Het Klimaatakkoord

Gestart door Elzenga, 13/02/2011 | 21:55 uur

Umbert

Citaat van: Ros op 30/05/2019 | 11:12 uur
De tijd dat er een matroos in het kraaiennest stond om op te letten ligt al even achter ons.

Mag ik wel hopen ja. dat werkte vroeger al niet al te best, en met de huidige ontwikkeling zou dat een echte ramp zijn, we kunnen dan op een km in zee wel een  "Trumpse" muur gaan bouwen om onze kusten schoon te houden.  Maar zelfs alle moderne techniek is geen garantie, want alles kan en gaat kapot, de mens heeft nog niks gebouwd wat de natuur niet heeft kunnen slopen.  Zie als voorbeeld dat Noorse fregat nog niet zolang geleden, moderne navigatie en opgeleide crew en toch ging het fout, dus in mijn ogen heeft die Kustwacht meneer gewoon een punt.

Ros

Ik stel nergens dat  "schepen en bemanning tegenwoordig niets meer kunnen." het tegendeel is eerder van toepassing. Wel eens aan boord en op de brug geweest van een groot containerschip ? Ik wel. Als je daar uitleg krijgt wat er allemaal aan techniek ten dienste staat voor de navigatie en veiligheid van het schip en wat er zich allemaal in de omgeving afspeelt sta je echt met de oren te klapperen.

Die meneer van de Kuswacht die zich zorgen maakt over meer windparken op zee zou iets meer nagedacht moeten hebben.

Huzaar1

Citaat van: Ros op 30/05/2019 | 11:12 uur
De tijd dat er een matroos in het kraaiennest stond om op te letten ligt al even achter ons.

Ho, stop...

Je bent echt aan het trollen. Want deze opmerking lijkt eerder gemaakt door iemand die hiermee juist reageert op jou verwijt dat de schepen en bemanning tegenwoordig niets meer kunnen.

Wat is toch je doel hier jongen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1


Ros

Citaat van: Umbert op 30/05/2019 | 10:09 uur
Ja met duizenden containers een wendbaarheid hebben van een kart gaat dus niet gebeuren., maar je bent weer lekker aan het trollen.

De tijd dat er een matroos in het kraaiennest stond om op te letten ligt al even achter ons.

Umbert

Citaat van: Ros op 12/04/2019 | 23:21 uur
Goh....schepen van tegenwoordig kunnen niet meer navigeren  :confused:

Ja met duizenden containers een wendbaarheid hebben van een kart gaat dus niet gebeuren., maar je bent weer lekker aan het trollen.

Ace1


Lex

Citaat van: Ros op 12/04/2019 | 23:21 uur
Goh....schepen van tegenwoordig kunnen niet meer navigeren  :confused:
En dan denk ik dat je geen idee hebt van de uitdagingen die op de rol staan.

Ros

Goh....schepen van tegenwoordig kunnen niet meer navigeren  :confused:

Lex

Kustwacht waarschuwt voor meer containerrampen bij Nederlandse kust

DEN HELDER
De bouw van windparken in de Noordzee heeft een ongewenst neveneffect, voorziet Kustwacht-directeur Ronald Blok: ,,De kans op calamiteiten neemt toe."

Dat zei Blok vrijdag op een congres van kustgemeenten in de Helderse schouwburg. De Noordzee is al decennia een van de drukst bevaren scheepvaartroutes ter wereld. Blok: ,,Het scheepvaartverkeer langs onze kust is te vergelijken met de tien rijbanen van snelweg A4. Door de bouw van windparken wordt die snelweg echter gecomprimeerd tot een provincialeweg. Dat is een gevaarlijke ontwikkeling."

Blok verwacht dat het daardoor steeds spannender gaat worden op zee. Als voorbeeld haalde hij de containerramp van begin dit jaar boven de Waddeneilanden aan: ,,Het gezegde is 'laat nooit een goede crisis verloren gaan'. Die ramp toonde weer aan dat de versnipperde reactie van de overheid en diensten op een calamiteit veel beter kan en ook veel beter moet. Dat gaat gebeuren."

Tegen de bestuurders van kustgemeenten zei de Kustwachtvoorman dat de provincie Noord-Holland een maritieme voortrekkersrol kan gaan spelen.

Blok: ,,Nederland is zeeblind. De aandacht is te veel gericht op het land. Maar de gevolgen van een ramp op zee doen zich ook snel voelen op het land. Daarom pleit ik voor een Noord-Hollandse maritieme veiligheidsrotonde. Alle diensten, veiligheidsregio's en betrokken ministeries moeten de handen ineen slaan om ervoor te zorgen dat de reactie op een calamiteit efficiƫnter en doeltreffender wordt."

Arie Booy, NHD, 12-04-2019, 21:00

Ace1

Citaat van: A.J. op 16/03/2019 | 19:27 uur
Ter informatie,

Dit topic had voorheen als onderwerp: "EU-milieudoelen goedkoper met gas".
Aangezien er regelmatig onderwerpen voorbijkomen die te maken hebben met het klimaatakkoord wat feitelijk overkoepelend is heeft het beheersteam gemeend om dit topic te hernoemen naar "Het Klimaatakkoord" zodat alle "klimaat" gerelateerde zaken in dit topic gepost kunnen worden.

Tot zover,

A.J. Forumbeheer


Zo is het inderdaad wat overzichtelijker.

A.J.

Ter informatie,

Dit topic had voorheen als onderwerp: "EU-milieudoelen goedkoper met gas".
Aangezien er regelmatig onderwerpen voorbijkomen die te maken hebben met het klimaatakkoord wat feitelijk overkoepelend is heeft het beheersteam gemeend om dit topic te hernoemen naar "Het Klimaatakkoord" zodat alle "klimaat" gerelateerde zaken in dit topic gepost kunnen worden.

Tot zover,

A.J. Forumbeheer

Ace1

Citaat van: Ros op 06/03/2019 | 17:13 uur
Het het hele punt maar jou punt als tegenstander van het klimaatakkoord. Maar we zullen het zo direct wel zien of de GL achterban massaal afhaakt, denk het niet.

Ros we weten allemaal dat het voor de linkse elite is die op Groen Links stemt en daarnaast zal Klaver ook nog wel wat stemvee weten te vinden onder studentes en voor de rest houdt het op.

walter leever

#379
Misshien kan Jette nog een paar keer over de halve wereld vliegen(conferenties en ander "slapgelul"bijeenkomsten) gaan bijwonen,in afwachting wat de gewone Nederlander nu gaat beslissen(stemming) :devil:

en idd,zoals A.J al aangeeft,milieu is belangrijk ,zolang iemand anders het maar betaald. :dead:  (dat is dus de groene obsessie van GL)

ps,ik weet dat Jette de "klimaatdrammer" van D66 is. :P

A.J.

Citaat van: Ros op 06/03/2019 | 17:13 uur
Het het hele punt maar jou punt als tegenstander van het klimaatakkoord.

Lees jij uberhaupt wel wat er geschreven wordt? Op welk deel van mijn opmerking zijn al die tientje betalende huishoudens waar jij plotseling mee aankomt eigenlijk van toepassing? Even los van het feit dat eea zo'n 20 miljard per jaar gaat kosten, dus dat kleine miljard van jou is nog niet eens een druppel op de gloeiende plaat...

Het gaat om de stuitende hypocrisie van de GL stemmers... Er worden lachend miljarden uitgegeven voor het klimaat door Yessias en alle Groene Khmer volgelingen staan te juichen todat er op de man af gevraagd wordt wat het ze persoonlijk mag kosten en dan houdt het goed op met een tientje... Miljarden uitgeven is prima als het maar van anderen is. Hypocriete NIMBY's zijn het.

Citaat
Maar we zullen het zo direct wel zien of de GL achterban massaal afhaakt, denk het niet.

Dit ook weer, ik heb het toch nergens over afhaken gehad?