Internationale gunship ontwikkelingen

Gestart door andré herc, 20/02/2011 | 23:13 uur

IPA NG

Ja en de KM heeft ook 30mm op hun schepen staan. Alsof je standaardisatie zo ver door moet willen trekken... Je slaat die 30mm toch gewoon op bij de basis waar die dingen gestationeerd staan, heeft de KL helemaal niks mee van doen verder.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Jellington

Citaat van: Huzaar1 op 07/10/2014 | 16:18 uur
Praktisch hetzelfde kanon, de details kan ik je ook wel opnoemen uit mijn lesmap.
verschillen zijn niet groot, bushmaster chaingun is een bushmaster chaingun.
Dat gemierenneuk.

mierengeneuk*  ;D ;D :angel: :angel:

Huzaar1

Citaat van: Harald op 07/10/2014 | 15:32 uur
op de CV90-35 is een 35 mm bushmaster III gemonteerd en op de Gunships een 30 mm GAU-23/A ala Bushmaster II

On 9 July 2012, the Air Force type classified a new version of the Bushmaster called the GAU-23/A. The cannon will be used on the AC-130W and the AC-130J gunships.

Finland, Noorwegen en Zwitserland hebben wel de 30 mm op hun CV90



Praktisch hetzelfde kanon, de details kan ik je ook wel opnoemen uit mijn lesmap.
verschillen zijn niet groot, bushmaster chaingun is een bushmaster chaingun.
Dat gemierenneuk.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 07/10/2014 | 14:55 uur

Dit kanon hebben wij op de CV90

op de CV90-35 is een 35 mm bushmaster III gemonteerd en op de Gunships een 30 mm GAU-23/A ala Bushmaster II

On 9 July 2012, the Air Force type classified a new version of the Bushmaster called the GAU-23/A. The cannon will be used on the AC-130W and the AC-130J gunships.

Finland, Noorwegen en Zwitserland hebben wel de 30 mm op hun CV90


Huzaar1

Citaat van: Harald op 06/10/2014 | 11:44 uur
De nieuwste Gunship variant van de C-130 is de AC-130W Stinger II, deze is uitgerust met 1 enkele 30 mm ATK GAU-23/A kanon. wel zit men nog te denken om eventueel een 105 mm houwitser of een 120 mm mortier te monteren.

Deze 30 mm neemt de taken over van de 25 mm gatling en de 40 mm kanon welke in de huidige in gebruik zijnde Gunships gemonteerd zijn.

De AC-130W Stinger II is tevens uitgerust met het Gunslinger systeem (Griffen-raketten) onderdeel van het Harvest Hawk pakket bij de USMC KC-130 toestellen en ook vanaf ophangpunten onder de vleugels kunnen Hellfires en SDB (Small Diameter Bombs) afgeworpen worden.

AC-130W Stinger II :
http://foxtrotalpha.jalopnik.com/the-u-s-air-forces-new-ac-130-gunships-are-really-bomb-1584518199




Een seaherc met het uitgebreide pakket heeft idd een 30 mm kanon. Ook het pakket/kits-systeem, dus roll-on/roll-off kunnen de toestellen gemakkelijk voor diverse missie-soorten geschikt gemaakt worden en zijn gecombineerd te gebruiken.
En de basis als transport-toestel blijft gehandhaafd.

Ik denk dan ook dan een Harvest Hawk pakket zoals deze ook bij de KC-130 van de USMC wordt gebruikt, heel geschikt is
1 pakket kost ongeveer 17 miljoen Euro.

http://www.janes.com/article/39544/us-marines-receive-full-complement-of-harvest-hawk-gunships







Dit kanon hebben wij op de CV90
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Elzenga

Citaat van: Thomasen op 06/10/2014 | 21:04 uur
Onze hercs hebben de handen al vol aan transporttaken. Dit soort extra taken worden pas interessant als er flink extra kisten komen.
en als het past binnen de dreigingsbeelden en het ambitieniveau.

dudge

Citaat van: Harald op 06/10/2014 | 20:49 uur
Harvest Hawk is wel een ontwikkeling welke interessant is ook voor NL. Waarbij Herculessen op een eenvoudige manier omgebouwd kunnen worden, geschikt voor Intell en CAS. En in de basis blijft het een transport toestel.

Onze hercs hebben de handen al vol aan transporttaken. Dit soort extra taken worden pas interessant als er flink extra kisten komen.

Harald

Harvest Hawk is wel een ontwikkeling welke interessant is ook voor NL. Waarbij Herculessen op een eenvoudige manier omgebouwd kunnen worden, geschikt voor Intell en CAS. En in de basis blijft het een transport toestel.

dudge

Citaat van: Oorlogsvis op 06/10/2014 | 20:01 uur
@IPA..ik ben ook voor de invoering van de SEA Herc voor de Kon Marine het opheffen van de MLD indertijd was een belachelijke beslissing. Nu is er juist weer behoefte aan dit soort vliegtuigen. Een Herc squadron  Sea Herc & Spectre gunships heeft mijn voorkeur.

Dit past niet in dit topic, want dit zal voorlopig echt geen internationale ontwikkeling zijn.

IPA NG

#97
Citaat van: Oorlogsvis op 06/10/2014 | 20:01 uur
@IPA..ik ben ook voor de invoering van de SEA Herc voor de Kon Marine het opheffen van de MLD indertijd was een belachelijke beslissing. Nu is er juist weer behoefte aan dit soort vliegtuigen. Een Herc squadron  Sea Herc & Spectre gunships heeft mijn voorkeur.

Dezelfde kisten kunnen voor beide doeleinden worden ingezet. Als we twee toestellen op maritieme patrouille kunnen sturen is dat denk ik voldoende kwa ambitie. Als we Herc's kopen die "gewired" zijn om bijvoorbeeld torpedo's te kunnen afwerpen en zo dan kan missie module eruit en kan er vracht in. Of bijvoorbeeld zo'n gunslinger. Immers is een 30mm kanon voor beide rollen (MPA en CAS) te gebruiken. En als de vleugels torpedo's kunnen dragen zouden er in principe ook wel Mavericks, Hellfires, JDAM's of zo onder moeten kunnen. De SeaHerc heeft immers al een eyeball ding en een grondradar (of hoe je dat noemt).

http://www.lockheedmartin.com/content/dam/lockheed/data/aero/documents/global-sustainment/product-support/2012HOC-Presentations/Wednesday/Wed%201530%20Sea%20Herc-LM-Mike%20Bell.pdf
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Oorlogsvis

@IPA..ik ben ook voor de invoering van de SEA Herc voor de Kon Marine het opheffen van de MLD indertijd was een belachelijke beslissing. Nu is er juist weer behoefte aan dit soort vliegtuigen. Een Herc squadron  Sea Herc & Spectre gunships heeft mijn voorkeur.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#95
Citaat van: IPA NG op 06/10/2014 | 18:52 uur
Ik denk dat het, in plaats van de C-17, nuttiger is onze gebrekkige transportcapaciteit (zeker na kapitaalvernietiging met de DC-10 :dead: ) en onze ontbrekende MPA capaciteit op te vullen door zo'n 6 Super Herculessen aan te schaffen. We kunnen dan kiezen voor 2 Harvest Hawk pakketten en 4 Sea Hercules pakketen, of 6 sea hercules met kanon en dan 2 losse Gunslinger systemen. De huidige 4 kisten zouden dan de eerste lijns transportkisten blijven (zullen die pakketten ook niet in passen).

Maar ja is duur, als we nu F-16's of Gripens zouden kopen... ... ...

Als we nu eens zorgen voor een hoger budget zonder elke keer mee te gaan in een lager budget....  :sick:

6-8 SeaHercs vind ik, naast 2 C-17, een prima plan.

IPA NG

Ik denk dat het, in plaats van de C-17, nuttiger is onze gebrekkige transportcapaciteit (zeker na kapitaalvernietiging met de DC-10 :dead: ) en onze ontbrekende MPA capaciteit op te vullen door zo'n 6 Super Herculessen aan te schaffen. We kunnen dan kiezen voor 2 Harvest Hawk pakketten en 4 Sea Hercules pakketen, of 6 sea hercules met kanon en dan 2 losse Gunslinger systemen. De huidige 4 kisten zouden dan de eerste lijns transportkisten blijven (zullen die pakketten ook niet in passen).

Maar ja is duur, als we nu F-16's of Gripens zouden kopen... ... ...
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Harald

De nieuwste Gunship variant van de C-130 is de AC-130W Stinger II, deze is uitgerust met 1 enkele 30 mm ATK GAU-23/A kanon. wel zit men nog te denken om eventueel een 105 mm houwitser of een 120 mm mortier te monteren.

Deze 30 mm neemt de taken over van de 25 mm gatling en de 40 mm kanon welke in de huidige in gebruik zijnde Gunships gemonteerd zijn.

De AC-130W Stinger II is tevens uitgerust met het Gunslinger systeem (Griffen-raketten) onderdeel van het Harvest Hawk pakket bij de USMC KC-130 toestellen en ook vanaf ophangpunten onder de vleugels kunnen Hellfires en SDB (Small Diameter Bombs) afgeworpen worden.

AC-130W Stinger II :
http://foxtrotalpha.jalopnik.com/the-u-s-air-forces-new-ac-130-gunships-are-really-bomb-1584518199




Citaat van: IPA NG op 05/10/2014 | 15:34 uur
Maar ik weet niet of zo'n soort platform ideaal is. Wat natuurlijk wel zo is, is dat sommige MPA's ook uitgerust kunnen worden met een kanon en modulair genoeg zijn om als gunship te worden ingezet. Denk hierbij aan de C-130 MPA. Voor Nederland is een MPA wel erg nuttig, een 30mm en een Gunslinger systeem zijn dan een kleine meerprijs.

Een seaherc met het uitgebreide pakket heeft idd een 30 mm kanon. Ook het pakket/kits-systeem, dus roll-on/roll-off kunnen de toestellen gemakkelijk voor diverse missie-soorten geschikt gemaakt worden en zijn gecombineerd te gebruiken.
En de basis als transport-toestel blijft gehandhaafd.

Ik denk dan ook dan een Harvest Hawk pakket zoals deze ook bij de KC-130 van de USMC wordt gebruikt, heel geschikt is
1 pakket kost ongeveer 17 miljoen Euro.

http://www.janes.com/article/39544/us-marines-receive-full-complement-of-harvest-hawk-gunships





Zeewier

Citaat van: Ace1 op 05/10/2014 | 12:27 uur
ATK is een amerikaans bedrijf en deze heeft 2 tweedehands AC-235 omgebouwd voor Jordanie tot gunship.

http://www.atk.com/products-services/ac-235-light-gunship
Had er nog niet van gehoord. De AC-235 in gunship variant. De cost per flying hour lijken me een stuk goedkoper dan een F-16 of F-35. De 30mm shells ook in vergelijking met SDB bommen.