Opvolging M fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 20/02/2011 | 14:05 uur

Ace1

 een composiet bovenbouw wordt al toegepast bij Amels in de jachtbouw

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Ik heb de bron van het openings artikel dan eindelijk gevonden.. betrouwbaar? geen idee!

http://www.globaldefence.net/defence-news/14449-niederlande.html


KapiteinRob

Gaan we nu lukraak allerlei stealth-schepen plaatsen? Ik neem aan dat als we over de vervanging van de M-fregatten bomen, we ook iets vinden van bewapening, taken, etc.? Als we niet uitkijken, post er zometeen iemand dat de MF's vervangen meoten worden door een LHD o.i.d.......

Ace1

overigens zijn  de Fransen met ook zo iets bezig.

http://www.meretmarine.com/article.cfm?id=102721

Als men onder de tekening het woord Voir le diaporama aanklikt verschijnen er meer tekeningen

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 20/02/2011 | 17:31 uur
Rob, als je vindt dat scans die ik heb geplaats niets toevoegen aan deze discussie wil ik ze best weghalen hoor? :devil:

Ik vind het prima, zolang we het maar over capabele vervangers hebben. Maar ik vrees het scenario dat Mouring eerder in dit topic schetste....  :'(

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2011 | 17:14 uur
Citaat van: Ace1 op 20/02/2011 | 16:41 uur
Ik heb wat scans gemaak uit een Schelde Brochure die in mijn bezit is

Hee, daar zijn de Sigma's weer.....  ;D

Rob, als je vindt dat scans die ik heb geplaats niets toevoegen aan deze discussie wil ik ze best weghalen hoor? :devil:

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2011 | 17:14 uur
Citaat van: Ace1 op 20/02/2011 | 16:41 uur
Ik heb wat scans gemaak uit een Schelde Brochure die in mijn bezit is
Hee, daar zijn de Sigma's weer.....  ;D
en ook duidelijk weer, dat de LCFs er mee in verband staan. Dat die de basis vormen voor de opvolgers van de M-fregatten...(als die er al komen)...lijkt mij wel een logische keuze.

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 20/02/2011 | 17:13 uur
die tekening klopt niet helemaal Rob, als je ze vergelijkt met de de scans die ik heb geplaatst

Het is de tekening die tevoorschijn komt als je op de link klikt die Jurrien Visser in posting #4 heeft geplaatst.  ;)

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 20/02/2011 | 16:41 uur
Ik heb wat scans gemaak uit een Schelde Brochure die in mijn bezit is

Hee, daar zijn de Sigma's weer.....  ;D

Elzenga

Citaat van: Ace1 op 20/02/2011 | 16:54 uur
Heb nog wat gevonden op internet, waaronder een Radarmast
Dus toch van een bestaand "gerenommeerd" ontwerpbureau...handig zo'n archief Ace1 ;) Ik zie op de scans ook de belijning van de behuizing waar het kanon en de loop waarschijnlijk onder verborgen zit....

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2011 | 14:57 uur
Dat ding ziet er niet uit. En de heli past niet naar binnen......



die tekening klopt niet helemaal Rob, als je ze vergelijkt met de de scans die ik heb geplaatst

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#21
Citaat van: Mourning op 20/02/2011 | 16:02 uur
Ach.. die 2 M-fregatten zullen tegen die tijd wel alweer wegbezuinigd zijn, dus om Thales e.d. dan toch nog een opdracht te geven zullen de LCF's dan wel weer verkocht worden voor een scheepsklasse met minder capaciteiten, zoasl met de OPV's die een aantal M-fregatten vervangen...  :dead:

Wie weet... met de nodige expeditionaire wensen zal er toch ook een fregatten bestand ter bescherming nodig zijn. De M's zullen (als zu nu niet verkocht gaan worden) een keer vervangen moeten worden (zo tussen 2020 en 2025)

Daarnaast heeft Damen/Schelde toch ook opdrachten nodig (tenzij men er voor kiest om de Nederlandse narinebouw op de klippen te laten lopen), want na de JSS staat er volgens mij niets in de planning.

2 of 4 van dergelijke schepen lijkt me dan een reëele optie (het is immers na de bezuinigingsgolf)

Laurens

De gehoekte 'neus' zie je ook al terug bij de nieuwe LCS (literal combat ship)



Is dat een een nieuw soort 'stealth' design?

Ace1

Heb nog wat gevonden op internet, waaronder een Radarmast