Spanningen in Libië

Gestart door dudge, 20/02/2011 | 18:43 uur

Lex

Om maar on-topic te blijven. De beide Mirages zijn aardig bewapend, zoals op de foto blijkt.

Elzenga

Citaat van: Reinier op 21/02/2011 | 20:52 uur
Citaat van: Elzenga op 20/02/2011 | 22:06 uur
Tja...ik weet het...het is doorgezaagde inmiddels...maar ik heb net nog even zitten rekenen wat je allemaal niet bij dit probleem kunt met het (voorlopig) half miljard, dat we nu de komende jaren weer in de bodemloze put Afghanistan gaan stoppen...kun je heel wat patrouilleboten e.d. voor kopen...Maar goed, politici hier hebben nog steeds niet door dat deze massale economische immigratie veel meer schade toebrengt aan onze veiligheid hier dan welke radicale figuren in Verwegistan dan ook...om maar te zwijgen over de mensen die mede hierdoor gaan stemmen op partijen als de PVV...
Off topic, maruh wat schetst mijn verbazing? Heeft Elzenga nu dezelfde ideeën als de PVV? Massale (economische) immigratie die schade toebrengt aan onze veiligheid. Geen voorstander van een missie in Verwegistan (=Afghanistan).
Zijn volgens mij standpunten van de PVV...

Interesseert mij de politieke voorkeur van Elzenga geen ene hol, maar ik heb wel eens de indruk gehad dat je geen groot voorstander was van de PVV.... Ach, niets zo veranderlijk als een mens  ;)

Nogmaals, hoort niet in dit topic, maar toch verbazingwekkend  ;)
offtopic..merkwaardige conclusie...het 1 sluit het ander namelijk helemaal niet uit....Als je tenminste weet waar de PVV en met name Wilders in de kern cq ideologisch voor staan althans...

KapiteinRob

Citaat van: ANP op 21/02/2011 | 17:49 uur
De regering in Den Haag wil de ruim honderd Nederlanders in Libië dinsdag met een militair vliegtuig ophalen. 

Is Hr.Ms. Tromp al door het Suez-kanaal? Anders de Fransen maar eens bellen.....  :P

KapiteinRob

Citaat van: jurrienvisser op 21/02/2011 | 20:17 uur
Ik zou willen voorstellen, zonder er oeverloos lang over te praten, dat de NAVO per onmiddelijk patrouille gaat vliegen boven Libië om per onmiddelijk in te grijpen als  Libische kisten zich richten tegen de eigen bevolking.

Moet niet zo moeilijk zijn... behoeft alleen een snel besluit.... zonder hier alle voors en tegens af te wegen... want dan zijn we heel veel doden verder!

Goed plan. Ik heb wel twee vraagjes: waarom zouden we dat hier wel doen en doen/deden we dat niet in andere landen waar terreur wordt/werd uitgeoefend en waarom de NAVO?

Reinier

Citaat van: Elzenga op 20/02/2011 | 22:06 uur
Tja...ik weet het...het is doorgezaagde inmiddels...maar ik heb net nog even zitten rekenen wat je allemaal niet bij dit probleem kunt met het (voorlopig) half miljard, dat we nu de komende jaren weer in de bodemloze put Afghanistan gaan stoppen...kun je heel wat patrouilleboten e.d. voor kopen...Maar goed, politici hier hebben nog steeds niet door dat deze massale economische immigratie veel meer schade toebrengt aan onze veiligheid hier dan welke radicale figuren in Verwegistan dan ook...om maar te zwijgen over de mensen die mede hierdoor gaan stemmen op partijen als de PVV...
Off topic, maruh wat schetst mijn verbazing? Heeft Elzenga nu dezelfde ideeën als de PVV? Massale (economische) immigratie die schade toebrengt aan onze veiligheid. Geen voorstander van een missie in Verwegistan (=Afghanistan).
Zijn volgens mij standpunten van de PVV...

Interesseert mij de politieke voorkeur van Elzenga geen ene hol, maar ik heb wel eens de indruk gehad dat je geen groot voorstander was van de PVV.... Ach, niets zo veranderlijk als een mens  ;)

Nogmaals, hoort niet in dit topic, maar toch verbazingwekkend  ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Het bombarderen van eigen burgers gaat toch echt wel te ver...

Ik zou willen voorstellen, zonder er oeverloos lang over te praten, dat de NAVO per onmiddelijk patrouille gaat vliegen boven Libië om per onmiddelijk in te grijpen als  Libische kisten zich richten tegen de eigen bevolking.

Moet niet zo moeilijk zijn... behoeft alleen een snel besluit.... zonder hier alle voors en tegens af te wegen... want dan zijn we heel veel doden verder!


andré herc

ma 21 feb 2011, 19:17
'Libische luchtmacht bombardeert Tripoli' TRIPOLI -  Het Libische bewind lijkt grof geschut in te zetten tegen oppositieaanhangers. Gevechtsvliegtuigen en luchtmachthelikopters schieten op betogers in de hoofdstad Tripoli, hebben ooggetuigen maandag laten weten aan de Arabische nieuwszender al-Jazeera. Er zouden veel doden zijn gevallen. De berichten zijn niet te controleren.


Protest tegen Kaddafi in de Egyptische hoofdstad Cairo Foto: AP Volgens de in Parijs gevestigde Federatie voor de Mensenrechten zijn sinds het begin van de opstand in Libië meer dan driehonderd doden gevallen. Demonstranten eisen al enkele dagen het vertrek van leider Muammar Kaddafi. Het regime lijkt de protesten met harde hand te willen onderdrukken.

Ambassade

De Verenigde Staten halen alle niet-essentiële medewerkers van de ambassade uit het Noord-Afrikaanse land. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken maandag laten weten. Ook familieleden van ambassadepersoneel worden teruggeroepen. Amerikaanse burgers wordt afgeraden naar Libië te reizen.

De maatregel is een reactie op de toenemende spanningen in Libië.

telegraaf.nl
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Lex

Citaat van: dudge op 21/02/2011 | 16:42 uur
Two Libyan fighter jets arrive in Malta
Visually confirmed as Mirage F1 (s/n 502 & 508 single seaters) by spotters at MIA.

Lex

'Kaddafi mogelijk op weg naar Venezuela'

BRUSSEL - Er zijn aanwijzingen dat de Libische leider Muammar Kaddafi onderweg is naar Venezuela.

Dat heeft de Britse minister van Buitenlandse Zaken William Hague maandag gezegd. In Libië wordt al dagen gedemonstreerd tegen het bewind van Kaddafi.

© ANP 
Uitgegeven: 21 februari 2011 17:37

Lex

Den Haag wil Nederlanders dinsdag uit Libië

BRUSSEL - De regering in Den Haag wil de ruim honderd Nederlanders in Libië dinsdag met een militair vliegtuig ophalen. Dat maakte minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken maandagmiddag in Brussel bekend.

Den Haag wacht nog op toestemming van de Libische autoriteiten om met het toestel te mogen landen. ,,Onze mensen moeten zo snel mogelijk terug'', aldus Rosenthal. Hij noemde de situatie in Libië zeer zorgwekkend en hoogst turbulent.

ANP,
Gepubliceerd op 21 februari 11, 17:43

Lex


Ton de Zwart

#12
Nou, dat afdwingen is uiteindelijk maar een beperkt begrip.  In 2 landen is de zittende president uiteindelijk weggegaan, maar daarmee is er nog niet echt veel bereikt.  Je ziet nu hoe in Libië dat "afdwingen"afloopt. in de meest letterlijke zin. In Bahrein is het afdwingen ook nog geen succes om maar niet te spreken over Perzië.  Hoe zou je nou als EG in de regio de levenstandaard zo moeten kunnen veranderen dat de emigranten geen zin meer hebben om hier heen te komen?  Bakken met geld er heen sturen? Die hebben wij niet en bovendien zwemmen de heersers van die landen in het geld als Oom Dagobert in zijn geldpakhuis.  Ik geloof ook niet dat Kadaffi echt zat te wachten op die 50 miljoen euries om daarmee de economische vluchtenlingenstroom richting de onderbuik van de EU te helpen stoppen. Kadaffi lacht ons gewoon uit in zijn tent, over zoveel naieviteit van die domme ongelovigen. Ze kunnen ons gewoon kapotimmigreren als ze willen, Kadaffie en zijn colegae.  Hooguit wordt dat nog niet gedaan omdat een straatarmgeimmigreerde EU minder olie koopt en daarmee zouden ze zichzelf een oor aannaaien. Maar maak ze niet echt boos, anders zul je wat meemaken. Een niet te stuiten stroom gelovigen die hier wel eens even in de uitkeringen komt zitten. Ga er maar aan staan.....

Tanker

Citaat van: Lex op 20/02/2011 | 21:32 uur
Het grote probleem is dus te toevoer van vluchtelingen naar de EU. Het merendeel gaat naar Lampedusa en als zij dat op welke manier dan ook bereiken dan staan zij op het grondgebied van de EU.
Als Lybië niet meewerkt aan het terugnemen van deze lieden, dan ligt het probleem dus bij de EU.
The International Laws of the Sea geeft aan dat als je "drenkelingen/vluchtelingen" tegenkomt op zee, dat je deze opvangt en verzorgt. Tja, dan kunnen ze ook gelijk politiek asiel aanvragen met alle gevolgen van dien.
De wetgeving is duidelijk, de EU kan de opvang niet meer aan, de EU wil ze ook niet. Terugsturen kan ook niet.
Wat dan?
Afschieten als ongewild vee?

Lampedusa ontruimen en volleggen met mijnen ?

Tanker

Die psychopaat Khadaffi gaat letterlijk over lijken om maar aan de macht te blijven......