Opvolging M fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 20/02/2011 | 14:05 uur

Ace1


Ace1


Ace1

Ik heb wat scans gemaak uit een Schelde Brochure die in mijn bezit is

Mourning

Ach.. die 2 M-fregatten zullen tegen die tijd wel alweer wegbezuinigd zijn, dus om Thales e.d. dan toch nog een opdracht te geven zullen de LCF's dan wel weer verkocht worden voor een scheepsklasse met minder capaciteiten, zoasl met de OPV's die een aantal M-fregatten vervangen...  :dead:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Reinier

Geloof niets van dit bericht.

Laatste jaren heeft bij de marine niet in teken gestaan van (nieuwe) fregatten. Eerder afstoten van fregatten.
Totaal onzinnig en verspilling van geld om geheel nieuw ontwerp te maken om 2 fregatten te vervangen!

Mochten er daadwerkelijk plannen zijn om de laatste M-fregatten te vervangen, in het huidige politieke klimaat zie ik ze eerder de laatste 2 gewoon geschrapt worden, dan is het beter om de 4de OPV op te tuigen tot fregat en daarna op dezelfde basis nog 2 fregatten/ OPV's te bouwen.
Ofwel: 4 LCF's, 3 OPV's en 3 OPV fregatten; geeft 2 scheepsklasse voor de marine. Veel efficiënter voor onze marine om maar 2 scheepstypen te hebben dan 3 (in kleine aantallen).

Ace1

Citaat van: Laurens op 20/02/2011 | 15:34 uur
Volgens mij is dit een ontwerp van de bootjes 'fanatiekelingen' op shipbucket  :crazy:

nee ik ben even druk aan het scannen in een Schelde Folder dit is de SIGMA FUTURE COMBANTANT 12816

de eerste 3 cijfers is de lengte en de laatste 2 cijfers is de breedte

yelloow

Instappen bij de Britse type 26 ? Voldoet volgens mij aardig aan de specificaties voor een opvolger van de M-ff.

Laurens

Volgens mij is dit een ontwerp van de bootjes 'fanatiekelingen' op shipbucket  :crazy:

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2011 | 15:12 uur
Citaat van: Elzenga op 20/02/2011 | 15:04 uur
gebaseerd op de Visby-klasse korvet lijkt me en wel in lijn met meerdere moderne stealth-ontwerpen die de revue passeren...de heli zou met een lift naar beneden kunnen naar een flexdek dat ogenschijnlijk eronder ligt. Ik mis alleen een kanon. 
Lijkt me voor een dergelijk schip erg omslachtig om met een liftconstructie te gaan werken. Het kanon zal wel ergens uit een of ander luik tevoorschijn klappen. Net zoals een CIWS.
Een lift zo is inderdaad niet zo handig...bij de Visby-klasse zijn er voorzieningen getroffen lees ik om alsnog een hangaar aan te brengen...(ik vermoed dat dit "vrije" ontwerp van iemand daarin nog niet heeft voorzien).

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 20/02/2011 | 15:04 uur
gebaseerd op de Visby-klasse korvet lijkt me en wel in lijn met meerdere moderne stealth-ontwerpen die de revue passeren...de heli zou met een lift naar beneden kunnen naar een flexdek dat ogenschijnlijk eronder ligt. Ik mis alleen een kanon. 

Lijkt me voor een dergelijk schip erg omslachtig om met een liftconstructie te gaan werken. Het kanon zal wel ergens uit een of ander luik tevoorschijn klappen. Net zoals een CIWS.


Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2011 | 14:57 uur
Dat ding ziet er niet uit. En de heli past niet naar binnen......


gebaseerd op de Visby-klasse korvet lijkt me en wel in lijn met meerdere moderne stealth-ontwerpen die de revue passeren...de heli zou met een lift naar beneden kunnen naar een flexdek dat ogenschijnlijk eronder ligt. Ik mis alleen een kanon. 

Elzenga

met een mooi flexdek en dan een stuk of 8 (OPVs verkopen)...ja hoor, ben ik helemaal voor ;D

Maar eerst maar eens volgende maand afwachten...of dat een horror-story wordt van Hillen of toch nog enige hoop geeft...

KapiteinRob

Dat ding ziet er niet uit. En de heli past niet naar binnen......



jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2011 | 14:10 uur
Opvolging? Dat kost geld........

Tja... keuzes, keuzes, keuzes