KLu-aanwezigheid op de Overzeese gebieden vergroten

Gestart door Daniel, 28/06/2003 | 21:30 uur

oud_zijde

Citaat van: Reinaert op 07/07/2003 | 10:53 uur

Nee joh! Dat geeft zo'n rotzooi op de weg ;)
Het voordeel van water is, dat een boot erin verdwijnt..
Enne.. Het zorgt tevens voor een kunstmatig rif.
Goed voor de vissen...
daar heb je wel gelijk in ja

maar daar kunnen we deze voor gebruiken



gewoon de weg af trekken :D
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: oud_zijde op 07/07/2003 | 10:17 uur
mwah :D

dan kun je net zogoed snelheidsovertreders op de weg met het boordkanon van de apache's gaan bestoken ... hebben die jongens ook is een verzetje EN dan kunnen de politiediensten zich mooi met 'echte' misdaden bezighouden ;)

Nee joh! Dat geeft zo'n rotzooi op de weg ;)
Het voordeel van water is, dat een boot erin verdwijnt..
Enne.. Het zorgt tevens voor een kunstmatig rif.
Goed voor de vissen...

oud_zijde

mwah :D

dan kun je net zogoed snelheidsovertreders op de weg met het boordkanon van de apache's gaan bestoken ... hebben die jongens ook is een verzetje EN dan kunnen de politiediensten zich mooi met 'echte' misdaden bezighouden ;)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ton de Zwart

Dat ligt ietwat moeilijk. Je zou kunnen zeggen dat eerzame toeristen niet op volle zee in een go fast stoptekens negeren of trachten aan hun platpalen te trekken. Ik geloof ook eerlijk gezegd niet dat er zomaar op go-fasts geschoten dient te worden,... hoewel?.....

oud_zijde

maar waarmee ga je dan bewijzen dat je drugstoeristen uit het water hebt geknalt ipv nautische snelheidsduivels
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ton de Zwart

Water verdunt alles, zowel drugs als de transporteurs!!

oud_zijde

hehehe cool :)

maar dat lijkt me toch niet zo'n goede optie aangezien dan die drugs over de hele oceaan worden verspreid
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ton de Zwart

Quote:  kun je daarmee een speedboot op volle snelheid gemakkelijk uit het water knallen?

Dacht het wel.  Kijk maar eens hieronder, hoe een patroon van een F-16 boordkanon er uit ziet. Een serie van x in een go-fast.  Kun je je het resultaat voorstellen?
 




[verwijderd door de admin]

D819

Citaat van: oud_zijde op 04/07/2003 | 12:53 uur
het was me idd bekend dat ze er stonden maar hun gevechtsrol is me niet echt bekend.

ik zie het gewoon niet werken om F16's in te zetten tegen die drugsrunners maar als de Amerikanen hun centjes eraan uit willen geven moeten ze dat zelf maar weten.

hoe accuraat schiet je eigenlijk met die kanonnen van de F16's?
kun je daarmee een speedboot op volle snelheid gemakkelijk uit het water knallen?

Ach, voor dit werk werd het eens tijd om maar weer eens aan een watervliegtuig te denken ;)
Met een paar stevige Gatlings, en een boarding team.

Het punt is.. Hoe breng je die knakkers vanuit een F-16 aan het verstand om te stoppen. Dan wat ?
Of toch maar meteen tot zinken brengen... ?

oud_zijde

het was me idd bekend dat ze er stonden maar hun gevechtsrol is me niet echt bekend.

ik zie het gewoon niet werken om F16's in te zetten tegen die drugsrunners maar als de Amerikanen hun centjes eraan uit willen geven moeten ze dat zelf maar weten.

hoe accuraat schiet je eigenlijk met die kanonnen van de F16's?
kun je daarmee een speedboot op volle snelheid gemakkelijk uit het water knallen?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ton de Zwart

#14
Het stationsschip, de kustwacht en de Orions (nu nog) opereren ook ver buiten de territoriale wateren, dus die vlieger gaat niet op.
De Amerikaanse F-16 inzetten tegen landdoelen?  Waar dan wel? De Antillen liggen voor de kust van Venezuela en Colombia kan dus niet door F-16's bereikt worden, vanaf Curacao tenzij ze over Venezuelaans grondgebied vliegen. Afgezien daarvan vraag ik me af of een F-16 actieradius genoeg heeft om heen en weer naar Colombia te vliegen en daar ook nog operaties uit te voeren.  Een F-16 kenner zou daar een antwoord op kunnen geven.
Blijft staan, het feit dat de Amerikanen er brood in zien om F-16 op Curacao te stationneren....

Natuurlijk had ik toen al in de smiezen dat op het forum vraagtekens zouden staan bij de aanwezigheid van F-16's op Curacao, vandaar dat ik maar als voorzorg even een foto gemaakt heb...

Marvin

Citaat van: Ton de Zwart op 04/07/2003 | 10:58 uur
Vorig jaar was ik nog op Curacao en wie schetst m'n verbazing, dat daar een squadron Amerikaanse F-16's gestationneerd bleek te zijn, die de hele dag af en aan vlogen. Bij navraag bleek me, dat die toestellen daar waren in het kader van de drugsbestrijding.
Dus de Amerikaanse F-16's zijn er dus wel voor geschikt kennerlijk.....

Het ligt (zoals ik al zei) aan het beschikbare wapenpakket - volgens mij worden die Amerikaanse F-16's samen met een P-3 Orion in AWACs uitvoering van de US Customs (!) gebruikt om smokkelaars te onderscheppen die gebruik maken van vliegtuigen...en dat is een rol die 'onze' f-16's natuurlijk ook zou kunnen uitvoeren...  8)
confused...? so am i....

oud_zijde

die f16's worden voor zover ik weet niet ingezet in Nederlandse territoriale wateren maar direct tegen druglords op het vaste land waar ze wel nuttig zijn (gebouwtjes platgooien)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Ach, die Yanks kijken niet op een sidewinder meer of minder..

Ton de Zwart

#10
Het opsporen van drugsboten (go-fasts) rond de Antilliaanse eilanden is voor de Nederlandse regering kennelijk geen prio meer.  Ze hebben nu radicaal de Orions in de verkoop gezet en derhalve zijn er straks in de West geen vliegtuigen meer.  Het transport van mariniers en/of spullen van het ene eiland naar het andere, b.v. bij dreigende hurricanes, waarbij het trage en beperkte hulpschip Pelikaan er veel te lang over doet is dan ook binnenkort niet meer mogelijk.  Tot voorkort werd daar de Orion oneigenlijk voor gebruikt.  Oneigenlijk omdat de Orion daar niet voor gebouwd is.  Personeel moet zich opvouwen tussen de boorapparatuur en er kunnen niet echt veel mensen in.
Het zou een mooie optie zijn om de Klu met deze transporttaken te belasten met hun Fokker 50 en/of 60 toestellen en de transportbehoeften in Nederland die daardoor niet uitgevoerd zouden kunnen worden, te laten doen door een of twee extra C-130's al dan niet tweede hands aan te schaffen, net zoals ze nu gaan doen met die stokoude DC-10.

Dan nog even over de inzet van F-16's op de Antillen die, zoals ik hier las daar echt niet voor geschikt zouden zijn.
Vorig jaar was ik nog op Curacao en wie schetst m'n verbazing, dat daar een squadron Amerikaanse F-16's gestationneerd bleek te zijn, die de hele dag af en aan vlogen. Bij navraag bleek me, dat die toestellen daar waren in het kader van de drugsbestrijding.
Dus de Amerikaanse F-16's zijn er dus wel voor geschikt kennerlijk.....

oud_zijde

of 1 of 2 orions ombouwen tot spectre gunship achtige dingen, die A10 heeft zijn langste tijd wel gehad dunkt me
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

#8
Citaat van: Marvin op 29/06/2003 | 00:49 uur
het is moeilijker dan je denkt om f-16's in te zetten om (kleine) schepen aan te vallen, dan heb je daar weer allerlei speciale software en wapens voor nodig, die we op dit moment (vermoed ik) niet hebben.
er zijn overigens wel eens plannen geweest om een deel van de f-16 opleidingen vanaf Curacao te doen (vanwege het goede weer) maar uiteindelijk bleek het goedkoper te zijn de opleidingen (gedeeltelijk in NATO-verband) in de VS te doen...vandaar

het gebruiken van f-16's om speedboten tot stoppen te dwingen en eventueel aan te vallen lijkt mij niet effectief, kun je beter een bewapende heli of een Marine Patrouillevliegtuig (Orion of S-3 Viking) voor gebruiken.


Tja, zo'n beetje het grapje wat de Britten met hun Harriers uithaalden tegen de aanstormende Argentijnse Mirages.
Een hazeslag maken..

En waar wil je een go-fast mee beschieten vanuit een F-16 ?
Een raket gebruiken om op een mug te schieten ? ;)

De munitie is duurder als het doel ..
Niet erg economisch verantwoord :(

Dan zou ik nog altijd een paar A10's overnemen van de Amerikanen...
Lijkt me wel een optie ;)



Marvin

het is moeilijker dan je denkt om f-16's in te zetten om (kleine) schepen aan te vallen, dan heb je daar weer allerlei speciale software en wapens voor nodig, die we op dit moment (vermoed ik) niet hebben.
er zijn overigens wel eens plannen geweest om een deel van de f-16 opleidingen vanaf Curacao te doen (vanwege het goede weer) maar uiteindelijk bleek het goedkoper te zijn de opleidingen (gedeeltelijk in NATO-verband) in de VS te doen...vandaar

het gebruiken van f-16's om speedboten tot stoppen te dwingen en eventueel aan te vallen lijkt mij niet effectief, kun je beter een bewapende heli of een Marine Patrouillevliegtuig (Orion of S-3 Viking) voor gebruiken.
confused...? so am i....

D819

Tja...
Als je je hier mee bezig wil houden...

Kustwacht.........

Het is een publiek geheim dat St. Maarten gebruik wordt als springplank door Haïtianen en Dominicanen om via St. Thomas Amerika te breiken. Soms spelen zich drama's af op zee, waarbij veel mensen het leven verliezen.

Donderdagmorgen werd door de Kustwacht een bootje onderschept met 6 personen. Drie van hen hadden de benodigde papieren en de andere 3 zeiden tot de bemanning te behoren, Bij nader onderzoek vond men nog 10 chinezen in een verborgen compartiment.

Voor de Arubaanse kust werd een 'Go Fast' aangehouden met 4 Venezolanen en 1 Columbiaan. Gezien de gereedschappen die zij aan boord hadden (een lasapparaat, kniptang en 15 cilinders oxygeengas) waren zij vermoedelijk van plan geldautomaten op Aruba wat lichter te maken.

Bij Vrijgezellenbaai op Curaçao vonden ze 10 kg cocaïne die door een boot gelost was. De boot kon ontsnappen, dus ongetwijfeld was dit slechts een deel van de lading.


Daniel

Precies dat: drugstransporten opsporen en eventueel aanvallen.

Je hebt geen schepen nodig hoor.

Gewoon vanuit de lucht duidelijk maken dat ze moeten stoppen (dat moet toch kunnen met een F-16).
Doen ze dat niet, dan gaan ze naar de bodem.

En ja, ik ben nogal radicaal in mijn standpunt in de 'war on drugs'.
Onvoorwaardelijke steun aan de strijd tegen het terrorisme! Nederland, USA, UK, Israël!

oud_zijde

er is daar totaal geen dreiging waar de luchtmacht mee kan of wil je speedbootjes gaan clusterbomben?

misschien wat fotoverkenners maar dan kun je beter een extra (staat er toch al 1?) Orion die kant uit sturen, verder zou ik niet weten wat de klu daar moet uitvoeren heel de dag.
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: Daniel op 28/06/2003 | 21:30 uur
Er moeten weer vliegtuigen naar de Antillen en Aruba.

Bv. twee squadrons F-16's, en wat heli's.

Gewoon om onze aanwezigheid daar te versterken.

Tja, hoe dacht je dat te doen ?
3 vliegtuigen is in verhouding efficiënter in personeel dan 1.
De afstanden al eens bekeken?

Verder is er in de Antillen voorlopig nog vooral een politiek probleem...
Criminaliteit, corruptie.. enzovoort.
Als je lid wordt van de Baksgewijs email groepen krijg je echt de details!

En neem van mij nu maar aan, dat het sturen van vliegtuigen van de KLU iets is waar we echt niets aan hebben.

Ik kan het niet helpen, maar je breekt me de bek open!

-Peter-

Citaat
Gewoon om onze aanwezigheid daar te versterken.

Dit is natuurlijk geen voldoende argument om mensen te overtuigen ten tijde van grote bezuinigingen  8) Kan je de reden hiervoor misschien iets meer toelichten??
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Daniel

Er moeten weer vliegtuigen naar de Antillen en Aruba.

Bv. twee squadrons F-16's, en wat heli's.

Gewoon om onze aanwezigheid daar te versterken.
Onvoorwaardelijke steun aan de strijd tegen het terrorisme! Nederland, USA, UK, Israël!