen in de oren klinkt.

Huzaar1

#645
Citaat van: A.J. op 11/07/2022 | 00:38 uur
Ja roger, maar je zei "moreel onacceptabel", dat suggereert wat anders.

Maar dat heeft verder niks met de hoeveelheid dieren die geslacht worden te maken.

Iets kan nog altijd moreel onacceptabel zijn en tegelijk een existentieel probleem zijn.

Dat is ook precies wat het is.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 08/07/2022 | 15:38 uur
Existentieel betekent dat het verband houdt met het menselijk bestaan. Als we zo doorgaan is dat ongezond voor ons.

Ja roger, maar je zei "moreel onacceptabel", dat suggereert wat anders.

Citaat
mo·reel (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) gegrond op het innerlijk gevoel van goed en kwaad: ergens moreel toe verplicht zijn; de morele winnaar degene die had verdiend om te winnen

Citaat
Door de industrialisering en massale productie is er nu ook al plastic in koeienvlees aangetroffen.

We aten al een creditcard aan plastic per persoon per week. Het moet anders, is niet een kwestie van willen of kiezen.

Maar dat heeft verder niks met de hoeveelheid dieren die geslacht worden te maken.

Huzaar1

Citaat van: Ros op 08/07/2022 | 16:36 uur
En dit komt door menselijk handelen, niet door het aantal koeien bijvoorbeeld. 100% afvalscheiding wettelijk regelen en controleren en je bent er.........
alsof ik ergens wat anders beweer.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: Huzaar1 op 08/07/2022 | 15:38 uur
We aten al een creditcard aan plastig per persoon per week. Het moet anders, is niet een kwestie van willen of kiezen.

En dit komt door menselijk handelen, niet door het aantal koeien bijvoorbeeld. 100% afvalscheiding wettelijk regelen en controleren en je bent er.........

Huzaar1

#641
Citaat van: A.J. op 05/07/2022 | 01:38 uur
Ik weet even niet wat je hiermee bedoelt...

Je zei dit:
Dus, how about?

Existentieel betekent dat het verband houdt met het menselijk bestaan. Als we zo doorgaan is dat ongezond voor ons. Door de industrialisering en massale productie is er nu ook al plastic in koeienvlees aangetroffen.

We aten al een creditcard aan plastic per persoon per week. Het moet anders, is niet een kwestie van willen of kiezen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

#640
Citaat van: Huzaar1 op 04/07/2022 | 16:29 uur
Nee. Extintieel.

Ik weet even niet wat je hiermee bedoelt...

Je zei dit:
Citaat
Ik vind het moreel onacceptabel

Dus, how about?

Lynxian

Citaat van: Kornet43 op 04/07/2022 | 14:40 uur
The Great Reset, de vierde revolutie. Als je het boek van Klaus Schwab leest dan weet je wat er nog komen gaat!
Wow, diep man! Dat, of hun CAO is gewoon ruk.

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 04/07/2022 | 00:48 uur
Jouw standpunt is dus ideologisch van aard.

Nee. Extintieel.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Kornet43

Citaat van: Harald op 04/07/2022 | 10:27 uur
https://twitter.com/ChickenGate/status/1543671896574758912?cxt=HHwWgMC80ajanOwqAAAA

Niet alleen op Schiphol hebben ze problemen.....
The Great Reset, de vierde revolutie. Als je het boek van Klaus Schwab leest dan weet je wat er nog komen gaat!

Harald


A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 02/07/2022 | 19:39 uur
Ik vind het moreel onacceptabel dat we van dieren een industrie hebben gemaakt. In NL worden er 2 miljoen dieren per dag geslacht. 14 miljoen in een week, per maand zijn dat 56 miljoen dieren en alleen in NL.

Jouw standpunt is dus ideologisch van aard.

Huzaar1

#634
Citaat van: Enforcer op 02/07/2022 | 19:08 uur
Pleit je hiermee voor innovatie of voor kaalslag?

Minder veehouderij, per definitie. Ik vind het moreel onacceptabel dat we van dieren een industrie hebben gemaakt. In NL worden er 2 miljoen dieren per dag geslacht. 14 miljoen in een week, per maand zijn dat 56 miljoen dieren en alleen in NL.

Is veel te ver gegaan te lang. En wij zitten met de productie consequenties, waaronder uitstoot co2. Dat is nog zonder de dieren export cijfers waaronder veel kalveren.


Bron: CBS slachtcijfers. Ik kom midden tussen uit de boeren. Tevens geen vegetariër.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Enforcer

Citaat van: Huzaar1 op 02/07/2022 | 17:57 uur
Nee maar meer doen op onze postzegel is wel een gepasseerd station. We zullen veel meer met minder moeten doen. Hoe dat er exact uit komt te zien, dat is nog de vraag.

Pleit je hiermee voor innovatie of voor kaalslag?