Spanningen in Libië

Gestart door dudge, 20/02/2011 | 18:43 uur

Tanker

Vrede en veiligheid, mensenrechten, democratie allemaal "0" prioriteit als het om knaken / handelsbelangen gaat,

Zelfde geldt voor de politiemissie in Kunduz, als Rutte nu gewoon zegt dat het helemaal niet om het opleiden van agenten gaat maar gewoon eerlijk zegt dat we een bijdrage sturen, om zo een plekje te bemachtigen in de G20 (wat dus niet gebeurd) dan is hij eerlijk.
Nu niet, maar goed zo werkt het in de politiek.....

Elzenga

#38
Citaat van: Reinier op 21/02/2011 | 21:26 uur
Kadaffi heeft alleen maar vrouwelijke lijfwachten. In totaal 40 en moeten maagd zijn...
Zolang ze ouder zijn dan 16 vindt Berlusconi het best...meisjes of vrouwen...het is hem om het even...aldus zijn goede vriend gisteren op tv...zolang ze hem maar "pappie" noemen...

Citaat van: Kapitein Rob op 21/02/2011 | 21:24 uurEnnuh, er hebben nog wel meer westerse leiders de bebloede handen van Khadaffi en nog meer van dat soort walgelijke "staatshoofden" geschud.
je bedoelt vast deze....de Britten blij dat dit heerschap inmiddels geen premier meer is....

of deze die dat nog wel is...president dan..

zelfs met de VS weer lachen...


etc etc etc...dus hoezo nu opeens allemaal voor mensenrechten, vrijheid, democratie in Libië??...

Reinier

Citaat van: Elzenga op 21/02/2011 | 21:17 uur
Citaat van: Lex op 21/02/2011 | 21:11 uur
Yep, daar maken de media op Malta melding van.
Italiaanse media melden thans dat de vliegvelden op Sicilië in de hoogste staat van paraatheid zijn gebracht. Er worden extra vliegtuigen en helicopters ingevlogen; de IT marine stuurt extra schepen in die richting.
Ze gaan goede vriend Kadaffi ophalen? of zijn lijfwacht(e) ?:angel:... Kan Musolini...uuhhh..ik bedoel Berlusconi geloof ik dezer dagen wel goed gebruiken...hij wordt zo vervelend geplaagd :'(...(deed Kadaffi bij dit bezoek trouwens ook...rara hoe)


Kadaffi heeft alleen maar vrouwelijke lijfwachten. In totaal 40 en moeten maagd zijn...

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 21/02/2011 | 21:17 uur
Kan Musolini...uuhhh..ik bedoel Berlusconi geloof ik dezer dagen wel gebruiken...

Ontzettend grappig, ik lig werkelijk in een deuk om je verspreking.

Ennuh, er hebben nog wel meer westerse leiders de bebloede handen van Khadaffi en nog meer van dat soort walgelijke "staatshoofden" geschud.

VandeWiel

Citaat van: Elzenga op 21/02/2011 | 20:13 uur
Citaat van: Lex op 21/02/2011 | 18:06 uur
Citaat van: dudge op 21/02/2011 | 16:42 uur
Two Libyan fighter jets arrive in Malta
Visually confirmed as Mirage F1 (s/n 502 & 508 single seaters) by spotters at MIA.


En daarmee verdubbelt de Maltese luchtmacht :S

overigens  hadden ze al eerder kisten uit Libie:

Aérospatiale SA 316B Alouette III    France   helicopters   SA316B   3   ex-Libyan Air Force



Wat mij betreft mag de EU doen wat de Fransen ook gedaan hebben in Ivoorkust. Als ze misbruikt worden tegen burgers direct uitschakelen.

Een no-fly zone instellen en direct uitschakelen wat opstijgt.

Elzenga

#34
Citaat van: Lex op 21/02/2011 | 21:11 uur
Yep, daar maken de media op Malta melding van.
Italiaanse media melden thans dat de vliegvelden op Sicilië in de hoogste staat van paraatheid zijn gebracht. Er worden extra vliegtuigen en helicopters ingevlogen; de IT marine stuurt extra schepen in die richting.
Ze gaan goede vriend Kadaffi ophalen? of zijn lijfwacht(e) ?:angel:... Kan Musolini...uuhhh..ik bedoel Berlusconi geloof ik dezer dagen wel goed gebruiken...hij wordt zo vervelend geplaagd :'(...(deed Kadaffi bij dit bezoek in juni 2009 trouwens ook...rara hoe)


Lex

Zou de NL Dornier van de kustwacht ook een veranderde taakstelling hebben gekregen?

Lex

Citaat van: Elzenga op 21/02/2011 | 21:05 uur
Misschien opdracht gekregen eigen burgers te beschieten (kanon en ongeleide raketten?) maar dat geweigerd en gevlucht naar Malta?
Yep, daar maken de media op Malta melding van.
Italiaanse media melden thans dat de vliegvelden op Sicilië in de hoogste staat van paraatheid zijn gebracht. Er worden extra vliegtuigen en helicopters ingevlogen; de IT marine stuurt extra schepen in die richting.


Elzenga

Citaat van: jurrienvisser op 21/02/2011 | 21:05 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 21/02/2011 | 20:54 uur
Citaat van: jurrienvisser op 21/02/2011 | 20:17 uur
Ik zou willen voorstellen, zonder er oeverloos lang over te praten, dat de NAVO per onmiddelijk patrouille gaat vliegen boven Libië om per onmiddelijk in te grijpen als  Libische kisten zich richten tegen de eigen bevolking.

Moet niet zo moeilijk zijn... behoeft alleen een snel besluit.... zonder hier alle voors en tegens af te wegen... want dan zijn we heel veel doden verder!
Goed plan. Ik heb wel twee vraagjes: waarom zouden we dat hier wel doen en doen/deden we dat niet in andere landen waar terreur wordt/werd uitgeoefend en waarom de NAVO?
Van mij mag de Arabische liga het ook doen. De Saoedies zijn vast in staat met een sqn F15's CAP te vliegen.

Het is tenslotte de EU achtertuin.. slechts gescheiden door een stukje middelandse zee.... en we het als NAVO kunnen (al zou Italie of Spanje het ook heel goed alleen af kunnen)
Ik denk dat het Saudische regime op dit moment koortsachtig aan het vergaderen is .... met o.a. diplomaten van verschillende Westerse bondgenoten daarbij .... hoe ze dit soort onrust in eigen land kunnen gaan voorkomen. Ik denk niet dat het sturen van Saudische gevechtsvliegtuigen naar Libië zal bijdragen aan het voorkomen daarvan. Het zou veel beter zijn denk ik als Libische piloten zelf dit soort acties weigeren of hun collega's die ze wel uitvoeren verjagen....en dan aankondigen de lucht boven de demonstranten te zullen beveiligen. Juist de houding van militairen en politie kan ook hier doorslaggevend zijn of worden...als zij weigeren nog langer op eigen burgers te schieten...

KapiteinRob

Citaat van: jurrienvisser op 21/02/2011 | 21:05 uur
Van mij mag de Arabische liga het ook doen. De Saoedies zijn vast in staat met een sqn F15's CAP te vliegen.

Het is tenslotte de EU achtertuin.. slechts gescheiden door een stukje middelandse zee.... en we het als NAVO kunnen (al zou Italie of Spanje het ook heel goed alleen af kunnen)

Volgens mij zijn dit geen antwoorden op mijn vragen.  ;)

Elzenga

Citaat van: Lex op 21/02/2011 | 21:01 uur
Om maar on-topic te blijven. De beide Mirages zijn aardig bewapend, zoals op de foto blijkt.
Misschien opdracht gekregen eigen burgers te beschieten (kanon en ongeleide raketten?) maar dat geweigerd en gevlucht naar Malta?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 21/02/2011 | 20:54 uur
Citaat van: jurrienvisser op 21/02/2011 | 20:17 uur
Ik zou willen voorstellen, zonder er oeverloos lang over te praten, dat de NAVO per onmiddelijk patrouille gaat vliegen boven Libië om per onmiddelijk in te grijpen als  Libische kisten zich richten tegen de eigen bevolking.

Moet niet zo moeilijk zijn... behoeft alleen een snel besluit.... zonder hier alle voors en tegens af te wegen... want dan zijn we heel veel doden verder!

Goed plan. Ik heb wel twee vraagjes: waarom zouden we dat hier wel doen en doen/deden we dat niet in andere landen waar terreur wordt/werd uitgeoefend en waarom de NAVO?


Van mij mag de Arabische liga het ook doen. De Saoedies zijn vast in staat met een sqn F15's CAP te vliegen.

Het is tenslotte de EU achtertuin.. slechts gescheiden door een stukje middelandse zee.... en we het als NAVO kunnen (al zou Italie of Spanje het ook heel goed alleen af kunnen)

Lex

Op EHEH staat de KDC-10 inmiddels gereed.

Ros

In ieder geval niet dezelfde fout begaan door in te grijpen als in Irak. De diplomatieke druk flink opschroeven en hopen dat de landen in de regio dat ook doen.

KapiteinRob

Gelukkig, Wilders en de PVV denderen weer naar binnen in een topic. Ik begon al ontwenningsverschijnselen te krijgen.....