Opvolging M fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 20/02/2011 | 14:05 uur

Elzenga

Citaat van: Thomasen op 05/07/2014 | 09:22 uur
Ik typ alles op m'n telefoontje, dus beperk me tot de korte reacties, in dit geval te kort, sorry.

Ik doelde op :
http://en.m.wikipedia.org/wiki/CVS401_Perseus

zou mooi zijn als de nieuwe fregatten dit wapen in hun arsenaal krijgen.
RBS15, exocet, harpoon, nsm etc zijn er een leuke aanvulling op, maar als de fregatten instromen kan er al veel meer.
lijkt me zeker een wapensysteem om in de gaten te houden. Ook vanuit oogpunt van standaardisatie.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1247
Citaat van: Thomasen op 05/07/2014 | 09:22 uur
Ik typ alles op m'n telefoontje, dus beperk me tot de korte reacties, in dit geval te kort, sorry.

Ik doelde op :
http://en.m.wikipedia.org/wiki/CVS401_Perseus

zou mooi zijn als de nieuwe fregatten dit wapen in hun arsenaal krijgen.
RBS15, exocet, harpoon, nsm etc zijn er een leuke aanvulling op, maar als de fregatten instromen kan er al veel meer.

Ook interessant. kortom, voldoende opties, waarbij bereik en snelheid wel van steeds groter belang worden.

Zie ook:

China's Most Dangerous Missile (So Far)

http://warontherocks.com/2014/07/chinas-most-dangerous-missile-so-far/

dudge

Citaat van: jurrien visser op 05/07/2014 | 08:42 uur
Deze opmerking is mij niet duidelijk, wat bedoel je?

Ik typ alles op m'n telefoontje, dus beperk me tot de korte reacties, in dit geval te kort, sorry.

Ik doelde op :
http://en.m.wikipedia.org/wiki/CVS401_Perseus

zou mooi zijn als de nieuwe fregatten dit wapen in hun arsenaal krijgen.
RBS15, exocet, harpoon, nsm etc zijn er een leuke aanvulling op, maar als de fregatten instromen kan er al veel meer.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 05/07/2014 | 07:13 uur
perseus?

Deze opmerking is mij niet duidelijk, wat bedoel je?

dudge

Citaat van: jurrien visser op 04/07/2014 | 21:04 uur
LRASM kijkt mij de ideale opvolger van de Harpoon, te gebruiken op de MFF aflosser en wellicht nog a/b van de huidige LCF's maar zeker op haar aflosser rond 2030.

perseus?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

LRASM kijkt mij de ideale opvolger van de Harpoon, te gebruiken op de MFF aflosser en wellicht nog a/b van de huidige LCF's maar zeker op haar aflosser rond 2030.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Lockheed Martin wins $200M for LRASM next generation ant-ship missile

Friday, 04 July 2014

Frank St. John, Lockheed Martin Vice President of Tactical Missiles and Combat Maneuver Systems commented:

Lockheed Martin has received a contract from the Defense Advanced Research Project Agency (DARPA) for the accelerated acquisition and deployment of the Long Range Anti-Ship Missile (LRASM). The contract allows for further sensor and avionics hardware development and missile hardware production to enable additional flight tests.

LRASM gives the warfighter a capable, anti-ship standoff weapon previously not in inventory. Working closely with our Navy, DARPA and Air Force customers allows us to further demonstrate LRASM's technologies, and enables us to quickly field this much-needed capability

Our LRASM interview from October 2013

In September 2013, Lockheed Martin successfully launched the first LRASM Boosted Test Vehicle from a MK 41 VLS launcher at White Sands Missile Range, N.M. During the test, MK 41 VLS successfully ignited the LRASM Mk-114 rocket motor, and the LRASM Boosted Test Vehicle penetrated and exited through the canister cover and performed a guided flight profile similar to a tactical configuration.

In 2014, there will be two DARPA-funded surface-launch demonstrations with a LRASM vertically launched from the Desert Ship at White Sands Missile Range, transitioning to controlled flight and target area impact.

LRASM is in development with the Defense Advanced Research Project Agency (DARPA) and the Office of Naval Research. Lockheed Martin's offering has both surface-launched and air-launched variants to prosecute sea-based targets at significant standoff ranges.

Zie link voor video

http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1877

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 02/07/2014 | 00:56 uur
Ook een interessante, of we gaan voor de combi. JASSM en JSM vanuit de lucht, LRASM en NSM vanaf zee  ;)

Opties te over...

Hoe staat het eigenlijk met de KLu plannen om de JASSM aan te schaffen, staat dit nog steeds op de rol of is dit afgeschoten?

StrataNL

Citaat van: jurrien visser op 01/07/2014 | 23:43 uur
En andere systemen als de LRASM  :angel:

De Duitsers hebben voor goede en minder goede systemen gekozen.... laten we het beste er uit pikken en niet wat sommigen graag om politieke reden zien.

Ook een interessante, of we gaan voor de combi. JASSM en JSM vanuit de lucht, LRASM en NSM vanaf zee  ;)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1239
Citaat van: Strata op 01/07/2014 | 23:20 uur
Prima, RBS15mk4 vs NSM. Jammer dat van de eerste nog niet zoveel bekend is. Maar aangezien de Duitsers er al voor gekozen hebben zal het wel goed zitten.

En andere systemen als de LRASM  :angel:

De Duitsers hebben voor goede en minder goede systemen gekozen.... laten we het beste er uit pikken en niet wat sommigen graag om politieke reden zien.

StrataNL

Citaat van: jurrien visser op 01/07/2014 | 22:55 uur
Lijkt ook een prima oplossing, een nieuw topic waardig: Vervanging Harpoon.

Handig zou zijn om te kiezen voor een systeem waarbij de toepassing gevonden kan worden voor de (nieuwe)fregatten, onderzeeboten, gevechtsvliegtuigen en eventueel MPA's.

Moge het beste systeem winnen!

Prima, RBS15mk4 vs NSM. Jammer dat van de eerste nog niet zoveel bekend is. Maar aangezien de Duitsers er al voor gekozen hebben zal het wel goed zitten.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1237
Citaat van: IPA NG op 01/07/2014 | 22:52 uur
Samen met de Duitsers de Harpoon vervangen door de RBS15 mk. 4.

Lijkt ook een prima oplossing, een nieuw topic waardig: Vervanging Harpoon.

Handig zou zijn om te kiezen voor een systeem waarbij de toepassing gevonden kan worden voor de (nieuwe)fregatten, onderzeeboten, gevechtsvliegtuigen en eventueel MPA's.

Moge het beste systeem winnen!

IPA NG

Samen met de Duitsers de Harpoon vervangen door de RBS15 mk. 4.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

StrataNL

Zoveel factoren. sub vs supersonisch, passief vs actief, warhead, bereik etc. etc.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 30/06/2014 | 15:36 uur
nee, ik zie het nu ook ....  >:( .... maar ca 124 km !

Dus dan heeft de RBS15 mk 3 de beste papieren.

Ik sluit de LRASM in de toekomt ook niet uit.....