Reeën doodgeschoten op Vliegbasis Eindhoven

Gestart door Ace1, 03/03/2011 | 20:06 uur

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 03/03/2011 | 22:13 uur
Citaat van: onderofficier op 03/03/2011 | 21:51 uur
zal dan een gemiddelde luchtmachter een hert kunnen raken?

Ach, ze hebben wellicht ervaring opgedaan met het schieten van een bok?  :devil:

die admeur bij ons schiet uit zijn sloffen als ik me declaraties inlever
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: Ace1 op 03/03/2011 | 21:46 uur

Waarom jagers daarvoor inhuren, dit is juist een goede schietoefening voor Defensie personeel op levende doelen, men doet zo tenminste ervaring op :devil:

De infanterist: Ah, een hert.. Pang, hebbes.... nog een! Pang, ook exit... Hey, de boswachter... Pang, toedeledokie... Oh, een gezinnetje met een kind.. Pang pang pang...

Neeeh, laat Demian maar thuis. Dit is voor jagers leuk
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 03/03/2011 | 21:51 uur
zal dan een gemiddelde luchtmachter een hert kunnen raken?

Ach, ze hebben wellicht ervaring opgedaan met het schieten van een bok?  :devil:

Ace1

Citaat van: onderofficier op 03/03/2011 | 21:51 uur
Citaat van: Ace1 op 03/03/2011 | 21:46 uur
Citaat van: SMI de Boer op 03/03/2011 | 21:30 uur
Ik kan me er alles bij voorstellen dat ze dat ruimen door jagers laten doen, want ik heb eens een konijn over een schietbaan over zien steken, honderden inslagen rond he beest, geeneen raak. Veilig overgestoken...

Waarom jagers daarvoor inhuren, dit is juist een goede schietoefening voor Defensie personeel op levende doelen, men doet zo tenminste ervaring op :devil:

Het gemiddelde lid van een schietvereniging schiet beter dan een gemiddelde luchtmachter, als het gemiddelde lid van een schietvereniging al geen bewegend konijn kan raken, zal dan een gemiddelde luchtmachter een hert kunnen raken?

wie zegt dat ik het over een gemiddelde luchtmachter heb, ik zelf denk juist aan de landmacht ;)

onderofficier

Citaat van: Ace1 op 03/03/2011 | 21:46 uur
Citaat van: SMI de Boer op 03/03/2011 | 21:30 uur
Ik kan me er alles bij voorstellen dat ze dat ruimen door jagers laten doen, want ik heb eens een konijn over een schietbaan over zien steken, honderden inslagen rond he beest, geeneen raak. Veilig overgestoken...

Waarom jagers daarvoor inhuren, dit is juist een goede schietoefening voor Defensie personeel op levende doelen, men doet zo tenminste ervaring op :devil:

Het gemiddelde lid van een schietvereniging schiet beter dan een gemiddelde luchtmachter, als het gemiddelde lid van een schietvereniging al geen bewegend konijn kan raken, zal dan een gemiddelde luchtmachter een hert kunnen raken?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ace1

Citaat van: SMI de Boer op 03/03/2011 | 21:30 uur
Ik kan me er alles bij voorstellen dat ze dat ruimen door jagers laten doen, want ik heb eens een konijn over een schietbaan over zien steken, honderden inslagen rond he beest, geeneen raak. Veilig overgestoken...

Waarom jagers daarvoor inhuren, dit is juist een goede schietoefening voor Defensie personeel op levende doelen, men doet zo tenminste ervaring op :devil:

SMI de Boer

Citaat van: Ros op 03/03/2011 | 21:11 uur

Het gaat om het proces. Tijdens het opstijgen of dalen/landen is een point of no return........het proces kan niet meer afgebroken worden. En als er dan een Bambi op de baan aan de wandel is heb je te maken met een gigantische crash met de mogelijke dood van de vlieger als gevolg.

Weet je hoe hoog die cockpit zit?
Maar vooralsnog moet je die beesten daar niet hebben.

Ik kan me er alles bij voorstellen dat ze dat ruimen door jagers laten doen, want ik heb eens een konijn over een schietbaan over zien steken, honderden inslagen rond he beest, geeneen raak. Veilig overgestoken...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: Ros op 03/03/2011 | 21:11 uur
Het gaat om het proces. Tijdens het opstijgen of dalen/landen is een point of no return........het proces kan niet meer afgebroken worden. En als er dan een Bambi op de baan aan de wandel is heb je te maken met een gigantische crash met de mogelijke dood van de vlieger als gevolg.

Dat er passagiers of andere crewleden bij een crash ook mogelijk dood kunnen gaan is niet zo erg?  :glare: 
Daar op Eindhoven voornamelijk passagierstoestellen landen zowel civiel als militair     (detail)

Wat??  Schieten ze Bambi af?   Durven ze wel..................
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

Citaat van: onderofficier op 03/03/2011 | 20:39 uur
Citaat van: omroep brabant op 03/03/2011 | 20:06 uur
Op Vliegbasis Eindhoven zijn de afgelopen weken minstens twee reeën afgeschoten. "De botsing in januari was tijdens het taxiën. Je moet er niet aan denken dat zoiets tijdens het opstijgen of dalen gebeurt'', aldus een woordvoerder van de Koninklijke Luchtmacht.

Het zijn dus vliegende herten.....    want die kunnen een vliegtuig wat aan het dalen is raken

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Jacobs26_Lucanus_cervus.png

Het gaat om het proces. Tijdens het opstijgen of dalen/landen is een point of no return........het proces kan niet meer afgebroken worden. En als er dan een Bambi op de baan aan de wandel is heb je te maken met een gigantische crash met de mogelijke dood van de vlieger als gevolg.

onderofficier

Citaat van: Cigarz op 03/03/2011 | 21:02 uur
Citaat van: onderofficier op 03/03/2011 | 20:39 uur...Het zijn dus vliegende herten...
Rudolf...?  :'(

Dat is ook een mogelijkheid, maar daar komen we in december achter.....
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.


onderofficier

Citaat van: omroep brabant op 03/03/2011 | 20:06 uur
Op Vliegbasis Eindhoven zijn de afgelopen weken minstens twee reeën afgeschoten. "De botsing in januari was tijdens het taxiën. Je moet er niet aan denken dat zoiets tijdens het opstijgen of dalen gebeurt'', aldus een woordvoerder van de Koninklijke Luchtmacht.

Het zijn dus vliegende herten.....    want die kunnen een vliegtuig wat aan het dalen is raken

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Jacobs26_Lucanus_cervus.png
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ace1

EINDHOVEN - Op Vliegbasis Eindhoven zijn de afgelopen weken minstens twee reeën afgeschoten. Defensie heeft hiertoe opdracht gegeven omdat de dieren gevaarlijk kunnen zijn voor vliegtuigen.
Het doden gebeurt door jagers, met wie Defensie samenwerkt. Aanleiding voor het besluit was het doodrijden van een ree door een toestel op het militaire vliegveld, begin dit jaar. "De botsing in januari was tijdens het taxiën. Je moet er niet aan denken dat zoiets tijdens het opstijgen of dalen gebeurt'', aldus een woordvoerder van de Koninklijke Luchtmacht.

Binnen de hekken van Vliegbasis Eindhoven verblijft een roedel van naar schatting twaalf reeën. Nog vóór de zomer moeten de dieren zijn afgeschoten. Vangen en over het hek plaatsen heeft volgens een woordvoerder van het ministerie van Defensie geen zin. "We houden geen klopjacht omdat de reeën dan zichzelf in paniek ernstig kunnen verwonden. We zetten de vaste jagers in die het wildbeheer op het terrein van de vliegbasis verzorgen.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1515981273/Ree%C3%ABn+doodgeschoten+op+Vliegbasis+Eindhoven.aspx