Opvolging M fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 20/02/2011 | 14:05 uur

Micheltje

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/12/2015 | 22:57 uur
Daar zou ik graag een bron van zien... (om dit toe te juichen)

Ik heb geprobeerd mijn tweets door te spitten over deze uitingen, maar helaas tot op heden niet kunnen vinden

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Micheltje op 29/12/2015 | 22:30 uur
Binnen de KM is er sprake van een streven naar 6 mogelijk 7
Nu alleen nog maar hopen dat ze deze streven kunnen vast houden en door drukken binnen het kabinet

Daar zou ik graag een bron van zien... (om dit toe te juichen)

Micheltje

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/12/2015 | 20:54 uur
6 zou geweldig zijn, 4 minimaal noodzakelijk maar de vooruitzichten staan momenteel helaas op slechts 2. (+ 2 voor de Belgen)

Binnen de KM is er sprake van een streven naar 6 mogelijk 7
Nu alleen nog maar hopen dat ze deze streven kunnen vast houden en door drukken binnen het kabinet

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 29/12/2015 | 20:46 uur
Klopt Marine bouw daar profiteerd de hele Nederlandse staat van mee !...ik hoop wel dat er minimaal 6 komen + 2 voor de Belgen.

6 zou geweldig zijn, 4 minimaal noodzakelijk maar de vooruitzichten staan momenteel helaas op slechts 2. (+ 2 voor de Belgen)

Oorlogsvis

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/12/2015 | 10:20 uur
Dat is altijd een reëel gevaar, niet voor 2 MPF2's... dan hebben we het hooguit over grofweg 700 mjn euro, het verhaal zou anders kunnen worden als je alle KM dossiers tot 2030 gaat optellen want dan gaan we over de aanschafkosten van het F35 programma, gevolgd door de LCF vervanger vanaf 2030.

Marinebouw heeft iig het voordeel dat veel van het geïnvesteerde geld in Nederland blijft en derhalve goed is voor innovatie, economie, werkgelegenheid en veiligheid.... je moet als politieke partij toch wel stevige argumenten hebben om hier tegen te zijn.
Klopt Marine bouw daar profiteerd de hele Nederlandse staat van mee !...ik hoop wel dat er minimaal 6 komen + 2 voor de Belgen.

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/12/2015 | 14:09 uur
Die zal zeker vervangen moeten worden en ik verwacht zelfs een BE projectleiding in ruil voor het binnenboord blijven bij het MPF2, 6 voor BE en bij voorkeur 8 voor NL.
Acht is een mooi getal, maar dan moet men ze nu wel behouden en niet weer zes stuks verkopen  ;)
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: walter leever op 29/12/2015 | 13:53 uur
Alkmaar klasse vervanger zal toch ook echt moeten,aangezien ik gelezen(meen ik toch) heb bij de Belgische begroting dat ze daar toch ook voor gaan in samenwerking met Nederland.Dus zal ook een beslissing over genomen moeten gaan worden. :glare:

Maar goed weer terug on topic,de M opvolger.

Die zal zeker vervangen moeten worden en ik verwacht zelfs een BE projectleiding in ruil voor het binnenboord blijven bij het MPF2, 6 voor BE en bij voorkeur 8 voor NL.

walter leever

#1661
Alkmaar klasse vervanger zal toch ook echt moeten,aangezien ik gelezen(meen ik toch) heb bij de Belgische begroting dat ze daar toch ook voor gaan in samenwerking met Nederland.Dus zal ook een beslissing over genomen moeten gaan worden. :glare:

Maar goed weer terug on topic,de M opvolger.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1660
Citaat van: Ros op 29/12/2015 | 11:43 uur
Prijzenswaardig om positief te blijven maar wat heeft Hennis er aan om in de aanloop naar 2017 stof te doen opwaaien. Aan de andere kant....wat heeft  een A brief met een houdbaarheidsdatum van minder dan een jaar voor waarde ? We zullen het beleven......

Ik vrees dat het afwachten wordt, al  heb ik net een privé mail gestuurd naar een KM stakeholder met de vraag wat nu de verwachtingen zijn... maar eens zien of het een diplomatiek of een echt antwoord wordt)

Het antwoord betreffende de Walrusvervanger: na verwachting gaat de A brief in april naar de TK

Het antwoord op de MFF vervanger: onbekend (al zou deze er zsm uit moeten)

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/12/2015 | 11:34 uur
Ik blijf positief en verwacht de A brieven in 2016 voor zowel de Walrus- als de MFF opvolger....

Bij de Alkmaarklasse opvolging ben ik het idee momenteel kwijt.

Prijzenswaardig om positief te blijven maar wat heeft Hennis er aan om in de aanloop naar 2017 stof te doen opwaaien. Aan de andere kant....wat heeft  een A brief met een houdbaarheidsdatum van minder dan een jaar voor waarde ? We zullen het beleven......

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 29/12/2015 | 11:12 uur
Ik verwacht in 2016 in ieder geval geen spectaculaire ontwikkelingen als het de vervanging/aanschaf van betreft.

Ik blijf positief en verwacht de A brieven in 2016 voor zowel de Walrus- als de MFF opvolger....

Bij de Alkmaarklasse opvolging ben ik het idee momenteel kwijt.

Ros

Citaat van: Thomasen op 29/12/2015 | 10:58 uur
Ja, en de eerste signalen zijn dus helemaal niet zo hoopvol. Het is nu al doorgeschoven, zonder al te veel morren trouwens, terwijl er eigenlijk geen ruimte voor is.

Het is en blijft een politiek gevoelig onderwerp dat eerder tot politieke/partij schade kan leiden dan voordeel. Dus morren of dwars liggen zal er niet bij zijn. Zelfs de CU en SGP hebben de doorschuif actie van de regering gelaten over zich heen laten komen. Ik verwacht in 2016 in ieder geval geen spectaculaire ontwikkelingen als het de vervanging/aanschaf van betreft. Als Poetin zich een beetje koest wil houden en we het van IS lijken te gaan winnen kan het meehuilen achterwege blijven.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 29/12/2015 | 10:58 uur
Ja, en de eerste signalen zijn dus helemaal niet zo hoopvol. Het is nu al doorgeschoven, zonder al te veel morren trouwens, terwijl er eigenlijk geen ruimte voor is.

De marine maakt zich zorgen over het wanneer.. de beide huidige M's worden steeds onderhoudsgevoeliger en verouderen in een rap tempo...

dudge

Citaat van: Mourning op 29/12/2015 | 10:56 uur
Dit is ook mijn standpunt.

Ik denk dat het wel goed komt, uiteindelijk, maar er kan echt nog van alles gebeuren...

Ja, en de eerste signalen zijn dus helemaal niet zo hoopvol. Het is nu al doorgeschoven, zonder al te veel morren trouwens, terwijl er eigenlijk geen ruimte voor is.

Mourning

Citaat van: Thomasen op 29/12/2015 | 10:35 uur
Ook voor 2 MPF's, alles kan een politiek issue worden, je kunt zelf ook wel wat totaal irrelevante zaken bedenken waar de nationale politiek zich ontzettend druk mee heeft gemaakt het afgelopen jaar. En terwijl er enerzijds om een paar miljoen een enorme strijd losbarst, wordt aan de andere kant vrolijk met miljarden gestrooid.

Ik hoop, en denk, dat je gelijk krijgt, maar zekerheid hebben we helaas niet.

Dit is ook mijn standpunt.

Ik denk dat het wel goed komt, uiteindelijk, maar er kan echt nog van alles gebeuren...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).