Opvolging M fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 20/02/2011 | 14:05 uur

dudge

#1653
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/12/2015 | 10:20 uur
Dat is altijd een reëel gevaar, niet voor 2 MPF2's... dan hebben we het hooguit over grofweg 700 mjn euro, het verhaal zou anders kunnen worden als je alle KM dossiers tot 2030 gaat optellen want dan gaan we over de aanschafkosten van het F35 programma, gevolgd door de LCF vervanger vanaf 2030.

Marinebouw heeft iig het voordeel dat veel van het geïnvesteerde geld in Nederland blijft en derhalve goed is voor innovatie, economie, werkgelegenheid en veiligheid.... je moet als politieke partij toch wel stevige argumenten hebben om hier tegen te zijn.

Ook voor 2 MPF's, alles kan een politiek issue worden, je kunt zelf ook wel wat totaal irrelevante zaken bedenken waar de nationale politiek zich ontzettend druk mee heeft gemaakt het afgelopen jaar. En terwijl er enerzijds om een paar miljoen een enorme strijd losbarst, wordt aan de andere kant vrolijk met miljarden gestrooid.

Ik hoop, en denk, dat je gelijk krijgt, maar zekerheid hebben we helaas niet.

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/12/2015 | 10:11 uur
Zelfs die discussie wordt niet of nauwelijks gevoerd. (al geeft de politiek misschien deze keer zelf de aanleiding door alle dossiers zo goed als op een hoop te vegen)

Op een grote hoop vegen en zoals al is laten zien, doorschuiven naar de toekomst om discussie uit de weg te gaan. Wat niet op de agenda staat is (nog) niet de moeite waard om over te spreken. Met de actualiteit van de dag is men trouwens nu al druk genoeg.....vluchtelingen en de hommeles bij Justitie. De coalitie in de verdediging en de oppositie in de aanval.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1651
Citaat van: Thomasen op 29/12/2015 | 10:10 uur
Dit soort dingen blijven lastig te voorspellen. Vergeet niet dat een politiek issue gemáákt word! Als er een club is die er brood in ziet om frontaal de aanval in te zetten kunnen er veel dingen gaan gebeuren.

Dat is altijd een reëel gevaar, niet voor 2 MPF2's... dan hebben we het hooguit over grofweg 700 mjn euro, het verhaal zou anders kunnen worden als je alle KM dossiers tot 2030 gaat optellen want dan gaan we over de aanschafkosten van het F35 programma, gevolgd door de LCF vervanger vanaf 2030.

Marinebouw heeft iig het voordeel dat veel van het geïnvesteerde geld in Nederland blijft en derhalve goed is voor innovatie, economie, werkgelegenheid en veiligheid.... je moet als politieke partij toch wel stevige argumenten hebben om hier tegen te zijn.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: JdL op 29/12/2015 | 10:06 uur
Het enige waarover de gemiddelde burger zal discusseren  is of het niet goedkoper kan

Zelfs die discussie wordt niet of nauwelijks gevoerd. (al geeft de politiek misschien deze keer zelf de aanleiding door alle dossiers zo goed als op een hoop te vegen)

dudge

Citaat van: JdL op 29/12/2015 | 10:06 uur
Het enige waarover de gemiddelde burger zal discusseren  is of het niet goedkoper kan

Dit soort dingen blijven lastig te voorspellen. Vergeet niet dat een politiek issue gemáákt word! Als er een club is die er brood in ziet om frontaal de aanval in te zetten kunnen er veel dingen gaan gebeuren.

JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/12/2015 | 09:56 uur
De burger denkt wat te weten over gevechtsvliegtuigen.... wanneer was er ooit protest bij de invoering van een marineschip of een serie marineschepen? (onderzeeboten even buiten beschouwing laten, dit zal ongetwijfeld nog wat discussie oproepen onder het stemvee).



Het enige waarover de gemiddelde burger zal discusseren  is of het niet goedkoper kan
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: JdL op 29/12/2015 | 09:51 uur
Ik hoop ook dat Ros hier geen gelijk krijgt maar ik ben bang dat hij wel een punt heeft
De NL burger vindt over het algemeen dat defensie alleen maar geld kost en het zal hem een worst wezen of en zo ja wanneer er nieuwe fregatten komen

De burger denkt wat te weten over gevechtsvliegtuigen.... wanneer was er ooit protest bij de invoering van een marineschip of een serie marineschepen? (onderzeeboten even buiten beschouwing laten, dit zal ongetwijfeld nog wat discussie oproepen onder het stemvee).



JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/12/2015 | 07:41 uur
Ik hoop dat je wederom geen gelijk gaat krijgen.
Ik hoop ook dat Ros hier geen gelijk krijgt maar ik ben bang dat hij wel een punt heeft
De NL burger vindt over het algemeen dat defensie alleen maar geld kost en het zal hem een worst wezen of en zo ja wanneer er nieuwe fregatten komen
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 29/12/2015 | 00:47 uur
Druk...druk...verkiezingen komen er aan. En dan wil je de burger niet vervelen of op de kast jagen met geneuzel over Defensie. Trekt geen stemmen....

Een NIDV uitspraak is: "burgers kopen vliegtuigen, het parlement schepen" (voor wat het waard is).

Ik hoop dat je wederom geen gelijk gaat krijgen.

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 28/12/2015 | 22:54 uur
Als ze 2027 nog steeds willen halen dan zullen ze wel moeten.

Druk...druk...verkiezingen komen er aan. En dan wil je de burger niet vervelen of op de kast jagen met geneuzel over Defensie. Trekt geen stemmen....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 28/12/2015 | 23:12 uur
En dat is al erg laat. Dergelijke projecten kunnen makkelijk te maken krijgen met een jaar vertraging, en na formele indienststelling moet alsnog een heel traject doorlopen worden voor de eenheid operationeel inzetbaar is.

Het bevalt me maar niks dit.

Mij ook niet!

Uit eerste hand van betrokken (NIDV) bedrijven, maar belangrijker nog, de gebruiker (!) weet ik dat men zich ernstig zorgen maakt.

Gelukkig hebben onze zuiderburen nu een standpunt ingenomen.

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 28/12/2015 | 22:54 uur
Als ze 2027 nog steeds willen halen dan zullen ze wel moeten.

En dat is al erg laat. Dergelijke projecten kunnen makkelijk te maken krijgen met een jaar vertraging, en na formele indienststelling moet alsnog een heel traject doorlopen worden voor de eenheid operationeel inzetbaar is.

Het bevalt me maar niks dit.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 28/12/2015 | 22:20 uur
Van deze regering gaat het in ieder geval niet (meer) komen. Zij hebben het traject al met een tot twee jaar naar achteren geschoven.

Als ze 2027 nog steeds willen halen dan zullen ze wel moeten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Belgje op 28/12/2015 | 22:03 uur
Wanneer verwachten we die?

Een paar maanden geleden was de overtuiging: voor de kerst 2015... nu durf ik het niet meer te zeggen. Het Walrusvervangingsdossier zou, net als het MFF vervagingsdossier prioriteit hebben... meer duidelijkheid over de Walrusvervanger wordt nu verwacht rond april 2016 (als het dit keer wel correct is) en van het MPF2... durf ik het nu nog niet meer te zeggen.

Ros

Van deze regering gaat het in ieder geval niet (meer) komen. Zij hebben het traject al met een tot twee jaar naar achteren geschoven.