Opvolging M fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 20/02/2011 | 14:05 uur

Elzenga

#1263
Citaat van: Ace1 op 27/10/2014 | 21:01 uur
Op verzoek van Jurrien Visser plaats ik 2 concept artist impressions bron DMO
.....

Goalkeeper of het voordek...RAM op de hangaar volgens mij. Lijkt me goede mix van CIWS! Nu het flexdek nog!!..of gaat men voor een vergrote hangaar hier?!

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 27/10/2014 | 21:18 uur
Impressie is: Copyright MoDNL/DMO waarvan de onderste impressie is verwerkt in een stuk van TNO

De commandocentrale van de toekomst
Dr. Wilfried Post, TNO Human Factors

http://www.kvmo.nl/pdf/PresentatieTNOHumanFactors.pdf
Ik ken de presentatie.
Maar waarom niet zelf de foto's plaatsen? Een vraag wederom.  :mad:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1261
Citaat van: Ace1 op 27/10/2014 | 21:01 uur
Op verzoek van Jurrien Visser plaats ik 2 concept artist impressions bron DMO



Impressie is: Copyright MoDNL/DMO waarvan de onderste impressie is verwerkt in een stuk van TNO

De commandocentrale van de toekomst
Dr. Wilfried Post, TNO Human Factors

http://www.kvmo.nl/pdf/PresentatieTNOHumanFactors.pdf

Wellicht ook attractieve info voor een nieuw topic   :cute-smile:


Lex

Citaat van: Ace1 op 27/10/2014 | 21:01 uur
Op verzoek van Jurrien Visser plaats ik 2 concept artist impressions bron DMO
De link werkt niet.

Ace1

Op verzoek van Jurrien Visser plaats ik 2 concept artist impressions bron DMO





dudge

Citaat van: Harald op 15/10/2014 | 16:49 uur
Duitsland zal nooit z'n fregatten laten bouwen in NL en ook geen NL-ontwerp, daar is het MKS180 project al te ver voor gevorderd vind ik.
En KM / NL zal de fregatten laten bouwen door Damen.
Modulaire systemen is misschien een optie welke zowel in de Du als NL fregatten gebruikt kunnen worden of gezamenlijke inkoop/keuze voor bepaalde wapensystemen en/of radar e.d.

Persoonlijk ben ik voor een 137 m Crossover, welke aangepast is naar NL eisen, met een degelijke RVS randje (hoeft geen goud te zijn, wat blinkt)
Laten ze met Damen om de tafel gaan zitten, het XO ontwerp en de eisen/wensen van KM erbij en een XO+ ontwerp ontwikkelen.

De vraag is ook hoever we al zijn met het ontwerp van de M opvolger. Er staan in dit topic al wat schetsjes. Nu zijn schetsen makkelijk te maken, maar het is (mij) onbekend hoeveel daar verder al achter zit.


Harald

Citaat van: Elzenga op 15/10/2014 | 16:03 uur
Interessant....maar ik blijf mijn geld inzetten op de Crossover. Ook voor Duitsland een interessant concept trouwens.

Duitsland zal nooit z'n fregatten laten bouwen in NL en ook geen NL-ontwerp, daar is het MKS180 project al te ver voor gevorderd vind ik.
En KM / NL zal de fregatten laten bouwen door Damen.
Modulaire systemen is misschien een optie welke zowel in de Du als NL fregatten gebruikt kunnen worden of gezamenlijke inkoop/keuze voor bepaalde wapensystemen en/of radar e.d.

Persoonlijk ben ik voor een 137 m Crossover, welke aangepast is naar NL eisen, met een degelijke RVS randje (hoeft geen goud te zijn, wat blinkt)
Laten ze met Damen om de tafel gaan zitten, het XO ontwerp en de eisen/wensen van KM erbij en een XO+ ontwerp ontwikkelen.

Elzenga

Interessant....maar ik blijf mijn geld inzetten op de Crossover. Ook voor Duitsland een interessant concept trouwens.

Harald

#1255
Citaat van: jurrien visser op 15/10/2014 | 11:32 uur
Een betrouwbare bron geeft aan dat de mogelijkheid bestaat dat de behoeftestelling voor het MFF vervangingsdossier eerder dan Q1/15 naar de kamer gaat... (dit in het kader van Duitse samenwerkingsmogelijkheden)

ok, dus naar alle waarschijnlijkheid komt er een koppeling tussen het Duitse MKS180 project en ons MFF vervangingsproject.
De Duitsers zijn al een heel eind opweg met hun MKS180, naar mijn weten hebben ze nu 2 ontwerpen welke ze (nu) gaan testen/onderzoeken.

Ben zeer benieuwd hoe ver de samenwerkingsmogelijkheden gaan ?   gezien het stadium van het Duitse MKS180 project

http://de.wikipedia.org/wiki/Mehrzweckkampfschiff_180


Ontwerpen :

MTG Marinetechnik ... (lijkt op de F-125)


P&S Werften


dudge

Citaat van: jurrien visser op 15/10/2014 | 11:32 uur
Een betrouwbare bron geeft aan dat de mogelijkheid bestaat dat de behoeftestelling voor het MFF vervangingsdossier eerder dan Q1/15 naar de kamer gaat... (dit in het kader van Duitse samenwerkingsmogelijkheden)

Ah, hopen dat het een leuk sinterklaas cadeautje gaat worden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1253
Een betrouwbare bron geeft aan dat de mogelijkheid bestaat dat de behoeftestelling voor het MFF vervangingsdossier eerder dan Q1/15 naar de kamer gaat... (dit in het kader van Duitse samenwerkingsmogelijkheden)

Elzenga

Citaat van: IPA NG op 14/10/2014 | 18:16 uur
Dit begint onderhand een stopwoordje te worden 8) .
opdat je het niet vergeet... ;) trouwens van begin juli al weer...

IPA NG

Citaat van: Elzenga op 05/07/2014 | 12:25 uur
(...) standaardisatie.

Dit begint onderhand een stopwoordje te worden 8) .
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ace1

Verdedigen tegen onderzeeboten

Simulatiestudie ten behoeve van het ontwerp van de vervanger M-fregat

lees verder op onderstaande link op blz. 28

http://www.kvmo.nl/pdf/marineblad_sept_2014.pdf

Master Mack

Hee even over een andere boeg. Ik zag een paar plaatjes van Duitse en Nederlandse modellen met enerzijds een  clipper boeg en anderzijds een bijl of stijl steven. Ik vind de stijl steven erg mooi maar wat is beter voor de opvolger van de M's