Opvolging M fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 20/02/2011 | 14:05 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#394
Citaat van: Ace1 op 01/09/2012 | 18:52 uur
Citaat van: Harald, de R&D medewerker van DNS die vertelde er ook bij dat een schip van 6000 ton 5 a 10% goedkoper is met bouwkosten, Jurrien Visser kan dit bevestigen, die was er zelf ook bij.
/quote]

De bouw is goedkoper, de inzet kan langduriger (immers er kan meer brandstof en victualiën mee), onderhoud is goedkoper (wellicht geldt dat niet voor de "tjet") , modificatie zijn door de extra ruimte gemakkelijker en het comfort voor de bemanning kan hoger (ook gezien de steeds kleinere bemanningen)

IPA NG: Ik zie het probleem niet voor een nieuw ontwerp, immers de Sigma's stammen ruim uit de vorige eeuw en de M vervangers (if ever) zullen pas hun intrede doen na 2020.

Ik kan me voorstellen dat het basis ontwerp ook zal dienen als LCF opvolger (die vraag heb ik gesteld bij DSNS, hier werd echter geen antwoord op gegeven).

Wellicht wishful thinking: 2 series.

Serie 1, M vervanger: 4NL+2B, serie 2, LCF vervanger: 4NL


Ace1

Citaat van: Harald op 01/09/2012 | 17:14 uur
Dus een vervanger van de M-fregatten, zoals bijvoorbeeld een F123 Brandenburg met z'n 5000 ton is al aan de krappe kant.

Harald een  F123 Brandenburg  Fregat is een generatiegenoot van een M Fregat deze zijn in dezelfde periode gebouwd en men heeft dezelfde radars en sensoren als een M Fregat

Citaat van: Harald op 01/09/2012 | 17:14 uur
Dus een alles-kunner heeft 6000 ton wel nodig, mijns inziens

Harald, de R&D medewerker van DNS die vertelde er ook bij dat een schip van 6000 ton 5 a 10% goedkoper is met bouwkosten, Jurrien Visser kan dit bevestigen, die was er zelf ook bij.

IPA NG

Goh men wilt nieuwe fregatten met alles erop en eraan. Klink als twee extra LCF's...
Ach ja, kwaliteit boven kwantiteit nietwaar :(.

Bouw toch gewoon een serie SIGMA's van 3500 ton en doe vooral niet moeilijk. Ontwerp is zo geregeld en kleinere varianten varen al vrolijk rond.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Harald

#391
Citaat van: Ace1 op 01/09/2012 | 15:04 uur
Harald  je verteld nu oud nieuws, vorig jaar in november zijn Jurrien Visser en ondergetekende naar de open dag van Damen Naval Shipbuilding zijn gegaan en daar een R&D medewerker van DNS die dit verhaal ook al vertelde.

Ik zeg ook niet dat het iets nieuws is, zeg alleen iets over de grootte van de fregatten.

Dus een vervanger van de M-fregatten, zoals bijvoorbeeld een F123 Brandenburg met z'n 5000 ton is al aan de krappe kant.
FREMM heeft 6000 ton.
Type 125 Baden-Württemberg heeft 7200 ton
Type 26 Global Combat Ships heeft 5400 ton
Absalon-Klasse heeft 6600 ton

Dus een alles-kunner heeft 6000 ton wel nodig, mijns inziens

Ace1

Citaat van: Harald op 01/09/2012 | 14:03 uur
Naar mijn weten krijgen de nieuwe fregatten ook een tonnage van 6000 ton. Het dubbele dan de huidige M-fregatten en dezelfde tonnage als onze LCF (De Zeven Provinciën klasse)

Harald  je verteld nu oud nieuws, vorig jaar in november zijn Jurrien Visser en ondergetekende naar de open dag van Damen Naval Shipbuilding zijn gegaan en daar een R&D medewerker van DNS die dit verhaal ook al vertelde.

Harald

Citaat van: Ace1 op 01/09/2012 | 12:10 uur
dit kom ik met google tegen

Netherlands explores options for M frigate replacement, SIGNALS

The Royal Netherlands Navy (RNLN) is seeking international co-operation for a future surface combatant to replace the M (Karel Doorman class) frigates in 2023-24.

According to a presentation at IQPC's Surface Warships Conference 2012 in Paris, the new frigate would be designed for high-intensity conflicts and expeditionary warfare with a focus on anti-submarine warfare (ASW), anti-air warfare (AAW) and anti-surface warfare (ASuW). Secondary capabilities would permit participation in military operations other than war (MOOTW).

http://articles.janes.com/articles/Janes-Navy-International-2012/Netherlands-explores-options-for-M-frigate-replacement.html

Naar mijn weten krijgen de nieuwe fregatten ook een tonnage van 6000 ton. Het dubbele dan de huidige M-fregatten en dezelfde tonnage als onze LCF (De Zeven Provinciën klasse)

Lex

Verzoeke ivm mogelijke copyright problemen, bronvermelding(en) bij de foto's te plaatsen.

Lex
Algeheel beheerder

Ace1

#387
Citaat van: yelloow op 01/09/2012 | 11:57 uur
Ik vraag me af waarom we ons niet aansluiten bij het Britse T26 ontwerp. Dat ontwerp lijkt me uitstekend geschikt als opvolger van M-ff.

Ik zie liever een samenwerking met de Duitsers die waarschijnlijk ook hun F123 Brandenburg Fregatten dan gaan vervangen de samenwerking met het ontwerp van de LCF/F124 schijnt heel goed te zijn bevallen aan beide kanten. De F123 Brandenburg Fregatten heeft dezelfde radars en sensoren als een M Fregat.

http://www.naval-technology.com/projects/brand/

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 01/09/2012 | 12:15 uur
Roep niet te hard wie weet wat voor afbraak men in de krijgsmacht gaat krijgen na 12 september.

Helaas helemaal waar (al meen ik een meer positieve grondhouding te bespeuren richting KM) (als ze die maar niet verkwanselen met louter OPV's en een JSS)

Ace1

Citaat van: jurrien visser op 01/09/2012 | 12:13 uur
Het klinkt veel belovend!

Roep niet te hard wie weet wat voor afbraak men in de krijgsmacht gaat krijgen na 12 september.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 01/09/2012 | 12:10 uur
According to a presentation at IQPC's Surface Warships Conference 2012 in Paris, the new frigate would be designed for high-intensity conflicts and expeditionary warfare with a focus on anti-submarine warfare (ASW), anti-air warfare (AAW) and anti-surface warfare (ASuW). Secondary capabilities would permit participation in military operations other than war (MOOTW).

Het klinkt veel belovend!

Ace1

dit kom ik met google tegen

Netherlands explores options for M frigate replacement, SIGNALS


The Royal Netherlands Navy (RNLN) is seeking international co-operation for a future surface combatant to replace the M (Karel Doorman class) frigates in 2023-24.


According to a presentation at IQPC's Surface Warships Conference 2012 in Paris, the new frigate would be designed for high-intensity conflicts and expeditionary warfare with a focus on anti-submarine warfare (ASW), anti-air warfare (AAW) and anti-surface warfare (ASuW). Secondary capabilities would permit participation in military operations other than war (MOOTW).

http://articles.janes.com/articles/Janes-Navy-International-2012/Netherlands-explores-options-for-M-frigate-replacement.html

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Geplaatst door Harald.

Re:Opvolging M fregatten

« Antwoord #380 Gepost op: 06/03/2012 | 14:04 uur »

Er is nieuws omtrent de vervanging van de M-fregatten !

Ik kan niet alles lezen , maar weet iemand hier ook iets meer over ?

Netherlands explores options for M frigate replacement
The Royal Netherlands Navy (RNLN) is seeking international co-operation for a future surface combatant to replace the M (Karel Doorman class) frigates in 2023-24. ...
05-Mar-2012

http://jni.janes.com/public/jni/index.shtml

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: yelloow op 01/09/2012 | 11:57 uur
Ik vraag me af waarom we ons niet aansluiten bij het Britse T26 ontwerp. Dat ontwerp lijkt me uitstekend geschikt als opvolger van M-ff.

Omdat DSNS al bezig is met een eigen ontwerp?

yelloow

Ik vraag me af waarom we ons niet aansluiten bij het Britse T26 ontwerp. Dat ontwerp lijkt me uitstekend geschikt als opvolger van M-ff.